Gå til innhold

Hva ER det med helsesøstre egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei fantastisk helsesøster på en helsestasjon fullt av herlige helsesøstre, men har funnet ut at er det noe man lurer på ang barnets helse, er det nok fastlegen som sitter på svarene.

Har opp til flere ganger tatt opp med helsesøster at ungen har så tørr hud, og uttrykt uro for om hun kan være litt atopisk, men "neida, bare litt tørr, heeeelt vanlig", men da jeg spurte fastlegen om det samme var hun helt klar på at ungen har en typisk atopisk hud, og ønsker å følge opp dette. Herlig helsesøster, men alt er jo heeeelt vanlig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nå jeg er takknemlig for at jeg selv får velge hvilken helsesøster jeg vil ha på forhånd. Og hun er virkelig fantastisk!!!! Hun er videreutdannet i mors psykiske helse og mor-barn symbiosen

Skrevet

Drammensjente: Fikk dessverre ikke til å sitere deg, men hva mente du nå? Forebygging som hovedfelt? På hvilken måte mener du?

Sorry, så ikke dette før nå. Mente bare at de har mer greie på forebygging av sykdommer og plager enn behandling av sykdommer og plager, at de ikke har samme kompetanse som leger. Selv har vi gode erfaringer med helsesøsteren som vi bruker :)

Skrevet

Drammensjente: Fikk dessverre ikke til å sitere deg, men hva mente du nå? Forebygging som hovedfelt? På hvilken måte mener du?

Sorry, så ikke dette før nå. Mente bare at de har mer greie på forebygging av sykdommer og plager enn behandling av sykdommer og plager, at de ikke har samme kompetanse som leger. Selv har vi gode erfaringer med helsesøsteren som vi bruker :)

Ja, det er fastlegen som har det medisinske ansvaret. Men når det gjelder amming, ammeproblemer, vektøkning, ernæring og utvikling av motorikk osv så er det hs og helsesøster man forholder seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...