Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #26 Skrevet 12. februar 2013 Så du er sammen med en mann som du har tre barn med som ikke deler inntekten sin med deg? Det er langt over min fatteevne at man kan leve med så delt økonomi.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. februar 2013 #27 Skrevet 12. februar 2013 Fordi han har mer i inntekt enn meg. Derfor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Hva slags mann er dette da? Som bruker penger bare på seg selv? Skal du gå for lut og kaldt vann, da? Nei, vet du hva, her må du sette foten ned, og forlange! Sånn kan du ikke ha det! Du MÅ ha litt tid som er bare din, mannen din SKAL være med og ta ansvar for sine egne unger, ikke bare økonomisk, men også praktisk. Helt opplagt at du trenger litt annen input enn "bare" husarbeid og unger.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #28 Skrevet 12. februar 2013 Grunnen for at jeg tar over, er når han begynner og brøle sånn at hele huset rister. Jeg vil skilles, sånn at jeg i det minste har ei uke fri annen hver uke. Så skal i møte den 24 feb. med familivernkontoret. Han er ikke glad for det for og si det sånn. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. februar 2013 #29 Skrevet 12. februar 2013 Ja, han skal ha det. Kjempe spent på hvordan det går. Mannen har tatt ungene om natten, men han blir kjempe sint fordi han blir så sliten, og som regel tar jeg over da. Jeg våkner jo uansett så hvorfor ikke. Ja, han jobber. Derfor trenger han hvile, dra ut med venner, på pub, fotball osv. Jeg har ikke penger til sånt. Jeg har heller ikke lyst og dra ut når jeg ser ut som en dass. Jeg har nevnt dette mange ganger for han, men han blir bare sur og sier jeg får gjøre som jeg selv vil når han har perm. Ja, det skal jeg jammen meg og! Jeg nevnte dette til legen og han sa at jeg burde være glad som har mulighet og være hjemme med ungene..... At det var kvinnes oppgave og jeg burde se lyst på det for det var det som var naturlig og han syns overhode ikke at jeg har grunn til og være nedafor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf For det første: for en ubrukelig og gammeldags lege du har! Dette skal du ikke finne deg i. Enten så bytter du fastlege, eller så forklarer du han i klartekst at det faktisk går på psyken løs. Når det gjelder din mann, så synes jeg det er veldig rart at han ikke kan sponse deg litt med penger?? Du gjør jo en kjempejobb med felles barn og hus. Og vasker vel klærne hans også, går jeg ut ifra? Tro hvor mye han måtte betalt for å få hushjelp til å gjøre det samme som du gjør i løpet av en dag? Nei, mannen din er urimelig. Han bør unne deg noe nytt tøy, og en tur ut med venninner i ny og ne.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #30 Skrevet 12. februar 2013 Ja hadde jeg hatt det sånn hadde jeg muligens skilt meg, men jeg ville nok ikke ha latt ham ha barna noe særlig enn et minimum hvis han bare brøler... Anonym poster: 833e4e224ca2f2c2efa3eab0561f48b4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #31 Skrevet 12. februar 2013 Skjønner at det er slitsomt!! MEN; du virker utrolig negativ og lite mottakelig for tips og innspill. Å gå en tur er gratis. Så får du heller tåle at ungen surver ved påkledning. Liker ikke ungen vogna så har du noen få alternativ; a) lær ungen å trives i vogna, bruk bæremeis, sjal, babybjørn e.l c) vær ute i hagen og lek Man trenger ikke sitte hjemme hver dag selv om man ikke har penger til aktiviteter. Det finnes mye som er gratis, f.eks turer til biblioteket, på lekeplassen, i skogen, åpen barnehage osv Du trenger ikke fancy klær for å gå ut. Slutt først som sist å sammenlikne deg med alle andre. Bruk de klærne du har, sørg for egen velvære med noe så enkelt som en dusj og hårvask. Bruk de klærne du har og ike minst; rett deg opp og smil til verden og de rundt deg. det er ikke klærne som skaper folk men holdningen. Går du inn for å føle deg som en dass, så blir det deretter. Hvis du går inn for å være positiv og smilende, så vil folk også oppfatte deg slik uansett om du går i en utvaska joggebukse!! Du kan ALDRI gå ut på kvelden for mannen jobber sent? greit at mange menn jobber mye, men tviler sterkt på at din mann jobber fra 6 om morgenen til 24 om kvelden. Ta seg sammen og GÅ UT når han kommer hjem. La han få ta ansvar for både unger og hjem og ikke vær et offer som lar seg tråkke på!! Anonym poster: 129b441b054d30f9f84a3aa043fc0210
Gjest marie-s Skrevet 12. februar 2013 #32 Skrevet 12. februar 2013 Hvorfor ikke bytte ut "Være hjemme med yngste som er 9 mnder" med "Trille han en times tid ute". For det føste så kommer dere begge dere ut litt. Du får litt "trening" som vil hjelpe både på overskudd og vekt på sikt.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #33 Skrevet 12. februar 2013 Fordi han har mer i inntekt enn meg. Derfor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Hvorfor finner du deg i og ha det sånn? Anonym poster: d24955541e544ab2aba5593600152669
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #34 Skrevet 12. februar 2013 Og få mannen din til å kjøpe en Manduca/Ergo-sele til deg i tillegg til en bærejakke slik at du kommer deg ut. Da trenger minsten litt mindre klær og slipper den forhatte vogna (eldste vår var helt lik). Det er helt urimelig at du gjør alt husarbeide slik at han får jobbet maksimalt og så deler dere ikke på inntekten hans engang! Fy skam!
Mia_73 Skrevet 12. februar 2013 #35 Skrevet 12. februar 2013 Skjønner at det er slitsomt!! MEN; du virker utrolig negativ og lite mottakelig for tips og innspill. Anonym poster: 129b441b054d30f9f84a3aa043fc0210 Enig med deg. Det virker som HI ikke VIL ha noen forbedringer egentlig. Alt er dritt, men muliger løsninger blir avfeid. At dere har delt økonomi er ganske spesiell mtp at dere har 3 barn, men greit nok dersom det er løsningen som passer for dere. Det dumme er jo at det tydeligvis ikke passer. Har du alltid hatt så dårlig råd? Hva slags mann er det som lar moren til sine barn, som man bor sammen med og som ordner det meste, gå uten råd til frisørklipp og ordentlige klær? Er han like ille overfor barna? Jeg kan nesten ikke tro det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #36 Skrevet 12. februar 2013 Skill deg fra drittsekken, sørg for at han kun får helgesamvær og nyyyyt det når bidraget kommer. Mer fortjener ikke jævelen. Og dere som synes HI er sytete.. Prøv å bli undertrykt og være sliten i årevis, og se hvor høye dere er i hatten. I utgangspunktet er jeg enig i at hun må lage sin egen lykke, men klarer da å se hvor vanskelig det er å se lyset i enden av tunnellen. Anonym poster: 32996095342d9af8615da57f3155e1a3
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #37 Skrevet 12. februar 2013 Hahaha.. Han veier 10 kg og jeg har bekkenløsning så bæremeis og bæresjal er ikke aktuelt nå lengre. Han hyler hele tiden han sitter i vogna. Og i bæremeis for den del. Han likte ikke bæresjalet heller. Prøvd maaaange ganger.. Også akebrett, men han surver hele tiden han sitter i den. Så er ikke bare pga påkledningen jeg ikke orker og gå ut. Anonym poster: 85c6f0e5ef40630c4e3aeadfa3ab5e77
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #38 Skrevet 12. februar 2013 TAKK til de som forstår!! Anonym poster: 85c6f0e5ef40630c4e3aeadfa3ab5e77
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #39 Skrevet 12. februar 2013 At vi kan forstå hvordan du har det så hjelper det deg ingenting. Den eneste som kan hjelpe deg er du selv, forhåpentlig med støtte fra familie/venner for å komme deg videre. En mann som ikke stiller opp økonomisk og praktisk for familien sin, er da ingenting å samle på! Anonym poster: 6cf4e2ecadb7264911aee2eed2de6d77
optimist77 Skrevet 12. februar 2013 #40 Skrevet 12. februar 2013 Sett deg i førersetet og ta styringen da jente ! Skjønner frustrasjonen din helt klart, for kjenner på den innimellom jeg også. Men, hvordan vil du egentlig ha hverdagen din ? Hva slags endringer ser du støv at du må gjøre ? Påkledning er stress med bare hyl, men prøv å overse det ! Blir jo helt feil at "lynne" til minsten skal styre din hverdag. Hva er grunnen til at han er misfornøyd med alt da? Er det bare trass, så prøv å trosse det, rett og slett. Utrolig hvor mye en times tid ute i frisk luft gjør for kropp og sjel, og det er jo det du får energi av ! Og mannen din er så egoistisk som det går ann å få blitt ! At han unner seg tur ut i hytt og pine og du alltid må være hjemme er forkastelig rett og slett. Si nei neste gang han skal ut, be han være hjemme å passe ungene så DU i det minste for deg en tur ut i frisk luft. Du må prøve snu trenden, gjøre noe helt annet. For meg virker det som om alle forslag som er kommet er umulig. Du ser bare problemene og ingen løsninger. Kom igjen og jobb for deg selv, det klarer du!
Iiiiik Skrevet 12. februar 2013 #41 Skrevet 12. februar 2013 Det høres ut som om du nærmer deg en depresjon, HI. I hvert fall er du så sliten at du har tunnelsyn og kun ser vanskeligheter, hindringer og livets drittsider. Jeg vet ikke hvor reelt dette er, men det virker drastisk å iverksette en skilsmisse med et såpass lite tredje barn. De fleste damer er så slitne da at de neppe vurderer ting helt klart. Gi det litt tid, vent på barnet og kjenn etter til sommeren f.eks. Synes du han er like håpløs da, da er kanskje bruddet på sin plass. I mellomtiden må du rett og slett lete etter bittelitt energi til å skape noen små endringer. Rådet om en tur i nabolaget etter leggetid er godt, du trenger å komme deg ut. Rådet om å overlate natteansvaret til ham én gang i uka er også godt. Det er klart du kan tenke at alle løsninger er dårlige og slitsomme, men da velger du faktisk å ha det som du har det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #42 Skrevet 12. februar 2013 Du trenger bare støtte og hjelp... ville bedt barnevernet om hjelp til og kunne gjøre noe med barna. avlastning og kanskje bedre måter å takle den daglige situasjonen med grenser så du får det rolig og hyggelig uten hyl å skrik.. mye ligger hos deg når det gjelder feilene.. du er nokk flink og står på.. men ikke møter barna helt der de trenger deg... Anonym poster: 3708eca00ca6db8c17d28b8ff1e2def5
Ikkesåallerværst Skrevet 12. februar 2013 #43 Skrevet 12. februar 2013 Du burde kommer hjem til meg. Jeg ser usmashing ut, ekstremt mye rot, går i posebukser fra Cubus og hatten unge som våkner hver time på natta og smører gulvet full av grøt. Jeg tørker ikke det opp hver gang heller.. Jeg har en lapp hengende på kjøleskapet hvor det står "det går over". Men ærlig talt; du bør nesten snakke med helsesøster eller fastlege og få en henvisning til noen å snakke med? Det høres ikke ut som du har det godt?
HunMedDeBlå Skrevet 12. februar 2013 #44 Skrevet 12. februar 2013 Skjerp deg kvinne! Du holder jo på å gå totalt nedom. At du lar mannen gå på pub osv fordi han jobber er bare dumt! Han var med på å lage barna, så da må han stille opp like mye som deg når han er hjemme. Nå var jeg sikkert litt krass, men jeg ba
HunMedDeBlå Skrevet 12. februar 2013 #45 Skrevet 12. februar 2013 Skjerp deg kvinne! Du holder jo på å gå totalt nedom. At du lar mannen gå på pub osv fordi han jobber er bare dumt! Han var med på å lage barna, så da må han stille opp like mye som deg når han er hjemme. Nå var jeg sikkert litt krass, men jeg kjenner jeg ble litt provosert. Håper det ordner seg for deg når monster begynner i BH :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #46 Skrevet 22. mars 2013 Hahaha.. Han veier 10 kg og jeg har bekkenløsning så bæremeis og bæresjal er ikke aktuelt nå lengre. Han hyler hele tiden han sitter i vogna. Og i bæremeis for den del. Han likte ikke bæresjalet heller. Prøvd maaaange ganger.. Også akebrett, men han surver hele tiden han sitter i den. Så er ikke bare pga påkledningen jeg ikke orker og gå ut. Anonym poster: 85c6f0e5ef40630c4e3aeadfa3ab5e77 Har du sjekket han hos naprapat? siden han ikke liker vogn eller noe, kan ha noe galt med skjelett el.l. Anonym poster: 03bd284e3ac7613ffbf3cabc9c6e3c66
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2013 #47 Skrevet 22. mars 2013 Hadde en lege sagt til meg det som din lege sa til deg hadde jeg blitt så forbannet. Herre min hatt, det ville blitt månelyst! Bytt lege. Når mannen kommer hjem, dump ungene på ham og gå en tur. Det er du som har kontroll i livet ditt. Du må være interessert i å gjøre det bedre. Å få sympati er inne gjør jo lite med situasjonen. Forvent mer og krev litt respekt både fra deg selv og fra mannen din. Anonym poster: 3a40439d76a56a3e462725029e14e6cc
Gjest Antarctica Skrevet 22. mars 2013 #48 Skrevet 22. mars 2013 Fordi han har mer i inntekt enn meg. Derfor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Den lønnen din mann får, er like mye din, hvis dere er gift. Det skrev han under på da han tok deg til ekte.
Virginia. Skrevet 22. mars 2013 #49 Skrevet 22. mars 2013 Dette gjør du: 1) Kjøper ørepropper. 2) Bytter fastlege. 3) Snakker ordentlig med noen på helsestasjonen om hvordan du og familien har det 4) Tar babyen med til en enkelt konsultasjon hos manuell terapeut/ naprapat. Lykke til kjære deg! Snart letter skyene litt...
miniMe83 Skrevet 22. mars 2013 #50 Skrevet 22. mars 2013 Jeg har gått ned snart 30 kg, og går ned fortsatt. Men ser fortsatt gravid ut. Samme hva jeg gjør så krymper ALT annet enn den ekle magen. Jeg orker ikke gå tur fordi minsten HATER vogna. Med de to andre gikk jeg mye turer og kosa meg faktisk i permisjon. Har prøvd og gå ut i hagen bare, men blir bare matt og oppgitt over all hylingen ved påkledningen. Herregud så lei jeg er hylig. Jeg har ikke råd til noe. Ingenting. Dessuten hater jeg shopping. Burde absolutt fornøyet garderoben, men har ikke penger eller lyst til og handle klær. Ser fæl ut. Ja, jeg vet. Jeg prøver virkelig og se gleden i hverdagene, men er det glede og høre på hyling hver gang man kler på, lager mat, mater osv. Jeg spiller endel med ungene, pusler puslespill, perler og leser bøker. Er ute med dem en time hver dag. Mannen jobber mye sent så derfor kan jeg ikke gå tur etter leggetid. Dessuten har jeg ikke energi til det. Ingen av ungene sover natten rundt, så er minimum oppe 5 ganger hver natt. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Det kan jo høres ut som om du er deprimert i tillegg til at hverdagen er slitsom. Men dersom mannen din jobber sent så brgynner han vel ikke grytidlig? Få ham på banen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå