Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #26 Skrevet 13. februar 2013 12.45 Ok, takk for tilbudet, men blir litt langt å kjøre. Finner jeg ikke noen i området, får vi kanskje vurdere i Oslo siden mannen min jobber der. Har fått mange gode tips her nå, takk for at dere ikke kappet av meg hodet eller truet med å sende bv på meg Hi Anonym poster: b421f8cc9266441b5878d03a958f129c
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #27 Skrevet 13. februar 2013 Du kan jo ikke ta en barnefri helg dersom minstemann fullammer og aldri har prøvd å ta flaske... Har ikke mannen din mulighet til å ta en ferieuke eller to slik at han kan stille mer opp på hjemmebane? Jeg syns det er helt vilt hvor viktig mange mødre syns det er at far må få sove masse og sammenhengende på nettene fordi han skal på jobb. Det å være alene hjemme med to barn under 18 mnd, og i tillegg kanskje sove 2-4 timer tilsammen per døgn, er da ti ganger mer slitsomt enn å være 8-9 timer på jobb! Han kan både gå på do uten en baby i fanget, han kan spise lunsj uten å forstyrres av barnetrass/barnegråt og han får sove uforstyrret i 6-8-10 timer hver natt! Og du sier at han til og med har perioder hvor han bare er i Oslo fordi han må jobbe en del, høres ut som om han koser seg utrolig masse! For meg var det langt mer slitsomt hjemme i permisjon enn på jobb og jeg hadde bare èn baby..Men den var til gjengjeld high need så det sang.. Og her måtte pappaen pent stille opp og "hjelpe til" med sitt eget barn, ellers hadde ekteskapet røket. Anonym poster: 1cbdffafb2b079d48aac055f7be1849b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #28 Skrevet 13. februar 2013 Jeg venter tvillinger, har en treåring fra før. Får stadig råd om å skaffe meg bæresjal. Det skal være godt for babyer å ligge tett inntil, beroligende å høre mors hjerteslag. Pluss at noen av dem kan du amme babyen i samtidig som du har armene frie til matlaging, leking med eldstemann osv. Multitasking altså : ) Men har som sagt ikke prøvd det selv enda. Anonym poster: 11dcf39699303c83fa256e9423baac10
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #29 Skrevet 13. februar 2013 Sender deg en stor klem! Jeg er i permisjon med en på to måneder, og priser meg lykkelig over at snart toåringen har barnehageplass. Synes dagene jeg har dem begge hjemme alene er kjempeslitsomme (helgedager mannen jobber, om eldste er syk eller det er planleggingsdag), og føler ikke jeg helt klarer å gi noen av dem den rette stimuli/aktivisering. Du har fått mange gode tips her, og jeg støtter opp om dem. Det er viktig at du prøver å sove når du har mulighet, men jeg anbefaler også at du prøver å komme deg ut litt alene! Treff venninner, gå på kino eller kafe, eller bare gå deg en kveldstur, og få litt annen input enn bare fokus på baby/ettåring. Snakk helst om andre ting enn småbarn med venninner I tillegg bør mannen din mer på banen. Greit han jobber, men det gjør du også. Antakelig har du en mer slitsom hverdag enn ham! Han har lunsjpause, og styrer sannsynligvis arbeidshverdagen sin i større grad enn deg. Anonym poster: 8577d59202aabe920f032a492e38cfe0
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #30 Skrevet 13. februar 2013 Jeg for min del syns det var mer styr med ammingen enn med flaskene? Og hvor ofte er du på tur ut av huset egentlig? Jeg måtte frem med puppen hele tiden når jeg ammet, når vi gikk over til flaske gikk det lengre mellom måltidene, så jeg syns det var lite styr. Hadde mikrosterilisator, så man slapp styre med koking, da gikk det kjapt unna i mikroen på 2 minutt. Og koking av vannet trenger man bare å gjøre til barnet er 3-4 mnd. Men hvis man synes ammingen går greit, så skal man jo absolutt bare fortsette med den, men jeg hadde heller satt pris på en mett og rolig baby, når jeg i tillegg hadde en 15 mnd unge å ta meg av. Man blir fort vant til å flasking, de første par nettene var det litt uvant, men det gikk seg veldig greit til, og som sagt, ungen sov mer. Trenger du å ta litt fri, så for all del, gjør det. Ingen unge har skade av å være sammen med en annen omsorgsperson. Din baby kjenner igjen lukten av sin. pappa, det er ikke noe fremmed med det. Men det kan bli litt styr med å få opp produksjonen igjen når du har hatt fridager, selv om du pumper.. Anonym poster: 38da576514b959126aebb3d0eb8f9023
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #31 Skrevet 13. februar 2013 Og jeg er enig i de som sier at mannen kan godt gjøre noe på natta selv om han skal på jobb. Mannen min argumenterte for jobb, men jeg jobber med det samme som han og jeg kan garantere at det mer slitsomt å være hjemme med babyen enn å være på jobb. Han fikk drikke kaffe i fred og prate med kollegaer etter en god natts søvn. Jeg har jobbet med mye forskjellig og ingen jobb har slitt meg mer ut enn å det å være mamma. Det er selvfølgelig det mest meningsfylte man gjør, men det er viktig å være opplagt for barna sine sin del også, jeg syns det er viktigere enn å være så himla opplagt på arbeidsplassen. Med mindre man er flygeleder eller yrkessjåfør da. Da gjelder det å å ha sovet god nok. Anonym poster: 38da576514b959126aebb3d0eb8f9023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå