TPK Skrevet 16. februar 2013 #26 Skrevet 16. februar 2013 Du tar ikke abort hvis ikke du egentlig vil!! Det går an å flytte, og NAV har masse stønader du kan søke om! Kan du virkelig leve med deg selv hvis du velger abort pga økonomi? Nei, det blir jo ikke det samme livet, og dere må gjerne "rykke opp med røttene" og begynne på nytt, men tenk på alternativet! Jeg er veldig for selvbestemt abort altså, men tenk NØYE gjennom det! Ikke la økonomien styre! Hvis dere har råd til lån på 3 mill i utg.punktet har dere jo en ganske bra økonomi (kanskje bare i feil by).
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #27 Skrevet 16. februar 2013 Det er hennes kropp og hennes mage. Hun som bestemmer dette. Jeg skjønner godt at du er i tvil og er litt fortvilet over situasjonen. Jeg hadde ikke solgt huset som en her foreslo. Barnet i magen er 6 uker, det er vel egentlig ikke en baby enda. Dere kan alltids få en ny baby når tidspunktet er bedre. Men jeg ville vært helt sikker på at denne aborten ikke ville ødelagt deg (dere) Anonym poster: adb03e2478c2667cabf6b18a2ba8645d
TPK Skrevet 16. februar 2013 #28 Skrevet 16. februar 2013 Det er hennes kropp og hennes mage. Hun som bestemmer dette. Jeg skjønner godt at du er i tvil og er litt fortvilet over situasjonen. Jeg hadde ikke solgt huset som en her foreslo. Barnet i magen er 6 uker, det er vel egentlig ikke en baby enda. Dere kan alltids få en ny baby når tidspunktet er bedre. Men jeg ville vært helt sikker på at denne aborten ikke ville ødelagt deg (dere) Anonym poster: adb03e2478c2667cabf6b18a2ba8645d Det er ingen selvfølge at man "bare" kan få en ny baby når det passer!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #29 Skrevet 16. februar 2013 Nei det er helt sant. Men med tanke på at hun skrev at hun ble gravid mens hun brukte prevansjon og har ett barn virker hun ganske så fruktbar Anonym poster: adb03e2478c2667cabf6b18a2ba8645d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #30 Skrevet 16. februar 2013 Dette ordener seg! Gå å få en sykemelding. Vær sykemeldt til du er i form igjen og søk på alle jobber du kommer over. Gå innom alle slags butikker du går forbi. En eller annen jobb får du om du er villig til å ta alt og alt duger når du vet det kun er for noen mnd. Lykke til! Anonym poster: 58d73f7b27d40b5228bef641e9219739
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #31 Skrevet 16. februar 2013 Har kommet i en fortvilet situasjon. Er godt etablert og vi har ett barn på snart 4 år fra før. Problemer er bare at jeg er i et jobbvikariat som går ut den 1 april. Etter den datoen står jeg uten jobb. Søker på jobber og har vært på et par intervjuer uten hell, og hadde egentlig ikke noe særlig panikk over denne situasjonen før igår. Da viste graviditetstesten et positivt resultat, til tross for at vi har brukt prevensjon. Har vært kvalm og uvel siden midten av denne uka og det toppa seg natt til fredag da jeg lå å kasta opp hele natten. Etter det har jeg vært sengeliggende. Og hvis dette skal fortsette så ser det ikke særlig lyst ut for jobbsøkingen min. Med forrige var jeg kvalm i 14 uker og jeg er stygt redd for at det ikke blir bedre denne gang Og jobb MÅ jeg ha. Vi har hus og boliglån på 3 mill, og uansett hvordan man vrenger og vrir på dette så kan jeg ikke gå på arb.ledighetstrygd, være arb.ledig eller jobbe deltid. Jeg må ha en fulltidsjobb slik som nå. Har regnet ut at jeg er ca 6 uker på vei. Mannen og jeg diskuterte dette igår, og han er veldig imot abort (innerst inne er jeg også det, men sånn jeg ser på denne fortvila situasjonen nå så ser jeg ingen annen utvei). Han sier at han respekterer valget mitt om det blir abort, men han ønsker svært gjerne dette barnet. Det gjør jo jeg også, men det var bare så ufattelig dårlig tidspunkt. Hva skal vi gjøre?? Jeg er så fortvila. Ikke er det muligheter for meg å fortsette i jobben jeg har nå etter at vikariatet er gått ut heller, så jeg MÅ finne noe annet. Hva gjør jeg/vi?? Dette er så vondt og vanskelig Anonym poster: ab9d375da52a5a40a84d0ad20e35be3c Du må ha vært i jobb i 6 av de 9 mnd du gravid så vidt jeg har fått med meg for å ha rett på permisjonspenger.så om du har jobbet frem til nå,og blir sykemeldt i f.eks 5 mnd grunnet svangerskapsplager etc (kanskje har du en tung fysisk jobb som ikkr kan tilrettelegge) du får kanskje svabgerskapspenger istedet for sykepenger.da må jo det regnes med inn i de 6 mnd son er kravet til nav. Dette er bare noe jeg tror da. Kan være jeg tar helt feil. Eventuelt går det an å snakke med arbeisgiver om situasjonen eller med legen din.kansjje dere finner ut av noe lurt Anonym poster: 8c81144b17379acac9ee40cb53529051
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2013 #32 Skrevet 16. februar 2013 Syns det er skikkelig lurt å ta abort på det grunnlaget assa. Dere får det sikkert innvilget på sekundet. Å da får du sikkert en ny jobb også, med en gang, sånn at dere kan bli gravid på årntli liksom. ...tosk.. Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af Hvem er det egentlig som er tosken her ? Fy for et usmakelig menneske du er. Tenk å si slikt til en annen person når de befinner seg i en så forferdelig situasjon. Du er rett og slett bare ond. De har blitt gravide med et barn de egentlig ønsker, og du kaller det e forferdelig situasjon?? Fy faen, du er heldig! Kan ikke ha opplevd mye vondt i livet. Anonym poster: f330b31b0ad06cbe383ba6c76d8341d1 Ikke det at jeg egentlig trenger å forsvare meg mot deg. Men jeg har opplevd så mye vondt i mitt korte liv ( 25 år), som ville sendt de fleste rett i kjelleren.Hadde du visst halvparten ville du ha grevd deg ned i bakken i en mørk kjeller og blitt der. Så jeg vet alt for godt hva det er å være i en veldig forferdelig situasjon Forstår du ikke hvor grusomt det er å ha blitt gravid med et barn du virkelig vil ha, men kansje må fjerne det fordi situajsonen de er i ikke tillater å beholde ? Makan til usympatiske mennesker som deg skal man lete lenge etter. Fysj ! -for du fremstår så sympatisk. Og moden og voksen å sånn... Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af Denne var bare latterlig. Lyser hele veien at du innså det jeg skrev og derfor ikke hadde et eneste gidt motargument, så du tyr til en barnslig og nedlatende tone. Bryr meg fint lite om hvordan jeg fremstår, men jeg bryr meg om å kunne se meg selv i speilet hver kveld og være fornøyd med det jeg ser, i stede for å skamme meg fordi jeg er slem mot andre mennesker. Hvis du gidder å se på kodene, så ser du at det ikke var jeg som svarte deg igjen! Man må ALDRI fjerne et barn man ønsker, i et fast og stabilt forhold, pga penger! At du mener det er så grusomt, gjør at jeg står for det jeg sier! Anonym poster: f330b31b0ad06cbe383ba6c76d8341d1 -det var derfor det ble så fristende å terge den selvvrettferdige frøken "lykkelig gift" eller hva hun kaller seg... Som hun åpenbart ikke forstod, svaret var selvfølgelig satt på spissen. Om man hevder man er godt etablert, er faktisk ikke en uventet graviditet noen ulykke. Seriøst trist og umodent å hevde at det er grusomt å bli gravid, fordi gjelda er litt høy en periode. Det er da bare penger, eller en bolig.... Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af
Gjest lykkeliggift Skrevet 16. februar 2013 #33 Skrevet 16. februar 2013 Syns det er skikkelig lurt å ta abort på det grunnlaget assa. Dere får det sikkert innvilget på sekundet. Å da får du sikkert en ny jobb også, med en gang, sånn at dere kan bli gravid på årntli liksom. ...tosk.. Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af Hvem er det egentlig som er tosken her ? Fy for et usmakelig menneske du er. Tenk å si slikt til en annen person når de befinner seg i en så forferdelig situasjon. Du er rett og slett bare ond. De har blitt gravide med et barn de egentlig ønsker, og du kaller det e forferdelig situasjon?? Fy faen, du er heldig! Kan ikke ha opplevd mye vondt i livet. Anonym poster: f330b31b0ad06cbe383ba6c76d8341d1 Ikke det at jeg egentlig trenger å forsvare meg mot deg. Men jeg har opplevd så mye vondt i mitt korte liv ( 25 år), som ville sendt de fleste rett i kjelleren.Hadde du visst halvparten ville du ha grevd deg ned i bakken i en mørk kjeller og blitt der. Så jeg vet alt for godt hva det er å være i en veldig forferdelig situasjon Forstår du ikke hvor grusomt det er å ha blitt gravid med et barn du virkelig vil ha, men kansje må fjerne det fordi situajsonen de er i ikke tillater å beholde ? Makan til usympatiske mennesker som deg skal man lete lenge etter. Fysj ! -for du fremstår så sympatisk. Og moden og voksen å sånn... Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af Denne var bare latterlig. Lyser hele veien at du innså det jeg skrev og derfor ikke hadde et eneste gidt motargument, så du tyr til en barnslig og nedlatende tone. Bryr meg fint lite om hvordan jeg fremstår, men jeg bryr meg om å kunne se meg selv i speilet hver kveld og være fornøyd med det jeg ser, i stede for å skamme meg fordi jeg er slem mot andre mennesker. Hvis du gidder å se på kodene, så ser du at det ikke var jeg som svarte deg igjen! Man må ALDRI fjerne et barn man ønsker, i et fast og stabilt forhold, pga penger! At du mener det er så grusomt, gjør at jeg står for det jeg sier! Anonym poster: f330b31b0ad06cbe383ba6c76d8341d1 -det var derfor det ble så fristende å terge den selvvrettferdige frøken "lykkelig gift" eller hva hun kaller seg... Som hun åpenbart ikke forstod, svaret var selvfølgelig satt på spissen. Om man hevder man er godt etablert, er faktisk ikke en uventet graviditet noen ulykke. Seriøst trist og umodent å hevde at det er grusomt å bli gravid, fordi gjelda er litt høy en periode. Det er da bare penger, eller en bolig.... Anonym poster: 1805382bbd1be3fac66737e0fd89b6af Selvrettferdige faktisk...hehe. Du er litt morsom nå synes jeg. Selv om jeg har hjertet på rette plassen betyr det ikke at jeg setter meg selv så fryktelig høyt. Noe å tenke over er, har du ikke noe pent å si, så hold kjeft... Så du, hold kjeft !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå