Gå til innhold

Hestekjøtt i nestle barnemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på vg at neste trekker tilbake mat som er solgt i spania. Merket som biff i lasagne.

Håper ikke det er hestekjøtt fullt av stoffer i feks biff gryte glasset til nestle!?

Anonym poster: eb756c9f40daa8d1604e6f2b19e6ec96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hest er ok mat. er vel mer det at vi ikke liker å bli lurt.

Anonym poster: 5d3912c9cdcaaf784efdc190194b1ce6

Skrevet

Hest er ok mat,ja. Problemet er at hest som ikke er deklarert som hest gjerne kommer med en del uønskede stoffer på kjøpet.

Nestle burde man velfor øvrig, av rent etiske årsaker, holde seg unna uansett.

Skrevet

hest er ok mat. er vel mer det at vi ikke liker å bli lurt.

Anonym poster: 5d3912c9cdcaaf784efdc190194b1ce6

Eh nei. Er vel mest det at hestekjøttet det er snakk om muligens er fulle av medisiner og ikke burde bli spist. Jeg er allergisk mot en av medisinene som kan være i kjøttet, det kan rett og slett være dødelig for meg om jeg spiser det. Itillegg til at det kan være kreft fremkallende. Hadde det vært normalt friskt hestekjøtt så ok feil merking.

Men tenker på at vi er så nøye med barnemat og nå er nestle innblandet...

Anonym poster: eb756c9f40daa8d1604e6f2b19e6ec96

Skrevet

Det var vel ikke snakk om barnemat her. Nestle lager jo masse annen mat også, ikke bare barnemat. Slik jeg hørte det på radioen var det annen mat det var snakk om, og det var vel heller ikke lasagne det var snakk om, men en gryterett av noe slag....Med biff i, som kanskje viser seg å være hestebiff.

Anonym poster: 9c8f08202cbfb57b3173edb2ac1db772

Skrevet

Det er jo det HI sier - hun håper at ikke biffen i barnematglassene egentlig er hest.

Skrevet

Det er jo det HI sier - hun håper at ikke biffen i barnematglassene egentlig er hest.

Ja, vi håper vel alle det, men som sagt var det ikke barnemat det var snakk om her.....

Skrevet

Hest er ok mat,ja. Problemet er at hest som ikke er deklarert som hest gjerne kommer med en del uønskede stoffer på kjøpet.

Jeg legger ut denne linken (igjen) jeg, gale damen, også kan vi være litt gærne sammen :)

http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Skrevet

Ja, vi håper vel alle det, men som sagt var det ikke barnemat det var snakk om her.....

Jo, det var det. HI viser til (ikkje kjempetydeleg rett nok) dagens nyhetssak om at nestle tek diverse barnemat frå marknaden i spania og italia, og er bekymra for dei glasa som selgast i norge.
Skrevet

Lag maten selv og gå for vegetar så slipper dere å bli bekymret/hysteriske hver gang det er en ellerannen matskandale i nyhetsbilde: e-coli, hestekjøtt, farlige tilsetningstoffer etc...

Skrevet

Jo, det var det. HI viser til (ikkje kjempetydeleg rett nok) dagens nyhetssak om at nestle tek diverse barnemat frå marknaden i spania og italia, og er bekymra for dei glasa som selgast i norge.

Hm, det var ikke det de sa på nyhetene i radioen.... Der var det snakk om annen type mat enn barnemat... Kanskje det er begge deler...

Skrevet

Hm, det var ikke det de sa på nyhetene i radioen.... Der var det snakk om annen type mat enn barnemat... Kanskje det er begge deler...

My bad..

Tenkte ikkje over at nestle også produserar mat for vaksne, og trudde automatisk at det var barnemat det var snakk om..

Gjest Gullguttene
Skrevet

Enda en grunn til og ikke kjøpe nestle.

Skrevet

På tv sa de nestle barnemat som var trukket fra markedet i spania og italia.

Skrevet

Enda en grunn til og ikke kjøpe nestle.

Hear ye, hear ye!
Skrevet

Jeg legger ut denne linken (igjen) jeg, gale damen, også kan vi være litt gærne sammen smile.png

http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Takk for link, Mammantil nurket, men her lages all mat selv, så eg unngår problemet :-)

Gjest sussie77
Skrevet

Da er jeg veldig glad for at jeg aldri omtrent har brukt nestle barnemat på glass.

Skrevet

Ja ja, for alle del, boikott nestle, og la ungene sulte hvis mor ikke har nok melk, for nestle skal man boikotte for alt i verden. Eller nei, ifølge ammenaziene så har alle nok melk og alle kan amme. Sier du noe annet så lyver du eller ikke prøvd hardt nok.

Anonym poster: 122ab23931832c3c64faaf6be3aa2908

Skrevet

Ja ja, for alle del, boikott nestle, og la ungene sulte hvis mor ikke har nok melk, for nestle skal man boikotte for alt i verden. Eller nei, ifølge ammenaziene så har alle nok melk og alle kan amme. Sier du noe annet så lyver du eller ikke prøvd hardt nok.

ja nestle er de eneste som lager melkeerstaning også...

Skrevet

Som en ernæringsfysiolog skrev i avisen i helgen: folk er bare hysteriske. Hest er hest, kylling er kylling. Spiser man kjøtt, kan man vel spise ALLE dyr?! Skjønner ikke forskjellen.

Anonym poster: a4bc7e948e35cd6a86e25c0796acd6cb

Skrevet

Blir det samme som med boikott av H/M. Her i byen er det KUN H&M som selger mammaklær. Ei venninne mener at jeg må enten kjøre 5 timer en veg for å komme til en annen butikk, eller bestille på nett med all ubehagelighet det innebærer i form av retur, bytting, venting osv.

Skrevet

Som en ernæringsfysiolog skrev i avisen i helgen: folk er bare hysteriske. Hest er hest, kylling er kylling. Spiser man kjøtt, kan man vel spise ALLE dyr?! Skjønner ikke forskjellen.

Anonym poster: a4bc7e948e35cd6a86e25c0796acd6cb

Poenget er ikke at man ikke skal spise hestekjøtt. Poenget i denne saken er at man ikke vet hvor hestekjøttet kom fra, og at det finnes en risiko for at hestene har fått medisiner før de ble slaktet. Medisiner som fremdeles finnes i kjøttet og som ikke er bra for folk å spise.

Jeg har spist hestekjøtt jeg, og det er helt greit, men da visste jeg at det ikke inneholdt giftige eller skadelige medisiner.

Skrevet

Blir det samme som med boikott av H/M. Her i byen er det KUN H&M som selger mammaklær. Ei venninne mener at jeg må enten kjøre 5 timer en veg for å komme til en annen butikk, eller bestille på nett med all ubehagelighet det innebærer i form av retur, bytting, venting osv.

ja få ting hjem for prøving når du er gravid er pyton...trenger jo så masse og er så tidkrevende...

men man står fritt til å velge sine kamper...men føler man at man må rettferdiggjøre at man tar andre valg, så er det kanskje en ide å tenke over valget en gang til...

Anonym poster: b29cd81e267ca29745ba58757b7b1444

Skrevet (endret)

Også var det dette med å se litt lengre enn sin egen nesetipp, da.

En boikott av Nestle handler ikke om å være såkalt "ammenazi". Dette handler om å velge atlernative produsenter av mme, barnemat etc,.da Nestle driver en særdeles shady virksomhet blant annet kjører de per d.d. beinhard markedsføring av mme i Kina. Dette handler om solidaritet med kvinner og barn i andre land som ikker er så heldige som du og jeg.

For noen tiår siden drev Nestle hissig markedsføring ved å gi bort mme i flere afrikanske land. Mødrene var analfabete og doserte feil noe som førte til feilernæring hos barna. I tillegg var vannkvaliteten dårlig, noe som førte til at barn ble syke og døde. Kvinnene sluttet å amme, mistet melken og når de var tomme for mme hadde de ikke penger til å kjøpe ny. Dete førte til massiv spedbarnsdød. De barna sultet i hjel.

Dette handler om at vi som enkeltindivider må ta et felles ansvar.

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...