Gå til innhold

"la meg være far"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse såkalt fedrene får syte i vei inne på denne siden, så får vi grusommemødrene faktisk ta oss av og gi barna våre ett godt liv ❤

Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jøss. Stakkars mannfolk.

Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre..

Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene.

Kanskje vi ekle mødre bare skal rotte oss sammen og danne gruppen "Så vær en far da, for faen!" ?

Jeg fant en gruppe ved navn "Vær en far for meg, pappa", drives av kona til mannen som lagde gruppa "La meg være en far". Vurderte nesten å melde meg på... Har barnefar i vennelista, lurer på hva han ville sagt eller gjort :P

Husker du nøyaktig hva ddn het? Finner den ikke.

Anonym poster: 190dbb95c001f22ff8352ef50f6021ff

Skrevet

Husk at det faktisk finnes noen foreldre som fratar barna sine den ene forelderen. I retten er det ikke gitt at den som gjør det slik får reaksjoner, for det vil ikke være til barnets beste å måtte bytte hovedomsorgsperson. Jeg har sett på nært hold en pappa som har kjempet for mer samvær og oppfølging, men som har måtte sitte pent og se på at mor ødelegger barna. Null lekser, skulking av skole, skulking av fritidsaktiviteter, ingen grenser på data, mat, godterier. Lite tøy, men fine ferier osv. Far HAR ingen/svært få rettigheter dersom han frasier seg hovedomsorgen (det gjelder selvfølgelig andre veien også, men det er ikke mange fedre som har hovedomsorg).

Så tenk på hvilken makt du har når du er mor:)

Jeg har også sett at mor til mitt stebarn lett tar ungen ut av skolen noen dager for å stikke til Danmark på tur. Helt unødvendig i min manns øyne, men han har faktisk ingenting han skulle ha sagt om det. Bagatell kanskje, men det sier noe om maktbalansen.

Kanskje er det mannfolk der inne som ikke opptrer helt sant, men det er garantert en del som faktisk opplever marerittet å bli fratatt muligheten til å være sammen med sitt barn.

Anonym poster: b362ad100901d0e279300422f1130779

Skrevet

Husk at det faktisk finnes noen foreldre som fratar barna sine den ene forelderen. I retten er det ikke gitt at den som gjør det slik får reaksjoner, for det vil ikke være til barnets beste å måtte bytte hovedomsorgsperson. Jeg har sett på nært hold en pappa som har kjempet for mer samvær og oppfølging, men som har måtte sitte pent og se på at mor ødelegger barna. Null lekser, skulking av skole, skulking av fritidsaktiviteter, ingen grenser på data, mat, godterier. Lite tøy, men fine ferier osv. Far HAR ingen/svært få rettigheter dersom han frasier seg hovedomsorgen (det gjelder selvfølgelig andre veien også, men det er ikke mange fedre som har hovedomsorg).

Så tenk på hvilken makt du har når du er mor:)

Jeg har også sett at mor til mitt stebarn lett tar ungen ut av skolen noen dager for å stikke til Danmark på tur. Helt unødvendig i min manns øyne, men han har faktisk ingenting han skulle ha sagt om det. Bagatell kanskje, men det sier noe om maktbalansen.

Kanskje er det mannfolk der inne som ikke opptrer helt sant, men det er garantert en del som faktisk opplever marerittet å bli fratatt muligheten til å være sammen med sitt barn.

Anonym poster: b362ad100901d0e279300422f1130779

Det er kjempe synd når noen bruker sin makt på den måten. Det er nok mange pappaer som lider på den måten. Men og mammaer som lider pga utspekulerte hevnlystne menn

Skrevet

Har dere sett facebook gruppen "la meg være far"?

Dette er en side hvor fedre ikke får ha samvær med barna sine fordi mor lyger og nekter dem samvær.

Selv har jeg en ex som er inne på den siden, som var voldelig mot meg og var en dårlig far som kunn brydde seg om seg selv og være jævlig mot meg. Nå prøver han å få samvær, og sitter inne på den siden og klager over hvor forferdig ex han har som nekter han å få være med datteren sin som har er såååå glad i og han er en sååååå fantastisk pappa. stakkars meg stakkars meg, exen min er en bitch osv osv.

Og han får selvfølgelig masse støtte og får høre hvor flink pappa han er som ikke gir opp sin datter.

Det finnes sikkert pappaer der inne som er urettferdig behandlet, men jeg blir litt misstenksom og over alle disse pappaene som er urettferidg behandlet der inne.

hva tenker dere om gruppen?

Anonym poster: 52b562f014c387f1d2e115ba15816639

Jeg tenker at det helt sikkert er en del rævva mannfolk på de sidene. Jeg tenker også at det finnes mange rævva kvinnfolk som oppfører seg som idioter i forhold til sine ex-menn som saboterer samvær.

I følge min erfaring er vel begge kjønn "like gode" i kampen om å oppføre seg bedritent i forbindelse med samlivsbrudd og barnefordeling.

Anonym poster: 0ee6adeba2e2967fb35bbaabaa69228f

Skrevet

Ja jøss. Stakkars mannfolk.

Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre..

Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene.

Kanskje vi ekle mødre bare skal rotte oss sammen og danne gruppen "Så vær en far da, for faen!" ?

Jeg fant en gruppe ved navn "Vær en far for meg, pappa", drives av kona til mannen som lagde gruppa "La meg være en far". Vurderte nesten å melde meg på... Har barnefar i vennelista, lurer på hva han ville sagt eller gjort :P

Husker du nøyaktig hva ddn het? Finner den ikke.

Anonym poster: 190dbb95c001f22ff8352ef50f6021ff

LMVF - Vær en far for meg, pappa!

Skrevet

Min ex hadde også gått rundt og sagt at han ikke fikk ha samvær at jeg hindret det også videre. jeg har aldri gjort noe for å hindre eller nekte samvær, han bare ikke ønsker samvær. Hører fra han en gang eller to i året.

Og for å beskytte seg mot at foreldrene hans ble sure for på han jugde han til de og sa jeg ikke ville ha kontakt med de heller.

Noe som ble oppdaget når jeg tok kontakt med de for å prøve å få opp kontakten med den siden av familien igjen........

Det finnes helt klart mannfolk som blir hindret i å ha kontakt med sitt barn av moren uten at det er grunn til det. Men det finnes like mange som slenger dritt om mor og sier hun nekter de når det er de selv som ikke ønsker kontakt. Så slipper de å ha kontakt med barnet og ta ansvar og samtidig får de leke offer.

Og så har man de som av gode grunner nektes å ha kontakt med barna og lager seg selv til offer og mener at de ikke har gjort noe galt. Noen ganger for de de tror på det selv andre ganger fordi de selvsagt ikke vil at hva de har gjort skal komme ut.

Derfor er det så farlig å blindt tro på noen når man bare har en side av saken.

Anonym poster: f1fa3f322dfe4796f5ae107dca58add9

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å la min datter være noe prøvekanin.

AMEN!!!!!

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å la min datter være noe prøvekanin.

AMEN!!!!!

Takk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...