Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Tok 3 mnd'vaksiner på baby går, Plutselig ut av ikkenoe på kvelden setter baby i gang med hyl vi aldri har hørt maken til. For å være en baby som ALDRI skriker var jo dette noe nytt for oss. Gråten var annerledes enn vanlig gråt, og hun fikk nesten ikke puste. Det tok meg jo ikke lange tiden å skjønne at hun var uvel pga vaksinene, men hadde vært litt forebredt om helsesøster hadde nevnt ordet bivirkning i det hele tatt... Men neida.. Hun satte sprøytene, prata masse tull, og ba oss om å gå. Sjekka litt rundt på nettet , der står det at mange helsesøstre anbefaler og gi babyen paracet etter vaksine. Og min gidder ikke en gang nevne at jeg kanskje kan høre litt gråt pga ubehag.. Det holdt på lenge og.. Vi var jo på gråten begge to selv når hun hadde det så vondt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Som foreldre har man da også en plikt til å undersøke hva man sprøyter inn i ungene sine og hvilke bivirkninger som kan komme. Undersøkte du ikke noe før vaksinen ble satt? Eller overlot du alt til helsesøster? Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2013 Som foreldre har man da også en plikt til å undersøke hva man sprøyter inn i ungene sine og hvilke bivirkninger som kan komme. Undersøkte du ikke noe før vaksinen ble satt? Eller overlot du alt til helsesøster? Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f Hva mener du jeg skal undersøke? Gå gjennom innholdet i sprøyta for å se at det er normalt? .. Det er vel ganske normalt for en helsesøster og nevne at det kan forekomme bivirkninger av vaksinen. Spesielt når det tydelig vis er VANLIGE bivirkninger som høyst sannsynlig dukker opp iløpet av kvelden.. Ikke la det komme som et sjokk.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Men du må vel ha skjønt at barnet kan få bivirkninger?? Og paracet etter vaksine er det litt delte meninger om. Anonym poster: 08a9ff94ca93876e2af876c44f4c2757
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Samme opplevde vi + han fikk en klump som ikke gikk bort før etter 2 mnd. Etter å ha lest litt fant jeg ut at imunforsvaret ikke er utviklet før rund 3-4 års alder. Vi hoppet av hele vaksinasjonsprogrammet til han var 4 år. Da fikk han overhode ingen bivirkninger av vaksinene. Med barn nr 2 vente vi også til han var 4 år. Heller ingen bivirkninger. Jeg tror det kan være lurt å vente om du ikke skal ut på reise el. da. Anonym poster: 2bb8aa0f2402e5e8d1514983a685b182
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Som foreldre har man da også en plikt til å undersøke hva man sprøyter inn i ungene sine og hvilke bivirkninger som kan komme. Undersøkte du ikke noe før vaksinen ble satt? Eller overlot du alt til helsesøster? Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f Hva mener du jeg skal undersøke? Gå gjennom innholdet i sprøyta for å se at det er normalt? .. Det er vel ganske normalt for en helsesøster og nevne at det kan forekomme bivirkninger av vaksinen. Spesielt når det tydelig vis er VANLIGE bivirkninger som høyst sannsynlig dukker opp iløpet av kvelden.. Ikke la det komme som et sjokk. Hva du skal undersøke? Feks. hvilke bivirkninger som kan komme av vaksinen. Det kan gjøres enten ved å SPØRRE HELSESØSTER eller å søke på nett, sik du tydeligvis klarte å gjøre i etterkant. ALLE vaksiner kan gi bivirkninger og jeg må si at jeg finner det merkelig at du verken spurte helsesøster eller undersøkte noe om dette i forkant av vaksinen. Ja, sløvt av helsesøster, men det er ditt barn, ditt ansvar og det er først om fremst vi som mødre, og fedre, som må finne ut av ting ved selv å aktivt søke informasjon slik at vi kan ta gode valg på vegne av barna våre. Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Bivirkninger er jo ganske vanlig da og hun gikk vel ut fra at dere skjønte såpass. Skjønner ikke at det skal være noe å ta på vei for.
Lea87 Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Helsesøster skal fortele om byvirkninger, foreldrere skal ikkje sitte hjemme på google før hver lege/helsesøstertime!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 det er lurt å spørre selv. mest sannsynlig trodde hs at du visste det. jeg fikk penicillin til min i går hos legen. og jeg var rask med å spørre om alt mulig, spes reaksjon hvis han skulle være allergisk. så jeg mener jo at det er foreldrenes ansvar. alle medisiner/vaksiner o.l kan gi bivirkninger. så får man ikke info så spør man.. Anonym poster: 6d5ac22a7f5a5dfea36111863c8a65b6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Det var kanskje litt dumt av henne å ikke nevne det, men det er da også helt naturlig om hun gikk ut fra at du visste at vaksiner kan ha bivirkninger og evt spurte om du lurte på noe i den forbindelse. Cirka alle oppegående, norskspråklige mennesker vet da at vaksiner kan gi bivirkninger. En liten glipp til nød. Definitivt ikke grunnlag for å omtale noen som møkka- noe som helst. Anonym poster: f7571625a479cb7c7a1417bc92358de8
skinnfilla Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Det kunne hun godt gitt beskjed om. Det er ikke alle som er klar over det. Min Hs sa at ca 1/3 får feber og ubehag. Eldste reagerte ,minste gjorde ikke.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Helsesøster skal selvsagt informere om bivirkninger. Man pleier få med et skriv også. Men du måtte da være litt forberedt? Jeg har hatt tre barn som alle har fulgt programmet, og ingen har fått bivirkninger annet enn litt ømt det sprøytene ble satt.
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 15. februar 2013 Som foreldre har man da også en plikt til å undersøke hva man sprøyter inn i ungene sine og hvilke bivirkninger som kan komme. Undersøkte du ikke noe før vaksinen ble satt? Eller overlot du alt til helsesøster? Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f Hva mener du jeg skal undersøke? Gå gjennom innholdet i sprøyta for å se at det er normalt? .. Det er vel ganske normalt for en helsesøster og nevne at det kan forekomme bivirkninger av vaksinen. Spesielt når det tydelig vis er VANLIGE bivirkninger som høyst sannsynlig dukker opp iløpet av kvelden.. Ikke la det komme som et sjokk. Hva du skal undersøke? Feks. hvilke bivirkninger som kan komme av vaksinen. Det kan gjøres enten ved å SPØRRE HELSESØSTER eller å søke på nett, sik du tydeligvis klarte å gjøre i etterkant. ALLE vaksiner kan gi bivirkninger og jeg må si at jeg finner det merkelig at du verken spurte helsesøster eller undersøkte noe om dette i forkant av vaksinen. Ja, sløvt av helsesøster, men det er ditt barn, ditt ansvar og det er først om fremst vi som mødre, og fedre, som må finne ut av ting ved selv å aktivt søke informasjon slik at vi kan ta gode valg på vegne av barna våre. Anonym poster: e7c439d3612847d815e98fa9af2bac1f Jeg vet jo så klart at det kan komme bivirkninger. Og hvis du leser innlegget er det ikke det som er poenget. Poenget er at det er DÅRLIG AV HELSESØSTER OG IKKE INFORMERE!
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #14 Skrevet 15. februar 2013 Helsesøster skal selvsagt informere om bivirkninger. Man pleier få med et skriv også. Men du måtte da være litt forberedt? Jeg har hatt tre barn som alle har fulgt programmet, og ingen har fått bivirkninger annet enn litt ømt det sprøytene ble satt. Jo, jeg visste det kunne komme bivirkniger.. Men ikke SÅ kraftige..
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. februar 2013 Det var kanskje litt dumt av henne å ikke nevne det, men det er da også helt naturlig om hun gikk ut fra at du visste at vaksiner kan ha bivirkninger og evt spurte om du lurte på noe i den forbindelse. Cirka alle oppegående, norskspråklige mennesker vet da at vaksiner kan gi bivirkninger. En liten glipp til nød. Definitivt ikke grunnlag for å omtale noen som møkka- noe som helst. Anonym poster: f7571625a479cb7c7a1417bc92358de8 Jo det syntes jeg. Når du jobber som helsesøster er du jo en person man skal regne med gir deg den informasjonen du trenger. Skal det virkelig være sånn nå at man skal være pliktig til å lese seg opp på nett før man skal ta en tur til legen? Nei, det blir litt for dumt
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #16 Skrevet 15. februar 2013 Helsesøster skal fortele om byvirkninger, foreldrere skal ikkje sitte hjemme på google før hver lege/helsesøstertime! TAKK!
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 15. februar 2013 Bivirkninger er jo ganske vanlig da og hun gikk vel ut fra at dere skjønte såpass. Skjønner ikke at det skal være noe å ta på vei for. Da er man er dårlig helsesøster. Ingen form for helsepersonell skal "gå ut ifra at pasienten vet". Det er jo derfor vi trenger dem.
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #18 Skrevet 15. februar 2013 Men du må vel ha skjønt at barnet kan få bivirkninger?? Og paracet etter vaksine er det litt delte meninger om. Anonym poster: 08a9ff94ca93876e2af876c44f4c2757 Jeg ville neppe gitt barnet mitt paracet uansett da jeg ikke liker å ta det selv en gang. men det utrolig dårlig av en som liksom skal være profesjonell og ikke informere... Skal de forevente at alle ( ikkealle HAR internett) sitter hjemme og leser seg opp før de tar turen? De kan ikke gå ut i fra at alle sitter med den informasjonen.. Det er deres plikt, og ansvar og informere pasientene..
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Jeg trodde det var vanlig at foreldre selv søkte opp informasjon og satte seg inn i vaksinene som barna får, både om selve vaksinen og om eventuelle bivirkninger. Klart at man burde få all informasjon av helsesøster, men får man den ikke så må man jo spørre og jeg er enig med de som skriver at vi som foreldre har et ansvar for å selv sjekke opp slike ting. Jeg stoler ikke blindt på helsesøster. Er det noen som gjør det?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Etter alt dette rundt svineinfluensavaksinen så burde de fleste ha fått med seg at vaksiner har bivirkninger. De fleste ufarlige og forbigående, men det forekommer også alvorlige bivirkninger, selv med "trygge" barnevaksiner. Anonym poster: 2bb8aa0f2402e5e8d1514983a685b182
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #21 Skrevet 15. februar 2013 Jeg trodde det var vanlig at foreldre selv søkte opp informasjon og satte seg inn i vaksinene som barna får, både om selve vaksinen og om eventuelle bivirkninger. Klart at man burde få all informasjon av helsesøster, men får man den ikke så må man jo spørre og jeg er enig med de som skriver at vi som foreldre har et ansvar for å selv sjekke opp slike ting. Jeg stoler ikke blindt på helsesøster. Er det noen som gjør det? Jeg syntes i alle fall hun gjorde en forferdelig dårlig jobb
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2013 #22 Skrevet 15. februar 2013 Hun skulle informert, men som forelder bør du også bære klar over hva du velger vaksinert mot OG hvilke bivirkninger vaksinene har. Når jeg var på 6 ukers kontrollmulighetene jeg info med meg om alle vaksinene og beskjed om å gjøre meg bekjent med de forskjellige vaksinene. Da hadde jeg allerede sjekket opp vaksinene. Føler du fraskriver deg ansvar her. Å ta vaksine er frivillig så en bør jo ha kunnskap hva en sier ja til! Anonym poster: b4ae08aaafaeb63ccb0beda14b0967e1
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #23 Skrevet 15. februar 2013 Etter alt dette rundt svineinfluensavaksinen så burde de fleste ha fått med seg at vaksiner har bivirkninger. De fleste ufarlige og forbigående, men det forekommer også alvorlige bivirkninger, selv med "trygge" barnevaksiner. Anonym poster: 2bb8aa0f2402e5e8d1514983a685b182 selvfølgelig veit jeg at en vaksine kan gi bivirkninger... men det er fortsatt kjekt av en helsesøster som setter dem og fortelle det
Gjest Antarctica Skrevet 15. februar 2013 #24 Skrevet 15. februar 2013 Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den.
Bustetroll Skrevet 15. februar 2013 Forfatter #25 Skrevet 15. februar 2013 (endret) Alle helsestajoner skriver om bivirkningene i innkallinga. LES den. inkallinga? Jeg har ikke fått NOE informasjon utenom den jeg HAR lest selv. Men det er da ikke stort merkelig å syntes at en helsesøster skal informere om vaksinene hun sette... Endret 15. februar 2013 av Skeptisimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå