Gå til innhold

Sovevogn i barnehagen? Hva er greien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min datters avdeling/ base er det 27 stykk 1-3 åringer så ganske selvsagt at det ikke kan ordne istand mulighet for alle å sove inne. Men i barnehagen der jeg jobber sover alle barna inne, men er bare 9 barn per avdeling ("gammeldags" avdelingsløsning). Så dette varierer fra barnehage til barnehage og du får info vedr dette før du skal begynne. Da vår eldste begynte i barnehagen satt vi hovedvogna hennes der da vi ikke trengte annet enn en mindre vogn evt i helgene (må kjøre til og fra barnehagen. Men da lillesøster kom ville jeg ha Emmaljungaen til henne og fant en billig Simo-vogn på finn til 800,- som vi bruker til "sovevogn". Mange måter å løse dette på som du skjønner! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sovevogn i bhg. Vognen blir gjerne mer skitten og brukt hardere der. Vognen jeg kjøpte ny før dette barnet tenker jeg å bruke til små søsken i fremtiden så da liker jeg at vognen er tålig ren og normalt slitt. Vognen jeg har i bhg er en brukt mørk blå simo vogn.

Det er også ikke anbefalt med trehjulinger som sovevogn i bhg.

Anonym poster: c6d9e85133162b05f94f1e835f534b6f

Skrevet

Vet om mange som lar barna sove inne i barnehagen, så ikke ta det for gitt at hun/han skal sove ute i vogn. Ofte tror jeg det er litt blanda hva de velger, ut fra hva de er vandt med fra hjemme.

Vi har ikke egen sovevogn, men det er fryktelig tungvint å dra ut vogna fra vognbua hver dag, og inn og ut av bil. Her har vi bare en bil, så den som kjører må ta med seg vogna, mens den som ikke kjører bruker vogna til eller fra barnehagen. Men gadd ikke kjøpe egen sovevogn likevel siden vi uansett måtte hatt en slik løsning med vogn inn og ut av bil siden en uansett må trille ungen i vogn en av veiene.

Anonym poster: 371166b9ede874a4afdf2192e4ee21dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...