Gå til innhold

Irritasjonesmomenter på buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du glemte de som hører på musikk på høytaler på mobilen. Og de som har høy musikk på i headsettet. Noe av det verste og mest irriterende jeg hører!

Anonym poster: bfaee70b393d91e385203c650eed30cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du glemte de som hører på musikk på høytaler på mobilen. Og de som har høy musikk på i headsettet. Noe av det verste og mest irriterende jeg hører!

sant.. mange som tror hele bussen deler musikksmak:p

Skrevet

Her har de heldig vis bitt mer hensynsfull med tanke på roligere kjøring, vognene står mer i ro enn før. Og enkelte sjåfører sjekker om vognen står forsvarlig :D

Har mest hyggelige opplevelser nå med vogn på buss, men så unngår jeg rush tiden siden jeg er ferdig tidlig på jobb ;)

Men guuu kor jeg gleder meg til å få lappen slik at jeg kan kjøre selv, buss er et hærk og ikke akkurat trygt for barn

Har ikke så mye imot bussen, men folk må lære seg "busskikk", haha :P

Har heller ikke så mye i mot buss, men ser behovet for bil nå :P Tar normalt sett buss til jobb hver dag med jentungen med på bussen, også blir hun hentet av mamma på jobben (bor like ved). Får haike med mamma hjem etterpå siden hun normalt sett skal til byen ;)

Men synes sikkerheten for barn på bussen er elendig, om de har hatt slike barneseter som de har på langrutene hadde det vært genialt ;)

Gjest sussie77
Skrevet

En gang jeg var høygravid faktisk 1 uke over termin skulle jeg på overtidskontroll på sykehuset.Mannen ville hente meg, men siden han var på jobb innstisterte jeg på å ta bussen. Da jeg kom inn på bussen og skulle betale så begynte bussen å kjøre med en gang. Så jeg ble bare løpendes i midtgangen for å finne et sette. Gikk bra da. Men så nok litt dumt ut, og han kjørte ganske fort. Og jeg var veldig tydelig gravid så det så han. Syntes det var litt dårlig.

Skrevet

Merker jeg er glad vi har flyttet så jeg kan ta t-banen i stedet for buss! Mye bedre, selv om de samme irriterende menneskene er overalt. Husker en gang jeg sto på en stappfull t-bane, høygravid og prøvde å holde balansen rett foran en fyr som satt og stappet i seg potetgull og drakk cola... I Norge er man ikke akkurat flinke til å reise seg for gravide! Har faktisk selv måttet reise meg mens jeg var gravid for en høygravid "kollega". De andre brydde seg ikke!

Gamle damer med harsk parfyme, de som spiller høy musikk irriterer meg. De som snakker i telefonen kan være OK, av og til får man litt bra underholdning på reisen! ;-)

Anonym poster: e06b8b5d149367716f3b4c8cffd630b7

Skrevet

Jeg blir oppriktig opprørt når eldre må stå og de unge sitter og ser tomt ut i lufta uten å flytte ræva si. Jeg er gravid så føler meg unntatt for kravet om å reise meg, hvis jeg da i det hele tatt selv får sitte...syns det er trist at folk viser så lite omtanke for andre.

Som oftest er det menn av utenlandsk opprinnelse som tilbyr meg plassen sin:)

Gjest marie-s
Skrevet

Hi hi hi må si det av og til frister å komme med en saks på de som ikke har vett til å kjøpe headsett som ikke lekker lyd.

Skrevet

Her går bussen 1 gang i timen. Bor 4km fra Sentrum, men kjører kun buss fra nabofylket forbi her... Type idiotisk. Ikke er det bybuss heller, så er tre trapper opp til barnevognplassen. Så man kan ikke belage seg på bussen om man skal rekke noe. Og ikke alltid sjåførem engang gidder å lette på ræva for å hjelpe op med barnevogn. Så må si jeg "gleder" meg masse til nestemann kommer og permisjon med tanke på bussen. Er jo egentlig mye enklere å ta bussen inn til byn med to unger og ei barnevogn, enn å stappe alt inn i bilen. Finne parkering å betale og dra alt ut igjen....

Akkurat på det punktet savner jeg tiden i Oslo da storebror var liten...men savner ikke akkurat sosialblokka vi hadde som nabo. Savner bybussene og t-banen.

Vi har stort fint hus he vi bor, men er helt tydelig på feil side av byen. Like langt unna på andre siden går det busser omtrent hele tida... urettferdig

Anonym poster: b0f9bcffb605253c77b9b808f3077be1

Skrevet

Her går bussen 1 gang i timen. Bor 4km fra Sentrum, men kjører kun buss fra nabofylket forbi her... Type idiotisk. Ikke er det bybuss heller, så er tre trapper opp til barnevognplassen. Så man kan ikke belage seg på bussen om man skal rekke noe. Og ikke alltid sjåførem engang gidder å lette på ræva for å hjelpe op med barnevogn. Så må si jeg "gleder" meg masse til nestemann kommer og permisjon med tanke på bussen. Er jo egentlig mye enklere å ta bussen inn til byn med to unger og ei barnevogn, enn å stappe alt inn i bilen. Finne parkering å betale og dra alt ut igjen....

Akkurat på det punktet savner jeg tiden i Oslo da storebror var liten...men savner ikke akkurat sosialblokka vi hadde som nabo. Savner bybussene og t-banen.

Vi har stort fint hus he vi bor, men er helt tydelig på feil side av byen. Like langt unna på andre siden går det busser omtrent hele tida... urettferdig

Ja det er desverre alt for dårlige kollektivtilbud mange steder!

Trikkene i Oslo er jo også umulig å komme på uten hjelp.. Samme med tog. Men da hjelper konduktøren til. som regel da.. men hater å måtte spørre folk om hjelp på trikk osv, selvom jeg ikke har opplevd at noen har sagt nei, he he

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nå kom jeg på noe fra flere år tilbake i Kristiansand.Da hadde jeg operert kneet og brukte krykker,å stå på bussen med krykker og beinet i gips er ikke lett.At andre passasjerer kikket på meg som stod,istedet for å tilby en plass var ikke noe gøy.

Skrevet

Uff, vognen min er så lang at jeg er en av de som blokkerer midtgangen (brio happy), kan ikke "slå ned" håndtaket. Det er like kjipt for meg som det er irriterende for andre, men er lite å gjøre med det. Er superfornøyd med vognen ellers, men jeg tenkte ikke over at den var lite praktisk på bussen (som jeg tar ganske ofte).

Skrevet

Og mannfolk som breier seg med beina i spagaten, mens man sitter og krymper seg på vindusplassen! Kjenner jeg får åndenød

Skrevet

Enkelte illeluktende utlendinger som tror at bussen er et sjekkested og at rumpa mi er allemannseie >:/

Anonym poster: 063836d91ded9c642e76f5f4fd50148c

Skrevet

Hater når fremmede setter seg ved siden av meg når det fins mange tomme plasser i bussen! Og når ekle folk tar på vogna eller ungen min, eks en gammel mann som klør seg både her og der, peller seg i nesa osv. Så står han og strekker ut handa mot ungen min etterpå!

Skrevet

Folk sitter på det ytterste setet fordi de helst ikke vil ha noen sittende sammen med seg, helt forståelig, å sitte oppå fremmede er det siste jeg vil. Dersom du likevel må sitte med noen er de fleste oppegående nok til å hoppe inn dersom du bar om plass. :)

Anonym poster: fbd4e1d0555fcbffe72ee20cad1ec850

Hvis man er så redd for nærkontakt med andre mennesker bør man holde seg hjemme.

Anonym poster: b91408f20b0b435a7a43c624ad43b099

Skrevet

Trikkene i Oslo er jo også umulig å komme på uten hjelp.. Samme med tog. Men da hjelper konduktøren til. som regel da.. men hater å måtte spørre folk om hjelp på trikk osv, selvom jeg ikke har opplevd at noen har sagt nei, he he

Er det 31-bussen du "sogner" til eller? Der har jeg nemlig hatt MANGE mindre hyggelige opplevelser. Så jeg tar igrunn bare trikk og t-bane. Mye enklere! Og de fleste togene er nå sånn som man kan trille rett inn på og med avsatt plass til barnevogner. Så det duger jo forsåvidt. Men å prøve seg på toget i rushtiden med barnevogn er jo fortsatt risikosport på høyt nivå ;)

Skrevet

Er det 31-bussen du "sogner" til eller? Der har jeg nemlig hatt MANGE mindre hyggelige opplevelser. Så jeg tar igrunn bare trikk og t-bane. Mye enklere! Og de fleste togene er nå sånn som man kan trille rett inn på og med avsatt plass til barnevogner. Så det duger jo forsåvidt. Men å prøve seg på toget i rushtiden med barnevogn er jo fortsatt risikosport på høyt nivå ;)

ikke sant hehe

Skrevet

Og når bussen stanser for langt fra fortauet! Sånn at det er vanskelig å komme av med vogn på egenhånd. For lang avstand til fortauet, men for langt ned og for kort avstand til at man kan få vognen ned på veien. Nesten bedre om han hadde stanset midt i veien enn å kjøre halvveis inn på bussstoppet. Og så ser folk så overrasket ut når man roper ut om noen kan hjelpe av med vognen

Anonym poster: 0cd527f2d2c3454a2d31f42cf0a12ec3

Gjest lemon-aid
Skrevet

Det som kan irritere/plage meg mest på buss er varmen.. Finnes det ikke en mellomting?! MÅ ovnene på bussen stå på full gnu? Busssjåføren har jo vindu, til og med - og kn regulere varmen selv! Du skrur ikke ovnen på fullt når det sitter 50 mennesker i bussen.

På en gylden andreplass kommer som de fleste sikkert mener- utenlandske folk som hyler i tlf og skravler konstant, skru ned volumet, takk!

Heldigvis tar jeg lite buss!

Skrevet

Og når bussen stanser for langt fra fortauet! Sånn at det er vanskelig å komme av med vogn på egenhånd. For lang avstand til fortauet, men for langt ned og for kort avstand til at man kan få vognen ned på veien. Nesten bedre om han hadde stanset midt i veien enn å kjøre halvveis inn på bussstoppet. Og så ser folk så overrasket ut når man roper ut om noen kan hjelpe av med vognen

Anonym poster: 0cd527f2d2c3454a2d31f42cf0a12ec3

ja enig der! Her er alle veiene så smale, så bussen stopper gjerne inni et gjerde, så det ikke er plass tilå gå av omtrent. Men sjåførene pleier som regel stoppe der hvor det er en innkjørsel eller lengreuti veien når de ser noen med vogn skal ut

Skrevet

Det som kan irritere/plage meg mest på buss er varmen.. Finnes det ikke en mellomting?! MÅ ovnene på bussen stå på full gnu? Busssjåføren har jo vindu, til og med - og kn regulere varmen selv! Du skrur ikke ovnen på fullt når det sitter 50 mennesker i bussen.

På en gylden andreplass kommer som de fleste sikkert mener- utenlandske folk som hyler i tlf og skravler konstant, skru ned volumet, takk!

Heldigvis tar jeg lite buss!

Oioi, du må passe på, ikke nevne at de er utenlandske!! Da er vi rasister skjønner du ! :P

Gjest lemon-aid
Skrevet

Uups - ehm.. Norsk-etniske? :-) :-) Hehe..

Skrevet

Uups - ehm.. Norsk-etniske? :-) :-) Hehe..

:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...