Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Misliker livet mitt. Det består kun av - Våkne av hyl eller skrik - Stå opp med unger - Høre på trassing, hyl og skrik ved påkledning - kjøre de to eldste i barnehagen - Være hjemme med yngste som er 9 mnder - rydde, vaske klær, vaske gulv og stable i oppvaskmaskinen. - stimulere minsten - høre på hyl og skrik til hver måltid - lage middag - hente ungene - hjem og spise middag - rydde og vaske etter middagen - lese og leke med ungene - kveldsmat - rydding etter kveldsmaten - legging = hyl og skrik - rydding før jeg sovner på sofaen. Og så er det påàn igjen dagen etterpå. Klarer jo ikke skille på mandag og fredag. Jeg vil virkelig ikke ha det sånn. Hater dette livet og itillegg ser jeg gravid ut i 8 mnde så kan ikke unne meg klær eller noe sånt heller. Jeg vet jeg har valgt det selv, og jeg elsker ungene. Men av og til ønsker jeg at jeg kunne skru tiden tilbake. Ikke hets meg, vær så snill! Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Er du alene med barna eller har de en far ? Anonym poster: 07f17595d717927e286761125efbf8c6
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Men hvorfor gjør dere det samme hver dag hvis du vantrives sånn? Spis middag ute, dra på besøk, inviter venner m barn på middag og dessert, etc. Anonym poster: f1c82da8d968ca634ac0080e4c5ff581
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Ja, men han vil ha det sånn. Kan ikke ha venner på middag flere ganger i uka. Har ikke så god råd så kam ikke spise ute. Ikke kan jeg gå ut heller for jeg eier ikke klær eller sminke og vil ikke møte på noen jeg kjente før. Mtp utseende og at jeg må gå kledd som en uteligger. Anonym poster: 85c6f0e5ef40630c4e3aeadfa3ab5e77
Jojo x3 Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Tror dt går i det samme hos de fleste og en kan gå trøtt og lei. Hva med å bryte rutinene av og til? En ettermiddagstur til biblioteket? Spise ute? Finn på en aktivitet sammen! Spill et spill isteden for å se barne tv osv. Av og til! Har du mulighet til å få litt tid alene? Gå en luftetur på kvelden? Det kan gjøre underverker og gi energi!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Nei. Har ikke R Å D til og finne på noe som koster penger og tur gåing kan jeg ikke etter leggetid. Gå rundt huset blir liksom ikke helt det samme... Anonym poster: 85c6f0e5ef40630c4e3aeadfa3ab5e77
TPK Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Sett av en fast dag i uka der du og minsten er ute. Gå en laang tur, spis ute og lek ute. Spiller ingen rolle om det er gatelangs, på en lekeplass eller i skogen. Babyer er ikke så kresne på det Så får du luftet deg litt. Denne dagen får du ikke gjøre noe husarbeid! Bortsett fra kanskje lage middag da, men det finnes jo også mye som kan lages kvelden før. Og hvis du er flink og går mye går du kanskje ned i vekt og blir litt mer fornøyd med deg selv også Når skal du på jobb igjen? Du må jo kanskje ha noen nye klær da uansett, så NOE må det da gå an å unne seg? Du kan ønske deg penger eller gavekort til bursdag og jul (litt lenge til jul da kanskje, men...) Kan du ikke få mannen til å ta noen av disse oppgavene? F.eks 1-2 faste dager i uka er det han som legger ungene, så kan du gå ut eller få litt tid helt for deg selv? Kan han levere eller hente i bhg av og til? Du kan jo ikke ha det sånn som dette... Er ikke normalt at et forhold er så enveis heller. Vil han ikke delta i ungenes liv?
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Da er det jo bra at pappaen tar sin del av permisjonen snart :-) eller gjør han ikke det? Hvor er han? Du er jo tydelig utslitt hvis du ikke finner glede i hverdagen lenger. Hvis du er så misfornøyd med livet ditt må du ta tak og gjøre noe med det. Minsten kan jo snart begynne i barnehage og du kan gå på jobb (noe som er som ferie å regne i forhold til å være hjemme med barn spør du meg ;-)) eller studere eller noe. Hvis mannen din trives med fullstendig skjev arbeidsfordeling i hjemmet og du ikke trives med det så må du kjempe med ham om dette...
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Hvorfor kan du ikke gå tur etter leggetid? Er far aldri hjemme? I det hele tatt så høres det ut som om du er en sliten alenemor og det skal jo ikke være nødvendig hvis du faktisk ikke er alene?
Jettanicole Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Misliker livet mitt. Det består kun av - Våkne av hyl eller skrik - Stå opp med unger - Høre på trassing, hyl og skrik ved påkledning - kjøre de to eldste i barnehagen - Være hjemme med yngste som er 9 mnder - rydde, vaske klær, vaske gulv og stable i oppvaskmaskinen. - stimulere minsten - høre på hyl og skrik til hver måltid - lage middag - hente ungene - hjem og spise middag - rydde og vaske etter middagen - lese og leke med ungene - kveldsmat - rydding etter kveldsmaten - legging = hyl og skrik - rydding før jeg sovner på sofaen. Og så er det påàn igjen dagen etterpå. Klarer jo ikke skille på mandag og fredag. Jeg vil virkelig ikke ha det sånn. Hater dette livet og itillegg ser jeg gravid ut i 8 mnde så kan ikke unne meg klær eller noe sånt heller. Jeg vet jeg har valgt det selv, og jeg elsker ungene. Men av og til ønsker jeg at jeg kunne skru tiden tilbake. Ikke hets meg, vær så snill! Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Hvor mange barn har du ? høres utrolig slitsomt og intenst ut og skjønner deg godt at du blir litt lei av de vanlige kjedelige rutinene. Men hva med mannen din, har ikke han mulighet til å rydde opp etter middag og diverse så du kan dra ut å treffe venner og ta vare på deg selv en gang i blant. Da får litt energi igjen. Eller gå ut å trille tur på biblioteket eller dra på babytreff med babyen bare for å få vært litt ute.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Misliker livet mitt. Det består kun av - Våkne av hyl eller skrik - Stå opp med unger - Høre på trassing, hyl og skrik ved påkledning - kjøre de to eldste i barnehagen - Være hjemme med yngste som er 9 mnder - rydde, vaske klær, vaske gulv og stable i oppvaskmaskinen. - stimulere minsten - høre på hyl og skrik til hver måltid - lage middag - hente ungene - hjem og spise middag - rydde og vaske etter middagen - lese og leke med ungene - kveldsmat - rydding etter kveldsmaten - legging = hyl og skrik - rydding før jeg sovner på sofaen. Og så er det påàn igjen dagen etterpå. Klarer jo ikke skille på mandag og fredag. Jeg vil virkelig ikke ha det sånn. Hater dette livet og itillegg ser jeg gravid ut i 8 mnde så kan ikke unne meg klær eller noe sånt heller. Jeg vet jeg har valgt det selv, og jeg elsker ungene. Men av og til ønsker jeg at jeg kunne skru tiden tilbake. Ikke hets meg, vær så snill! Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Du er ikke alene. Slik hadde jeg det turevis også. Det er en slitsom tid, når barna er så små. Men det blir bedre :-) Hva med å prioritere deg selv litt innimellom? Treffe ei venninne eller noe som er lystbetont bare for DEG? Anonym poster: 875affdec6c7aab2343eb7d413068d77
Kliko Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Jeg skjønner at du ikke har råd til å gjøre ting som koster penger, men det finnes jo så masse som ikke koster penger!! Barseltreff, venninner, åpen barnehage, bibliotek, turer i skog og mark osv. Det hjelper virkelig ikke å sitte på rompa og klage over at livet ditt er så gjentagende, når du ikke ønsker å gjøre noe med det!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har gått ned snart 30 kg, og går ned fortsatt. Men ser fortsatt gravid ut. Samme hva jeg gjør så krymper ALT annet enn den ekle magen. Jeg orker ikke gå tur fordi minsten HATER vogna. Med de to andre gikk jeg mye turer og kosa meg faktisk i permisjon. Har prøvd og gå ut i hagen bare, men blir bare matt og oppgitt over all hylingen ved påkledningen. Herregud så lei jeg er hylig. Jeg har ikke råd til noe. Ingenting. Dessuten hater jeg shopping. Burde absolutt fornøyet garderoben, men har ikke penger eller lyst til og handle klær. Ser fæl ut. Ja, jeg vet. Jeg prøver virkelig og se gleden i hverdagene, men er det glede og høre på hyling hver gang man kler på, lager mat, mater osv. Jeg spiller endel med ungene, pusler puslespill, perler og leser bøker. Er ute med dem en time hver dag. Mannen jobber mye sent så derfor kan jeg ikke gå tur etter leggetid. Dessuten har jeg ikke energi til det. Ingen av ungene sover natten rundt, så er minimum oppe 5 ganger hver natt. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Jeg HAR VÆRT på barseltreff, men det blir veldig lite koselig når det er hyling under påkledning, jeg ser ut som en dass, de andre ser kjempe smashing ut, hyling fra MIN unge fordi de andre spiser og min eier ikke magemål. Så selv om han spiser med dem, så spiser han så fort at han er ferdig leeeeeeeenge før de andre og da hyler og brøler han. Og får han mer, spyr han... Jeg har gjort mye uten for huset 4 vegger, men det har ikke blitt hyggelig, så derfor ser jeg ikke gleden i og gjøre det. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Men i svarte faen... jeg blir sint jeg!! få nå denne mannen din på banen! Det er klart du er utslitt hvis han ikke avlaster deg noe på nattestid!! Du trenger søvn og sansynligheten for at du er på vei inn i en depresjon er stor. La mannen ta begge nettene nå i helgen, slik at du får sovet ut om natten, så kan du legge deg tidlig og stå opp med barna uthvilt om morgenen. Dere har jo tydeligvis et helt skjevt forhold der han jobber og så bare hviler seg etter jobb imens du står på døgnet rundt... hvorfor???
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Skal mannen din ha permisjon? Anonym poster: 47116e9daa7cada5c6876d78997f3547
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Minsten begynner ikke i barnehage før oktober.. Så lenge igjen til det. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Men i svarte faen... jeg blir sint jeg!! få nå denne mannen din på banen! Det er klart du er utslitt hvis han ikke avlaster deg noe på nattestid!! Du trenger søvn og sansynligheten for at du er på vei inn i en depresjon er stor. La mannen ta begge nettene nå i helgen, slik at du får sovet ut om natten, så kan du legge deg tidlig og stå opp med barna uthvilt om morgenen. Dere har jo tydeligvis et helt skjevt forhold der han jobber og så bare hviler seg etter jobb imens du står på døgnet rundt... hvorfor???
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 Og fars permisjon? Når begynner den?
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Hadde jeg hatt det som deg hadde jeg gått fullstendig på veggen!! At mannen din synes det er greit er jo ikke så rart, det er da ingen som liker å vaske, vaske opp, vaske klær, lage mat, tørke støv og i tillegg bli vekket ørten ganger om natta??
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #21 Skrevet 12. februar 2013 Ja, han skal ha det. Kjempe spent på hvordan det går. Mannen har tatt ungene om natten, men han blir kjempe sint fordi han blir så sliten, og som regel tar jeg over da. Jeg våkner jo uansett så hvorfor ikke. Ja, han jobber. Derfor trenger han hvile, dra ut med venner, på pub, fotball osv. Jeg har ikke penger til sånt. Jeg har heller ikke lyst og dra ut når jeg ser ut som en dass. Jeg har nevnt dette mange ganger for han, men han blir bare sur og sier jeg får gjøre som jeg selv vil når han har perm. Ja, det skal jeg jammen meg og! Jeg nevnte dette til legen og han sa at jeg burde være glad som har mulighet og være hjemme med ungene..... At det var kvinnes oppgave og jeg burde se lyst på det for det var det som var naturlig og han syns overhode ikke at jeg har grunn til og være nedafor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #22 Skrevet 12. februar 2013 Den begynner om 3 mnder.. LENGE TIL syns jeg. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #23 Skrevet 12. februar 2013 Ja, han skal ha det. Kjempe spent på hvordan det går. Mannen har tatt ungene om natten, men han blir kjempe sint fordi han blir så sliten, og som regel tar jeg over da. Jeg våkner jo uansett så hvorfor ikke. Ja, han jobber. Derfor trenger han hvile, dra ut med venner, på pub, fotball osv. Jeg har ikke penger til sånt. Jeg har heller ikke lyst og dra ut når jeg ser ut som en dass. Jeg har nevnt dette mange ganger for han, men han blir bare sur og sier jeg får gjøre som jeg selv vil når han har perm. Ja, det skal jeg jammen meg og! Jeg nevnte dette til legen og han sa at jeg burde være glad som har mulighet og være hjemme med ungene..... At det var kvinnes oppgave og jeg burde se lyst på det for det var det som var naturlig og han syns overhode ikke at jeg har grunn til og være nedafor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf Men hvorfor har han penger og bruke på seg selv, mens du ikke har en krone til og bruke på deg selv? Anonym poster: d24955541e544ab2aba5593600152669
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2013 #24 Skrevet 12. februar 2013 Fordi han har mer i inntekt enn meg. Derfor. Anonym poster: 3dab9fdf81bfefe79e697ea5e71967cf
Gjest yrild Skrevet 12. februar 2013 #25 Skrevet 12. februar 2013 Ja hvorfor har mannen din penger til egenpleie og pup/fotballtur og du ingen? Hvis du står opp og gjør alt når han har "nattskiftet" så kan du faktisk skylle litt på deg selv, du må klare å la ham gjøre det, selv om det ikke blir så bra som når du gjør det. Og skift for Guds skyld lege!! En lege som ikke skjønner at man blir sliten av 9 mnd dårlig nattesøvn er en dårlig lege. Og hvis min lege hadde sagt noe til meg om hva som var kvinnens oppgave hadde det vel veltet røyk ut av ørene på meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå