Gå til innhold

Hestekjøtt i nestle barnemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste dere at Nestea, et subselskap til Nestle skjærer opp beina til mus og rotter og elektrosjokker dem kun på grunn av noe jævla grønn te? Hvor er sammenhengen?

Anonym poster: 6b160bd4aa38437298e28f0f25bf8b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ja, for alle del, boikott nestle, og la ungene sulte hvis mor ikke har nok melk, for nestle skal man boikotte for alt i verden. Eller nei, ifølge ammenaziene så har alle nok melk og alle kan amme. Sier du noe annet så lyver du eller ikke prøvd hardt nok.

Anonym poster: 122ab23931832c3c64faaf6be3aa2908

ja nestle er de eneste som lager melkeerstaning også...

Blir det samme som med boikott av H/M. Her i byen er det KUN H&M som selger mammaklær. Ei venninne mener at jeg må enten kjøre 5 timer en veg for å komme til en annen butikk, eller bestille på nett med all ubehagelighet det innebærer i form av retur, bytting, venting osv.

ja få ting hjem for prøving når du er gravid er pyton...trenger jo så masse og er så tidkrevende...

men man står fritt til å velge sine kamper...men føler man at man må rettferdiggjøre at man tar andre valg, så er det kanskje en ide å tenke over valget en gang til...

Anonym poster: b29cd81e267ca29745ba58757b7b1444

Det er ikke snakk om hva som er pyton, men hva som er praktisk gjennomførbart. Frakt hit til gok tar vanligvis lang tid, så prøver man, så passer det gjerne ikke siden jeg har rar kroppsfasong, så må man sende tilbake, og bestille på nytt, vips, så er det plutselig for smått. Og ja, når man er veldig tynn og har svææær mage og plutselig går opp 3 BH-størrelser, så kan man ikke bruke vanlige klær for ikke-gravide lenger. Jeg har en jobb der jeg må kle meg pent, så forslag om å gå i joggis eller onepiece eller andre poseklær for ikke-gravide funker ikke her, dessverre.

Skrevet

Som en ernæringsfysiolog skrev i avisen i helgen: folk er bare hysteriske. Hest er hest, kylling er kylling. Spiser man kjøtt, kan man vel spise ALLE dyr?! Skjønner ikke forskjellen.

Anonym poster: a4bc7e948e35cd6a86e25c0796acd6cb

Huff da. Du er visst ikke så opplyst du.

Anonym poster: eb756c9f40daa8d1604e6f2b19e6ec96

Gjest sussie77
Skrevet

Ja ja, for alle del, boikott nestle, og la ungene sulte hvis mor ikke har nok melk, for nestle skal man boikotte for alt i verden. Eller nei, ifølge ammenaziene så har alle nok melk og alle kan amme. Sier du noe annet så lyver du eller ikke prøvd hardt nok.

Finnes jo andre morsmelkerstatninger også da.

Skrevet

Hest er ok mat,ja. Problemet er at hest som ikke er deklarert som hest gjerne kommer med en del uønskede stoffer på kjøpet.

Nestle burde man velfor øvrig, av rent etiske årsaker, holde seg unna uansett.

Hva er etisk galt med å spise hest? Hvis det er etikk som skal være grunnlaget bør man helst kun spise vilt, til nød sau og hest - de har mye bedre dyrevelferd enn kuer, og tusen ganger bedre en svin og kylling. Egg og kylling er vel det mest uetiske man kan spise.

Er det fordi hester er så søte? De fleste hestejenter jeg kjenner spiser lett hestebiff, fordi da vet man at dyret har hatt et godt liv, hatt en ok tur til slaketeriet og blitt slaktet på en human måte. Vanlige husdyr derimot står på bås stort sett hele livet, i mørke og skitt, blir stuet sammen i en trailer og kjørt avgårde, og slaktet i angst og blod. Etisk, much?

(Jeg er dog enig i at det er uetisk at en matrett inneholder noe annet enn det som står på varedeklarasjonen, men det er jo noe annet).

Skrevet

Hest er ok mat,ja. Problemet er at hest som ikke er deklarert som hest gjerne kommer med en del uønskede stoffer på kjøpet.

Hva er etisk galt med å spise hest?

Nå skrev hun ikke at man burde holde seg unna HEST av etiske årsaker, men holde seg unna NESTLE av etiske årsaker...

Skrevet

Hva er etisk galt med å spise hest?

Nå skrev hun ikke at man burde holde seg unna HEST av etiske årsaker, men holde seg unna NESTLE av etiske årsaker...

Ah, selvsagt, lære seg å lese kanskje :P

Ja, enig i det, å pushe mme i uland er en uting.

Hører bare så mange som synes det er fæt og ondt og grusomt å spise hest, for de er jo så søøøte, så da hoppet jeg visst til angrep uten å lete ordentlig ;) Sorry!

Skrevet

Nestle er jo ikke akkurat viden kjent for sin troverdighet og moralsk markedsføring... Så det er sikkert både hest og hund og rotter i den maten ;)

Men heldigvis spiser hverken jeg eller ungen kjøtt eller nestleprodukter, så problemstillingen er ikke særlig aktuell for oss

Skrevet

Hva er etisk galt med å spise hest? Hvis det er etikk som skal være grunnlaget bør man helst kun spise vilt, til nød sau og hest - de har mye bedre dyrevelferd enn kuer, og tusen ganger bedre en svin og kylling. Egg og kylling er vel det mest uetiske man kan spise.

Er det fordi hester er så søte? De fleste hestejenter jeg kjenner spiser lett hestebiff, fordi da vet man at dyret har hatt et godt liv, hatt en ok tur til slaketeriet og blitt slaktet på en human måte. Vanlige husdyr derimot står på bås stort sett hele livet, i mørke og skitt, blir stuet sammen i en trailer og kjørt avgårde, og slaktet i angst og blod. Etisk, much?

(Jeg er dog enig i at det er uetisk at en matrett inneholder noe annet enn det som står på varedeklarasjonen, men det er jo noe annet).

*ler* ja, nagini, jeg har også truffet rare menneskene som ikke vil spise de søte dyrene, men gafler innpå svin og kylling..

De er veldig fine i sin totale uvitenhet, og som oftest har jeg rett og slett ikke hjerte til å si noe.

Her spises ikke svin i det hele tatt (nok en av årsakene til at all mat lages selv, ettersom det er vanskelig å finne noe i en norsk butikk som ikke inneholder svin..) og egg og kylling er økologiske.

Det meste av kjøttet som spises her har mannen vært ue og skutt selv, og ettersom vi ikke har så mange villhester, så er det dårlig med hestebiff her i huset ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...