Gå til innhold

Forovervent bilstol fra 9 kg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er brennlikt skrivemåten til hun som hadde falt 3 ganger iløpet av en dag, og var gravid!

Så tviler på at dette er seriøst, men om det er det, så er Besafe izi comfort med isofixfeste en super stol. Stakkars barn, INGEN sykehus vil anbefale fremovervendt stol, UANSETT! Jobber selv på barneavdeling, så vil si du er rimelig uheldig med de legene/sykepleierne som har anbefalt det. Stakkars liten som må risikere livet sitt på grunn av det sad.png Synd enkelte foreldre ikke har bedre vett enn som så!

Og jo, denne kjeften fortjener du, for enten er du et troll, ellers er du rett og slett stokk dum som går på dette!

Anonym poster: c858a2b3ae84e1c4201c9cc779c895bc

Synd enkelte barn må slite med foreldre som deg!

Anonym poster: 0e5104f9c979424e427e49d88481e484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cybex Pallas kom best ut i test. Er fra 9-36 kilo, med sånn pute foran. Vi har det til 3,5- åringen og er veldig fornøyde.

De kaller deg troll fordi de tror du troller/bare dikter opp hele greia.

Den har vi og!! Elsker den!

Skrevet

pallas-fix pure black med magepute er å anbefale. Kan kjøpes på babyartikel.de fra Tyskland, har fått gode testresultater. Kjenner 2 par utover oss, som har den. Fantastisk!!! Fra 9-36 kilo.

Og drit i alle de hysteriske damer her inne!

Ja det er denne Cybex pallas alle snakker om her inne. Anbefaler å kjøpe den fra Tyskland, vi fikk sendt den til noen venner som bor i Sverige (slipper toll) betalte i underkant av 1700 kr for alt!

Skrevet

Har sett en test som Cybex stolene ble godt omtalt i en test, og skal ha et slikt sete når jeg får kjørt opp :) (skal se om jeg finner den)

Synes du får mye ufortjent kjeft... Her har jentungen også sittet forovervent fra hun fikk nytt sete, da ikke pga noe sykdom men plass. Vi hadde valget mellom usikret på buss, feil sikret i bil bakover eller rett sikret i bil forover, da ble valget enkelt.

Hvorfor feil sikret forover??

Det står, feil sikret bakover eller rett sikret i bil forover. De på butikkene fikk IKKE montert et sete rett bakover, da er det en risikosport og kjøre med setet slikt. Tok heller en sikrere utgave og satt ungen forovervent RETT sikret.

Man kan montere bakovervendte seter i alle slags biler hvis man bare vil det nok!

Better safe than sorry!!!!!!

Anonym poster: e88a6bf533a6cc32b9cba56819aa80cc

Så når 3 forretninger gir opp så skal jeg delvis montere et sete inn i bilen og satse på at det går bra? Ulykker med barn i bilen der de har omkommet har vært bla. på grunn av FEILMONTERTE seter.

Jeg må bare spørre hva slags bil er dette snakk om? Naboen vår har et bakovervendt sete i en slik bil http://www.finn.no/f...nnkode=39716005. Da har det til og med vært plass til en person foran, riktig nok ikke god plass, men likevel da.

Anonym poster: 6926b05d2636439326d679c2699fef12

Mamma har en grå bil (kan null og nix om bilmerker eller noe om bil)

Skrevet

Herregud for en gjeng med bedrevitende mennesker det er her! Og du, toblåenrosa eller hva du nå kaller deg, for en ufattelig arrogant holdning!! Hva med å vise litt medmenneskelighet?

Jeg vil anbefale HI Cybex Sirona. Den kan brukes både forovervendt og bakovervendt og har i tillegg en pute foran som fordeler trykket fra selene litt mer jevnt. Bruker selv dette og er mer enn fornøyd. Man kan også snu setet ut mot døren, sette ungen i, og snu det tilbake, noe som er veldig greit når barnet blir litt større.

Min niese sliter med voldsom kvalme i bil, og sitter hun bakovervendt kaster hun opp i ett sett! Synes dere det er greit at barnet skal lide på den måten??? At det skal kaste opp hver gang det er i bilen?

Lykke til, HI! Virker som om folk her inne tror de er Gud og vet alt om alt og alle.

Anonym poster: 43e5e1e97c4fd527fbda6972b82ca1df

Skrevet

Det er trist med alle dere i denne tråden som helt åpenlyst synes det er helt greit å gå imot gjeldende anbefalinger for barnesikring, det er jo barna deres som får lide for dette til syvende og sist.

Hva er det som gjør at dere tar et sånt valg? Hvorfor har dere bestemt dere for at det ekspertenes sier er feil??

Også er dere så sinnsykt på hugget, kjemper med nebb og klør for at dere ikke har gjort noe galt og at vi som prøver å overbevise dere om at dere burde lese litt mere om barnesikring bare er sitat: "hysteriske møkkakjerriger" med en ovenfra og ned holdning.

Det handler jo ikke om å være bedre enn andre dette her, det handler om at når man føler noe veldig sterkt så kjemper man jo for det, eller? Men jeg har ihvertfall gode argumenter for det jeg kjemper for, argumneter som støttes av forskning og av eksperter på området, deres argumenter faller jo totalt igjennom og er egentlig bare synsing. Og dette støtter dere hverandre i, blir helt matt jeg...

Og ikke kom her med at i tyskland og resten av europa så er de langt fremme på barnesikring og bla bla bla, for det er feil. Skal man se på et land som er langt fremme på dette og alltid har vært det så må dere se til Sverige. Der sitter omtrent alle barn under fire år bakovervendt. I andre europeiske land har de desverre en høy rate på antall barn drept i trafikken grunnet dårlig eller ingen sikring i bil.

Så hugg hue av meg for at jeg sprer dette budskapet, jeg mener det bare godt!

Skrevet

Dette er jo bare festlig, hylekoret går til angrep. De lærde strides faktisk om hva som er best av bakovervendt og forovervendt, og det kan være flere grunner til å velge forovervendt.

Du blå-rosa-røya må være noe av det minst intelligente jeg har møtt på, hysterisk hyling uten et sneste godt argument. For velger man ikke akkurat som deg er man selvsagt ikke glad i ungen i det hele tatt, og man kan likegodt droppe bilsete fullstendig. Faktisk kan man like godt stroppe fast ungen på støtfangeren som å ha den i et godt uttestet forovervedt sete. Jeezes...

Om dere er så opptatt av sikkerhet (jeg tror ikke egentlig dere er det, tror det handler mest om å få lov å hakke på noen som ikke velger nøyaktig som deg)) så burde dere heller sette dere inn i hvilket forovervendt sete som er mest sikkert, og anbefale det til de som av diverse grunner ikke kan ha bakovervendt.

Og hva slags meldeplikt har HI til dere? Kan man ikke svare på et enkelt spørsmål uten å skulle kreve en begrunnelse for valget? Kanskje er situasjonen så spesiell at hun ikke kan fortelle om det uten å bli avslørt? Og dere virker jo som om dere omtrent er troendes til å sende drapstrusler til henne om dere finner ut hvem hun er, så skjønner godt hun vil holde seg anonym.

Psykotiske tisper.

Anonym poster: abc47c41ad7efce10ace6501e7fc4f46

Skrevet

Herregud for en gjeng med bedrevitende mennesker det er her! Og du, toblåenrosa eller hva du nå kaller deg, for en ufattelig arrogant holdning!! Hva med å vise litt medmenneskelighet?

Jeg vil anbefale HI Cybex Sirona. Den kan brukes både forovervendt og bakovervendt og har i tillegg en pute foran som fordeler trykket fra selene litt mer jevnt. Bruker selv dette og er mer enn fornøyd. Man kan også snu setet ut mot døren, sette ungen i, og snu det tilbake, noe som er veldig greit når barnet blir litt større.

Min niese sliter med voldsom kvalme i bil, og sitter hun bakovervendt kaster hun opp i ett sett! Synes dere det er greit at barnet skal lide på den måten??? At det skal kaste opp hver gang det er i bilen?

Lykke til, HI! Virker som om folk her inne tror de er Gud og vet alt om alt og alle.

Slapp av litt nå! Jeg har aldri skrevet at de barna som kaster opp hver gang de kjører bil MÅ sitte bakovervendt. Dette er jo en sykdomstilstand og da gjelder det egne anbefalinger. Er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt! Jeg snakker om friske barn jeg som ikke har noe problem med å sitte bakovervendt annet enn at foreldrene har bestemt at de ikke skal det, og det bunner i uvitenhet.

Skrevet

Dette er jo bare festlig, hylekoret går til angrep. De lærde strides faktisk om hva som er best av bakovervendt og forovervendt, og det kan være flere grunner til å velge forovervendt.

Du blå-rosa-røya må være noe av det minst intelligente jeg har møtt på, hysterisk hyling uten et sneste godt argument. For velger man ikke akkurat som deg er man selvsagt ikke glad i ungen i det hele tatt, og man kan likegodt droppe bilsete fullstendig. Faktisk kan man like godt stroppe fast ungen på støtfangeren som å ha den i et godt uttestet forovervedt sete. Jeezes...

Om dere er så opptatt av sikkerhet (jeg tror ikke egentlig dere er det, tror det handler mest om å få lov å hakke på noen som ikke velger nøyaktig som deg)) så burde dere heller sette dere inn i hvilket forovervendt sete som er mest sikkert, og anbefale det til de som av diverse grunner ikke kan ha bakovervendt.

Og hva slags meldeplikt har HI til dere? Kan man ikke svare på et enkelt spørsmål uten å skulle kreve en begrunnelse for valget? Kanskje er situasjonen så spesiell at hun ikke kan fortelle om det uten å bli avslørt? Og dere virker jo som om dere omtrent er troendes til å sende drapstrusler til henne om dere finner ut hvem hun er, så skjønner godt hun vil holde seg anonym.

Psykotiske tisper.

Heisann! Du hørtes utrolig hyggelig ut. Og ikke kan du lese heller, anbefaler noen års skolegang før du går til angrep på andre mennesker som ikke har gjort deg en dritt.

Skrevet

Jeg har en bil uten baksete der jeg må ha framovervendt bilsete i passasjersetet straks ungen bytter sete. (Går fram av bruksanvisninga til bilen) Håper å få råd til å bytte bil før den tid, men det er ikke sikkert det går. Jeg bor nesten 2 mil fra butikken, med minimale muligheter for busstransport, og har spurt litt i barneutstyrsforretninger om hvilken stol jeg bør satse på, og de sier BeSafe IZi Combo.

Får håpe du ikke har airbag foran der da, for det er jo livsfarlig for et barn å sitte foran en aktiv airbag. Bare se her:

http://www.tryggtrafikk.no/Koble+ut+airbag%2C+eller+ikke%3F.b7C_wtLO5K.ips

Skrevet

Dette er jo en sykdomstilstand og da gjelder det egne anbefalinger. Er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt!

Eh jo, det er akkurat det denne tråden handler om! HI har jo presisert flere ganger at pga barnets diagnose har de fått beskjed av lege om å bruke forovervendt bilstol!

Anonym poster: f7721ec0c497407951f55bbdfcf88d37

Skrevet

Husk:

Se fra 00.50 SLÅ AV AIRBAGEN

Anonym poster: b44e518a50ba467ed4cc41ffe6b2e0e2

Skrevet

Slapp av litt nå! Jeg har aldri skrevet at de barna som kaster opp hver gang de kjører bil MÅ sitte bakovervendt. Dette er jo en sykdomstilstand og da gjelder det egne anbefalinger. Er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt! Jeg snakker om friske barn jeg som ikke har noe problem med å sitte bakovervendt annet enn at foreldrene har bestemt at de ikke skal det, og det bunner i uvitenhet.

Jo, det har du faktisk skrevet, tror du må lese igjennom dine egne (meget ufine) svar gjennom denne tråden. Og jo, det er AKKURAT det denne tråden handler om. Du har skrevet at det finnes ingen unnskyldning eller diagnose som kan forsvare å bruke forovervendt sete. Det er ingen i denne tråden som har sagt at de vil ha forovervendt bare fordi de har bestemt det, men det er ikke sikkert de har lyst å fortelle DEG grunnen.

Skrevet

Det er trist med alle dere i denne tråden som helt åpenlyst synes det er helt greit å gå imot gjeldende anbefalinger for barnesikring, det er jo barna deres som får lide for dette til syvende og sist.

Hva er det som gjør at dere tar et sånt valg? Hvorfor har dere bestemt dere for at det ekspertenes sier er feil??

Også er dere så sinnsykt på hugget, kjemper med nebb og klør for at dere ikke har gjort noe galt og at vi som prøver å overbevise dere om at dere burde lese litt mere om barnesikring bare er sitat: "hysteriske møkkakjerriger" med en ovenfra og ned holdning.

Det handler jo ikke om å være bedre enn andre dette her, det handler om at når man føler noe veldig sterkt så kjemper man jo for det, eller? Men jeg har ihvertfall gode argumenter for det jeg kjemper for, argumneter som støttes av forskning og av eksperter på området, deres argumenter faller jo totalt igjennom og er egentlig bare synsing. Og dette støtter dere hverandre i, blir helt matt jeg...

Og ikke kom her med at i tyskland og resten av europa så er de langt fremme på barnesikring og bla bla bla, for det er feil. Skal man se på et land som er langt fremme på dette og alltid har vært det så må dere se til Sverige. Der sitter omtrent alle barn under fire år bakovervendt. I andre europeiske land har de desverre en høy rate på antall barn drept i trafikken grunnet dårlig eller ingen sikring i bil.

Ja så 80 mill tar feil? Jeg er så lei ignorante kj........ som deg! bedrevitende ufyselige bæst for å si det rett ut! Nytter ikke å diskutere med mennesker som deg, for du vet jo alt best uansett og de som ikke er enige blir halshugget! God bedring til deg!!!!

Skrevet

Psykotiske tisper.

Heisann! Du hørtes utrolig hyggelig ut. Og ikke kan du lese heller, anbefaler noen års skolegang før du går til angrep på andre mennesker som ikke har gjort deg en dritt.

Enig med henne som har svart deg over her, tenk litt over hva du skriver og anklager andre for uten å ha undersøkt på forhånd. Du har bare gjort opp en mening og kaster deg ut i hysteriske anklager. Du virker rett og slett mindre intelligent, sorry.

Skrevet

Dette er jo en sykdomstilstand og da gjelder det egne anbefalinger. Er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt!

Eh jo, det er akkurat det denne tråden handler om! HI har jo presisert flere ganger at pga barnets diagnose har de fått beskjed av lege om å bruke forovervendt bilstol!

Anonym poster: f7721ec0c497407951f55bbdfcf88d37

Ehh, hadde det vært fordi barnet ble kvalm av å sitte slik så regner jeg med at HI hadde skrevet det. Og slutt å ta sitater ut av sammenheng her, da blir de jo helt feil!

Jo, det har du faktisk skrevet, tror du må lese igjennom dine egne (meget ufine) svar gjennom denne tråden. Og jo, det er AKKURAT det denne tråden handler om. Du har skrevet at det finnes ingen unnskyldning eller diagnose som kan forsvare å bruke forovervendt sete. Det er ingen i denne tråden som har sagt at de vil ha forovervendt bare fordi de har bestemt det, men det er ikke sikkert de har lyst å fortelle DEG grunnen.

Kom med eksempler hvis jeg har vært ufin, leser gjennom alt jeg skriver og finner ingen ufine kommentarer fra meg. Krasse kommentarer kanskje, men ikke ufine. Og legger man ut et slikt innlegg på dib må man regne med å måtte forklare seg, ønsker man ikke det får man holde seg unna.

Men hvorfor gidder du å drive med slikt flisespikkeri? Det virker jo som om dere henger dere totalt opp i bagateller her, skjønner dere ikke det viktige budskapet? Eller bare driter dere i det?

Ja så 80 mill tar feil? Jeg er så lei ignorante kj........ som deg! bedrevitende ufyselige bæst for å si det rett ut! Nytter ikke å diskutere med mennesker som deg, for du vet jo alt best uansett og de som ikke er enige blir halshugget! God bedring til deg!!!!

80mill. ?? Hvor tar du dette fra? Slutt å fare med svada...

Også bæsj da, javel -er du 4år?

Psykotiske tisper.

Enig med henne som har svart deg over her, tenk litt over hva du skriver og anklager andre for uten å ha undersøkt på forhånd. Du har bare gjort opp en mening og kaster deg ut i hysteriske anklager. Du virker rett og slett mindre intelligent, sorry.

Hva har jeg skrevet som er så j.... galt da? Jeg kommer jo bare med fakta opplysninger, ting som folk flest burde vite. Er vel heller bare det at dere som har barna deres feil sikret i bil blir litt hårsåre når noen påpeker akkurat det. Føler seg litt truffet kanskje??

Og hvilke anklager er det du snakker om? Jeg har da ikke anklaget noen som helst for noe, jeg siterer jo kun det trygg trafikk prøver å få inn i hodet på dagens småbarnsforeldre. Så når vi snakker om intelligens, kanskje du har litt tungt for det?

Skrevet

Applaus til deg Enblå&torosa!!

Her får du gjennomgå av hønsehuene.

Du får komme inn på Foreldreportalen og henge med oss andre likesinnede, vi som ikke er tretten år og driver personsjikane på nettforum.

For det er virkelig utrolig at det finnes mennesker i 2013 som ikke skjønner at det lønner seg å høre på ekspertene. Er dere så trange i nøtta at dere tror dere vet best?

Ta en titt her:

http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/

Og her:

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/

Dette er hva i voksne og fornuftige mennesker forholder oss til.

Dette forumet her blir bare mer og mere latterlig!!!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, må si at jeg er rimelig sjokkert over hva som kommer fram i denne tråden...

Skrevet

Du får komme inn på Foreldreportalen og henge med oss andre likesinnede, vi som ikke er tretten år og driver personsjikane på nettforum.

For det er virkelig utrolig at det finnes mennesker i 2013 som ikke skjønner at det lønner seg å høre på ekspertene. Er dere så trange i nøtta at dere tror dere vet best?

Ta en titt her:

http://www.tryggtraf...het/Barn_i_bil/

Og her:

Problemet her er at dette ikke skulle være en debatt om hva som var best av bakovervendt og forovervendt.

HI spurte helt klart hva som var den beste å velge blant de forovervendte setene. Hvorfor? Det har ikke vi noe med, men hun svarer allikevel at det er av medisinske grunner.

Dette har vi ingen rettigheter til å få utdypt noe mer.

Så hvorfor kan ikke dere bakovervendte damene bare rulle inn og faktisk hjelpe HI med å finne ut hva som er det beste alternativet av hva hun kan velge.

Til HI: som noen sa de setene uten seler men med pute istedet kommer langt bedre ut i test, jeg ville undersøkt dem.

PS: ja min hadde bakovervendt til han var 4, men det betyr ikke at alle andre MÅ ha det. Heldigvis er man utstyrt med en frihet til å velge i dette landet.

Skrevet

Ja, må si at jeg er rimelig sjokkert over hva som kommer fram i denne tråden...

Jeg er også sjokkert, men tydeligvis ikke av samme grunn som deg...

Skrevet

Ta en titt her:

http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/

Og her:

Takker å bukker, jeg prøver da ihvertfall, men men. Er en grunn for at FP er yndlingstedet mitt ;)

Ta en titt her:

http://www.tryggtraf...het/Barn_i_bil/

Og her:

Problemet her er at dette ikke skulle være en debatt om hva som var best av bakovervendt og forovervendt.

HI spurte helt klart hva som var den beste å velge blant de forovervendte setene. Hvorfor? Det har ikke vi noe med, men hun svarer allikevel at det er av medisinske grunner.

Dette har vi ingen rettigheter til å få utdypt noe mer.

Så hvorfor kan ikke dere bakovervendte damene bare rulle inn og faktisk hjelpe HI med å finne ut hva som er det beste alternativet av hva hun kan velge.

Til HI: som noen sa de setene uten seler men med pute istedet kommer langt bedre ut i test, jeg ville undersøkt dem.

PS: ja min hadde bakovervendt til han var 4, men det betyr ikke at alle andre MÅ ha det. Heldigvis er man utstyrt med en frihet til å velge i dette landet.

Man er utstyrt med frihet til å velge ja, men hvis man ikke vet alle fakta så blir det jo lett å velge feil, eller?

Og det er greit, var kanskje ikke helt riktig tråd å får totalt bilsikrings-utblåsning i. Men samma det, da fikk jeg slengt ut det jeg kan ihvertfall.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere diskuterer dette enda.

Jeg spurte om anbefalinger til forovervent sete, ikke en diskusjon om hvor dårlig mor jeg er fordi vi må velge det nest beste for barnet vårt.

Så jeg tror nesten jeg rapporterer min egen tråd, og ber om å få den slettet.

Noen av dere er søren meg ikke gode...

HI

Anonym poster: af35c83d7a72cf32596c56774ceae803

Skrevet

Jeg har en bil uten baksete der jeg må ha framovervendt bilsete i passasjersetet straks ungen bytter sete. (Går fram av bruksanvisninga til bilen) Håper å få råd til å bytte bil før den tid, men det er ikke sikkert det går. Jeg bor nesten 2 mil fra butikken, med minimale muligheter for busstransport, og har spurt litt i barneutstyrsforretninger om hvilken stol jeg bør satse på, og de sier BeSafe IZi Combo.

Får håpe du ikke har airbag foran der da, for det er jo livsfarlig for et barn å sitte foran en aktiv airbag. Bare se her:

http://www.tryggtraf....b7C_wtLO5K.ips

Jeg trenger ikke belæring ;) Her er situasjonen at jeg må bytte bil, men hvis jeg ikke når å bytte før barnet må ha ny bilstol, må jeg velge en nestbest løsning og minimere bilbruken så mye som mulig. :(

PS! Airbagen måtte deaktiveres manuelt på min bil. Bruker i dag bakovervendt babysete med base. Det er ved neste bilstol at problemene starter. Neste stol vil blokkere sikten til høyre, og til høyre speil.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor kjører dere i det hele tatt bil med barna deres? Forover eller bakovervendt sete, det er uansett stor sjanse for å dø i en bilulykke. Foreslår at dere heretter kjører tanks, fly eller går!!!

Anonym poster: 05287c281f07d3adc5336338feb632ec

haha, tanks! Nå lo jeg godt :) Ser for meg køene på veiene, og ikke minst beskyldningene om å være perfekt. "Du er så perfekt du, som kjører tanks fordi det er det tryggeste". Men mannen hadde likt å eie en!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...