Pinnus Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #26 Skrevet 14. februar 2013 Men dere som lager halvfabrikat fordi dere har så dårlig tid. Å lage f.eks sausen selv tar faktisk ikke noe lengre tid. Syntes faktisk mine gryteretter er mye kjappere å lage enn posegryterett. Anonym poster: d1fbb2b45cb23f771f360f13c6553c4a Det kommer vel litt an på? Idag skal vi ha kylling og ris med grønnsaker og curry saus. Jeg kjøpte et glass med Uncle Bens fremfor å prøve meg på denne; Ingredienser 4 ss olje 4 ss malt koriander 4 ss malt paprika 1 ss malt gurkemeie 2 ss sennepsfrø karriblader ca to never Svisjes litt først for å få frem kryddersmaken. ( dette er karrien) 2 finhakket løk 1 finhakket hvitløk 3 tomler revet ingefær 2 chili hakket 6 tomater hakket koriander stilker ½ vann la surre i ca 20 min tilsett 1 boks kokosmelk Tror jeg sparer litt tid på det...?
nagini Skrevet 14. februar 2013 #27 Skrevet 14. februar 2013 Men dere som lager halvfabrikat fordi dere har så dårlig tid. Å lage f.eks sausen selv tar faktisk ikke noe lengre tid. Syntes faktisk mine gryteretter er mye kjappere å lage enn posegryterett. Anonym poster: d1fbb2b45cb23f771f360f13c6553c4a Det kommer vel litt an på? Idag skal vi ha kylling og ris med grønnsaker og curry saus. Jeg kjøpte et glass med Uncle Bens fremfor å prøve meg på denne; Ingredienser 4 ss olje 4 ss malt koriander 4 ss malt paprika 1 ss malt gurkemeie 2 ss sennepsfrø karriblader ca to never Svisjes litt først for å få frem kryddersmaken. ( dette er karrien) 2 finhakket løk 1 finhakket hvitløk 3 tomler revet ingefær 2 chili hakket 6 tomater hakket koriander stilker ½ vann la surre i ca 20 min tilsett 1 boks kokosmelk Tror jeg sparer litt tid på det...? Men inneholder Uncle Bens ausen akkurat det der da? For hvis ikke kan du jo ikke sammenligne det, Jeg tror jeg fort skulle smekket sammen en saus som smakte bedre enn saus på glass, uten å gjøre det så avansert som den der. Ikke at å blande krydder tar så lang tid, selv om det er mange forskjellige krydder...
Pinnus Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #28 Skrevet 14. februar 2013 Men dere som lager halvfabrikat fordi dere har så dårlig tid. Å lage f.eks sausen selv tar faktisk ikke noe lengre tid. Syntes faktisk mine gryteretter er mye kjappere å lage enn posegryterett. Anonym poster: d1fbb2b45cb23f771f360f13c6553c4a Det kommer vel litt an på? Idag skal vi ha kylling og ris med grønnsaker og curry saus. Jeg kjøpte et glass med Uncle Bens fremfor å prøve meg på denne; Ingredienser 4 ss olje 4 ss malt koriander 4 ss malt paprika 1 ss malt gurkemeie 2 ss sennepsfrø karriblader ca to never Svisjes litt først for å få frem kryddersmaken. ( dette er karrien) 2 finhakket løk 1 finhakket hvitløk 3 tomler revet ingefær 2 chili hakket 6 tomater hakket koriander stilker ½ vann la surre i ca 20 min tilsett 1 boks kokosmelk Tror jeg sparer litt tid på det...? Men inneholder Uncle Bens ausen akkurat det der da? For hvis ikke kan du jo ikke sammenligne det, Jeg tror jeg fort skulle smekket sammen en saus som smakte bedre enn saus på glass, uten å gjøre det så avansert som den der. Ikke at å blande krydder tar så lang tid, selv om det er mange forskjellige krydder... Da er du heldig, for jeg vet ikke hvordan jeg skulle laget den. Kom gjerne med tips! Uncle Bens inneholder; Vann, Tomater, Sitronsaft, Løk, @fløte, Sukker, Kokos, Solsikkeolje, Maisstivelse, Skummet Yoghurt, Salt, Karripulver, Ingefær, Koriander og Hvitløk. Omtrent like mange ingridienser, og ingenting som ser forferdelig avskrekkende og kreftfremkallende ut for min del. Nå spiser vi dette kanskje to ganger i måneden, som jeg sa, alt med måte.
Pinnus Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #29 Skrevet 14. februar 2013 Jeg blir f.eks mye mer skeptisk når innholdet ser slik ut; Vann, karbondioksid, farge (karamell E 150d), søtstoffer (aspartam*, acesulfam K), syrer (fosforsyre, sitronsyre), surhetsregulerende middel (natriumcitrat), aromaer (bl.a. koffein). *Inneholder en fenylalaninkilde.
CarmaCameleon Skrevet 14. februar 2013 #30 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er så enig! Nå har jeg jo ikke barn selv ennå, men jeg er absolutt ikke fantastisk på noen som helst måte. Vi spiser godt og variert, og koser oss med både hvete, loff og kjøttdeig av storfe når vi føler for det. Ja, et par ganger i året bestiller vi også pizza hjem når jeg ikke gidder å lage selv Jeg syns ikke man er sunn når man skal spise strengt, heller tvert om! Du er sunn om du finner den magiske grensen mellom kos og det som virkelig gir næring til kroppen, mener da jeg Det er ikke sunt å aldri være usunn
nagini Skrevet 14. februar 2013 #31 Skrevet 14. februar 2013 Men dere som lager halvfabrikat fordi dere har så dårlig tid. Å lage f.eks sausen selv tar faktisk ikke noe lengre tid. Syntes faktisk mine gryteretter er mye kjappere å lage enn posegryterett. Anonym poster: d1fbb2b45cb23f771f360f13c6553c4a Det kommer vel litt an på? Idag skal vi ha kylling og ris med grønnsaker og curry saus. Jeg kjøpte et glass med Uncle Bens fremfor å prøve meg på denne; Ingredienser 4 ss olje 4 ss malt koriander 4 ss malt paprika 1 ss malt gurkemeie 2 ss sennepsfrø karriblader ca to never Svisjes litt først for å få frem kryddersmaken. ( dette er karrien) 2 finhakket løk 1 finhakket hvitløk 3 tomler revet ingefær 2 chili hakket 6 tomater hakket koriander stilker ½ vann la surre i ca 20 min tilsett 1 boks kokosmelk Tror jeg sparer litt tid på det...? Men inneholder Uncle Bens ausen akkurat det der da? For hvis ikke kan du jo ikke sammenligne det, Jeg tror jeg fort skulle smekket sammen en saus som smakte bedre enn saus på glass, uten å gjøre det så avansert som den der. Ikke at å blande krydder tar så lang tid, selv om det er mange forskjellige krydder... Da er du heldig, for jeg vet ikke hvordan jeg skulle laget den. Kom gjerne med tips! Uncle Bens inneholder; Vann, Tomater, Sitronsaft, Løk, @fløte, Sukker, Kokos, Solsikkeolje, Maisstivelse, Skummet Yoghurt, Salt, Karripulver, Ingefær, Koriander og Hvitløk. Omtrent like mange ingridienser, og ingenting som ser forferdelig avskrekkende og kreftfremkallende ut for min del. Nå spiser vi dette kanskje to ganger i måneden, som jeg sa, alt med måte. Har ingen oppskrift på hvordan jeg ville gjort det, pleier bare å improvisere... Ikke enig i at det er omtrent like mange ingredienser, men det er ikke så viktig. Og neida, det så ikke ut som innholdet der er så fryktelig, bortsett fra at sukker sto veldig høyt oppe på listen over ingredienser. Jeg aldri smakt saus på glass som jeg synes smaker greit, men det er jo egentlig en annen diskusjon. (Og jeg har en mørk hemmelighet, jeg synes toro posepotetball er bedre enn hjemmelaget... Så da lager jeg det!)
Mamma'n til Ollibolli Skrevet 14. februar 2013 #32 Skrevet 14. februar 2013 Jeg vil at min datter skal få et bedre forhold til mat enn jeg har hatt. Jeg har slitt mye med spiseforstyrrelser, men har nå lært meg å sette pris på god og ordentlig mat. Ca en helg i månden lager jeg stor porsjoner med fruktmos og diverse middager med masse grønnsaker. Er også veldig nøye på at det skal smake GODT. Fryser ned porsjoner så vi alltid har ferdigmat klar, da slipper vi å ty til usunne nødløsninger på travle dager. Min datter elsker maten jeg lager til henne og spise alt med stor glede. Men det gjør meg ingenting om hun får noe mer "usunt" en gang i blant :-) Jeg kjøper for det meste økologiske matvarer, men det er ikke fordi jeg er så hysterisk at jeg ikke vil spise vanlig mat, men jeg føler det er renere og føler meg ganske sikker på at det er det beste. Min datter er ikke interessert i godteri og kaker (ennå hehe), men hun foretrekker frukt og bær. Får hun en pære er hun lykkelig ;-) Jeg lar henne likevel smake på alt hun vil (innenfor rimelighetens grenser da haha). Jeg kommer til å la henne få godteri til lørdager, og av og til ellers også hvis det er et stort ønske =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå