Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har sett en finger som ble klemt av, det var ganske så ekkelt og når jeg tenker på det får jeg grøssninger..Tenker ofte på de som er førstemann til bilulykker etc og tenker at slike syn kan prege deg mentalt... Har du sett eller opplevd noen ulykker selv? Anonym poster: 83d5b45bd183db73c6fbd6a4ace3c782
LilleBamBam+EnTil Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 En som hoppet ned 10 meter med et nylig amputert ben. Var ikke et behagelig syn
Februargullet2013 Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 sett en som tok selvmord,kjøre rett inn i lastebilen,vi kom som bil nr 2
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Jeg var ikke førstemann, men fikk telefon om at min mann hadde vært i frontkollisjon og at han var fløyet til sykehuset. Jeg kastet meg i bilen og måtte passere ulykkesstedet på vei til sykehuset. Det er det jævligste jeg har sett. Bare totalvrak og jeg visste ikke hvordan det gikk med mannen min. (Han er så og si bra nå, dette er et par år siden) Anonym poster: d5b81de62fa6fbf41b133bda570f7f68
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Var i utlandet og kjørte forbi en bilulykke med en maxitaxi. Det lå folk strødd over alt,de fleste helt stille, så det var nok endel som hadde dødd i den bilulykken... Anonym poster: 56da3c03580f3bbf0c21e10a60378cb3
Kjærepære Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Dette blir litt annerledes, men tar det med lell... kona satte noe fast i halsen og klarte ikke å puste. Det er noe med å være den som får ansvar for en annens liv sånn plutselig og uventet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Kjørte på motorveien i Tyskland, og så to biler som var totalvrak. Akkurat i det vi kjørte forbi tok de ett hvitt laken/pledd over den ene båra. Jeg var liten da, og det satt en liten støkk i meg. Anonym poster: 6e031f30e907b7dd60bbdd8f2321fde5
ærlig talt Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kom rett som førstemann til en bilulykke mellom lastebil og personbil. Jeg gikk fram til personbilen for å se hvordan det gikk med føreren, men så ham ikke. Lastebilsjåføren åpnet døra og da så vi personen, nedtrykt ved pedalene i en grotesk "haug"
Gjest Kira bjeffer Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Var midt i Oslo sentrum, og ble øyenvitne til en dame som mer eller mindre fikk revet av seg armen. Kommer aldri til å glemme hennes ansiktsuttrykk da hun så ned på armen sin!
Gjest AnneS Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Bussulykke da jeg var ca 13 år. Bussrn hadde kjørt i elva, og vi kom som en av de første bilene. Vi barna måtte sitte i bilen, men glemmer ikke synet da vi så barn/ungdommer komme opp fra elva uten sko og i lite klær (var midt på vinteren) og de gråt og frøys... Og da båren med den døde bussjåføren trillet forbi bilen
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kom rett som førstemann til en bilulykke mellom lastebil og personbil. Jeg gikk fram til personbilen for å se hvordan det gikk med føreren, men så ham ikke. Lastebilsjåføren åpnet døra og da så vi personen, nedtrykt ved pedalene i en grotesk "haug" Fy f....har dette preget deg? Tenker at slikt må prege mennesker mentalt å faktisk se slike ting? Anonym poster: 83d5b45bd183db73c6fbd6a4ace3c782
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har vært ved et brennende hus før brannvesenet. Alle i huset kom seg ut, men flere av dem hadde store brannskader. Vi brukte en hageslange mot brannsårene mens vi ventet på ambulansen. Det var midt på vinteren, og de som kom seg ut var mer eller mindre nakne, så vi måtte bare løpe rett inn i nabohusene og hente det vi fant av klær (de som bodde i husene var selv ute og hjalp til). Anonym poster: 23efa364bd68a0432a80fe6927aa3323
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Sett mange ulykker, men de verste er når noen har vært i en eksplosjon. Er så groteskt at det ser nesten fake ut, men du kommer ikke utenom lukten... Anonym poster: 56717ab777b1a9153d66cb3d2a79d845
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Da jeg jobbet i Hjelpekorpset hadde vi patruljer på øyene i skjærgården i området jeg kommer fra. Ved et tilfelle var det en fyr som kappet ved med motorsag, og hadde truffet seg selv i kneet/låret. Benet var da nesten kappet av, på en veldig "ulekker" måte- som det ofte blir når man kutter seg med motorsag.. En annen gang var det en som hadde tent på et slikt gassbluss man bruker på campingtur og fått flammen rett i fjeset. Ikke veldig pent. Har også vært tilstede ved bilulykker, men som ganske ubg og uerfaren fikk jeg ikke "lov" til å komme for nære og fikk heller i oppdrag å ta meg av de lettere skadde i utkanten av ulykkesstedet. Heldigvis.
ærlig talt Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kom rett som førstemann til en bilulykke mellom lastebil og personbil. Jeg gikk fram til personbilen for å se hvordan det gikk med føreren, men så ham ikke. Lastebilsjåføren åpnet døra og da så vi personen, nedtrykt ved pedalene i en grotesk "haug" Fy f....har dette preget deg? Tenker at slikt må prege mennesker mentalt å faktisk se slike ting? Anonym poster: 83d5b45bd183db73c6fbd6a4ace3c782 Det var fælt å se, ja Det har ikke preget meg nevneverdig i ettertid annet enn at jeg er nazi på å bruke bilbelte og litt redd for å kjøre fort (over 90).
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Det var i fjor sommer, jeg var 7 mnder på vei og skulle være med mannen min på jobb, han kjører rundt på forskjellige steder og skulle være på en plass nærheten av der min søster bor. Så jeg ble med. Vi kom over en bakketopp og så en trailer stående i motsatt kjørefelt og to personer virre rundt som forvirra vegglus(traileren hadde ikke noe med ulykka å gjøre). I grøfta på vår side lå en bil på taket. Mannen min setter bila vår i revers for å parkere på bakketoppen for å hindre ulykker, og jeg løper nedover mot ulykkesstedet så raskt jeg klarte med magen(hadde hatt kynnere tidligere på dagen) Raskt ser jeg at det er minst en person i bila da jeg ser en albue liggende i klem mellom bilvraket og underlaget. Prøver alle dørene(taket var ganske flattrykt) og får opp ei dør, og ser det er en person i bila. Da var det kommet mange personer til ulykkesstedet og mannen min organiserer folk slik at vi faktisk får snudd bila rett vei og får tatt ut vedkommende i bila. I alt hell så var det faktisk kommet et busslast med helsepersonell, så vi var både lege, intensivsykepleier og sykepleier til stede(jeg er sykepleier selv). Fikk lagt vedkommende på den tørreste plassen vi fant i myra og startet livreddende førstehjelp + sørget for at såret i hodet blødde mindre. Vedkommende pustet svakt selv, men vi fant ut at vi måtte få igang både pust og sirkulasjon bedre. Avsluttet etter en liten stund da vedkommende kom seg, fikk litt bedre farge i ansiktet enn lilla. Selv fikk jeg faktisk ikke gjort så mye, tror de andre som var tilstedet passet på at jeg ikke anstrengte meg for mye. Etter det som virket som en evighet så kom luftambulansen og tok personen med seg. Stemninga som var blandt oss som hjalp til var faktisk overraskende bra. Vi sa til hverandre "godt jobbet", gav klemmer og slikt. Jeg tenkte ikke noe særlig på meg selv og magen min i den situasjonen, min tanke var at jeg fikk sikkert hjelp hvis noe skjedde for det kom ambulanse. I dag vet jeg at vedkommende lever, takket være at vi fikk snudd bila. Ambulanse, brannvesen kom veldig sent og tror kanskje ikke at vedkommende hadde overlevd da.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Skredulykke. Fant den forulykkede brettet rundt et tre, der nakken var i en "unaturlig" posisjon. Han var død, bare 17 år gammel. Anonym poster: 6a70f626939fbc9cf3219c2586a3ea58
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Da jeg jobbet i Hjelpekorpset hadde vi patruljer på øyene i skjærgården i området jeg kommer fra. Ved et tilfelle var det en fyr som kappet ved med motorsag, og hadde truffet seg selv i kneet/låret. Benet var da nesten kappet av, på en veldig "ulekker" måte- som det ofte blir når man kutter seg med motorsag.. En annen gang var det en som hadde tent på et slikt gassbluss man bruker på campingtur og fått flammen rett i fjeset. Ikke veldig pent. Har også vært tilstede ved bilulykker, men som ganske ubg og uerfaren fikk jeg ikke "lov" til å komme for nære og fikk heller i oppdrag å ta meg av de lettere skadde i utkanten av ulykkesstedet. Heldigvis. Ja, og så fant jeg moren min bevisstløs på sofaen med hjerneblødning, da jeg var 11. Det var vel egentlig mye verre enn det ovennevnte, mentalt sett.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 Har ikke sett så mange ulykker men var med i Zeebrugge. Anonym poster: e04a47c785f694f33b32e3b62bf08f7d
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kjørte forbi på landsiden ved utøya i sakte kø når det stod 15-20 likbiler fylt opp med kistene med omkomne ungdommer i, klare til å kjøre inn til oslo i lik-kortesje. Det var mildt sagt et helt forferdelig syn. Det hele ble så reelt. </3 Anonym poster: 196a793a2a5120a750fecc880d2cee76
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #21 Skrevet 12. februar 2013 En personbil som ble overkjørt av 60 tonn tung dumper. Satt en stund i køen og så på restene av bilen som sto under dumperen. Lå laken over førersiden. Tenkte og tenkte om jeg kjente noen med den fargen, for biltypen var helt umulig og se. Anonym poster: d365003c659c7d9e02ce8d158bd1af71
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #22 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kjørte forbi på landsiden ved utøya i sakte kø når det stod 15-20 likbiler fylt opp med kistene med omkomne ungdommer i, klare til å kjøre inn til oslo i lik-kortesje. Det var mildt sagt et helt forferdelig syn. Det hele ble så reelt. </3 Anonym poster: 196a793a2a5120a750fecc880d2cee76 Jeg mener ikke å være uhøflig, men jeg synes du bør kalle det bårebiler, som det heter. Likbil høres fryktelig ut! Anonym poster: 23efa364bd68a0432a80fe6927aa3323
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #23 Skrevet 12. februar 2013 Jeg kjørte forbi på landsiden ved utøya i sakte kø når det stod 15-20 likbiler fylt opp med kistene med omkomne ungdommer i, klare til å kjøre inn til oslo i lik-kortesje. Det var mildt sagt et helt forferdelig syn. Det hele ble så reelt. </3 Anonym poster: 196a793a2a5120a750fecc880d2cee76 Jeg mener ikke å være uhøflig, men jeg synes du bør kalle det bårebiler, som det heter. Likbil høres fryktelig ut! Anonym poster: 23efa364bd68a0432a80fe6927aa3323 Her hvor jeg bor (østlandet) bruker man navnet likbil, det er jo nettopp det det er, hverken mer eller mindre. Det er ikke noe mer galt å si likbil enn bårebil. Anonym poster: 196a793a2a5120a750fecc880d2cee76
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. februar 2013 #24 Skrevet 12. februar 2013 Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig gravid og følsom.. For nå sitter jeg bare å tuter over alle de tragiske skjebnene.. Selv har jeg "bare" kjørt forbi et ulykkessted der en familie ble drept. Bak politibilen lå det 4 lik under noen pledd. Det gjorde inntrykk.. Spesielt det pleddet med bare en liten person under, som jeg leste i avisen var en gutt på 4 år. Ellers har jeg sett en del stygge bilder mens jeg har fremkalt bilder for røde kors, politiet og ambulansen. Styggeste var kanskje en mann som hadde knust nederste del av ansiktet i en klatreulykke. Fra nesen og bed var alt bare blod og bein..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #25 Skrevet 12. februar 2013 Så en 18-åring frontkollidere. Han ble lam i begge bena. Vrælene hans glemmer jeg aldri! Kom også ganske tidlig til en ulykke i latinamerika. Dn personbil hadde kjørt på en trailer bakfra. Der har ikke trailerne sånn sikkerhetsstang under hengeren, så bilen hadde kjørt under. Var bare plass til halve bilen :/ overdelen var skrellet vekk. Tør ikke tenke på overkroppene til passasjerer Anonym poster: 8d899f5ff8fb51917a98415ef137f6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå