Gå til innhold

Irritasjonesmomenter på buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Når man reiser seg, og flytter seg så det skal være plass til ny barnevogn som kommer på bussen. Og den med nye barnevogna automatisk setter seg, uten å tilby setet tilbake.

- Jeg reiste meg for vogna di, ikke for deg!

*De som ikke slår ned/opp håndtaket på barnevogna på buss/tog/trikk.

- Plassesparing!

*Folk uten barnevogn, som opptar barnevognplassen, og blir sure og frekke når man ber de flytte seg

- Tross alt forbeholdt de med barnevogn.

*Når bussen kommer 6 min for TIDLIG, og bussjåføren blir sur for at du stopper bussen litt lengre oppi veien..

- Lønner seg å følge rutetiden!

*Folk som setter seg på det ytterste setet, og lar det innerste stå tomt,

- Er det fordi du skal av raskt igjen, kan du stå!

* Bussjåfører som absolutt skal bråstoppe, og bråstarte hele tiden, så man må spenne alle muskler i kroppen for å ikke fyke gjennom bussen. For å ikke snakke om å tviholde på barnevogna.

- Den som kjører sånn den dagen vogna til jenta mi velger, ligger dårlig an!

* Kvinner/menn med barnevogn som tror de eier all plassen på bussen bare fordi de har med en vogn.

- Ta hensyn uansett hvor mange unger du har med deg!

* Somalske damer (Aldri vært vitne til et annet folkeslag som gjør slikt, ikke rasistisk ment) som roper og skriker i telefonen, eller til venninnen sin på andre siden av bussen.

- INNESTEMME!!

* Fjortisene, som bråker, skriker, hyler, har beina på setet, sitter oppå hverandre, river ned plakater, etc.

- Mangler ord..

Det var dagens lille utblåsning, etter nok en forferdelig busstur!

Ha en fortreffelig dag :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en svært uheldig frøken med bussen har jeg skjønt :P

Skrevet

Jeg tror du trenger egen bil.

Anonym poster: d4b03df461ba5242a0887d22a5d791f2

Skrevet

Jeg tror du trenger egen bil.

Anonym poster: d4b03df461ba5242a0887d22a5d791f2

skal jeg med det a gitt

Skrevet

Du er en svært uheldig frøken med bussen har jeg skjønt :P

ja :P
Skrevet

Folk sitter på det ytterste setet fordi de helst ikke vil ha noen sittende sammen med seg, helt forståelig, å sitte oppå fremmede er det siste jeg vil. Dersom du likevel må sitte med noen er de fleste oppegående nok til å hoppe inn dersom du bar om plass. :)

Anonym poster: fbd4e1d0555fcbffe72ee20cad1ec850

Skrevet

Folk sitter på det ytterste setet fordi de helst ikke vil ha noen sittende sammen med seg, helt forståelig, å sitte oppå fremmede er det siste jeg vil. Dersom du likevel må sitte med noen er de fleste oppegående nok til å hoppe inn dersom du bar om plass. :)

Anonym poster: fbd4e1d0555fcbffe72ee20cad1ec850

Er man så redd for nærkontakt med fremmede er jo buss i rushtidene det siste man burde gå på :P

Det er greit når det er mulig for andre å gå inn, men det er ikke alltid det, og det er så mange på det yttersetet som ikke flytter seg, eller flytter beina i det minste og hinter til at den stående kan sette seg der. Bare venter til noen må BE dem om å lage plass.

Er det full buss må man ta hensyn!

Skrevet

Tror du må begynne å vurdere nye transportmetoder enn buss :P hadde ikke du en tråd om frekke folk på buss tidligere?

Setter meg ofte (vel den tiden jeg ikke hadde lappen) på det ytterste sete. Flytter meg ikke inn før det er så fullt at jeg ser koen har problemer med å finne plass. Synes det er forferdelig å sitte innerst. Får klaus og hater å måtte unnskylde meg forbi når jeg skal av. Så da hadde jeg nok irritert deg ;)

Skrevet

Tror du må begynne å vurdere nye transportmetoder enn buss tongue.png hadde ikke du en tråd om frekke folk på buss tidligere?

Setter meg ofte (vel den tiden jeg ikke hadde lappen) på det ytterste sete. Flytter meg ikke inn før det er så fullt at jeg ser koen har problemer med å finne plass. Synes det er forferdelig å sitte innerst. Får klaus og hater å måtte unnskylde meg forbi når jeg skal av. Så da hadde jeg nok irritert deg wink.png

hehe, hater selv å være most innerst. Og jeg snakker så klart om når bussen er full og folk må stå, selv om det er ledige seter. Er det andre ledige plasser er det jo ikke et problem.

Men det over her jo ting de fleste irriterer seg over på en buss da. Ikke SÅ sær. Og som regel git jeg ganske blaffen, men hadde en sånn esktrembusstur igjen i dag, så måte klage litt:p

Startet med at bussen var 6 min for tidlig ute, for å så få kjeft av busssjåføren da jeg stoppa bussen...

Så var barnevognplassen tatt opp av 2 kvinner og 2 barn (uten barnevogn) , og de ble kjempesure da jeg ba de om å flytte seg, på en pen måte vel og merke.

Så kommer en ny barnevogn etterpåhvert, som ikke tok ned håndtaket sitt så folk kom forbi.

I tilegg kjørte sjåføren som en GRIS, så vi holdte på å velve hele tiden. AGH:P

Skrevet

Tror du må begynne å vurdere nye transportmetoder enn buss tongue.png hadde ikke du en tråd om frekke folk på buss tidligere?

Setter meg ofte (vel den tiden jeg ikke hadde lappen) på det ytterste sete. Flytter meg ikke inn før det er så fullt at jeg ser koen har problemer med å finne plass. Synes det er forferdelig å sitte innerst. Får klaus og hater å måtte unnskylde meg forbi når jeg skal av. Så da hadde jeg nok irritert deg wink.png

hehe, hater selv å være most innerst. Og jeg snakker så klart om når bussen er full og folk må stå, selv om det er ledige seter. Er det andre ledige plasser er det jo ikke et problem.

Men det over her jo ting de fleste irriterer seg over på en buss da. Ikke SÅ sær. Og som regel git jeg ganske blaffen, men hadde en sånn esktrembusstur igjen i dag, så måte klage litt:p

Startet med at bussen var 6 min for tidlig ute, for å så få kjeft av busssjåføren da jeg stoppa bussen...

Så var barnevognplassen tatt opp av 2 kvinner og 2 barn (uten barnevogn) , og de ble kjempesure da jeg ba de om å flytte seg, på en pen måte vel og merke.

Så kommer en ny barnevogn etterpåhvert, som ikke tok ned håndtaket sitt så folk kom forbi.

Ja, noen dager reagerer man virkelig på alt.. Bussjåfører er en egen rase. Da jeg var høygravid sist måtte jeg hoppe ut av bussen og over på fortauet pga sjåøren nektet å senke bussen.. ( var et stort hull mellom bussen og kanten)

I dag kom jeg hjem med bilen rett etter søppelbilen hadde vært her og tømt pappdunkene. Søppelbilen sto litt lengre ned i bakken. De hadde bare slengt fra seg alle 4 pappdunkene i oppkjørselen vår, så jeg kom ikke forbi med bil. Måtte ut å flytte alle dunkene før jeg fikk kommt forbi. Skulle sett ansiktet på pappmannen da jeg la meg på fløyta, vagget ut med min svære mage og kjeftet og veivet med armene til han..

Måtte le av meg selv ettepp :P

Skrevet

Ja, noen dager reagerer man virkelig på alt.. Bussjåfører er en egen rase. Da jeg var høygravid sist måtte jeg hoppe ut av bussen og over på fortauet pga sjåøren nektet å senke bussen.. ( var et stort hull mellom bussen og kanten)

I dag kom jeg hjem med bilen rett etter søppelbilen hadde vært her og tømt pappdunkene. Søppelbilen sto litt lengre ned i bakken. De hadde bare slengt fra seg alle 4 pappdunkene i oppkjørselen vår, så jeg kom ikke forbi med bil. Måtte ut å flytte alle dunkene før jeg fikk kommt forbi. Skulle sett ansiktet på pappmannen da jeg la meg på fløyta, vagget ut med min svære mage og kjeftet og veivet med armene til han..

Måtte le av meg selv ettepp :P

Hehe, ja, men det er jo noen dager ALT går dårlig. Som om noen har lagt opp til det. Starter med ET lite feilskjær, så går alt feil utover dagen :P

nEn sånn typisk dag: Starter med å brenne omeletten.

Så kjører bussen akkurat fra deg så du kommer for sent på jobb.

Når du skal handle middag etter jobb, har du glemt bankkortet hjemme, så du må legge alt tilbake.

Så har du putta en rød sokk i hvitvasken, så alt blir rosa.

Så for å toppe det hele bestemmer ungene seg for å skrike HELE natta :D

Skrevet

Jo, takk...... I dag var det like før vogna tippa på bussen, jeg rakk akkurat å ta tak i den. Da hadde bakhjula lettet. I tillegg holdt jeg på å dette over vogna på et tidspunkt.. Aaah, elsker busser <3 not..

For å ikke glemme den gangen bussjåføren bråbremset til tross for at han så det røde lyset på lang vei. Endte med at jeg ble most mellom håndtaket og samboeren. Samboeren er ikke akkurat lett heller, stor fyr.. Slo armen og magen til de grader..

Skrevet

Kvinnfolk med barnevogn på bussen - alltid frekke, sure, og forventer at alle skal stå på pinne for dem, løfte den tunge skitne vogna deres inn og ut av bussen etc (pluss at de neppe kan være glade i barna sine som utsetter dem for trafikk uten noen form for sikring - i følge forumistene her inne er man jo en hjerteløs barnemishandler bare man har ungen i forovervendt sete, samme hvor godkjent og testet det setet er...)

Barn som ikke har lært å bruke innestemme

Alkiser, narkomane og andre som lukter (parfyme er ikke så mye bedre enn piss og svette)

Anonym poster: 51ddf940f7498e3f5cb6862566589bf1

Skrevet

Kvinnfolk med barnevogn på bussen - alltid frekke, sure, og forventer at alle skal stå på pinne for dem, løfte den tunge skitne vogna deres inn og ut av bussen etc (pluss at de neppe kan være glade i barna sine som utsetter dem for trafikk uten noen form for sikring - i følge forumistene her inne er man jo en hjerteløs barnemishandler bare man har ungen i forovervendt sete, samme hvor godkjent og testet det setet er...)

Barn som ikke har lært å bruke innestemme

Alkiser, narkomane og andre som lukter (parfyme er ikke så mye bedre enn piss og svette)

Anonym poster: 51ddf940f7498e3f5cb6862566589bf1

Lol. Det er ikke alle barnevognsdamer som er like heldigvis, men kjenner til de du hinter til ja..

men, vi må ut vi og vettu

Skrevet

Jeg tar mye buss i rush tidene og dette opplever jeg ofte og irriterer meg : folk som må spise når vi står som sild i ei tønne. Jeg synes ikke det er spesielt behagelig å ha baguetten din oppi ansiktet mens du smatter og koser deg. Jeg irriterer meg også over folk som spiser frukt som eple eller pære. Jeg sitter noen få cm fra deg og munnen din. Det er fryktelig irriterende å høre at du knasker på det eplet i tjue min. Hadde du virkelig vært sulten hadde du spist noe annet. Irriterer meg også over folk som leset store aviser når det er knapt om plassen. Jeg setter ikke pris på å få en avis slengt på meg hver gang du blar om. Og dere som må leser i en bok selv om bussen er så full at dere må stå. Det hadde vært lettere for alle hvisdere hadde deltatt i bussens aktiviteter. Dvs når folk skal av og på. Dete må følge strømmen. Ikke bare stå der og sperre veien. Jaja mye dom irriteter meg på buss men har ikke tid til å skrive mer.

Anonym poster: 938392cfd6d99a0e06e78c960481c880

Skrevet

Jeg tar mye buss i rush tidene og dette opplever jeg ofte og irriterer meg : folk som må spise når vi står som sild i ei tønne. Jeg synes ikke det er spesielt behagelig å ha baguetten din oppi ansiktet mens du smatter og koser deg. Jeg irriterer meg også over folk som spiser frukt som eple eller pære. Jeg sitter noen få cm fra deg og munnen din. Det er fryktelig irriterende å høre at du knasker på det eplet i tjue min. Hadde du virkelig vært sulten hadde du spist noe annet. Irriterer meg også over folk som leset store aviser når det er knapt om plassen. Jeg setter ikke pris på å få en avis slengt på meg hver gang du blar om. Og dere som må leser i en bok selv om bussen er så full at dere må stå. Det hadde vært lettere for alle hvisdere hadde deltatt i bussens aktiviteter. Dvs når folk skal av og på. Dete må følge strømmen. Ikke bare stå der og sperre veien. Jaja mye dom irriteter meg på buss men har ikke tid til å skrive mer.

Anonym poster: 938392cfd6d99a0e06e78c960481c880

haha ja, skjønner meg ikke helt på de som på død og liv skal lese på bussen ejg heller. Hadde aldri klart å konsentrere meg om lesing i humper og skrikerunger, støy og folksomt

Skrevet

Når fulle folk ikke enser at det er andre folk på bussen. Blæh..lei av å bli dytta rundt og få albuer her og der.

Skrevet

Herlig lesning. :) Jeg har ikke sittet på en buss siden 2002, med unntak av en kort tur mellom to stopp i 03. Husket ikke at det var så mye å irritere seg over. Men en ting er ikke nevnt. Folk som parfymerer seg på bussen! Fysj det er fælt!

Skrevet

Du glemte når man går på bussen med barnevogn og bussjåføren kjører før man får kjøpt billett/vist billetten.

Skrevet

Her har de heldig vis bitt mer hensynsfull med tanke på roligere kjøring, vognene står mer i ro enn før. Og enkelte sjåfører sjekker om vognen står forsvarlig :D

Har mest hyggelige opplevelser nå med vogn på buss, men så unngår jeg rush tiden siden jeg er ferdig tidlig på jobb ;)

Men guuu kor jeg gleder meg til å få lappen slik at jeg kan kjøre selv, buss er et hærk og ikke akkurat trygt for barn

Skrevet

Du glemte når man går på bussen med barnevogn og bussjåføren kjører før man får kjøpt billett/vist billetten.

Hadde jeg opplevd det hadde jeg ikke gått og kjøpt eller vist, hadde gitt f*** i billetten og stått med vognen ;)

Vet om de som kjører før man kommer seg til vognen, eller der ustødige eldre ber om at de må vente. Meget irriterende og farlig til tider

Gjest vinterbrud
Skrevet

Da er du nok uheldig,jeg tar bussen flere ganger hver dag og opplever aldri noe ala dette.Men det er jo irriterende når det står ungdommer framme i bussen,når det er flere ledige plasser lengere bak,så en må mellom dem for å finne en ledig plass.

Vi bor heldigivis i en småby.

Men det er evig irriterende når bussen du sitter i,kommer akkurat til buss stasjonen når den bussen du skal videre med kjører.Å vente en halvtime på neste buss,er kjedelig.

Her går bussen 2 ganger i timen.

Skrevet

Ja! Er mye som ikke er tatt med.. Også når busssjåføren lukker døra MENS man går ut, gjerne eldre. Og når han kjører før eldre får satt seg ned så de nesten detter.. uff

Skrevet

Da er du nok uheldig,jeg tar bussen flere ganger hver dag og opplever aldri noe ala dette.Men det er jo irriterende når det står ungdommer framme i bussen,når det er flere ledige plasser lengere bak,så en må mellom dem for å finne en ledig plass.

Vi bor heldigivis i en småby.

Men det er evig irriterende når bussen du sitter i,kommer akkurat til buss stasjonen når den bussen du skal videre med kjører.Å vente en halvtime på neste buss,er kjedelig.

Her går bussen 2 ganger i timen.

Huff, ja går bare 2 ganger i timen her og, så kjipt å ikke rekke . Og spesielt når de egentlig skal korrespondere, men den ene ikke gidder vente..

Skrevet

Her har de heldig vis bitt mer hensynsfull med tanke på roligere kjøring, vognene står mer i ro enn før. Og enkelte sjåfører sjekker om vognen står forsvarlig :D

Har mest hyggelige opplevelser nå med vogn på buss, men så unngår jeg rush tiden siden jeg er ferdig tidlig på jobb ;)

Men guuu kor jeg gleder meg til å få lappen slik at jeg kan kjøre selv, buss er et hærk og ikke akkurat trygt for barn

Har ikke så mye imot bussen, men folk må lære seg "busskikk", haha :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...