Gå til innhold

Er det vold hvis han

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder meg nede selv om jeg ikke vil for å prøve å få meg til å forstå at jeg ikke kan være så arrogant og bitchy (han hadde rett)?

Anonym poster: 28d252be69de80c91bcf0ad664a235b4

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Selvfølgelig er det vold å holde noen fysisk nede!!

Skrevet

Ja!

Skrevet

Han bruker fysisk makt for å tvinge gjennom sin vilje, og det er vold..

Anonym poster: 5407673c336a78a8f3d79faddcb6fa89

Skrevet

Selvsagt.

Anonym poster: c41c84ceca58059ec0df4863799b405b

Skrevet

Men må det kanskje være en hensikt å skade innblandet hvis det skal kunne defineres som vold i streng forstand? Noen som kan noe teori på dette? Definisjonen på vold feks?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg personlig ville karakterisert det som vold, men jeg er nok litt ødelagt når det kommer til de grensene der.

Men et overtramp er det klart, og det er alltid skummelt med mennesker som bruker sin styrke for å få gjennom et poeng.

Ingenting som er imot en annens vilje, eller maktmisbruk er greit..uansett hva du har gjort på forhånd..

Skrevet

Nei! Det er ikke vold. Selv om det er over streken.

Det vil si at de som for eksempel holder fast barnet for å kle på utøver vold da?

Anonym poster: 99ab18949f3c93eeaa41f78b9005e95e

Skrevet

Det er i alle fall maktmisbruk... det KAN også være vold men det avhenger svangerskapet omstendighetene

Skrevet

holder meg nede selv om jeg ikke vil for å prøve å få meg til å forstå at jeg ikke kan være så arrogant og bitchy (han hadde rett)?

Syns ikke dette er vold. Hvor ille oppførte du deg egentlig? Nok er nok for menn også innimellom vettu.

Anonym poster: 0c8dcdd82308784215bfe7ff977df718

Skrevet

Syns ikke dette er vold. Hvor ille oppførte du deg egentlig? Nok er nok for menn også innimellom vettu.

Så om jeg får nok av gubbens ryddemani, så er det greit om jeg legger ham i bakken?

Kvinner kan også få nok av rydding, vettu.

Skrevet

Så om jeg får nok av gubbens ryddemani, så er det greit om jeg legger ham i bakken?

Litt forskjell på det og eventuelt en gretten bitchy hurpe som for alt vi vet kanskje står og fråder han i trynet hver dag, og kanskje har trykket han ned over tid. Går ut ifra at hi virkelig er en skikkelig bitch som har tråkket langt over streken.

Skrevet

Litt forskjell på det og eventuelt en gretten bitchy hurpe som for alt vi vet kanskje står og fråder han i trynet hver dag, og kanskje har trykket han ned over tid. Går ut ifra at hi virkelig er en skikkelig bitch som har tråkket langt over streken.

Ja, for du høres jo ut til å være en av englene vi ser på glansbilder.

Skrevet

Ja, for du høres jo ut til å være en av englene vi ser på glansbilder.

De englene er jo direkte stygge, ikke noe å trakte etter det i alle fall.

Skrevet

Vil ikke si det er vold, for meg er det vold når man har i hensikt å skade, at det skal gjøre vondt.

Men han misbruker jo det faktum at han er sterkere enn deg, og det er ikke greit.

Anonym poster: 9712cdd6ba109146d982627448984381

Skrevet

Så det er kun kvinner som kan være bitch? Mannfolk kan ikke være gneldrende sure kjeftesmeller? Rart, for min samboer er slik noen ganger. Men du skjønner, jeg får ikke lagt ham i bakken siden han veier dobbelt så mye som meg og er 4 ganger sterkere. Som hovedregel veier menn mer enn kvinner og er mye sterkere. Som man lærer i barnehagen at man ikke skal slå de som er mindre og svakere, bør man kanskje vurdere at man ikke skal bruke fysisk makt mot dem som ikke har noe å forsvare seg med?

Anonym poster: e2dcbce5f3cf0694508b4565ec8b91e9

Skrevet

Om du finner det krenkende så defineres det som krenkelse. Men er usikker på om det vil defineres som vold, er vel kanskje på grensa.

Så lenge du ikke går til en domstol er det du som må definere det. Det var du som var i situasjonen.

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis du må stille et spm som begynner med "er det vold hvis han..." så bør du komme deg langt bort fra vedkommende.

Skrevet

Om du finner det krenkende så defineres det som krenkelse. Men er usikker på om det vil defineres som vold, er vel kanskje på grensa.

Så lenge du ikke går til en domstol er det du som må definere det. Det var du som var i situasjonen.

Det har vært tilfeller der domstolene definerte det som vold, nettopp på grunn av misforhold mellom mannens og kvinnens vekt/styrke. Besvarer du muntlig angrep fysisk, så ligger du som regel tynt an.

Anonym poster: e2dcbce5f3cf0694508b4565ec8b91e9

Skrevet

Ville ikke kalle det vold, men maktmisbruk og han gikk langt over grensen..

Skrevet

En kompis av meg, en av de snilleste jeg kjenner, var sammen med ei som kunne være et lite monster til tider.

Etter nok en fuktig kranglekveld på byen, der de bestemte seg for å gå hjem, endte det opp med at hun gikk å ropte og skrek til han, mens hun dyttet i han og slo han i armen og ryggen da han ikke responderte.

Det endte med at han tok tak i henne, dyttet henne mot en vegg, holdt henne fast og ropte til henne at hun skulle roe seg ned.

Det var da denne mannen, som ellers ikke ville rørt en flue, fikk nok. Han skulle ikke skade henne, noe han heller ikke gjorde, han skulle roe henne ned, noe han også klarte.

Hun sa i ettertid at det som roet henne var hans plutselige reaksjon, og hun ble redd.

Jenta var vant med at hun kunne styre på som hun ville mot han, uten at han noen gang gjorde eller sa noe tilbake.

Alle har en grense.

Det betyr ikke at han er voldelig selv om han brukte sin styrke for å EN gang stoppe ei som behandlet han som en punching bag.

Oppfatter at jenter kan hyle og rope, slå og overreagere som de måtte ønske, mens når en mann holder fast eller bruker sin styrke/tyngde imot en, så er det vold.

Jeg hadde aldri tolerert et slag, og jeg ville aldri slått selv.

Men hadde jeg oppført meg regelrett ustabilt, så hadde jeg forstått det om jeg ble"tatt tak i" om det ikke var for å skade.

Hi innrømmer jo også at hun hadde oppført seg kjipt, han ville få henne til å innse det..la oss nå ikke rope vold det sekundet en mann rører en.

Hun ble sjokkert og ydmyket fordi hun ikke lengre kontrollerte situasjonene. Det var nok det.

Skrevet

En kompis av meg, en av de snilleste jeg kjenner, var sammen med ei som kunne være et lite monster til tider.

Etter nok en fuktig kranglekveld på byen, der de bestemte seg for å gå hjem, endte det opp med at hun gikk å ropte og skrek til han, mens hun dyttet i han og slo han i armen og ryggen da han ikke responderte.

Det endte med at han tok tak i henne, dyttet henne mot en vegg, holdt henne fast og ropte til henne at hun skulle roe seg ned.

Det var da denne mannen, som ellers ikke ville rørt en flue, fikk nok. Han skulle ikke skade henne, noe han heller ikke gjorde, han skulle roe henne ned, noe han også klarte.

Hun sa i ettertid at det som roet henne var hans plutselige reaksjon, og hun ble redd.

Jenta var vant med at hun kunne styre på som hun ville mot han, uten at han noen gang gjorde eller sa noe tilbake.

Alle har en grense.

Det betyr ikke at han er voldelig selv om han brukte sin styrke for å EN gang stoppe ei som behandlet han som en punching bag.

Oppfatter at jenter kan hyle og rope, slå og overreagere som de måtte ønske, mens når en mann holder fast eller bruker sin styrke/tyngde imot en, så er det vold.

Jeg hadde aldri tolerert et slag, og jeg ville aldri slått selv.

Men hadde jeg oppført meg regelrett ustabilt, så hadde jeg forstått det om jeg ble"tatt tak i" om det ikke var for å skade.

Hi innrømmer jo også at hun hadde oppført seg kjipt, han ville få henne til å innse det..la oss nå ikke rope vold det sekundet en mann rører en.

Hun ble sjokkert og ydmyket fordi hun ikke lengre kontrollerte situasjonene. Det var nok det.

Uff, det var noe sånt som skjedde, bare at jeg ikke skrekk til ham eller slå ham. Og han angret veldig etterpå, og gråt mye. Men jeg ble så overrasket over hans reaksjon at jeg ikke klarer og komme over det :-( Jeg elsker ham og vi har ett bydelig barn sammen, så.det er uakuelt å bare "løpe vekk"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...