Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #1 Skrevet 19. februar 2013 Har dere sett facebook gruppen "la meg være far"? Dette er en side hvor fedre ikke får ha samvær med barna sine fordi mor lyger og nekter dem samvær. Selv har jeg en ex som er inne på den siden, som var voldelig mot meg og var en dårlig far som kunn brydde seg om seg selv og være jævlig mot meg. Nå prøver han å få samvær, og sitter inne på den siden og klager over hvor forferdig ex han har som nekter han å få være med datteren sin som har er såååå glad i og han er en sååååå fantastisk pappa. stakkars meg stakkars meg, exen min er en bitch osv osv. Og han får selvfølgelig masse støtte og får høre hvor flink pappa han er som ikke gir opp sin datter. Det finnes sikkert pappaer der inne som er urettferdig behandlet, men jeg blir litt misstenksom og over alle disse pappaene som er urettferidg behandlet der inne. hva tenker dere om gruppen? Anonym poster: 52b562f014c387f1d2e115ba15816639
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Har også en eks som er der inne og han får ha samvær om han vil, men han vil ikke. Han vil bare syte over at han ikke får ha samvær og at jeg er fæl slik at det er meg det er noe galt med. Han er jo bare såååå flink pappa. Ehh, ja, riktig ja. Han har ikke engang sett barnet sitt Anonym poster: f7003baf969fa286b5e474125eac47c2
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Det finnes helt sikkert noen som urettferdigbehandlet der inne. Men de hater barnevernet og mener nok det skulle vært pappavern Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
stearin Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Selv om eksen din, HI, har vært voldelig mot deg, så er det ikke sagt at han kommer til å gjøre det samme mot barnet. Men man må selvfølgelig være på vakt, veldig på vakt faktisk... Og jeg skjønner veldig godt redselen din, jeg ville trolig også vært veldig redd, eller jeg er faktisk en smule redd allerede. Har hørt et svakt rykte om at min datters far har vært voldelig mot en av sine kjærester. Men så vidt jeg vet er han ikke medlem av den gruppen. Ville overrasket meg stort ihvertfall, siden han viser null og nada interesse for barnet sitt. Tenkte bare å fortelle at det finnes håp. Mine foreldre var begge voldelige mot hverandre. Snakker om kasting av tunge gjenstander, kvelertak, truet med å klippe hverandre med neglesaks osv. Mye som er ganske alvorlig, når jeg tenker meg om. Men hverken mor eller far har noen gang brukt vold mot meg eller mine søsken. Og når jeg tenker meg om er det trolig ganske dumt å poste denne kommentaren. Jeg har ingen statistikk å referere til, må bare understreke det. Vil bare få frem at det finnes håp.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Selv om eksen din, HI, har vært voldelig mot deg, så er det ikke sagt at han kommer til å gjøre det samme mot barnet. Men man må selvfølgelig være på vakt, veldig på vakt faktisk... Og jeg skjønner veldig godt redselen din, jeg ville trolig også vært veldig redd, eller jeg er faktisk en smule redd allerede. Har hørt et svakt rykte om at min datters far har vært voldelig mot en av sine kjærester. Men så vidt jeg vet er han ikke medlem av den gruppen. Ville overrasket meg stort ihvertfall, siden han viser null og nada interesse for barnet sitt. Tenkte bare å fortelle at det finnes håp. Mine foreldre var begge voldelige mot hverandre. Snakker om kasting av tunge gjenstander, kvelertak, truet med å klippe hverandre med neglesaks osv. Mye som er ganske alvorlig, når jeg tenker meg om. Men hverken mor eller far har noen gang brukt vold mot meg eller mine søsken. Og når jeg tenker meg om er det trolig ganske dumt å poste denne kommentaren. Jeg har ingen statistikk å referere til, må bare understreke det. Vil bare få frem at det finnes håp. Jeg har ikke tenkt å la min datter være noe prøvekanin. Han har skreket til henne og latt henne skrike og gå sulten. når hun var noen uker gammel. vi har gått til retten og jeg har dem på min side. de har observert han og ser ikke på det som trygt å la han være med henne nå. Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
stearin Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Selv om eksen din, HI, har vært voldelig mot deg, så er det ikke sagt at han kommer til å gjøre det samme mot barnet. Men man må selvfølgelig være på vakt, veldig på vakt faktisk... Og jeg skjønner veldig godt redselen din, jeg ville trolig også vært veldig redd, eller jeg er faktisk en smule redd allerede. Har hørt et svakt rykte om at min datters far har vært voldelig mot en av sine kjærester. Men så vidt jeg vet er han ikke medlem av den gruppen. Ville overrasket meg stort ihvertfall, siden han viser null og nada interesse for barnet sitt. Tenkte bare å fortelle at det finnes håp. Mine foreldre var begge voldelige mot hverandre. Snakker om kasting av tunge gjenstander, kvelertak, truet med å klippe hverandre med neglesaks osv. Mye som er ganske alvorlig, når jeg tenker meg om. Men hverken mor eller far har noen gang brukt vold mot meg eller mine søsken. Og når jeg tenker meg om er det trolig ganske dumt å poste denne kommentaren. Jeg har ingen statistikk å referere til, må bare understreke det. Vil bare få frem at det finnes håp. Jeg har ikke tenkt å la min datter være noe prøvekanin. Han har skreket til henne og latt henne skrike og gå sulten. når hun var noen uker gammel. vi har gått til retten og jeg har dem på min side. de har observert han og ser ikke på det som trygt å la han være med henne nå. Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56 Uffda... Da er saken selvfølgelig en helt annen. Slik var ikke mine foreldre. Slike behov har jeg alltid fått dekket, selv om en annen stor del alltid har manglet. Da skjønner jeg veldig godt, ville heller ikke ansett det som trygt å ha et barn hos han. Lykke til videre!
BareMas Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Han går sikkert godt overens med min ex, som også er medlem av denne siden. Han er kjempeflink til å klage over at han aldri får treffe ungen, at han ikke har noe samvær o.l til tross for at vi har hatt gode samværsavtaler hele veien, men siden disse har vært tilrettelagt for ett spedbarn, nå 1-åring, og ikke han, så har de ikke vært bra nok. Har faktisk sett ham syte på FB om at han aldri får se ungen sin, da har han vært med henne dagen før og skulle treffe henne dagen etter. Så vi er nok flere som ikke helt klarer å ta slike grupper for god fisk, uavhengig hvor langt de sykler
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #8 Skrevet 19. februar 2013 Selv om eksen din, HI, har vært voldelig mot deg, så er det ikke sagt at han kommer til å gjøre det samme mot barnet. Men man må selvfølgelig være på vakt, veldig på vakt faktisk... Og jeg skjønner veldig godt redselen din, jeg ville trolig også vært veldig redd, eller jeg er faktisk en smule redd allerede. Har hørt et svakt rykte om at min datters far har vært voldelig mot en av sine kjærester. Men så vidt jeg vet er han ikke medlem av den gruppen. Ville overrasket meg stort ihvertfall, siden han viser null og nada interesse for barnet sitt. Tenkte bare å fortelle at det finnes håp. Mine foreldre var begge voldelige mot hverandre. Snakker om kasting av tunge gjenstander, kvelertak, truet med å klippe hverandre med neglesaks osv. Mye som er ganske alvorlig, når jeg tenker meg om. Men hverken mor eller far har noen gang brukt vold mot meg eller mine søsken. Og når jeg tenker meg om er det trolig ganske dumt å poste denne kommentaren. Jeg har ingen statistikk å referere til, må bare understreke det. Vil bare få frem at det finnes håp. Jeg har ikke tenkt å la min datter være noe prøvekanin. Han har skreket til henne og latt henne skrike og gå sulten. når hun var noen uker gammel. vi har gått til retten og jeg har dem på min side. de har observert han og ser ikke på det som trygt å la han være med henne nå. Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56 Uffda... Da er saken selvfølgelig en helt annen. Slik var ikke mine foreldre. Slike behov har jeg alltid fått dekket, selv om en annen stor del alltid har manglet. Da skjønner jeg veldig godt, ville heller ikke ansett det som trygt å ha et barn hos han. Lykke til videre! Det er godt å høre at du ikke led noen nød, selv om det ikke kan ha vært lett for deg å se de være slik mot hverandre. Og takk for omtanken HI Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Han går sikkert godt overens med min ex, som også er medlem av denne siden. Han er kjempeflink til å klage over at han aldri får treffe ungen, at han ikke har noe samvær o.l til tross for at vi har hatt gode samværsavtaler hele veien, men siden disse har vært tilrettelagt for ett spedbarn, nå 1-åring, og ikke han, så har de ikke vært bra nok. Har faktisk sett ham syte på FB om at han aldri får se ungen sin, da har han vært med henne dagen før og skulle treffe henne dagen etter. Så vi er nok flere som ikke helt klarer å ta slike grupper for god fisk, uavhengig hvor langt de sykler De er jo helt utrolige ( Ser folk støtte opp hvor flinke pappaer de er, og hvor grusomme vi mødre er. :S Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
Major HotLips Houlihan Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Har sett den siden og har tenkt at det er nettopp slike menn som er på den! Hvis exen min hadde hatt facebookprofil så hadde nok han også vært der, for jeg er også en bitch og bare ute etter å ødelegge for han
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 19. februar 2013 #11 Skrevet 19. februar 2013 Ja jøss. Stakkars mannfolk. Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre.. Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene.
BareMas Skrevet 19. februar 2013 #12 Skrevet 19. februar 2013 Ja jøss. Stakkars mannfolk. Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre.. Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene. Kanskje vi ekle mødre bare skal rotte oss sammen og danne gruppen "Så vær en far da, for faen!" ?
Gjest yrild Skrevet 19. februar 2013 #13 Skrevet 19. februar 2013 Slike sider (jeg er uskyldig! Barnevernet har gjort feil! Etc etc) tar jeg med en stoooor klype salt. Tror ofte de som skriker høyest om slik urettferdighet ikke har helt rent mel i posen...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #14 Skrevet 19. februar 2013 Ja jøss. Stakkars mannfolk. Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre.. Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene. Er jo det jeg tenkte med en gang jeg så siden. også har jeg venner og bekjente som liker siden og syns såååå synd på de Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
Miss Honey Skrevet 19. februar 2013 #15 Skrevet 19. februar 2013 Har også en eks som er der inne og han får ha samvær om han vil, men han vil ikke. Han vil bare syte over at han ikke får ha samvær og at jeg er fæl slik at det er meg det er noe galt med. Han er jo bare såååå flink pappa. Ehh, ja, riktig ja. Han har ikke engang sett barnet sitt Anonym poster: f7003baf969fa286b5e474125eac47c2 svar på et av innleggene hans der med noe som "Åh så koselig at du har lyst til å ha samvær med hn! Når passer det for deg? Avtale en dag i helgen kanskje? Er hjemme fra kl. 16 på fredag om det passer "
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #16 Skrevet 19. februar 2013 Ja jøss. Stakkars mannfolk. Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre.. Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene. Kanskje vi ekle mødre bare skal rotte oss sammen og danne gruppen "Så vær en far da, for faen!" ? haha Anonym poster: d76313a60465661fc75ec1a2de78fc56
Miss Honey Skrevet 19. februar 2013 #17 Skrevet 19. februar 2013 Han går sikkert godt overens med min ex, som også er medlem av denne siden. Han er kjempeflink til å klage over at han aldri får treffe ungen, at han ikke har noe samvær o.l til tross for at vi har hatt gode samværsavtaler hele veien, men siden disse har vært tilrettelagt for ett spedbarn, nå 1-åring, og ikke han, så har de ikke vært bra nok. Har faktisk sett ham syte på FB om at han aldri får se ungen sin, da har han vært med henne dagen før og skulle treffe henne dagen etter. Så vi er nok flere som ikke helt klarer å ta slike grupper for god fisk, uavhengig hvor langt de sykler og du kan jo kommentere sånt på facebook med "så søtt at du allerede savner henne etter du hadde henne i går:)"
BareMas Skrevet 19. februar 2013 #18 Skrevet 19. februar 2013 Han går sikkert godt overens med min ex, som også er medlem av denne siden. Han er kjempeflink til å klage over at han aldri får treffe ungen, at han ikke har noe samvær o.l til tross for at vi har hatt gode samværsavtaler hele veien, men siden disse har vært tilrettelagt for ett spedbarn, nå 1-åring, og ikke han, så har de ikke vært bra nok. Har faktisk sett ham syte på FB om at han aldri får se ungen sin, da har han vært med henne dagen før og skulle treffe henne dagen etter. Så vi er nok flere som ikke helt klarer å ta slike grupper for god fisk, uavhengig hvor langt de sykler og du kan jo kommentere sånt på facebook med "så søtt at du allerede savner henne etter du hadde henne i går:)" Det var oppe til vurdering, men det hadde ikke falt i god jord det heller
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2013 #19 Skrevet 19. februar 2013 Dumt at sånne duster skal ødelegge for de mennene som faktisk har problemer med en gal ex!! Jeg kjenner faktisk en sånn, han får ikke møte barna sine, selv om han har rett på det, hun kommer med dumme unnskyldninger hele tiden, som viser seg å ikke være sanne engang.. Og dette er kun fordi hun bærer nag til barnefaren fortsatt.. Anonym poster: 3f42e8452248c291ca683211a8ffadc6
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. februar 2013 #20 Skrevet 20. februar 2013 Misforstå meg rett, for jeg forstår dere 100 % og synes det er latterlig at de driver slik. Når det er sagt synes jeg det er ufattelig dumt for de fedrene som faktisk ikke får være far og mor bruker barna mot han i enhver situasjon.. Som hevn, makt osv.. De er dt synd på. Er generelt skeptiske til slike sider i utgangspunktet.
stearin Skrevet 20. februar 2013 #21 Skrevet 20. februar 2013 Ja jøss. Stakkars mannfolk. Hva med å "grow a pair", og ta litt ansvar for avkommet sitt istedet for å drive dank, ikke ta kontakt, ikke betale bidrag, ikke holde noen som helst avtaler, og sitte på nett og sutre over hvor jævlig eksdama er slik at andre kan hylle dem som fantastiske fedre.. Og ja, jeg er også en av disse "jævlige" damene. Kanskje vi ekle mødre bare skal rotte oss sammen og danne gruppen "Så vær en far da, for faen!" ? Jeg fant en gruppe ved navn "Vær en far for meg, pappa", drives av kona til mannen som lagde gruppa "La meg være en far". Vurderte nesten å melde meg på... Har barnefar i vennelista, lurer på hva han ville sagt eller gjort
Plutselig_gravid Skrevet 20. februar 2013 #22 Skrevet 20. februar 2013 Er skeptisk til slike sider. Hadde jeg vært far i en slik situasjon hadde jeg i stedet dokumentert alt innhold i meldinger og mail, tatt opptak av alle telefonsamtaler osv. Hadde skaffet en advokat og gått rettens vei. Kjenner flere fedre som har gjort dette med stort hell! Noen har til og med fått full omsorg. Kanskje disse fedrene som henger på disse sidene heller skulle brukt energien sin på dette i stedet for å henge ut ekser og dermed ungene sine på nettet... Eller er de kanskje klar over at de ikke har helt rent mel i posen og at de innerst inne er mer opptatt av å få medlidenhet og henge ut eksen enn å faktisk ha samvær med barnet.... De som roper høyest og ikke har hemninger i forhold til hvem de deler sensitive familiære opplysninger med, er ofte de som ikke har sitt på det rene. De vet det gjerne ikke helt selv, for de evner ikke å se barnets beste. Det er i hvert fall min erfaring.
BareMas Skrevet 20. februar 2013 #23 Skrevet 20. februar 2013 Er skeptisk til slike sider. Hadde jeg vært far i en slik situasjon hadde jeg i stedet dokumentert alt innhold i meldinger og mail, tatt opptak av alle telefonsamtaler osv. Hadde skaffet en advokat og gått rettens vei. Kjenner flere fedre som har gjort dette med stort hell! Noen har til og med fått full omsorg. Kanskje disse fedrene som henger på disse sidene heller skulle brukt energien sin på dette i stedet for å henge ut ekser og dermed ungene sine på nettet... Eller er de kanskje klar over at de ikke har helt rent mel i posen og at de innerst inne er mer opptatt av å få medlidenhet og henge ut eksen enn å faktisk ha samvær med barnet.... De som roper høyest og ikke har hemninger i forhold til hvem de deler sensitive familiære opplysninger med, er ofte de som ikke har sitt på det rene. De vet det gjerne ikke helt selv, for de evner ikke å se barnets beste. Det er i hvert fall min erfaring. Tror det er noe i det du sier ser ja. Ikke alle evner å se sine egne feil og begrensninger, og ikke alle ser at det de har fått tildelt(i disse situasjonene, samvær og tid med barna) faktisk kan være den beste løsningen. Det har iallefall vært dilemmaet her. Far ser ikke at samværet vi setter opp er til det beste for barnet, av den enkle grunn at han ikke har fått det som han vil. Dette tror jeg kan være problemet hos mang fedre som ønsker at vi skal "la dem være far", at de har blitt så opphengt i sine egne rettigheter at de har glemt barnets rettigheter.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #24 Skrevet 20. februar 2013 Folk er forskjellige. Jeg vet en som syter om å ikke få være far. Han får treffe barnet så mye han vil hos mor, men han får ikke ta barnet med seg. Hvorfor? Fordi han røyker hasj i samme tempo som andre røyker sigaretter. Han røyker på soverommet, og samtidig som han har barnet. Han ser ikke at det gjør han uegnet til å ha barnet der. En annen far har rett i det han sier. Mor har ny kjæreste og nytt barn. De jobber for at barnet skal si pappa til stefar og glemme biologisk familie. Det gjør de fordi mor mener det beste for barnet er å ikke oppleve å ha en splittet familie. Hun skal få barnet til å tro at hun er fra en a4 familie. Anonym poster: 190dbb95c001f22ff8352ef50f6021ff
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #25 Skrevet 20. februar 2013 Slik er bf her og. selv etter 5 år uten samvær.. DU MÅ BARE GI FAAN I EXN DIN. drit i hva han ikke gjør, drit i hva han gjør. så får han engasjere seg på egenhånd og DU SKAL TENKE PÅ DATTEREN DIN. Gi henne en go hverdag uten bf. så får bf selv ordne i SITT rot. Anonym poster: bd421625779bd4086afc8aabe06021a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå