Gå til innhold

Uoffisiell kåring: kva er det verste middagsglaset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å servere Hipp Pasta Carbonara no, ingen suksess. Og det er neimen ikkje rart, denne mjølglya fekk babygraut til å framstå som ei smaksoppleving!

Andre som har lyst å nominere eit glas til prisen "Årets grusomhet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har smakt på tre-fire - like smakløse og uappetittelige alle sammen. Skjønner ikke hvordan man kan gi barnet sitt noe så ekkelt i grunn - det tar no time å mose litt grønnsaker og kjøtt/fisk.

Endret av Soveposen
Skrevet

Én som heter kyllingryte fra 8 mnd. Muligens Hipp? Harde firkanta biter som visstok var skikkelig fæle. Gutten min er ikke kresen, men den gikk rett i søpla.

Skrevet

Jeg har smakt på tre-fire - like smakløse og uappetittelige alle sammen. Skjønner ikke hvordan man kan gi barnet sitt noe så ekkelt, i grunn - det tar no time å mose litt grønnsaker og kjøtt/fisk.

Å lage maten er så si sak, men etter vekesvis med matlaging med påfølgande matnekt kan gå ut over ork og inspirasjon. Etterkvart gadd vi ikkje meir og gjekk over til glas. Og då ho smått om senn begynte å ete var det glasa ho tok. Prøvar innimellom med heimelaga utan hell. Må nok ny tilvenning til for å få det til, noko vi ikkje er innstilt på no..
Skrevet

Jeg har smakt på tre-fire - like smakløse og uappetittelige alle sammen. Skjønner ikke hvordan man kan gi barnet sitt noe så ekkelt, i grunn - det tar no time å mose litt grønnsaker og kjøtt/fisk.

Å lage maten er så si sak, men etter vekesvis med matlaging med påfølgande matnekt kan gå ut over ork og inspirasjon. Etterkvart gadd vi ikkje meir og gjekk over til glas. Og då ho smått om senn begynte å ete var det glasa ho tok. Prøvar innimellom med heimelaga utan hell. Må nok ny tilvenning til for å få det til, noko vi ikkje er innstilt på no..

Unnskyld. PMS.

Skrevet

Unnskyld. PMS.

Det gjer ikkje noko. Hadde nokon sagt for eit år sida at vi kom til å gi mat frå glas dagleg hadde eg ledd av dei.
Skrevet

Nestle sin fiskegryte! Herregud så forferdelig :P

Skrevet

Grusom! Men til og med den går ned her. Men ikkje Carbonara..
Skrevet

Nå er det noen måneder siden siste barneglass her i huset:) men stemmer som deg, forstår godt hvorfor junior nekta de middagsglassene.. Fyy for ei lukt og for en smak!!!

Skrevet

Jeg har smakt på tre-fire - like smakløse og uappetittelige alle sammen. Skjønner ikke hvordan man kan gi barnet sitt noe så ekkelt i grunn - det tar no time å mose litt grønnsaker og kjøtt/fisk.

Helt enig med deg. :) Om det er av latskap, selvsagt. Jeg moser også litt grønnsaker.

De fleste barneglassene med fisk er til å brekke seg av!

Anonym poster: c8cfe6a55e11e951abd32b89c8a4d48e

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Minstemann her i huset nekter å spise middagsglass, uavhengig av hvilken type det er. Og jeg har full forståelse for det!

Men vi har prøvd noen glass, og vinneren (dvs taperen!) er absolutt lapskaus. Ikke bare smaker det motbydelig, men det ser i tillegg ut som om noen har spydd i glasset. Huff!

Skrevet

Tømte innholdet i et Hipp-glass... Det innholdet var over gjennomsnittet kvalmt. Det var potet og brocolli, en lysegrønn grøtete masse. Yuk!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Fiske greier... Åpnet et en gang vi var på tur, tror ikke jeg ville gitt katten det en gang ;)

Skrevet

Alle middagsglass smaker jo dritt uansett. Ungene som spiser det vet jo ikke bedre for de har jo ikke fått skikkelig mat.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Hipp sin med kjøttkaker.. Eneste som har vært full nekt her av de vi har prøvd.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Alle middagsglass smaker jo dritt uansett. Ungene som spiser det vet jo ikke bedre for de har jo ikke fått skikkelig mat.

Åhhja, da sier der vel litt om maten jeg lager da, når eldstemann gjerne tar en pastarett fra nestle i stedet for hjemmelagde kjøttkaker ;)

Skrevet

Uff ja den fiskegryta var riktig så grusom. Den smakte som det babybæsj lukter når de får tenner, iblandet rotten tang. :(

Skrevet (endret)

Nei, seriøst har dere prøvde den gulrotgreia fra 4 mnd?

Det smaker så dritt at det er helt ubeskrivelig!

Fiskegrytene er også helt ille, og den carbonaraen trodde jeg det var noe galt med - så fæl var den!

Eneste ungen spiser her er fullkornlasagne 8 mnd.

Har ikke smakt de for 12 mnd ennå da.

Kyllinggryta og den der kalkun og ris går ned hvis vi blander den med potetstappe.

Endret av Dahleramp1981
Skrevet

Har du pms å eller??

Min lille får som regel hjemmelaget, men vi har ofte med glass når vi skal bort eller på tur. Verste jeg har kjøpt var et fra hipp som skulle være et eller annet med couscous, det var lysegrønt og stinket. Fysj! Ellers er de fleste med fisk heslige, men nå er jeg ekstremt kresen på fisk.

Skrevet

Har du pms å eller??

Min lille får som regel hjemmelaget, men vi har ofte med glass når vi skal bort eller på tur. Verste jeg har kjøpt var et fra hipp som skulle være et eller annet med couscous, det var lysegrønt og stinket. Fysj! Ellers er de fleste med fisk heslige, men nå er jeg ekstremt kresen på fisk.

pms nei. Men det smaker jo dritt.

Har du prøvd å spise det selv? Det smaker jo ikke mat....

skal man bort på tur kan man jo ha noen ferdiglagde hjemmelagde glass i frysen :-)

Skrevet

Eneste som noensinne ble godtatt her i huset var grønnsalslasagne og tomat&squash fra hipp. Resten nektet hun.. Og det forstår jeg godt. Her skulle jeg heller ikke gi glass, men hun ville ikke ha noe snnet en god stund. Heldigvis kom det seg etterhvert, så vi slapp denne smørja :P

Skrevet

Har du pms å eller??

pms nei. Men det smaker jo dritt.

Har du prøvd å spise det selv? Det smaker jo ikke mat....

skal man bort på tur kan man jo ha noen ferdiglagde hjemmelagde glass i frysen :-)

Jaja, da har du det da også har jeg et ferdig glass, for oss er det enklere. Og ikke alle glass smaker dritt nei, der tar du feil. Regner med at du ikke har smakt alle glassene som finnes på markedet? Og ja selvfølgelig har jeg spist det, gir ingenting til barna uten å ha smakt selv først.

Skrevet

Eneste som noensinne ble godtatt her i huset var grønnsalslasagne og tomat&squash fra hipp. Resten nektet hun.. Og det forstår jeg godt. Her skulle jeg heller ikke gi glass, men hun ville ikke ha noe snnet en god stund. Heldigvis kom det seg etterhvert, så vi slapp denne smørja :P

Tomat & squasj gikk greit her. Grønnsakslasagnen også. Soleklar favoritt var spaghetti og mozarella (HIPP) Resten kom ut.. Glad den perioden er over :-)

Skrevet

Tomat & squasj gikk greit her. Grønnsakslasagnen også. Soleklar favoritt var spaghetti og mozarella (HIPP) Resten kom ut.. Glad den perioden er over :-)

Når du sier det så elsket mi også spaghetti og mozarella :) men det var det :)

Skrevet

Ja, den kalkun/couscousgreia med broccoli luktar død, men lisja elskar den.. Lapskaus nekta ho den eine gongen vi prøvde, men den var ikkje så ille som Carbonara..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...