Gå til innhold

Kolikkbaby og far reise bort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror har visst fått kolikk:(

Han er 6 uker nå og far er invitert på utdrikningslag en hel helg i mars!! Lillegutt vil da være ca 9 uker, og har sannsynligvis fortsatt kolikk.

I tillegg har jeg 2 eldre barn som jeg må ta vare på.

Jeg kan ikke nekte han å dra. Men fy så sliten jeg er! Og helgene er eneste gangen jeg kan få avlastning om kveldene og nettene.

Anonym poster: 172d34a55e3b7aed308bc6086196ec40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne vært alenemor med ansvar 24/7. Det er snakk om en helg... Det blir tungt, men det er overkommelig :)

Anonym poster: 19a432dcdeac7462d2d7a9a7e7319d92

Skrevet

Spm er vel egentlig

Hva hadde du gjort? Vært drittkjerring og nektet. Eller unt han denne opplevelsen og bitt tenna sammen?

Hi

Skrevet

Det går fint, du selv skal jo på venninnetur neste helg. Så må far være alene med tre barn en helg.

Anonym poster: e3205958bfb7edbd3b1bfe3fd72e3152

Skrevet

Spm er vel egentlig

Hva hadde du gjort? Vært drittkjerring og nektet. Eller unt han denne opplevelsen og bitt tenna sammen?

Hi

Eh, du skjønte vel det? La mannen dra.

Anonym poster: 19a432dcdeac7462d2d7a9a7e7319d92

Skrevet

Uansett ville jeg tatt med meg babyen til kiropraktor eller manuellterapeut for å se om det hjelper.

Så ville jeg spurt noen av besteforeldrene om de kunne passet de to eldste den helgen og selv tatt meg av babyen sånn at pappaen kunne reist bort. Kolikkbarn gråter vel mest på kvelden, så hvis de større barna er bortreist, kan du sove på dagen når babyen sover. Det blir sikkert slitsomt, men sånn er det av og til...

Og så lurer jeg på hvorfor ikke pappaen kan hjelpe deg på kveldene og litt på natta til vanlig?

Anonym poster: c5319c96f95e3fcd721a1ff036b0560f

Skrevet

Så ikke svaret ditt før jeg postet.

Jeg kan ikke reise på venninnehelg nå, fullammer. Får ta det til sommeren ;)

Joda, far hjelper til i ukedagene. Nettene tar jeg siden jeg ammer og far jobber.

Eldste kan jeg sende til faren sin den helgen(har annen far). Mellomste har jeg ikke fått ordnet barnevakt til.

Får bite sammen tenna da :/

Hi

Skrevet

Men få ungen til kiropraktor :)

Anonym poster: 8953c76d4fc09b15865e1fddbbc51902

Skrevet

Vært til manuellterapeut 3 ganger. Ikke hjulpet så mye enda.

Hi

Skrevet

Har også kolikkbaby, pluss 3 andre. Jeg hadde nok sett mørkt på det om pappan skulle reist bort, men hadde ikke nektet han det. Dere har ikke foreldre i nærheten mellomste kan være hos da?

Skrevet

Jeg hadde nok ikke satt pris på om mannen reiste bort når ting er slik du beskriver. Ikke verdt at du sliter deg helt ut! Du er vel sliten nok som det er. Du får jo spørre han om han kunne tenke seg å ha alle 3 barna alene en helg, så regner jeg med at han innser at han bør være hjemme.

Skrevet

Vært til manuellterapeut 3 ganger. Ikke hjulpet så mye enda.

Hi

Jeg var til manuellterapeut et par ganger med liten virkning. Dro til kiropraktoren og fikk tilbake en helt annen baby.

Skrevet

Jeg hadde bedt pent om han kunne være så snill å ikke dra vekk hele helgen, og han hadde sannsynligvis syns det vært greit. Eller vi hadde hanket inn familie til å hjelpe.

Skrevet

Å, det er skikkelig hat, men sånn er det av og til. Pappaen dro på utdrikningslag over helgen da minste hos oss var 6 uker og ting var rimelig styrete her. Jeg kom gjennom det :-) Ville spart bitchekortet til en gang det virkelig gjelder!

Skrevet

Jeg hadde nok latt han dra, det er jo bare for en helg. Beinhardt, men overkommelig. Har selv hatt en liten med kraftig kolikk så vet hvor slitsomt det er. Prøv å skaff barnevakt for de to eldste.

Men i mellomtiden ville jeg prøvd alt jeg kunne for å finne ut hvorfor baby har kolikk. Ofte er det et symptom på noe.

Jeg fant ut etter 2 mnd med skriking at min reagerte på melk. Dvs at da jeg selv begynte på melkefri diett så forsvant kolikken helt og jeg fikk et nytt barn og et nytt liv :)

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke hadde hatt samvittighet til å reise fra mannen min og la ham være igjen dritsliten med tre barn hvorav en hadde kolikk. Hadde ikke klart å kose meg.

Men jeg antar at det er strengere regler for mammaer.

Anonym poster: 0b7d668db2c4e4c193dab3b68b600dbb

Skrevet

Har du forsøkt å korrigere kosten din? Uansett, la ham dra. Det er ikke snakk om en vanlig guttetur men et utdrikningslag. Så kan han heller gi deg litt hvile-tid helgen etter

Skrevet

Det der fikser du, men når det er sagt så hadde jeg spurt mennen om han kunne tenke seg å stå i mine sko så kan han selv velge om han drar eller ikke. Evt korter ned litt på dagene han skal være borte...

Min mann har reise jobb, mini fikk kolikk rett etter han reiste og hadde det i 10 forbanna uker! Mannen kom hjem igjen etter 12 uker... Så jeg hadde sagt blankt nei om han foreslo å dra bort utenom jobb

Anonym poster: 45102ec1ff8eb6ea950afcd5b77033ee

Skrevet

Har prøvd å kutte ut alt av matvarer, kullsyre, melk osv. Det ga seg ikke i hele tatt.

De skal overraske den kommende brudgommen med tur til Praha, så han må nesten være der hele helgen når de først skal.

Skrevet

Dere som mener far bør reise, har dere selv hatt kolikk barn??!

Anonym poster: cbd1ca0abf1ad64b840d5e9944fb7b0d

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Men har han lyst å reise når situasjonen er som den er da?

Det hadde jeg vært mest overrasket over...

Skrevet

Jeg synes også det er rart at han selv velger å reise?

Mannen min ville ikke gjort det i den situasjonen..

Skrevet

Seriøst, vurderer du engang nekte ham å dra?

Så mange syke forhold det er her inne...

Kan du ikke heller be ham hjelpe deg å skaffe barnevakt til de to eldste den helgen? Og be en venninne komme og være med deg mens han er borte?

Hadde aldri falt meg inn i måneskinn å nekte mannen å dra noe sted, huset vårt er da ikke et kjipt fengsel der jag skal holde ham fanget mot sin vilje.

Anonym poster: ac30a435038ce3be2ad6394100f808bd

Skrevet

Seriøst, vurderer du engang nekte ham å dra?

Så mange syke forhold det er her inne...

Kan du ikke heller be ham hjelpe deg å skaffe barnevakt til de to eldste den helgen? Og be en venninne komme og være med deg mens han er borte?

Hadde aldri falt meg inn i måneskinn å nekte mannen å dra noe sted, huset vårt er da ikke et kjipt fengsel der jag skal holde ham fanget mot sin vilje.

Anonym poster: ac30a435038ce3be2ad6394100f808bd

Du hadde vel ikke hatt noe imot å reise bort en helg mens den utslitte mannen din var hjemme og passet kolikkbaby og to andre barn heller du da?

Selv er jeg veldig fornøyd med at jeg lever i et såpass "sykt" forhold der vi begge tar hensyn til hverandre og tilrettelegger for at begge skal ha det best mulig. Er også overbevist om at våre venner ville ha forstått det om vi ikke kunne være med på helgelange utdrikningslag i utlandet når vi nettopp hadde fått en baby i hus - atpåtil en med kolikk. Det er en tid for alt. Og når man har fått en liten baby så er kanskje ikke tiden for fest og moro inne.

Anonym poster: 0b7d668db2c4e4c193dab3b68b600dbb

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å reise med mindre jeg fikk skaffet barnevakt for hele helgen til de andre to barna samt virkelig skjemt bort partneren min med f eks en massasjetime på spa når jeg kom hjem igjen. Hadde aldri overlatt en utslitt partner alene med 3 barn hvorav en kolikkunge og dratt på partyhelg. Dere som sier han burde få dra og feste med kompisene, har dere noensinne vært alene en hel helg med en kolikkunge + 2 andre småbarn i tillegg?

Endret av Madolyn&Muffin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...