Gå til innhold

Minner fra bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker vi hadde kyllinger. Altså varmelampe og masse egg hvor de etterhbert klekket. Kjempe moro :-)

Hata å spise havregrøt. Prøvde å juge med til bursdag fordi det var så stas når vi hadde bursdag, rullet sammen i et teppe og svaiet rundt så mange ganger som man fyllte år.

Likte ikke å være så mye ute. Jeg og venninna mi pleide å klatre over gjerde å stikke av. Ho ho

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker at eg likte å spille Jakten på den rosa diamant, og at eg juksa (såg kor eg la den på brettet)

Også likte eg veldig godt samlingsstund, og 6-års gruppa.

Likte ikkje å være ute.

Rosa diamant? Kult!

Anonym poster: e2eb9053a0927654955e9e312da13036

Skrevet

Jeg husker vi dro på tur til rideskolen, og at vi fikk servert varm saft.

Anonym poster: ab5f4a204563866c6609241036230599

Skrevet

Husker romløsning,buemerke,hvor plassen min var,alle de ansatte,mitt faste morgen rituale jeg hadde da jeg kom.

alle de faste turene vi var på bla: var i gymsal en gang i uka,på bondegårdsbesøk hver vår v lamming, på tur for å plukke hvitveis hver vår.

samlinger,karneval,at jeg fikk de ansatte til å bli frustrerte,da de ikke klarte å få tatt ett ordentlig bilde av meg på huska,

at vi fikk en ny jente i barnehagen som ikke kunne norsk,og jeg lærte henne de første norske ,og det var banne regla.

adventskalenderen i desember,nissefest,17mai forbredelser,

turer hvor jeg skremte vannet av de voksene og avslørte de voksene som lurte oss...

har mange mange gode minner fra barnehagen,og jeg gjorde mye rart.

Anonym poster: 9f2c96a6fd5aac5c076a3455a4007176

Skrevet

Fine minner: den gangen en hest kom i til barnehagen og vi fikk prøve å ri - jeg har vært frelsk siden! karneval, da vi satte opp musical (jonas i jungelen), slenge seg fra tau til tau (slikt er jo ikke lov lengde :/ ), turn, svømming, plukke blåbær og spise fra en kopp med melk og sukker, ake, da vi klekket kyllinger, fingermaling, å veve, at vi hadde en potetåker der og så gikk vi på slang og spiste rå bittesmå poteter.

Dårlige minner: at ene som jobbet der ikke likte meg, og alltid ga meg den stygge koppen med skår i kun fordi jeg ble så lei meg. (Aner ikke hvorfor det var så fælt, men det var det!) At to av jentene alltid ville tvinge meg og en annen til å være faren og hunden når vi lekte mor og far og barn. At vi måtte være ute i regnvær og søle. Og det var det mye av der jeg vokste opp. At vi ble spylt før vi fikk komme inn igjen, gråt hver gang. Først tvinge meg ut i søla, og så spyle meg i kaldt vann som en skitten gjenstand :( At vi måtte spise suppe og brød med syltetøy eller leverpostei. At vi måtte drikke melk (men det minnet er verst fra skolen, skolemelk er djevelens verk!).

De gode minnene er sterkest, jeg trivdes i barnehagen bortsett fra maten og det evinnelige ute-maset.

Anonym poster: d99ba8fb6470249a3535dc6878700c67

Skrevet

Husker at eg likte å spille Jakten på den rosa diamant, og at eg juksa (såg kor eg la den på brettet)

Også likte eg veldig godt samlingsstund, og 6-års gruppa.

Likte ikkje å være ute.

Rosa diamant? Kult!

Anonym poster: e2eb9053a0927654955e9e312da13036

Måtte selvfølgelig googla det no for å finne riktig navn. :)

Skrevet

Jeg har ingen minner fra perioden frem til jeg var rundt 6 år. Det forundrer meg derfor at så mange husker fra denne tiden. Jeg skulle gjerne husket, men hjernen min var vel ikke helt utviklet før da.... ;)

Gjest Frøken Pripp & Røverne
Skrevet

Jeg husker at de hadde en spennende huske inne på stua,

og at det var gøy å bruke barnetoalett. Det var stas!

Skrevet

Husker at jeg grudde meg litt til hver dag. Gikk mye alene,v ar FRYKTELIG sjenert....Men ble aldri mobbet.....Gikk ikke mange dager i uka i b.hage heller. Lurer på omd et var årsak til at jeg var en del alene.. MEn er i ettertid glad for at jeg måtte disse dagene i barnehagen, man BLIR tøffere og man BLIR vandt til og møte motstand...Og jeg gråt aldri, sa aldri jeg ikke ville i barnehagen heller...

Husker jeg måtte være maler på karneval, ville være sykepleier eller prinsesse. Men den tid hadde vi ikke mye penger. Brukte en av pappa skjorter til "malerfrakk" hadde en beret og påmalt bart..Gå som MANN på karneval...

Var også en del alene på skolen, da jeg ikke evner og ta kontakt med andre selv,- ikke uten grunn. Vil nødig bry andre med uinteressante meg...Vil helst bare være en i mengden somingen legger speiseilt merke til, men som man snakker med når man setter seg ved samme bord. Det er nok for meg..

Uheldigvis er sjenertheten og ønske om og "forsvinne" i mengden, kombinert med en høyde langt over det normale, og bilder fra barnehagen viser at nestemann i kullet mitt nådde meg så vidt opp til skuldrene...Jeg var LAAAAAANG som lita..Stoppa på 180,5 da jeg var 13!!!! år.....

FOrtsatt liker jeg best og ikke bli lagt merke til,- og vil bare væer "en del" av en gruppe, trenger ikke bli sett som individ....Om ejg skulle hatt make-ove,r vil jeg ikke bli "sexy" eller en som "snur hoder"..Jeg vil bare bli "behagleig " og se på, men en som man ikke husker etter man har snakket med en :) Believe it or not.:)

Anonym poster: c12293c2447be854920ddea31b22d3c2

Skrevet

Husker bare én ting fra barnehagen og det er et dårlig minne:

Sa til en av de ansatte at hun var tykk. Hun ble kjempefornærmet og sint og svarte med svært frekt og krasst tilbake.

Jeg hadde ingen anelse om at det var frekt å si sånt. Jeg var veldig beskjeden, opptatt av å gjøre alt riktig og ble kjempelei meg når jeg fikk skjenn. For meg var jo nesten bare som å si til noen andre at de hadde mørkt hår, var høye, lave ol.

Synes ikke hun hadde noe særlig antenner...

Anonym poster: 47b97b180199c75e7cf7097ac14b4205

Skrevet

Jeg husker mye husking, litt kalde hender, en gutt som spiste edderkopper og som husket så høyt at han falt av huska og måtte på sykehus. Ellers så husker jeg at vi dyrket karse.

Har ingen negative følelser for barnehagen, men det må ha vært ting som ikke var så bra også for moren min tok meg ut siste året av barnehagen og lot meg gå i en mindre privat en. Der husker jeg at vi laget hånddukker og at det var roligere.

Skrevet

Husker veldig lite fra barnehagen annet enn at det var kjedelig og liten plass, men jeg husker at jeg fikk gå hjem selv før jul for å avløse min mor som solgte juletrær utenfor en butikk rett i nærheten. Når jeg kom kunne hun overlate butikken til meg noen minutter så hun kom seg på do ol. Det var en flott følelse å føle seg så stor, selvstendig og viktig.

Anonym poster: 5ab339989b4d175124a8a1fc19a759a8

Skrevet

Dette var en koselig tråd!

Plutselig strømmet minnene på.

Jeg husker at pappa og jeg var tiiidlig oppe og at vi noen ganger måtte stå å vente utenfor døra, husker at vi tulla og lo for å få tiden til å gå. Ei jente i nabobhg var "forelska" i pappa (han var ung og kjekk :P ) og sang: I just call, Ove, I love juuuu" hver dag da ha kom for å hente meg, det var flaut!

Husker at vi lekte kjærester både her og der, kyssa og "pulte" og lagde barn, himmelhøy husking mens vi sang "la det svinge la det rock N roll" for full hals, favorittmaten i Bhg som var røkt kolje og leverkaker :P

Husker aktivitetsdagen da jeg trodde vi skulle få frukt når de voksne sa diplom (plomme). Kan fortsatt kjenne lukta som var i barnehagen.

Kysseleken, karneval, nissefest.

Gode minner!

Skrevet

Husker at vi dro hjem til en barnehageansatte for å se på begravelsen til kong Olav. Husker også at en barnehageansatt hadde meg + en til på spark i nedoverbakke, og tippa sparken i en sving.

Anonym poster: 07311f4678e8fe9fce9f68eb663a031d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...