Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #1 Skrevet 8. februar 2013 Har hatt hele 7 helsesøstre tilsammen på de tre barna mine. Og av de 7 syns jeg 6 av dem var rett og slett helt elendige på hvordan snakke med og oppføre seg mot barn. (den syvende vet jeg ikke helt, for henne var jeg bare hos på en seksukerskontroll) Jeg skjønner ikke greia. Folk flest klarer automatisk å endre måten de prater med slik at barnet forstår (bruk av ord, eksempelvis) men disse helsesøstrene mine virker å være helt helt uten evnen. Og det er jo spesielt rart, mtp at de faktisk er utdannet i barn, og jobber med barn hver eneste dag. Er det bare jegsom har vært uheldig eller? Anonym poster: 5661f79d1135e6914696cdd5725a343b
Superduperfin Skrevet 8. februar 2013 #2 Skrevet 8. februar 2013 Har vært borti en del forskjellige på barna jeg også og synes stort sett de prater og kommuniserer fint med ungene, men det jeg dessverre har opplevd mange ganger er mangel på kunnskap. Spesielt rundt amming og ammeproblemer, men også rundt vaksinasjon, ernæring/vekt og motorikk. En annen ting som har irritert meg ganske mye opp gjennom er alle de forskjellige svarene man får rund den samme tingen.
Junimage Skrevet 8. februar 2013 #3 Skrevet 8. februar 2013 Min sønn helsesøster er motsatt, snakket veldig fint til sønnen, men snakker jo på samme måte til meg som mor. Legen på helsestasjonen er helt fantastisk, snakker mest til barnet, og forklarer meg på en voksen måte. Men fokuset er i hovedsak på barnet og det er han som blir sett.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #4 Skrevet 8. februar 2013 Min sønn helsesøster er motsatt, snakket veldig fint til sønnen, men snakker jo på samme måte til meg som mor. Legen på helsestasjonen er helt fantastisk, snakker mest til barnet, og forklarer meg på en voksen måte. Men fokuset er i hovedsak på barnet og det er han som blir sett. Dette høres ut som vår helsestasjon, spesielt hvis man legger til at helsesøster ikke klarer å svare på noe som helst annet enn at hun er flink til å henvise videre hvis det er noe hun kan gjøre det med... Legen er jeg kjempefornøyd med og hun er veldig flink med barna. Anonym poster: 550cba13113ac2c73f819854c034ab5a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #5 Skrevet 8. februar 2013 Mine barn har forskjellige helsesøstre. Hun ene syns jeg er grei nok og kommuniserer bra. Hun andre er helt ok, MEN hun snakker ikke norsk, men et annet skandinavisk språk. På 4-årskontrollen forsto ikke barnet mitt alt helsesøster sa.. Syns det er litt merkelig når hun skal teste barn i språk. Anonym poster: f01e101196f66e76a0e203a2b547b688
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2013 #6 Skrevet 8. februar 2013 Har bare hatt tre helsesøstre til mine fire barn og har egentlig vært fornøyd med alle sammen, de har vært på min egen alder og hatt barn selv på samme alder som mine og vært flinke. Eneste er at hun ene var litt vel opptatt av datamaskinen og brukte mer tid på å skrive på den enn å møte blikket mitt eller barnets. Anonym poster: 87b93bf1dfa38811c43cfc6a6058a1b4
Gjest overlord Skrevet 8. februar 2013 #7 Skrevet 8. februar 2013 Det er med helsesøstre som med andre yrkesgrupper. Noen er flinke og noen suger.
Drammensjente Skrevet 8. februar 2013 #8 Skrevet 8. februar 2013 Har vært borti en del forskjellige på barna jeg også og synes stort sett de prater og kommuniserer fint med ungene, men det jeg dessverre har opplevd mange ganger er mangel på kunnskap. Spesielt rundt amming og ammeproblemer, men også rundt vaksinasjon, ernæring/vekt og motorikk. En annen ting som har irritert meg ganske mye opp gjennom er alle de forskjellige svarene man får rund den samme tingen. Husk at helsestasjonen har forebygging som hovedfelt Litt off topic, men rett bør være rett.
Superduperfin Skrevet 8. februar 2013 #9 Skrevet 8. februar 2013 Drammensjente: Fikk dessverre ikke til å sitere deg, men hva mente du nå? Forebygging som hovedfelt? På hvilken måte mener du?
BikkjeBisk Skrevet 9. februar 2013 #10 Skrevet 9. februar 2013 Første var jeg veldig fornøyd med, den andre ble sint på oss å hintet frem at vi drev på med barnemishandling siden jenta fikk time out.. Gammel morsk dame.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #11 Skrevet 9. februar 2013 Det er vel stort sett de svakeste sykepleierene som sliter med en vanlig sykepleierjobb som søker seg til det studiet. Jeg har bare erfaring med vår helsestasjon, men har bestandig oppfattet den som en slags vernet bedrift for sykepleiere som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonym poster: bae9fa8cbe745bc7bf477bb195ed385a
♥ anonym♥ Skrevet 9. februar 2013 #12 Skrevet 9. februar 2013 vår helsesøster er fantastisk. snakker bra til barnet og til oss, men nå er ikke jeg noe fan av "baby språk" heller da. Skinner gjennom at hun er veldig (oppriktig) glad i barn, og er veldig lett å prate med. Hun er også flink til å ta vare på oss foreldrene. (da det skjedde noe alvorlig rundt fødsel, ikke med barnet) flott dame. gleder meg til neste kontroll. Blir helsesøster og psykolog i ett :-)
♥ anonym♥ Skrevet 9. februar 2013 #13 Skrevet 9. februar 2013 nesten så jeg vil ha flere barn så vi kan reise dit oftere. :-)
Iiiiik Skrevet 9. februar 2013 #14 Skrevet 9. februar 2013 Jeg tror jeg har hatt seks forskjellige til mine barn og har vært veldig fornøyd med to av dem. Generelt tenker jeg at helsesøstre snakker for mye om statistikk uten å kunne noe om det. De skjønner ikke normalfordeling på vekt og høyde og lager mye styr av lite av den grunn. Skolehelsesøstrene tenker jeg at i altfor stor grad leker teraputer og har for mye samtaler med unge jenter som burde vært henvist videre.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #15 Skrevet 9. februar 2013 Det er vel stort sett de svakeste sykepleierene som sliter med en vanlig sykepleierjobb som søker seg til det studiet. Jeg har bare erfaring med vår helsestasjon, men har bestandig oppfattet den som en slags vernet bedrift for sykepleiere som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonym poster: bae9fa8cbe745bc7bf477bb195ed385a Hæ? Dette er helt feil. Du vet man må ha gode kàrakterer for å komme inn på jordmorstudiet og helsesøster. Anonym poster: 98b96f50850aabcb8f5f2b074983282d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #16 Skrevet 9. februar 2013 Første var jeg veldig fornøyd med, den andre ble sint på oss å hintet frem at vi drev på med barnemishandling siden jenta fikk time out.. Gammel morsk dame. Jeg er enig med helsesøster .. Litt sterkt ord kanskje, men jeg synes denne time out bølgen er den psykiske formen for "ris".. Anonym poster: 3c36495f29f2f59e0d641ad8043df55d
Appelsinpiken Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Jeg er kjempefornøyd med min, og samtidig sjeleglad for at jeg ikke har ei anna ei ved samme helsestasjon som følger boka slavisk og ikke helt evner å se at alle barn utvikler seg forskjellig.
Light of my life Skrevet 9. februar 2013 #18 Skrevet 9. februar 2013 Jeg har ofte lurt på det samme HI. Vår HS skravler som en foss (seriøst, både på inn og utpust), så hvis man prøver å spørre henne om noe får en aldri noe ordentelig svar bare masse babbel. Hun snakker HVER gang vi er der om hvor dyre vaksinene er (....), og prøver sitt beste å pushe på oss tran (er vegetarianere) og reklamerer stolt for Nestle barnegrøt til tross for at vi sier pent at grøt det klarer vi fint å lage selv
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #19 Skrevet 9. februar 2013 Helsesøtra her jeg bor er veldig okei. Hun snakker fint med barna og er veldig opptatt av å få kontakt med dem. Men noen ganger overser hun dem fullstendig og bare snakker til meg for å gjøre barnet interessert i henne. Og det funker. Det er alltid en god opplevelse å gå derfra. Spør man om ting man er usikker på så har hun alltid et godt svar. Anonym poster: aad55eaca252fa10035692767199f4aa
LivetErEnLek Skrevet 9. februar 2013 #20 Skrevet 9. februar 2013 Jeg har tre barn og har hatt tre helsesøstre. De to første var helt greie, hun siste intet mindre enn fantastisk
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #21 Skrevet 9. februar 2013 Helsesøster vi hadde til hun eldste var kjempeålreit, både for liten og stor, stilte spørsmål om familien som viste meg at hun engasjerte seg litt og husket sånn nogenlunde hvem vi er. Vi har nå flyttet, innad i kommunen, men tilhører nå en annen helsestasjon og her er det en noget merkelig helsesøster. Føler hun bare sier hmm, jaja når jeg forteller eller spør om noe. Virker litt stressa og ikke så engasjert. Legen, som var asiatisk, snakket ikke supert norsk og gjorde en kjapp og lite informativ kontroll på 6-ukers. Føler meg likssom aldri noe klokere når jeg kommer derfra, men nå er jeg godt voksen, jobber med barn og har litt erfaring siden det er nummer 2. Håper de tar litt bedre vare på de som trenger oppfølging og veiledning på ulike ting! Anonym poster: b4a4f3b9a6bc16d2e7d95ff367675e6b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #22 Skrevet 9. februar 2013 Det er vel stort sett de svakeste sykepleierene som sliter med en vanlig sykepleierjobb som søker seg til det studiet. Jeg har bare erfaring med vår helsestasjon, men har bestandig oppfattet den som en slags vernet bedrift for sykepleiere som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonym poster: bae9fa8cbe745bc7bf477bb195ed385a Hæ? Dette er helt feil. Du vet man må ha gode kàrakterer for å komme inn på jordmorstudiet og helsesøster. Anonym poster: 98b96f50850aabcb8f5f2b074983282d Det er riktig, det er faktisk spesialistering etter sykepleierutdanninga. Fleste sykepleierere tar faktisk spesialutdannelse etter sykepleien for å kompetanse på et bestemt arbeidsområde. F.eks: operasjonssykepleier, helsesøster, jordmor, demens, m.m. Jeg forøvrig har vært fornøyd med de to helsesøstrene vi har hatt :-) Dyktige folk Anonym poster: 4febd4bbe56f7def3d7669bc809c9f5c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #23 Skrevet 9. februar 2013 Det er vel stort sett de svakeste sykepleierene som sliter med en vanlig sykepleierjobb som søker seg til det studiet. Jeg har bare erfaring med vår helsestasjon, men har bestandig oppfattet den som en slags vernet bedrift for sykepleiere som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonym poster: bae9fa8cbe745bc7bf477bb195ed385a Hæ? Dette er helt feil. Du vet man må ha gode kàrakterer for å komme inn på jordmorstudiet og helsesøster. Anonym poster: 98b96f50850aabcb8f5f2b074983282d Ja det er faktisk VANSKELIG å komme inn på studiet! Hva slags grunnlag har du for å si at det er de svakeste sykepleierne som sliter med en vanlig sykepleierjobb som blir helsesøstre?? Jeg tror du har veldig lite peiling på hva du snakker om! Helsesøster jobber på et helt annet felt enn "vanlige sykepleiere", nemlig det å forebygge og å fremme helse. Mange som har blitt helsesøstre har tidligere gjort en FANTASTISK jobb på f eks sengepost, men som vil jobbe med forebygging fremfor sykdom. Vil gjerne vite hva du bygger påstandene dine på! dessuten er helsestasjeonen et frivillig tilbud. Dere som er misfornøyde kan mer enn gjerne ta oppfølgingen hos fastlegen. Da skal dere se hvor mange gode råd og hvor god veiledning dere får! Tror dere som er så kritiske føler at hs tar dere på et sårt punkt, men at dere ikke vil innrømme at hun har rett (dette gjelder ikke alltid selvsagt!). Anonym poster: f3adbd844477e05d8ea3a0a0d10b191f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2013 #24 Skrevet 9. februar 2013 Det er vel stort sett de svakeste sykepleierene som sliter med en vanlig sykepleierjobb som søker seg til det studiet. Jeg har bare erfaring med vår helsestasjon, men har bestandig oppfattet den som en slags vernet bedrift for sykepleiere som ikke fungerer i vanlig jobb. Anonym poster: bae9fa8cbe745bc7bf477bb195ed385a Hæ? Dette er helt feil. Du vet man må ha gode kàrakterer for å komme inn på jordmorstudiet og helsesøster. Anonym poster: 98b96f50850aabcb8f5f2b074983282d Helt riktig! Mange søkere til få studieplasser, de fleste har videreutdanning og mange mastergrad før de kommer inn. Hilsen en av 40 av 150 søkere som fikk studieplass. Anonym poster: 82483ae4873b9426c95bca900a6c8a46
BikkjeBisk Skrevet 11. februar 2013 #25 Skrevet 11. februar 2013 Første var jeg veldig fornøyd med, den andre ble sint på oss å hintet frem at vi drev på med barnemishandling siden jenta fikk time out.. Gammel morsk dame. Jeg er enig med helsesøster .. Litt sterkt ord kanskje, men jeg synes denne time out bølgen er den psykiske formen for "ris".. Anonym poster: 3c36495f29f2f59e0d641ad8043df55d Men jeg forstår bare ikke hva som er så ille med det? Slik lærer hun jo konsekvenser. Hun får advarsel før hun får timeout. Vi har en bølge av uopddragede barn som ikke ligner grisen, og en av grunnene til det er mangel på "straff" tror JEG. Mulig jeg er gammeldags, men jeg har iallefall et barn som er godt oppdratt og mye takket være "straff".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå