Gå til innhold

Hvor mange troende har vi på forumet da damer?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg tror på sommaren!!!

Anonym poster: d56aeab203f2b0e60cd33a35b3d7df5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og samboeren er troende, men ikke i den grad at det "synes på oss". :P Synes det er morsomt hvordan folk har fordommer om hvordan man ser ut og oppfører seg om man er religiøs...

Vi er akkurat som alle andre og gjør det som er normalt for vår alder - begge nyter alkohol, begge har hatt sex med flere enn én partner, og nå - Gud forby - venter vi barn før ekteskapet... ;)

Men vi ber, går i kirken og det kommende barnet skal selvfølgelig døpes. Vi er begge opptatt av å oppdra barnet i den kristne tro, men tilpasset hva vi mener er viktig å legge vekt på.

Anonym poster: 8ee572798a5a539eb2d87bd5db9e7aa5

Tror ikke vi heller ser særlig kristne ut. Men vet ikke helt hvordan kristne skal se. Litt grå og triste kanskje? Men vi vektlegger kanskje litt annerledes enn dere. Vi setter moral høyt, så for meg er det utenkelig å ha sex før ekteskapet eller drikke alkohol slik at vi blir påvirket. Ingen sitter på fasiten, så hver må gjøre som de selv syns er riktig.

Jeg aner ikke hvordan kristne skal se ut, jeg har bare hørt at folk kommenterer andre folk som de antar er kristne utfra fremtoning... :) Når det gjelder alkohol er det sjelden vi drikker og enda sjeldnere at vi faktisk blir beruset, men ingen av oss ser noe å galt i å dele en flaske vin en lørdagskveld. Å ikke ha sex før ekteskapet ser jeg på som "gammeldags", men som du sier - alle må gjøre som de selv synes er riktig. Vi er unge begge to, så det kan hende vi tenker annerledes om det når vi blir eldre og med mer livserfaring.

Anonym poster: 8ee572798a5a539eb2d87bd5db9e7aa5

Skrevet

Jeg er også kristen :) men som Elsker Livet så tror jeg også på vitenskapen.

Anonym poster: 7563606cceb173787494e744497829dc

Skrevet

Jeg tror på Gud, men også på vitenskap.

Jeg tror at bibelen ble skrevet av mennesker og er derfor ikke ufeilbarig. For meg er Gud vitenskap, og alt annet.

Anonym poster: 51864c8d9683c7e42cad0250d9a309de

Skrevet (endret)

Både jeg og gubben er ateister.

Edit; men vi synes begge to at religion er fascinerende. Litt stygg på kristendommen etter å ha fått den skjøvet ned i halsen på barneskolen, men.

Endret av Yzma
Skrevet

Paganist :)

Anonym poster: 85a4a55e3c4b1c6f88eb4e6647b35543

Skrevet

Kristen. Men renner ikke ned kirkene. Jeg har min egen kommunikasjon med Jesus. Er ikke så åpen om det pga. fordommer og pes.

Anonym poster: cea9fd3689566c29926ec93fb8878e2a

Skrevet

Jeg tror at jeg sovner snart!!

Anonym poster: bc0a5843fb4b94cb7ff98092d5b0c63b

Skrevet

Jeg er syvendedags adventist :)

Fant Gud da jeg traff mannen min <3

Anonym poster: 1584fb97eb2739c87847b1ed770f3542

Skrevet

Jeg har trua... På alt beviselig. På vitenskap og skolemedisin. Og på at det stort sett går bra :)

Hæh! Jeg var så sikker på at du var skikkelig alternativ ;)

Anonym poster: 05676e03afb138eb84e418e204209f39

Skrevet

Jeg er ikke kristen, men jeg tror det finner mer mellom himmel og jord.

Tror på liv etter døden og at sjeler kan gå igjen.

Skrevet

1 her ihvertfall!

Anonym poster: 6c814bfcbbb2116d187b2e55b7339ebb

Jeg er godtroende, tells det?

Skrevet

Jeg er kristen! Bibelen er ikke, og har heller aldri utgitt seg for å være vitenskapsbok, derimot har mennesket fått evner som kan utforske og utvikle kunnskapen om vitenskap. Er forresten litt nysgjerrig på dere som sier at dere tror på dere selv.. Mener dere at dere tror på deres egen eksistens liksom? Eller deres egne evner/egenskaper? Forstår ikke helt.. :-P

Skrevet

Jeg tror jeg er ei trollkjærring og på en masse annet rart og det gode i mennesket og at paradis eller helvete er noe vi mennesker velger å skape her og nå.....Og så tror jeg på kjærligheten, det gjør jeg virkelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...