Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #26 Skrevet 12. februar 2013 Kom som bil nr 3 etter forferdelig motorsykkelulykke.. Han hadde ikke gjort noen farlig manøver men en ren egenulykke. Første på stedet var lege som var begynt med livreddende førstehjelp. Husker enda følelsen av at fingrene mine forsvant inn i hodet hans når jeg skulle gi innblåsninger, for hjelmen hadde blitt røsket av i fallet og låg 50 meter bortenfor der han landet.. Helt grusomt.. Han ble erklært død når helikopteret kom. Han var nok momentant død, men godt å tenke på at vi gjorde alt for å redde han. Var på debrief med ambulansepersonell og de andre som var med å jobbet med han. Anonym poster: 7ea63466c50dce76f90964858c72457a
Voilà Skrevet 12. februar 2013 #27 Skrevet 12. februar 2013 Er ikke akkurat en ulykke, men det var et helt forferdelig syn! Måtte hjelpe en person som hadde skadet seg selv - med vilje - og hun hadde kuttet seg bokstavelig talt fra topp til tå. Hele ansiktet hennes var kun kutt. Hun blødde ikke så mye, så kuttene ble veldig synlige...
mrsrogaland. Skrevet 12. februar 2013 #28 Skrevet 12. februar 2013 Ikke så mange ulykker.. Fant min bestefar død da jeg var 14 år gammel. Det var tøft. Også har jeg funnet min mor banket opp, liggende på gulvet etter en kraftig overdose. Ringte ambulansen og hun overlevde. Lå i koma i to døgn. Da var jeg 10. Traumatisk. Har i grunn sett foreldrene mine banke dritten ut av hverandre til blodet har sprutet en del opp igjennom årene som barn. Heldigvis har jeg ikke sett noen ulykker hvis barn har vært involvert.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #29 Skrevet 12. februar 2013 Min far hogde av seg tommelen med øks. Vi fikk den tullet inn i noe bandasje mens vi ventet på ambulansen. (jeg var kanskje 12 år eller noe så jeg kunne ikke kjøre han) Han ble veldig stresset og ba meg rulle en røyk til han. Etter mange forsøk fikk han røyken sin og den var det godt trekk i Anonym poster: 237a888e17391acb12ed7357c6010213
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #30 Skrevet 12. februar 2013 Som anestesilege har jeg sett en del ulykker ute, og en del stygge skadet i traumemottak. Heldigvis venner en seg til den slags også. Anonym poster: d175043ce258c7f23e591577d0f6677b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #31 Skrevet 12. februar 2013 Uff.. På en leir for ungdom var det en eksplosjon i et telt og 3 ungdommer brant regelrett over hele kroppen..jeg bodde i teltet ved siden av og satt utenfor når det skjedde..han ene sprang mot meg og jeg rev han over enda og rullet han i gresset..forferdelig syn.. Jeg var først til en utforkjøring..kjørte over fjellet en vinternatt..det snødde tett..i en sving ser jeg en bil som ligger på siden i grøften og ryker..stanser og går birt..bilspor ut i snøen men ingen fotspor...skjønner jeg er først.. Husker hjertet banka ganske kraftig da jeg gikk ned for å titte inn i bilen.. 1 voksen satt bevisstløs foran..blod rant fra øret..2 barn baki,,ene 5 år og en baby,,babyen gråt, 5 åringen livløs...glemmer aldri...ps. Alle overlevde Var som røde korser på utøya..med båter og hentet skadde...glemmer ikke synene der ute...men værst er egnetlig lydene og lysene i natten...telefonene som ringte og ringte lyste opp øya..tenkte på alle de pårørende som aldri mer skulle få svar fra sine,,,, Anonym poster: e54053bd55a3d3e7279abec47d4b5ea3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #32 Skrevet 12. februar 2013 En jeg jobbet med sprengte den ene fingeren sin da hun klemte den mellom en tung trillebår og en søyle. Jobbet i stall. Huden sprakk fra selve hånden og helt ut på fingertuppen. Surra den inn i et bind (fant ikke bandasje eller førstehjelpskrin)og kjørte henne til legen. Det var noe ulekkert :/ Anonym poster: 99ff11f63b579c0649ade476943fbc65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå