Gå til innhold

Hvor mange troende har vi på forumet da damer?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 her ihvertfall!

Anonym poster: 6c814bfcbbb2116d187b2e55b7339ebb

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg er troende til litt av hvert ;)

Skrevet

Jeg er kristen. Men et dårlig forbilde.

Skrevet

Jeg tror på mennesket og vitenskapen!

Skrevet

Har min egen lille tro .

Skrevet

Jeg tror da på vitenskapen, og mennesket. Men det utelukker såvisst ikke Gud ;)

Hvem satte igang Big Bang?? Det er så mye mer mellom himmel og jord enn det vi finner ut i et mikroskop og via studier :D

Og jeg er også troende til å gjøre litt av hvert :P

HI

Skrevet

Jeg er kristen! ;)

Anonym poster: c83d6f25fc852fbf8bfd9372aafe3240

Skrevet

Jeg er troende til litt av hvert ;)

*liker*
Skrevet

Jeg tror først og frems på vitenskapen, men jeg tror også det finnes mer mellom himmel og jord!

Hadde evolusjon på Universitetet for noen år siden, sannsynligheten for forløperen til RNA oppstod på havets bunn. At alle stoffene som var nødvendig til stede og at de rette reaksjonene skjedde er det samme som du tar med et puslespill med deg i et fly og slipper det slik at alle brikkene havner slik de skal ligge!

Anonym poster: 6bc34f4f5666dfd397aa6bdce636d433

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg tror først og frems på vitenskapen, men jeg tror også det finnes mer mellom himmel og jord!

Hadde evolusjon på Universitetet for noen år siden, sannsynligheten for forløperen til RNA oppstod på havets bunn. At alle stoffene som var nødvendig til stede og at de rette reaksjonene skjedde er det samme som du tar med et puslespill med deg i et fly og slipper det slik at alle brikkene havner slik de skal ligge!

Ja, men så hadde brikkene noen millioner år på seg til å ramle i ulike retninger og treffe blink...

Skrevet

Mennesket og vitenskapen her også, og for min del er Gud utelukket uansett hvor fantastisk og uforklarlig verden er.

Hadde jeg opplevd noe muffins hadde jeg snarere antatt at jeg var blitt sprø, enn at noe overnaturlig/guddommelig sto bak ;)

Men jeg synes religion er kjempespennende, og hva andre folk tror legger jeg meg ikke opp i, så lenge de ikke forsøket å dytte troen på meg :)

Skrevet

Hvem satte igang Big Bang?? Det er så mye mer mellom himmel og jord enn det vi finner ut i et mikroskop og via studier :D

HI

Det er mer mellom himmel og jord ja, men å tro på en oppdiktet menneskeskapt gud vil jeg aldri gjøre. Det er jo som å tro på askeladden...

Kristendommen og andre religioner rommer så mye og er årsaken til så mye grusomheter at det føles helt feil å vende seg mot noe slikt.

Anonym poster: 3881ec670e013beb428f039b71e8b3e9

Skrevet

Det her er så deilig å lese :D Jeg blir nesten uglesett i bygda jeg bor i fordi jeg er "nykristen" (jeg gikk tilbake til troen min etter et kort opphold gjennom ungdomsopprøret). Alle forventer at jeg skal være et sært individ som mener at jorda er flat og som dømmer alle nord og ned :P Uff, jeg er en vimsete frøken med meget høy og bred dør og som prøver å se det beste i alle, og jeg kunne ikke funnet på å presse troen min på noen! hvis man ikke ønsker å tro, så får man det heller ikke til er min tanke ;)

Så hei HURRA for at folk kan ha rom til alle og at det går ann å være troende til det meste og fortsatt være snille med hverandre :D

Skrevet

Jeg tror på Jesus <3 <3 <3

Anonym poster: 4b35fce8c658d8f2b7208a6414867189

Skrevet

Troende her og!! :)

Anonym poster: c8b25471aa36026675601b86e6c68ec0

Skrevet

HI

Det er mer mellom himmel og jord ja, men å tro på en oppdiktet menneskeskapt gud vil jeg aldri gjøre. Det er jo som å tro på askeladden...

Kristendommen og andre religioner rommer så mye og er årsaken til så mye grusomheter at det føles helt feil å vende seg mot noe slikt.

Hvorfor så sinna da gitt? Det er ikke religion som har skylden i alle grusomheter, det er mennesker som bruker religionen til noe negativt ;) En religion er bare et tankesett og en overbevisning, det kan ikke skade en flue :) Men et menneske med onde tanker kan skade alt i sin vei ;)

Skrevet

HI

Du stiller spørsmålet som om det var en person som satte i gang Big Bang ;)

Det startet nok pga. en hel rekke med tilfeldigheter. Det er stadig eksplosjoner i universet der nye planeter kommer til og andre dør, på samme måte som Jorden ble skapt. Det er bare tilfeldig at alt passet så bra at liv kunne overleve her.

Skrevet

Ja, men så hadde brikkene noen millioner år på seg til å ramle i ulike retninger og treffe blink...

Det er helt riktig, men den hendelsen der den lille genetiske biten som hadde evne til å replisere seg ble skapt skjedde mest sannsynelig under noen kjemiske reaksjoner.

De har gjenskapt "skapelsen" kunstig, så mulig er det, men at det klaffet er en sinnsykt liten sannsynlighet for.

Men jo tror ikke på de menneskeskapte religionene, jeg tror heller det finnes noe uforklarlig som en eller annen "kraft".

Skrevet

HI

Hvorfor så sinna da gitt? Det er ikke religion som har skylden i alle grusomheter, det er mennesker som bruker religionen til noe negativt ;) En religion er bare et tankesett og en overbevisning, det kan ikke skade en flue :) Men et menneske med onde tanker kan skade alt i sin vei ;)

Nei, nettopp, hvor mye ondt har ikke kommet ut av kommunismen? ;)

Anonym poster: c8b25471aa36026675601b86e6c68ec0

Skrevet

Jeg er kristen, jeg forkaster allikevel ikke vitenskapen. Hadde problemer med troa mi da jeg var yngre med den samme tankegangen mange her har. Sammenlignet Gud med julenissen og slikt. Men vi mennesker er såpass enkle at det ikke er mulig å forstå alt. Så fant ut at det går an å tro på begge deler.

Skrevet

Jeg tror på menneskets fornuft og på vitenskapen, jeg tror at pene sko og bobliss gjør livet litt mer morsomt ... også hadde det vært superkult hvis det fantes enhjørninger, så jeg har litt lyst til å tro på dem av og til ;)

også tror jeg på kjærligheten, så klart!

Skrevet

Det finnes ikke vanskelig å ha begge deler i det hele tatt :) Det må jo ha vært noe som lagde energien, som fikk skapelsen av alt igang! Det er i grunn lettere å tro at det finnes en makt som satte det igang, enn å tenke seg at det ikke var det ;)

Skrevet

Både jeg og samboeren er troende, men ikke i den grad at det "synes på oss". :P Synes det er morsomt hvordan folk har fordommer om hvordan man ser ut og oppfører seg om man er religiøs...

Vi er akkurat som alle andre og gjør det som er normalt for vår alder - begge nyter alkohol, begge har hatt sex med flere enn én partner, og nå - Gud forby - venter vi barn før ekteskapet... ;)

Men vi ber, går i kirken og det kommende barnet skal selvfølgelig døpes. Vi er begge opptatt av å oppdra barnet i den kristne tro, men tilpasset hva vi mener er viktig å legge vekt på.

Anonym poster: 8ee572798a5a539eb2d87bd5db9e7aa5

Skrevet

Både jeg og samboeren er troende, men ikke i den grad at det "synes på oss". tongue.png Synes det er morsomt hvordan folk har fordommer om hvordan man ser ut og oppfører seg om man er religiøs...

Vi er akkurat som alle andre og gjør det som er normalt for vår alder - begge nyter alkohol, begge har hatt sex med flere enn én partner, og nå - Gud forby - venter vi barn før ekteskapet... wink.png

Men vi ber, går i kirken og det kommende barnet skal selvfølgelig døpes. Vi er begge opptatt av å oppdra barnet i den kristne tro, men tilpasset hva vi mener er viktig å legge vekt på.

Anonym poster: 8ee572798a5a539eb2d87bd5db9e7aa5

Tror ikke vi heller ser særlig kristne ut. Men vet ikke helt hvordan kristne skal se. Litt grå og triste kanskje? Men vi vektlegger kanskje litt annerledes enn dere. Vi setter moral høyt, så for meg er det utenkelig å ha sex før ekteskapet eller drikke alkohol slik at vi blir påvirket. Ingen sitter på fasiten, så hver må gjøre som de selv syns er riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...