Gå til innhold

Fader så skuffet jeg er over mannen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i elendig forfatning pga isjas og betennelse i ei hofte.

Hatt uutholdelige smerter i flere dager. Smertestillende virker dårlig og i går fikk jeg kortisoninjeksjon hos legen. Fikk beskjed om å ta det rolig framover.

I morges sto jeg opp med ungene. Fikk stelt den yngste, men hadde sånne smerter i beinet at jeg gråtende gikk på soverommet og ba mannen overta for smertestillende måtte få virke.

Han ble dritsur og liret av seg masse stygt. Men sto opp og laget frokost til ungene. Stelte ikke eldste. Det gjorde jeg etterpå.

I løpet av dagen har han sittet i sofaen, sett sport og lest på Internett. Han har hentet ved og fyrt i ovnen.

Jeg klarer ikke å sitte, men må enten stå eller ligge.

Har måttet reise meg fra sofaen sikkert 30 ganger i formiddag pga ungene eller noe jeg må ordne. Åpne døra, skifte bleier, koke grøt.

Han skulle hente en resept til meg på apoteket før de stengte i kveld.

Lurte på om jeg har penger, så jeg sa han bare skulle ta kortet mitt.

Nei, det måtte jeg komme og finne fram til han.

Jeg sa at lommeboka mi ligger på benken, men han nektet.

Så jeg ble vel litt sur fordi jeg nettopp hadde funnet en god stilling på sofaen, og sa han tok lite hensyn.

Da mente han jeg var for lite ydmyk, siden han skulle gjøre meg en tjenester!

WTF? Gjør man ikke sånt for hverandre i et forhold?

Enden på visa var at jeg måtte dra sjøl. Nå når jeg kom hjem satt ettåringen og treåringen og så barnetv mens pappa sov på sofaen!

Hva byr dere?

Anonym poster: d6680f54a8c4e6597d291ad5e3731c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er sammen med han fordi??

Anonym poster: 284ef864cead95f5d049c0a1a1575c11

Skrevet

Nei takk, vil ikke ha han! Har nettopp kastet ut min egoistiske eks og det kommer til å være det viktigste jeg ser etter når jeg en gang skal finne meg en mann. Orker ikke fler egoistiske mannfolk!!

Anonym poster: ae09b2499dbd740d3b6ac20b872fbcd7

Skrevet

Ein så lite hensynsfull mann hadde ikkje hatt levetid i det heile i min husstand.

Skrevet

Jaja, du valgte ham selv.

Anonym poster: 95f7f127d6d3a65c7bd8a636cc06814e

Skrevet

Hadde virkelig ikke giddet.Hvorfor kaste bort livet på den måten der?

Skrevet

Ææææ! For en mann :(

Sier som den over; du er sammen med han fordi?

Skrevet

Høres ut som en mann som er helt bak mål.. han burde stille opp for deg og faktisk spørre deg om hva han kan gjøre for deg når du har så vondt, skulle ikke være nødt til å be han ta barna og sånne ting, han skal skjønne selv at han må gjøre det.

I et forhold viser man omsorg for hverandre og tar vare på hverandre.

Skrevet

Oj for en mann, nei vent..drittunge! Elendig far og mann, kom deg bort!!!

Anonym poster: 4581bb20514198aba34f060fdb25a8f7

Skrevet

Vel, det er vel ikke alle situasjoner man kan forutse?

Akkurat nå lurer jeg selv på hvorfor jeg er sammen med han. Er vel fordi vi er gift og har to små barn sammen. Ikke mye annet i dag iallfall.

Hadde ikke trodd han var så lite hensynsfull når jeg ikke er i form. Har vel for det meste skjemt han bort og tatt meg av ting til tross for litt dårlig form, men sånn som jeg er nå har jeg ikke vært på de 7 årene vi har vært sammen.

Skrevet

Høres ikke bra ut. Helt uakseptabelt. Og veldig trist:-(

Trist fordi han - i mine øyne - viser veldig tydelig at han ikke er glad i deg. Det der der ikke kjærlighet!!

Skrevet

Da vet du hvordan framtida blir: Alt er fint så lenge du yter 100 %

At han ikke tar hensyn når du har det sånn som nå, sier mye om ham! Vil du virkelig ha en sånn mann?

Anonym poster: 801f4f6198a03475b82292bc45876028

Skrevet

Jeg hadde sagt at han kunne pelle seg ut og at jeg klarte meg bedre alene. For det gjør du garantert.

Skrevet

Du må tenke over hvilke alternativer du har. Hvilke krav du bør sette.

Hvordan hadde han oppført seg dersom det var han. Det er klart alle kan ha en dårlig dag, men han burde stå på pinne for deg. Du er tross alt mor til hans barn. Kjæreste og ektemann kan han slippe være. Men da må han jo flytte ut. Skal han bo hjemme er han først av alt far, så mann, så kjæresten din. Nå oppfører han seg som om ingen av delene.

Skrevet

Slike ting bør man snakke om som par. Kommer dere ikke til enighet om hva som bør gjøres og hva dere kan forvente av hverandre, så kan det vel være lurt for deg å vurdere hva som er det beste eller minste onde, av å akseptere at han er slik, eller om du heller da vil leve uten han.

Anonym poster: fb6dc705666320830eed91923f598b47

Skrevet

Nå er det på tide du setter foten ned, og sier at du forventer han tar seg av alt med ungene i morgen slik at du trenger bare tenke på deg selv.

Skrevet

Det var den kortisoninjeksjonen..... Den får jo ikke funket ordentlig så lenge du ikke får holde deg i ro. Ærlig talt, hadde ikke taklet å være sammen med en sånn mann....

Anonym poster: 4bec9e1dfbdb162d14de532f4761f0c4

Skrevet

Enda godt jeg ikke er helt bak mål her:)

Ser dårlig ut for å ta det rolig i morgen, for mannen min pakket sammen Whiskey og dro til en kompis...fordi de hadde avtalt det tidligere denne uka.

Og det oppgjøret får vente til jeg blir bra, for nå har jeg ikke overskudd.

Blir tidlig kveld på deg iallfall :-)

Skrevet

Ser dårlig ut for å ta det rolig i morgen, for mannen min pakket sammen Whiskey og dro til en kompis...fordi de hadde avtalt det tidligere denne uka.

HI

Skrevet

Huffamei, stakkars deg. For en situasjon å havne i.

Her er mine tanker:

Kommer denne oppførselen overraskende på deg? Eller har han vist slike tendenser tidligere? Hvordan er han som far ellers? Kjæreste ellers?

Jeg tror du bør sette deg ned og nøye tenke gjennom situasjonen din, og hvordan du ønsker å ha det i fremtiden. Er dette et forhold du ønsker å få til å funke? For for å være ærlig, det høres ikke ut som det overhodet funker slik det er nå. Du er/kommer til å bli en klassisk dørmatte dersom du lar han få lov til å fortsette slik.

Det er klart, nå har vi kun saken presentert fra din side, men uansett hvordan dere har hatt det tidligere er det uansett ikke ok å oppføre seg slik som dette når du er syk. Det er intet mindre enn respektløst.

Ut fra det du beskriver, kan jeg ikke helt fatte at han kvalifiserer til årets far heller?

Det du lider av nå kommer du vel mest sannsynlig (med nok hvile!) til å bli frisk av, men hva hvis du, bank i bordet, skulle bli alvorlig syk en gang i framtiden? Hvordan i all verden skal han da takle DET?

Kanskje parterapi kan være en ide?

Uansett: lykke til og god bedring! Håper barna legger seg greit slik at du får en rolig kveld på sofaen!

Anonym poster: 31987695f95179cc8af2a9d6ab0113b1

Skrevet

Huffamei, stakkars deg. For en situasjon å havne i.

Her er mine tanker:

Kommer denne oppførselen overraskende på deg? Eller har han vist slike tendenser tidligere? Hvordan er han som far ellers? Kjæreste ellers?

Jeg tror du bør sette deg ned og nøye tenke gjennom situasjonen din, og hvordan du ønsker å ha det i fremtiden. Er dette et forhold du ønsker å få til å funke? For for å være ærlig, det høres ikke ut som det overhodet funker slik det er nå. Du er/kommer til å bli en klassisk dørmatte dersom du lar han få lov til å fortsette slik.

Det er klart, nå har vi kun saken presentert fra din side, men uansett hvordan dere har hatt det tidligere er det uansett ikke ok å oppføre seg slik som dette når du er syk. Det er intet mindre enn respektløst.

Ut fra det du beskriver, kan jeg ikke helt fatte at han kvalifiserer til årets far heller?

Det du lider av nå kommer du vel mest sannsynlig (med nok hvile!) til å bli frisk av, men hva hvis du, bank i bordet, skulle bli alvorlig syk en gang i framtiden? Hvordan i all verden skal han da takle DET?

Kanskje parterapi kan være en ide?

Uansett: lykke til og god bedring! Håper barna legger seg greit slik at du får en rolig kveld på sofaen!

De la seg klokka 20, mens far lå i senga og sov!

Og nå koser jeg meg på sofaen med Pepsi Max, Ibux og Paracet og fjernkontrollen for meg selv:)

Heldigvis er det flinke soveunger jeg har:)

Skrevet

Jaja, gidder du ikke å stille krav om at du og barna skal behandles med omsorg og respekt så har du til slutt bare deg selv å takke da. Så sjarmerende med en barnefar som ikke gidder å stelle ungene sine og som sovner på sofaen med ungene klistret til tv'n før han plutselig finner energi til whiskykveld med kompisen. Høres ut som om du har fått deg en skikkelig fangst så skjønner godt at du lar dette passere ;)

Anonym poster: a534e6372fea0c79c37b03fefee8836e

Skrevet

Jaja, gidder du ikke å stille krav om at du og barna skal behandles med omsorg og respekt så har du til slutt bare deg selv å takke da. Så sjarmerende med en barnefar som ikke gidder å stelle ungene sine og som sovner på sofaen med ungene klistret til tv'n før han plutselig finner energi til whiskykveld med kompisen. Høres ut som om du har fått deg en skikkelig fangst så skjønner godt at du lar dette passere ;)

Når man har gått på akkord med seg selv gjennom hele dagen (vel, flere dager kanskje?) og har så vondt som HI har - så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt at hun ikke orket å ta denne kampen i kveld. Ut fra mannens reaksjonsmønster høres det jo heller ikke ut som om det hadde blitt noe konstruktivt ut av det, uansett.

Men når HI har blitt frisk igjen og fått tilbake litt overskudd, DA står jeg på sidelinjen med flagg og heier på deg i kampen mot en mann som på ingen måter oppfyller pliktene sine som ektemann og far.

Skrevet

Når man har gått på akkord med seg selv gjennom hele dagen (vel, flere dager kanskje?) og har så vondt som HI har - så synes jeg ikke det er rart i det hele tatt at hun ikke orket å ta denne kampen i kveld. Ut fra mannens reaksjonsmønster høres det jo heller ikke ut som om det hadde blitt noe konstruktivt ut av det, uansett.

Men når HI har blitt frisk igjen og fått tilbake litt overskudd, DA står jeg på sidelinjen med flagg og heier på deg i kampen mot en mann som på ingen måter oppfyller pliktene sine som ektemann og far.

Mannen sovnet jo tydeligvis på sofaen før barne-tv startet kl 18 og sov seg blant annet gjennom leggingen til barna i 20-tida. At HI velger å dra på seg martyrkrona og slite seg fullstendig ut på å legge barna alene i stedenfor å vekke gubben som har sovet i timevis og si at han pent får bidra får hun ikke sympati for fra meg. Da viser hun ham jo bare at det er helt greit å gjøre slikt.

Skrevet

Sjokkert over hva enkelte finner seg i fra partneren..Hva får man ut av et slikt forhold?

Anonym poster: 6a75539220a0b257e43cf418249844cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...