BettyBoob Skrevet 10. februar 2013 #26 Skrevet 10. februar 2013 Jeg skrev ikke at alle (og jeg sa iallfall ikke spesifikt at du) går rundt og skremmer folk - men det skjer jo! Take a chillpill og ha en god morsdag
Gjest April barn <3 Skrevet 10. februar 2013 #27 Skrevet 10. februar 2013 Tar det rolig jeg, måtte bare påpeke at det slett ikke faller naturlig for alle! Takk det samme
Gjest sussie77 Skrevet 10. februar 2013 #28 Skrevet 10. februar 2013 Har hatt to hastekeisersnitt. Det første ikke så hastverk, og da fikk jeg spinalbedøvelse. Andre gangen var det mye mer hastverk og ble lagt i narkose i full fart. Var ikke katastrofesnitt fordi vi hadde kommet ned på operasjonsalen.og fant ikke ut at det hastet før da. Men hadde de vist hvor alvorlig det var så hadde de nok løpt. Men det gikk bra. Og barnet var veldig rask ute.
Gjest sussie77 Skrevet 10. februar 2013 #29 Skrevet 10. februar 2013 Et keisersnitt (planlagt, haste, eller katastrofe) blir da aldri utført uten at mor er bedøvd på den ene eller andre måten (full narkose eller epidural)! Blir litt redd når jeg ser at folk faktisk tror det. Er veldig dumt å gå rundt med feil informasjon og evt skremme livet av folk som skal føde! Ja man hører skrekkhistorier om det. Heldigvis så stemmer det ikke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2013 #30 Skrevet 10. februar 2013 Så rart. Jeg har alltid sett for meg at katastrofe snitt har vært uten bedøvelse. Nå ble jeg usikker på hvilket snitt jeg hadde..? Ble satt igang og fikk epidural. Etter mange timer slo de fast at babyen hadde kilt seg og hjerterytmen var på full fart nedover. De trykket på en knapp, det kom mange mennesker inn og de sprang med meg til operasjonssalen. Kirurgen sjekket om jeg kjente skalpellen, noe jeg gjorde. De sa bare natta til meg så fikk jeg narkose. Barnet var ute på få minutter. Altså, mener du at du har gått rundt og trodd at de skal skjære opp kvinner fra magen og inn til livmor helt uten smertestillende eller noe?! Selvfølgelig skal kvinner i NARKOSE, slike smerter skal da vel ikke kvinner oppleve - det er ille nok å skjære seg selv i beinet, fingeren++ eller lignende.. Men å ikke få retten til å få narkose som tar ti sekunder etter maska er på.. Vel.. Det må vel nesten være en menneskerett å få altså. Anonym poster: 1e58550ed762a1af736ad94549838dc3
Gjest April barn <3 Skrevet 10. februar 2013 #31 Skrevet 10. februar 2013 Må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over hvordan et katastrofe snitt foregår, annet enn at de må ha barnet raskt ut og at det virkelig står om liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå