Gå til innhold

Møkkahelsesøster...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon ;)

 

Men velger du vaksinert uten å vite hva det vil si? Sjekker du ikke opp slikt?

 

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon ;)

 

Men velger du vaksinert uten å vite hva det vil si? Sjekker du ikke opp slikt?

 

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

å herre gud.. JO. Men det er ikke poenget.. poenget er at det var dårlig av helsesøster og ikke informere. uansett om jeg proff på faget selv!

 

Og det er noe annet å få det fra en helsesøster, enn å sitte å lese seg frem på nett.

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Er dette ditt første barn? Alle veitjo at man kan få bivirkninger.. Og du har flere vaksiner i vente... Og ikkje alle reagerer likt.. Min siste merka ingenting..

Gjest Antarctica
Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon utenom den jeg HAR lest selv.

Men det er da ikke stort merkelig å syntes at en helsesøster skal informere om vaksinene hun sette...

 

Hun skal informere. Men hva mener du med at du ikke fikk innkalling, møter dere opp på eget initiativ?

Skrevet

Jeg stoler mye mer den infoen jeg finner selv. Har mange ganger blitt feilinformert av HS. En gang hadde jeg en diskusjon med henne om det var nødvendig med d-vitamin dråper når vi gav MME. Hun mente det var veldig viktig uansett. Neste møte på HS sier hun plutselig at vi ikke trenger D-vitamin dråper for vi gir MME.

 

Anonym poster: 2bb8aa0f2402e5e8d1514983a685b182

Skrevet

Er dette ditt første barn? Alle veitjo at man kan få bivirkninger.. Og du har flere vaksiner i vente... Og ikkje alle reagerer likt.. Min siste merka ingenting..

 

Jo, jeg vet det er bivirkninger etter en vaksine. Jeg er ikke SÅ dum som dere prøve å få det til.

Men det hadde vært fint om helsesøster hadde informert litt før hun kastet oss ut av kontoret. Og det SKAL egentlig være unødvendig og måtte lese seg opp selv, fordi helsesøster bare "antar" at det er noe alle vet.

 

Hun kunne gitt meg litt info om hva jeg kunne forvente meg etter vaksinen, ++. Men ikke en snev av info fikk jeg

Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon ;)

 

Men velger du vaksinert uten å vite hva det vil si? Sjekker du ikke opp slikt?

 

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

å herre gud.. JO. Men det er ikke poenget.. poenget er at det var dårlig av helsesøster og ikke informere. uansett om jeg proff på faget selv!

 

Og det er noe annet å få det fra en helsesøster, enn å sitte å lese seg frem på nett.

 

Da får du ta det opp med helsesøster så hun endrer rutinene sine. I HI høres du sjokkert over at det kom bivirkninger så jeg mener fremdeles at du er uansvarlig selv. Om du googler eller sjekker det opp andre steder betyr ingenting; hovedsaken er jo at en oppsøker info når en ikke har fått det. Hva med å spørre hs selv når hun ikke sa noe?

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon utenom den jeg HAR lest selv.

Men det er da ikke stort merkelig å syntes at en helsesøster skal informere om vaksinene hun sette...

 

Hun skal informere. Men hva mener du med at du ikke fikk innkalling, møter dere opp på eget initiativ?

 

Har fått en lapp, med alle timene frem til siste timen...

De ble satt opp første gang jeg var der.. Så alle timene er allerede satt. Så får ikke innkalling for hver time..

Gjest Antarctica
Skrevet

Nå vet du jo streng tatt ikke grunnen til at barnet skreik, heller, da. Kan jo ha blitt bitt av ei loppe!

Alle mine fikk noe bivirkninger, men det tok mer enn fire timer (som oftest slo det inn neste dag) og førte heller ikke til bråhyling. Mer til litt slappe, pjuskete unger som sov mye og hangla litt et døgn eller så.

Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon ;)

 

Men velger du vaksinert uten å vite hva det vil si? Sjekker du ikke opp slikt?

 

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

å herre gud.. JO. Men det er ikke poenget.. poenget er at det var dårlig av helsesøster og ikke informere. uansett om jeg proff på faget selv!

 

Og det er noe annet å få det fra en helsesøster, enn å sitte å lese seg frem på nett.

 

Da får du ta det opp med helsesøster så hun endrer rutinene sine. I HI høres du sjokkert over at det kom bivirkninger så jeg mener fremdeles at du er uansvarlig selv. Om du googler eller sjekker det opp andre steder betyr ingenting; hovedsaken er jo at en oppsøker info når en ikke har fått det. Hva med å spørre hs selv når hun ikke sa noe?

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

Vi ble bedt om å gå derfra, så jeg ble litt satt ut. Jeg ble ikke sjokka over bivirkninger. For som alle sier er, vet de fleste at en vaksine kan gi bivirkninger. Men hun kunne informert litt om spesifike tegn, type bivirkninger, når vi evt måtte kontakte lege, ++.

Hva om man ikke har internetttilgang da? Helsesøstre skal informere.. ikke bare forvente at alle vet

Skrevet

Er dette ditt første barn? Alle veitjo at man kan få bivirkninger.. Og du har flere vaksiner i vente... Og ikkje alle reagerer likt.. Min siste merka ingenting..

 

Jo, jeg vet det er bivirkninger etter en vaksine. Jeg er ikke SÅ dum som dere prøve å få det til.

Men det hadde vært fint om helsesøster hadde informert litt før hun kastet oss ut av kontoret. Og det SKAL egentlig være unødvendig og måtte lese seg opp selv, fordi helsesøster bare "antar" at det er noe alle vet.

 

Hun kunne gitt meg litt info om hva jeg kunne forvente meg etter vaksinen, ++. Men ikke en snev av info fikk jeg

eg er ening at HS bør informere... Men da spør du mer neste gang... :)
Skrevet

Nå vet du jo streng tatt ikke grunnen til at barnet skreik, heller, da. Kan jo ha blitt bitt av ei loppe!

Alle mine fikk noe bivirkninger, men det tok mer enn fire timer (som oftest slo det inn neste dag) og førte heller ikke til bråhyling. Mer til litt slappe, pjuskete unger som sov mye og hangla litt et døgn eller så.

 

Hun hadde feber og gråt som om hun var på vei til å dø..

Ikke vanlig skrik heller. Skriking med risting, og hakking, og ja, det var virkelig SKUMMELT og se på..ikke bare vanlig gråt

Skrevet

Er dette ditt første barn? Alle veitjo at man kan få bivirkninger.. Og du har flere vaksiner i vente... Og ikkje alle reagerer likt.. Min siste merka ingenting..

 

Jo, jeg vet det er bivirkninger etter en vaksine. Jeg er ikke SÅ dum som dere prøve å få det til.

Men det hadde vært fint om helsesøster hadde informert litt før hun kastet oss ut av kontoret. Og det SKAL egentlig være unødvendig og måtte lese seg opp selv, fordi helsesøster bare "antar" at det er noe alle vet.

 

Hun kunne gitt meg litt info om hva jeg kunne forvente meg etter vaksinen, ++. Men ikke en snev av info fikk jeg

eg er ening at HS bør informere... Men da spør du mer neste gang... :)

 

Det skal jeg i alle fall gjøre ja..

Gjest Antarctica
Skrevet

Da høres det ut som noe annet. Unger kan jo bli syke samme dag som de har vært på helsestasjonen også!

Skrevet

Da høres det ut som noe annet. Unger kan jo bli syke samme dag som de har vært på helsestasjonen også!

 

Tviler, men muligheten er der

Skrevet

Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.

 

inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon ;)

 

Men velger du vaksinert uten å vite hva det vil si? Sjekker du ikke opp slikt?

 

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

å herre gud.. JO. Men det er ikke poenget.. poenget er at det var dårlig av helsesøster og ikke informere. uansett om jeg proff på faget selv!

 

Og det er noe annet å få det fra en helsesøster, enn å sitte å lese seg frem på nett.

 

Da får du ta det opp med helsesøster så hun endrer rutinene sine. I HI høres du sjokkert over at det kom bivirkninger så jeg mener fremdeles at du er uansvarlig selv. Om du googler eller sjekker det opp andre steder betyr ingenting; hovedsaken er jo at en oppsøker info når en ikke har fått det. Hva med å spørre hs selv når hun ikke sa noe?

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

 

Vi ble bedt om å gå derfra, så jeg ble litt satt ut. Jeg ble ikke sjokka over bivirkninger. For som alle sier er, vet de fleste at en vaksine kan gi bivirkninger. Men hun kunne informert litt om spesifike tegn, type bivirkninger, når vi evt måtte kontakte lege, ++.

Hva om man ikke har internetttilgang da? Helsesøstre skal informere.. ikke bare forvente at alle vet

 

Etter vaksine får vi ikke forlate helsestasjon før det er gått en halvtime. Og uansett om noen ber deg gå, går det an spørre. Jada, alle sier en burde vite noe om bivirkninger. Da håper jeg du tar det til deg også at de fleste her sier du burde sjekket det opp selv også. Eller er du litt selektiv på hva som teller?Og du har internettilgang så den problemstillingen blir fjern dra opp.

 

Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1

Skrevet

det var virkelig SKUMMELT og se på..ikke bare vanlig gråt

 

Helsestasjonen tilråder sterkt å følge vaksineprogrammet, det er så det blir ansett som omsorgssvikt noen steder hvis man nekter.

Dermed mener jeg at helsestasjonen også er ansvarlig for bivirkninger (moralsk sett).

 

Man må innse at helsesøstrene rundt omkring IKKE har kunnskaper om sjeldne eller alvorlige bivirkninger. De vet derfor ikke hvordan de skal gjenkjenne disse eller behandle disse.

Skrevet

Helsesøster skal fortele om byvirkninger, foreldrere skal ikkje sitte hjemme på google før hver lege/helsesøstertime!

 

Signerer. Hva er vits med å gå til lege, helsesøster, jordmor osv hvis man må sjekke alt på nett først? Da kan man like gjerne sitte hjemme og medisinere seg selv. Man skal opplyse om mulige bivirkninger som helsearbeider. På samme måte som man som jordmor skal opplyse om etterrier i etterkant av fødselen, da det ikke står noe om det i fødselsboka. Ei heller står det noe om at de fleste blir sydd med minimal eller ingen bedøvelse.

 

Anonym poster: d9fbfa8db57499cb706a09ba39befe28

Skrevet

Du driter deg ut, ailiveronica... Ja, hs burde informert, men det er menneskelig å gjøre feil. Uansett så burde du sette deg inn i hva som sprøytes inn i kroppen til barnet ditt og eventuelle bivirkninger. Noe du sier du har gjort, hvorfor ta sånn på vei da? Vaksine er frivillig, du har et valg og et ansvar du og.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

Gjest Antarctica
Skrevet

Helsesøster skal fortele om byvirkninger, foreldrere skal ikkje sitte hjemme på google før hver lege/helsesøstertime!

 

Signerer. Hva er vits med å gå til lege, helsesøster, jordmor osv hvis man må sjekke alt på nett først? Da kan man like gjerne sitte hjemme og medisinere seg selv. Man skal opplyse om mulige bivirkninger som helsearbeider. På samme måte som man som jordmor skal opplyse om etterrier i etterkant av fødselen, da det ikke står noe om det i fødselsboka. Ei heller står det noe om at de fleste blir sydd med minimal eller ingen bedøvelse.

 

Anonym poster: d9fbfa8db57499cb706a09ba39befe28

 

Blir de fleste det? Jeg ble bedøvd med spray alle gangene. (Nå svei den så jævlig at det kunne de ha spart seg, men dog.) Vet ikke hvor du har din viten fra, men den er ingen fasit...

Skrevet

Å kalle noen møkka... (blir ikke tatt så seriøst da...) er helt ute, men at du burde fått informasjon om at det kan komme bivirkninger og hvilke bivirkninger som ikke er noe å bry seg om (sutring, litt feber, vondt ved stikket etc tec) er helt klart.

 

At du ikke vet at man kan få bivirninger av vaksine er jo litt spesielt, men jeg ville ha gitt en tilbakemelding til helsesøster om at dere ble redde og at du ikke var klar over at det kunne komme så sterke reaksjoner på denne vaksinen.

 

Bivirkninger utenom feber og sutring er uansett ikke noe helsesøster kan noe om, men noe du må melde fra til legen deres om.

Skrevet

Du driter deg ut, ailiveronica... Ja, hs burde informert, men det er menneskelig å gjøre feil. Uansett så burde du sette deg inn i hva som sprøytes inn i kroppen til barnet ditt og eventuelle bivirkninger. Noe du sier du har gjort, hvorfor ta sånn på vei da? Vaksine er frivillig, du har et valg og et ansvar du og.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

 

Fordi jeg syntes det er DÅRLIG av helsesøster og ikke informere. La meg drite meg ut så mye jeg vil du

Skrevet

Helsesøster skal fortele om byvirkninger, foreldrere skal ikkje sitte hjemme på google før hver lege/helsesøstertime!

 

Signerer. Hva er vits med å gå til lege, helsesøster, jordmor osv hvis man må sjekke alt på nett først? Da kan man like gjerne sitte hjemme og medisinere seg selv. Man skal opplyse om mulige bivirkninger som helsearbeider. På samme måte som man som jordmor skal opplyse om etterrier i etterkant av fødselen, da det ikke står noe om det i fødselsboka. Ei heller står det noe om at de fleste blir sydd med minimal eller ingen bedøvelse.

 

Anonym poster: d9fbfa8db57499cb706a09ba39befe28

 

Blir de fleste det? Jeg ble bedøvd med spray alle gangene. (Nå svei den så jævlig at det kunne de ha spart seg, men dog.) Vet ikke hvor du har din viten fra, men den er ingen fasit...

 

jeg fikk heller ingen bedøvlse før jeg ble sydd.. Etterrier merket jeg ingen ting til

Skrevet

Du driter deg ut, ailiveronica... Ja, hs burde informert, men det er menneskelig å gjøre feil. Uansett så burde du sette deg inn i hva som sprøytes inn i kroppen til barnet ditt og eventuelle bivirkninger. Noe du sier du har gjort, hvorfor ta sånn på vei da? Vaksine er frivillig, du har et valg og et ansvar du og.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

 

Fordi jeg syntes det er DÅRLIG av helsesøster og ikke informere. La meg drite meg ut så mye jeg vil du

 

Jeg har ingen intensjoner om å stoppe deg, slapp av. Men du fremstår som mindre begavet med dette utsagnet. Jeg skal selvfølgelig ikke stoppe deg for det heller.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

Skrevet (endret)

Du driter deg ut, ailiveronica... Ja, hs burde informert, men det er menneskelig å gjøre feil. Uansett så burde du sette deg inn i hva som sprøytes inn i kroppen til barnet ditt og eventuelle bivirkninger. Noe du sier du har gjort, hvorfor ta sånn på vei da? Vaksine er frivillig, du har et valg og et ansvar du og.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

 

Fordi jeg syntes det er DÅRLIG av helsesøster og ikke informere. La meg drite meg ut så mye jeg vil du

 

Jeg har ingen intensjoner om å stoppe deg, slapp av. Men du fremstår som mindre begavet med dette utsagnet. Jeg skal selvfølgelig ikke stoppe deg for det heller.

 

Anonym poster: 675ad7600fc3ceb2138d412313b811ad

 

Nei, og du er jo tøff bak den anonymknappen din.

Mindre begavet fordi jeg mener en helsesøster skal informere om bivirkninger etter 2 vaksiner hun setter?

 

Ja jøss..

Endret av Skeptisimo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...