Gå til innhold

Hva gjorde dine foreldre "feil"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff... Her var mange tøffe historier!! Så fint at dere som har hatt en sånn oppvekst gjør så mye for at egne barn skal få det motsatte!

Jeg for min del har det vel litt motsatt... Tenker "hva ville mamma gjort", også prøver jeg å gjøre det samme. Mamma og pappa jobbet kjempe godt som et team, og gav oss en veldig fin og god oppvekst. Småting vil der jo alltid være, men kan ikke komme på noe spesielt jeg ville gjort annerledes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pusher meg ikke mtp utdanning. Det eneste kravet de hadde var at jeg skulle fullføre videregående. Hadde de fulgt meg bedre opp under skolegangen hadde jeg kanskje hatt en god utdannelse.

Skrevet

Ååå, masse...

Mamma var ikke kjærlig, jeg fikk ingen fysisk kontakt. Hun likte derimot å klype meg hardt i armen, så ofte hun kunne.

Jeg fikk ikke skryt eller positive tilbakemeldinger på NOE. Jeg fikk masse kritikk bare for å være meg selv, et enkelt, snilt og usynlig barn.

Hun mobbet og trakasserte meg i hele barndommen, og kalte meg ofte ditt esel, ku, naut, sau og andre ord hun syns passet bra.

Fra jeg var 8-11 år, var jeg lubben, og gjennom de årene hørte jeg tusen ganger: "trekk inn den svære vomma di, den står jo rett ut." Jeg hadde kronisk mageknip disse årene, for jeg ville jo være lydig:-/

Jeg ble ikke sett eller hørt, og når jeg våget å sette meg i stuen med foreldrene mine, og være så dum at jeg kom med en mening om noe, var standardkommentaren "nå må du slutte å snakke så dumt. SDu skjønner ikke hva dette handler om!" eller noe sånt.

Da jeg var 5 år, mistet jeg lillebroren min, som jeg forgudet. Da fikk jeg ingen hjelp til å sørge, og husker bare at mamma nærmest bodde på soverrommet sitt de neste månedene. Vi fikk mat levert på døra, og jeg gikk for lut og kaldt vann. Det er veldig vondt, for jeg har en gedigen sorgklump i meg som ikke går bort:-/

Jeg har alltid hatt lav verdi for mamma, men jeg har steget bra etter at jeg fikk en kjekk, resurssterk, smart mann med lang, god utdannelse og lederstilling. Det betyr ALT.

Lista er laaaaang, så stopper her. Men FY så godt det var å få det ut!! TAKK, HI ;-)

Jeg vokste opp med den viten at jeg var udugelig,dum, ubrukelig, feit og stygg. Så for min del har det vært lett å bli en god mor, og fostre sunne, glade barn...:-)

Skrevet

Mor pleide klype oss i armen.

Ellers var de verdens beste foreldre, som gav oss en super barndom. Tatt i betraktning at pedagogikken var annerledes på 90-tallet ;)

Skrevet

Jeg hadde det veldig godt. Eneste jeg kommer på er at jeg måtte / fikk lov til å sykle frem og tilbake når jeg besøkte venninna mi, som

Bodde en mil unna. På traffikert vei uten sykkelfelt. Uansett årstid og klokkeslett. Det ville jeg aldri latt mine barn gjøre.

Også skal mine barn slippe å gå på tre ulike barneskoler og alltid være den nye i klassen.

Og de skal få klær som gjør at de ikke blir mobbet.

Og mer variert middag. De skal lære at fisk kan smake godt! Og at frukt er noe man spiser mye av.

Ellers har jeg hatt en utrolig god barndom med strålende foreldre.

Anonym poster: 183bcb5642f289b5212f65d06a5ade1e

Skrevet

jeg var i mange år kun med mamma og nærmeste familie fordi vi bodde litt vekke fra alt. når jeg da skulle begynne på førskolen, var det GRUSOMT. husker ennå følelsen av at mamma forlot meg. verden var skummel og usikker var jeg... ønsker at jenta mi skal bli trygg på seg selv og andre. vite at jeg er der, men at det går fint om jeg ikke er der en stund.

mamma og pappa diskuterte ofte høylytt om uenigheter. det fikk meg til å krympe sammen, var sikker på de skulle skilles. planla oppi hodet mitt hvem jeg vill bo hos (vet nå når jeg er voksen det er mulig å diskutere uten å skulle skilles altså), men barn er sårbare for sånt. prøver alt jeg kan å unngå krangler forran henne, men vil samtidig vise henne at det er mulig å være uenige, og komme frem til en løsning.

hjemme var det lite fisk, poteter og grønnsaker til middag. jeg vil prøve å ha sunne middager vertfall i ukedagene (lett å si nå når minsten bare er 8 mnd)

mamma og pappa kunne snakke til meg om ting de mislikte med hverandre. Det kjentes VONDT! fy fy...

mamma bestemte klesplaggene mine til lagt opp i barneskolen. husker jeg følte meg ganske alene der... de andre fant dem selv. vet ikke hvorfor jeg ikke bare gjorde det selv... ønsker jenta mi skal bli mer selvstendig å ta egne valg.

mamma gjorde alt husarbeid. den dag i dag er jeg for lat!!! barn trenger å lære seg at man hjelper til hjemme... at det kommer noe godt ut av å jobbe for noe.

når dette er sagt... har jeg hatt en flott barndom, og ville ikke vert for uten noe. for det har gitt meg det livet jeg har i dag;)

Anonym poster: 0201cdf6198074a3f54491c063ba73c3

Skrevet

*Bestemte hvilke aktiviteter jeg skulle drive med, fordi DE var interessert i det selv. Og nå når jeg er voksen nekter de fortsatt å tro at jeg aldri har hatt interesse for det.

*Overvåkte meg til jeg var 18, jeg fikk ikke lov å gå alene ute uten tilsyn, treffe venner osv.

*Mine bursdager ble feiret med venner av foreldrene mine, og aldri mine klassevenninner og slikt. Fordi det passet dem best sånn.

*Jeg ble proppet med fordommer av alle slag, ang homofile, sex som sådan (som var noe skittent og en plikt i ekteskapet hovedsakelig), utlendinger osv.

*Ble fortalt masse ting som ikke stemte, ut fra overtro og andre ting. Fikk ikke svar på det jeg spurte om.

*Psykisk og fysisk mishandling og mobbing hver dag.

Anonym poster: 131842d9f0ee7d9feab3770163da6633

Skrevet

Skulle ønske mamma var mer kjærlig og flink til å rose meg. Vært litt mer engasjert i livet mitt. Per dags dato hvis hun plutselig skulle skrive en mld at hun er så glad i meg og ditt å datt føler jeg det blir feil og unaturlig.

Pga jeg ikke vokste opp med en mamma som sa hun var glad i meg eller klemte met mye

. Det syns jeg er trist og misunner andre som har et slikt forhold.

En pappas jente har jeg heller aldri vært. Pappa er egoistisk og har ikke hatt mye med han å gjøre gjennom årene. Ei heller vist oss kjærlighet på den måten barn trenger..

:(

At hun røykte i huset og bilen. Æsj

Anonym poster: 02860483cc95666428e0a595e78ae006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...