Studine mevik Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Dere skjønner sikkert hva dette innebærer. Jeg har gafla nedpå med sjokolade ikveld. Mannen hjalp meg litt og spiste en liten brøkdel, mens jeg tok resten. Freia melkesjokolade, jeg elsker og hater deg.
Gjest Ziva Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Her er det gumlet karbohydrater (potetgull og sjokkis) til den store gullmedalje. Vi var nemlig innom Havaristen i dag og der var det sjokkis og potetgull til en billig penge.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Her gikk det i Walters Mandler. En hel. Helt for meg selv.
frk Nilsen Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 oooo walters <3 like greit at lageret er tomt
lowe+spire Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Her har det gått i Boble melkesjokolade <3 MMMMMMMM- så godt! Nesten en hel plate helt for meg selv (Får ta en joggetur i morgen for å gjøre opp for kaloriene)
CaptainHindsight Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Freia Melkesjokolade vil bli min død, det er jeg sikker på
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Ååå sjokolade, er så vidt jeg husker smaken.. Vært sjokofri i en uke, ikke noe mer sukker på denne jenten på en stund:( dør av abstinenser.. Spis litt for meg også da;)
frk Nilsen Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Ååå sjokolade, er så vidt jeg husker smaken.. Vært sjokofri i en uke, ikke noe mer sukker på denne jenten på en stund:( dør av abstinenser.. Spis litt for meg også da;) Flink du er! Har klart å holde meg unna sjokoladen, hadde en sukkersprekk på jobb i går. Knekkebrød med Selbu Blå og fersken syltetøy til frokost og fastelavensboller til fredagskaffen..... Skal prøve å holde meg hard resten av uka, og neste, og neste++++
Gjest Siklerotte Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Ingen sjokolade (er lite sjokolade jeg godkjenner, og det som godkjennes selges selvfølgelig ikke her), men jeg stappet i meg en hel haug med andre ting, så ingen grunn til bekymring. Men nå skal jeg ha sukkerstopp i lang, lang tid for å forhåpentligvis slippe hyppige migreneanfall, så ukene som kommer blir JÆVLIGE.
Nitpicker'n Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 Ordet "sjokkis", er det et sånt ord som ungdommene bruker nå til dags? Var ikke det en is på tidlig 90-tallet? Får helt frysninger. Er på samme nivå som "sambo". (Og ja, jeg ser at jeg høres ut som et sur gammel knirkete megge...) Sjøl er jeg avhengig av sjokolade! Jeg hadde byttet ut unger og mann tvert om jeg måtte velge et liv uten det ene eller det andre. Knaska opp en kubbe med Mørk sjokolade fra Odense i går. Egentlig ment til baking, men det er jo bare en omvei til poenget.
bIomstre Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 Sjokkis var vel i mitt vokabular sånn ca i 1987 i allefall... Da var det helst snakk om den nye kule stratos bar
Iiiiik Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Sjokkis var en naturlig del av mitt vokabular på slutten av 80-tallet også, men det brukes sjeldnere nå. Jeg lurer på om jeg begynner å bli sjokoladeavvent, det er i hvert fall ikke en stor bragd å takke nei. Potetgull derimot eller seigmenn eller lakris - da eier jeg ikke viljestyrke.
Nitpicker'n Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 I hvilket miljø var det man sa 'sjokkis' da? I jentegjenger hvor alle nylig har fått mensen? Jeg vanket lite med jenter i 1987, satt i en trehytte oppi skauen sammen med gjengen og spiste Raider... Jeg må ha sittet der til alle utenfor sluttet å si 'sjokkis'. ... Dykker herved ned i et glass med rødt, og siden jeg ikke har tenkt til å bake i kveld heller, så legger jeg biter med ren Dronningsjokolade på tungen og lar dem smelte i eget tempo, og jeg nyter det på en tilnærmingsvis kjønnslig måte.
Iiiiik Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Hmm, jeg tror jeg fikk mensen i 1980, så kanskje slutten av 80-tallet varte dårlig anslag for min del. Vi sa vi skulle på bensen for å kjøpe sjokkis. Hvis det ikke var åpent på butter'n, da gikk vi dit. Vet ikke om miljø er relevant, men hvor er helt klart et nyttig spørsmål. Øst for Oslo hvis du er i tvil.
Studine mevik Skrevet 9. februar 2013 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2013 Siden jeg ser på meg selv som den yngre garde her inne, så må jeg si at sjokkis er ikke en del av mitt vokabular, og heller ikke vennene mine. Så tror det er den midtre garde som står for denne harry trenden.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 9. februar 2013 #18 Skrevet 9. februar 2013 Jeg ble litt i villrede nå kjenner jeg, befinner jeg meg i den yngre, midtre eller eldre garde? Ordet sjokkis blir brukt, men dog ikke så ofte som ordet sjokolade.
Iiiiik Skrevet 9. februar 2013 #19 Skrevet 9. februar 2013 Hvis jeg er i den midtre garde her inne, lurer jeg på hvem som er den eldre garde rett og slett
Gjest sug lut Skrevet 9. februar 2013 #21 Skrevet 9. februar 2013 Å, jeg skal love deg jeg tar ansvar for å være den eldre garde, gitt. Men jeg sier også sjokkis. Og pottis, for den saks skyld.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. februar 2013 #22 Skrevet 9. februar 2013 Vet ikke hva jeg går under jeg, men flere her trodde visst at jeg var 87-modell, så jeg kan jo late som jeg er det mens jeg snakker om sjokkisen min!
Nitpicker'n Skrevet 9. februar 2013 #23 Skrevet 9. februar 2013 Begynner å danne meg et bilde av hvor 'sjokkisen' kommer fra nå. Tenåringer på 80-tallet, hehe. "Sjokkis" sitter altså igjen i permanenten og skulderputene på mange 40-åringer der ute?
Iiiiik Skrevet 10. februar 2013 #24 Skrevet 10. februar 2013 Jeg må også være en del av den eldre garde. Sånn er det med den saken. Selv om jeg ikke sier sjokkis og pottis sånn til daglig.
Nitpicker'n Skrevet 10. februar 2013 #25 Skrevet 10. februar 2013 Jeg opplever også meg selv som en del av den eldre garde her inn (med nytt nick og alle greier, fordi jeg tilhører den garde som synes det er dødlig flaut å bli fersket som Dibber på jobb!) Men bruken av "sjokkis" må være både tids- og miljøbetinget. Hørte først om det her inne, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå