Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #51 Skrevet 13. februar 2013 Tasljåt e et kjent trøndersk ord som betyr, pysete Jeg liker jo byen ikke misforstå, men du kommer helt sikkert til å trives skal du se, deilig å våkne på mårran og høre fuglekvitter og vinden istede for trafikk og bråk. Her jeg bor har vi både grillfester i gata og nabolaget og julekalender med dram i desember ( snaps). Vi er rett og slett sosiale på andre steder enn på kafe, men vi har jo masse turstier, lavvoer, gapahuker og lekeplasser for barna hvor det er en fin plass og bli kjent med nye folk om man er ny. Skirenn på vinteren og fotball og håndball i hallen. Lykke til på bøgda ( men drit i bygdadyret ) Anonym poster: c2c99c886a7fe2f97246bbd89d35e8ab
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #52 Skrevet 13. februar 2013 Flyttet selv fra byen til det som faktisk er bygda... Her er Joker, og så kan vi kjøre i 2,5 timer og ta ferja en time før vi er ved neste butikk. Man venner seg til det, om det enn tar litt tid. Savner enkelte ting ved byen, men det jeg har fått i bytte er så mye bedre:) Lykke til! Anonym poster: 05ef0bfdcabb5b395d6d80b7c82675d7
Gjest Husfrua Skrevet 13. februar 2013 #53 Skrevet 13. februar 2013 Nå vet jeg ikke hvor du skal flytte, men jeg bor selv 30 minutter fra Oslo. Her har vi også både kafeer, sushi og shoppingmuligheter. Ikke noe problem å bli kjent med folk her jeg bor, men da bør du legge sv deg illusjonen om at "løkka" er verdens navle, sånne "hippe kule urbane mennesker" har en tendens til å bli litt slitsomt å omgås. Hvof skal dere flytte, fortell fortell!! Anonym poster: 6f372270a90a048e37fcc7b245a52ac3 vil ikke oppgi nøyaktig sted, men skal flytte til et sted på/i (?) Romerike. På romerike;-) men man har jo øvre og nedre da. Sjelden noen bruke bare romerike.
MammantilNurket Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #54 Skrevet 13. februar 2013 Ser man det. Da må jeg finne ut av dét
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2013 #55 Skrevet 13. februar 2013 Hva skal jeg si som gikk fra Oslo til Tønsberg? Gaaaah. Jo, med 3 unger og full jobb rekker jeg ikke noe sushi likkavæl Anonym poster: 23f7dd2bfde8d72b6e77198d3fd0fb82
Nebbdyret Skrevet 13. februar 2013 #56 Skrevet 13. februar 2013 Er det berre meg eller va innlegget frå HI meint som "litt reell frykt men sett på spissen på ein humoristisk måte"? Eg forstår deg godt eg, sjølv om eg er frå landet som det heiter på fint. Budde i by i studietida og må innrømme eg savnar det faktisk litt. Men det kan eg ikkje sei til mine medsambygdingar for bygd er best ;-) Litt survival tips er enten hamstring av kaffi på førehand eller undersøke om dei kan bestillast på nettet (t.d Nespresso gjer det). Så er det viktig å alliere seg med nokon som fortsatt skal bu i Tigerstaden. Avtalt før du flyttar f.eks ein årlig festival du vil gå på, faste kino møter, f.eks første søndag annakvar mnd skal vi ha café-møte på løkka e.l. Då har du noko å sjå fram til når savnet blir for stort. Og du slepp følelsen av å miste alt på ein gang, for du skal no tilbake den datoen der, og den konserten kjem du no tilbake til ++ Og som ein anna skriv: Plutselig snik følelsen av at "bygda" no er heime seg på deg litt etter litt ;-) Og heilt til slutt: om det ikkje er nemnt før so er pølseklype ypperlig å plukke sniglar med!
MammantilNurket Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #57 Skrevet 13. februar 2013 Er det berre meg eller va innlegget frå HI meint som "litt reell frykt men sett på spissen på ein humoristisk måte"? Eg forstår deg godt eg, sjølv om eg er frå landet som det heiter på fint. Budde i by i studietida og må innrømme eg savnar det faktisk litt. Men det kan eg ikkje sei til mine medsambygdingar for bygd er best ;-) Litt survival tips er enten hamstring av kaffi på førehand eller undersøke om dei kan bestillast på nettet (t.d Nespresso gjer det). Så er det viktig å alliere seg med nokon som fortsatt skal bu i Tigerstaden. Avtalt før du flyttar f.eks ein årlig festival du vil gå på, faste kino møter, f.eks første søndag annakvar mnd skal vi ha café-møte på løkka e.l. Då har du noko å sjå fram til når savnet blir for stort. Og du slepp følelsen av å miste alt på ein gang, for du skal no tilbake den datoen der, og den konserten kjem du no tilbake til ++ Og som ein anna skriv: Plutselig snik følelsen av at "bygda" no er heime seg på deg litt etter litt ;-) Og heilt til slutt: om det ikkje er nemnt før so er pølseklype ypperlig å plukke sniglar med! Selvom det er ting man synes er litt skummelt trenger man jo ikke ta det dødsens alvorlig - greit å betrakte det med et aldri så lite skråblikk også blir det litt mindre skummelt Tusen takk for veldig gode tips! Memo til selv: Kjøp pølseklype.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå