Gå til innhold

Hvordan overleve i Suburbia?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt rekkehus et sted ca.30 min. utenfor Tigerstaden. Nurket skal få vokse opp blant småbarnsfamilier og kunne tasse barbent i gresset uten å risikere å tråkke på heroinsprøyter og knuste ølflasker :P

Etter mange år forlater vi Oslo - dette blir rart! Langt fra sushisteder og hippe caféer skal vi nå slå rot. Det er med skrekkblandet fryd vi snart forlater vårt elskede Løkka.

Så kommer spørsmålet: hvordan overleve Suburbia? Noen som har tips til å takle overgangen fra by til noe som ikke er helt bondeland, men nesten? :) hvordan bli kjent med folk? Vett og etikette på nesten-bygda??

Vi har en heftig god espressomaskin og jeg tar sikte på å lage sushien vårfra bunnen, så vi er bra dekket opp der. Kjæresten har også lovet meg et sånt "vinkjøleskap" til boblissen min - laaaangt til polet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i all verden skal dere flytte? Det er da mange steder utenfor Oslo som har både sushi og kafeer. ;)

 

Anonym poster: 805c6c39779a025d6ba20fc59cf6fb4a

Skrevet

Grøss. Gærninger.

 

Anonym poster: ac710bfc1a3e101d23880ce0fd27167a

Skrevet

Det går bra! Vi flyttet også ut av oslo for et par år siden.synes det et fantastisk hver dag! Frisk luft, god plass osv. Kaffe og Sushi finnes ikke bare i byen.. Jeg jobber i oslo, så jeg får en by-dose hver dag. Er glad for det også.

Ikke så lett å bli kjent med folk, hverdagene går så raskt. Men har blitt litt kjent med noen foreldre i barnehagen. Og om sommeren er det lettere å komme i prat med naboer, flere som er ute da!

Skrevet

Er ikke så langt, da ;)

Men det blir en overgang å flytte fra vennekretsen vår til et sted vi ikke kjenner noen. I tillegg er vi jo vant til å ha "alt" i umiddelbar nærhet ;)

Derfor trenger vi lure tips og vink!

Skrevet

Om du ikke hadde skrevet "30 minutter", så hadde jeg trodd du skulle flytte til jotunheimen :)

 

Det er ikke sikkert at kultursjokket blir så stor som du frykter. Internet, sushi, latte og vannklosettet har inntatt landsbygda for lengst :)

Skrevet

Om du ikke hadde skrevet "30 minutter", så hadde jeg trodd du skulle flytte til jotunheimen :)

 

Det er ikke sikkert at kultursjokket blir så stor som du frykter. Internet, sushi, latte og vannklosettet har inntatt landsbygda for lengst :)

Høres lovende ut! Det bare føles så langt borte :)
Skrevet

Lykke til... Men å forlate løkka da! Du kunne byttet ut grüner med rode - problem løst ;)

Skrevet (endret)

Vi tenkte på Rodeløkka, men kjæresten min har en veldig bra jobb i nærheten av dervi har kjøpt :) fikk også mye for pengene.

Endret av MammantilNurket
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Flyttet fra en urban kåk midt på St.Hanshaugen til et lite fiskevær i nord. Det var en overgang, men hjelpes så deilig det var og du venner deg nok til kok-kaffe, slagstøvler på butikken, mobildekninger som ikke alltid dekker og naboer som kommer innom uten, SJOKK, å verken ringe eller å ringe på :)

Bygda rocker, uten tvil!!

Skrevet

Spenstig overgang fra Haugen til fiskevær! Gleder meg til å sitte i lille hagen (nye huset har liten hage!!) med Nurket og Kjæresten og høre på stillheten :)

Skrevet

Bærum eller ski?

 

Anonym poster: 423fff862d8abec0d86707a87037488d

Skrevet

Vi klarer ikke flytte lenger ut enn Oppsal når den tid kommer. Ikke så mye sushi uten bilkjøring der heller, men leker at vi beholder en viss urbanitet gjennom t-banen...

Skrevet

Med den innstillingen skal du ikke se bort fra at det blir vanskelig.. Hvis du tror at verdens navle befinner seg på Grünerløkka, og at alle andre steder er gudsforlatte så og si.. Tror du må satse på litt horisontutvidelse!

Skrevet

Vi klarer ikke flytte lenger ut enn Oppsal når den tid kommer. Ikke så mye sushi uten bilkjøring der heller, men leker at vi beholder en viss urbanitet gjennom t-banen...

vi vurderte faktisk Oppsal også, men vi ønsket oss fire soverom og det var ikke så lett ig opodrive. Ønsket rom til oss, et til Nurket, et til Nurket2 (når den tid kommer) og et til kontor. Før Nurket2 kommer får vi hvert vårt kontor ;)
Skrevet

Vi flyttet fra oslo sentrum til bærum. Er ikke store overgangen selv om det er lengere mellom kafeene her. Men så flyttet vi jo fordi vi så verdien i andre ting nå enn før, vi ville heller gå tur med naturen rett utenfor enn å ha kafeer utenfor osv.

 

Anonym poster: 423fff862d8abec0d86707a87037488d

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du skal flytte, men jeg bor selv 30 minutter fra Oslo. Her har vi også både kafeer, sushi og shoppingmuligheter.

 

Ikke noe problem å bli kjent med folk her jeg bor, men da bør du legge sv deg illusjonen om at "løkka" er verdens navle, sånne "hippe kule urbane mennesker" har en tendens til å bli litt slitsomt å omgås.

 

Hvof skal dere flytte, fortell fortell!!

 

Anonym poster: 6f372270a90a048e37fcc7b245a52ac3

Skrevet

Vi har også flyttet, fra ganske sentrumsnært i Oslo til helt helt ut på grensa mot akershus. Tar en halvtime inn til sentrum.

Deilig å bo så å si i marka, men er forsatt i Oslo og kan fint dra inn til byen. Krever bare litt mer planlegging først ;)

 

Har funnet ut at det går nattbuss nesten til døra! De få gangene jeg er ute på byen har jeg lite lyst å ta siste bane hjem, og taxi er grisedyrt.

 

Og ja, vi har fancy kaffemaskin :P

Skrevet

Med den innstillingen skal du ikke se bort fra at det blir vanskelig.. Hvis du tror at verdens navle befinner seg på Grünerløkka, og at alle andre steder er gudsforlatte så og si.. Tror du må satse på litt horisontutvidelse!

men kjærevene, skjønner du ikke at dette er uvant for oss? Dette handler om at ukjente ting er litt skummelt, ikke om at alle andre steder enn Løkka er Gokk! Vi forlater vennene våre og flytter til et sted hvor vi ikke kjenner noen.

Men som et gammelt jungelord sier:

Du kan ta piken ut av Tigerstaden, men du kan ikke ta tigeren ut av piken ... grrr ;)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du skal flytte, men jeg bor selv 30 minutter fra Oslo. Her har vi også både kafeer, sushi og shoppingmuligheter.

 

Ikke noe problem å bli kjent med folk her jeg bor, men da bør du legge

sv deg illusjonen om at "løkka" er verdens navle, sånne "hippe kule urbane mennesker" har en tendens til å bli litt slitsomt å omgås.

 

Hvof skal dere flytte, fortell fortell!!

 

Anonym poster: 6f372270a90a048e37fcc7b245a52ac3

vil ikke oppgi nøyaktig sted, men skal flytte til et sted på/i (?) Romerike.
Skrevet

Flyttet fra en urban kåk midt på St.Hanshaugen til et lite fiskevær i nord. Det var en overgang, men hjelpes så deilig det var og du venner deg nok til kok-kaffe, slagstøvler på butikken, mobildekninger som ikke alltid dekker og naboer som kommer innom uten, SJOKK, å verken ringe eller å ringe på :)

Bygda rocker, uten tvil!!

 

Det er noe helt annet! Bygda er råhipt, suburbia not so much...

Skrevet

Vi har kjøpt rekkehus et sted ca.30 min. utenfor Tigerstaden. Nurket skal få vokse opp blant småbarnsfamilier og kunne tasse barbent i gresset uten å risikere å tråkke på heroinsprøyter og knuste ølflasker :P

Etter mange år forlater vi Oslo - dette blir rart! Langt fra sushisteder og hippe caféer skal vi nå slå rot. Det er med skrekkblandet fryd vi snart forlater vårt elskede Løkka.

Så kommer spørsmålet: hvordan overleve Suburbia? Noen som har tips til å takle overgangen fra by til noe som ikke er helt bondeland, men nesten? :) hvordan bli kjent med folk? Vett og etikette på nesten-bygda??

Vi har en heftig god espressomaskin og jeg tar sikte på å lage sushien vårfra bunnen, så vi er bra dekket opp der. Kjæresten har også lovet meg et sånt "vinkjøleskap" til boblissen min - laaaangt til polet.

Var i dine sko for et år siden, og var veeeeeldig skeptisk. Fra midt på løkka til suburbia helvete bærum ;)

Jeg er fremdeles skeptisk .....

 

Bærum er kjedelig !!!

Folk ser like ut, og oppfører seg likt,rent og pent overalt . Blir like glad hver gang jeg ser en person som de i bærum ville kalt freaker ;) ellers er jeg fanget i Canada goose helvete ...

Drar inn igjen til løkka så fort jeg får anledning ;)

Duften av søppel og eksos, kebab og piss er berusende :)

 

Har ikke noen oppskrift til deg. Men har lært meg å sette pris på livet her og :) derimot ønsket og drømmen om nakne tær rett ut på gressplenen er ikke hva fantasien var.. Iberiasnegle krigen min mor har ført i mange år er plutselig blitt reel for meg og. Hvem skulle trodd det at jeg sitter her i dag, og deler tips med mor om hvordan bli kvitt de små beistene. Mygg,fluer og knott gjør også utelivet til en prøvelse noen ganger. Ellers er ikke hagelivet bare en lek heller. Alt må klippes,lukes, ting du sår kommer nødvendigvis ikke opp .. Håper du er like heldig som meg som har en nabo med prisvinnende hage som kommer med tips om alt fra gjødsling til klipp og frisering hver gang hun kommer forbi med hunden sin. Hvilket er hvertfall 3 ganger om dagen inkludert om vinteren. Viktigheten av høstløv som må dekke røttene til pion'ene så de ikke fryser i løpet av vinteren er kjekk å få med seg.

 

Håper du har lappen for kollektivet er ikke det samme.

Har alltid ruslet avgårde til trikken når jeg skulle ting, det kommer jo alltid en trikk. Ikke sånn på landet. Har lært meg å være tidlig ute nå, for det er ikke kult å misse bussen, og vente en time på neste bare fordi du var noen få minutter for sent ute ..

 

Jeg tror en god dose svart humor og tålmodighet kommer godt med. Litt vin kommer også godt med ;)

Og for å være helt,helt ærlig er det godt å komme hjem til huset mitt etter en dag på løkka.

Bare vent så skal du se den følelsen kommer snikende på deg og ;)

 

Skrevet

Vi har kjøpt rekkehus et sted ca.30 min. utenfor Tigerstaden. Nurket skal få vokse opp blant småbarnsfamilier og kunne tasse barbent i gresset uten å risikere å tråkke på heroinsprøyter og knuste ølflasker :P

Etter mange år forlater vi Oslo - dette blir rart! Langt fra sushisteder og hippe caféer skal vi nå slå rot. Det er med skrekkblandet fryd vi snart forlater vårt elskede Løkka.

Så kommer spørsmålet: hvordan overleve Suburbia? Noen som har tips til å takle overgangen fra by til noe som ikke er helt bondeland, men nesten? :) hvordan bli kjent med folk? Vett og etikette på nesten-bygda??

Vi har en heftig god espressomaskin og jeg tar sikte på å lage sushien vårfra bunnen, så vi er bra dekket opp der. Kjæresten har også lovet meg et sånt "vinkjøleskap" til boblissen min - laaaangt til polet.

Var i dine sko for et år siden, og var veeeeeldig skeptisk. Fra midt på løkka til suburbia helvete bærum ;)

Jeg er fremdeles skeptisk .....

 

Bærum er kjedelig !!!

Folk ser like ut, og oppfører seg likt,rent og pent overalt . Blir like glad hver gang jeg ser en person som de i bærum ville kalt freaker ;) ellers er jeg fanget i Canada goose helvete ...

Drar inn igjen til løkka så fort jeg får anledning ;)

Duften av søppel og eksos, kebab og piss er berusende :)

 

Har ikke noen oppskrift til deg. Men har lært meg å sette pris på livet her og :) derimot ønsket og drømmen om nakne tær rett ut på gressplenen er ikke hva fantasien var.. Iberiasnegle krigen min mor har ført i mange år er plutselig blitt reel for meg og. Hvem skulle trodd det at jeg sitter her i dag, og deler tips med mor om hvordan bli kvitt de små beistene. Mygg,fluer og knott gjør også utelivet til en prøvelse noen ganger. Ellers er ikke hagelivet bare en lek heller. Alt må klippes,lukes, ting du sår kommer nødvendigvis ikke opp .. Håper du er like heldig som meg som har en nabo med prisvinnende hage som kommer med tips om alt fra gjødsling til klipp og frisering hver gang hun kommer forbi med hunden sin. Hvilket er hvertfall 3 ganger om dagen inkludert om vinteren. Viktigheten av høstløv som må dekke røttene til pion'ene så de ikke fryser i løpet av vinteren er kjekk å få med seg.

 

Håper du har lappen for kollektivet er ikke det samme.

Har alltid ruslet avgårde til trikken når jeg skulle ting, det kommer jo alltid en trikk. Ikke sånn på landet. Har lært meg å være tidlig ute nå, for det er ikke kult å misse bussen, og vente en time på neste bare fordi du var noen få minutter for sent ute ..

 

Jeg tror en god dose svart humor og tålmodighet kommer godt med. Litt vin kommer også godt med ;)

Og for å være helt,helt ærlig er det godt å komme hjem til huset mitt etter en dag på løkka.

Bare vent så skal du se den følelsen kommer snikende på deg og ;)

Hvor i all verden i bærum er det du bor??? Her går det tbane hvert kvarter... Ikke er folk spesielt like heller.

 

Anonym poster: 423fff862d8abec0d86707a87037488d

Skrevet

Vi har kjøpt rekkehus et sted ca.30 min. utenfor Tigerstaden. Nurket skal få vokse opp blant småbarnsfamilier og kunne tasse barbent i gresset uten å risikere å tråkke på heroinsprøyter og knuste ølflasker :P

Etter mange år forlater vi Oslo - dette blir rart! Langt fra sushisteder og hippe caféer skal vi nå slå rot. Det er med skrekkblandet fryd vi snart forlater vårt elskede Løkka.

Så kommer spørsmålet: hvordan overleve Suburbia? Noen som har tips til å takle overgangen fra by til noe som ikke er helt bondeland, men nesten? :) hvordan bli kjent med folk? Vett og etikette på nesten-bygda??

Vi har en heftig god espressomaskin og jeg tar sikte på å lage sushien vårfra bunnen, så vi er bra dekket opp der. Kjæresten har også lovet meg et sånt "vinkjøleskap" til boblissen min - laaaangt til polet.

Var i dine sko for et år siden, og var veeeeeldig skeptisk. Fra midt på løkka til suburbia helvete bærum ;)

Jeg er fremdeles skeptisk .....

 

Bærum er kjedelig !!!

Folk ser like ut, og oppfører seg likt,rent og pent overalt . Blir like glad hver gang jeg ser en person som de i bærum ville kalt freaker ;) ellers er jeg fanget i Canada goose helvete ...

Drar inn igjen til løkka så fort jeg får anledning ;)

Duften av søppel og eksos, kebab og piss er berusende :)

 

Har ikke noen oppskrift til deg. Men har lært meg å sette pris på livet her og :) derimot ønsket og drømmen om nakne tær rett ut på gressplenen er ikke hva fantasien var.. Iberiasnegle krigen min mor har ført i mange år er plutselig blitt reel for meg og. Hvem skulle trodd det at jeg sitter her i dag, og deler tips med mor om hvordan bli kvitt de små beistene. Mygg,fluer og knott gjør også utelivet til en prøvelse noen ganger. Ellers er ikke hagelivet bare en lek heller. Alt må klippes,lukes, ting du sår kommer nødvendigvis ikke opp .. Håper du er like heldig som meg som har en nabo med prisvinnende hage som kommer med tips om alt fra gjødsling til klipp og frisering hver gang hun kommer forbi med hunden sin. Hvilket er hvertfall 3 ganger om dagen inkludert om vinteren. Viktigheten av høstløv som må dekke røttene til pion'ene så de ikke fryser i løpet av vinteren er kjekk å få med seg.

 

Håper du har lappen for kollektivet er ikke det samme.

Har alltid ruslet avgårde til trikken når jeg skulle ting, det kommer jo alltid en trikk. Ikke sånn på landet. Har lært meg å være tidlig ute nå, for det er ikke kult å misse bussen, og vente en time på neste bare fordi du var noen få minutter for sent ute ..

 

Jeg tror en god dose svart humor og tålmodighet kommer godt med. Litt vin kommer også godt med ;)

Og for å være helt,helt ærlig er det godt å komme hjem til huset mitt etter en dag på løkka.

Bare vent så skal du se den følelsen kommer snikende på deg og ;)

Memo til selv: Ta lappen, kjøp hekksaks, masse vin og snegle-killer-pulver :)
Skrevet

Med den innstillingen skal du ikke se bort fra at det blir vanskelig.. Hvis du tror at verdens navle befinner seg på Grünerløkka, og at alle andre steder er gudsforlatte så og si.. Tror du må satse på litt horisontutvidelse!

men kjærevene, skjønner du ikke at dette er uvant for oss? Dette handler om at ukjente ting er litt skummelt, ikke om at alle andre steder enn Løkka er Gokk! Vi forlater vennene våre og flytter til et sted hvor vi ikke kjenner noen.

Men som et gammelt jungelord sier:

Du kan ta piken ut av Tigerstaden, men du kan ikke ta tigeren ut av piken ... grrr ;)

 

Er du født og oppvokst på løkka? Hadde du ikke skrevet med nick så ville jeg trodd du var et troll som ville provosere...

 

Anonym poster: 423fff862d8abec0d86707a87037488d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...