Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er god nok grunn til og melde fra til barnevernet ?

er dette sterke nok grunner ?

Barnet er lenge oppe på kvelden, legger seg mellom 21-23 hver kveld

det får sterk mat

Det kommer ikke i barnehagen når det regner og er kaldt fordi foreldrene ikke orker og gå

barnet er aldri ute når det snør,regner eller er litt kaldt

De voksene fester mye,mens barnet sover

er de sterke nok til og sende en melding til barnevernet,eller må det være verre?

Anonym poster: b4e7dc2c1ebcba631a2a57e1a1fbabbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på det, her i landet må det være sikkelig omsorgsvikt eller vold får det griper inn enkelte ganger føler jeg,men jeg synes aboslutt noen av Det, Holder lenge til og Melde fra Ja

Skrevet

Er du beskymret så send en mail eller brev til barnevernet i den kommunen. Du kan være annonym. Skriv hvorfor du er beskymret så kan barneverne bestemme om de ønsker å sjekke opp saken.

Tror de å sjekke opp hvis de får inn en beskymringsmeliding

Anonym poster: f99099337664abb3ea561171ded9fb4e

Skrevet

Har barnet det bra? Synes ikke at de tingene er tilstrekkelig. Kommer litt an på hva slags festing, men ingenting av det andre er grunn nok.

Anonym poster: 968eabb7bba03487f3bf4b981183c7b5

Skrevet

Bare det med festingen er en grunn, mener jeg.

Anonym poster: 6e3c8ceda25ad46edb77e630cff4515c

Skrevet

hva er god nok grunn til og melde fra til barnevernet ?

er dette sterke nok grunner ?

Barnet er lenge oppe på kvelden, legger seg mellom 21-23 hver kveld

det får sterk mat

Det kommer ikke i barnehagen når det regner og er kaldt fordi foreldrene ikke orker og gå

barnet er aldri ute når det snør,regner eller er litt kaldt

De voksene fester mye,mens barnet sover

er de sterke nok til og sende en melding til barnevernet,eller må det være verre?

Ja det er grunn nok. Og desverre er det ofte bare en liten del man ser, mens det kan ligge mye mye mere bak som vi ikke ser.

Skrevet

eh nei

Og hvorfor i all verden skal det være ille at barnet får sterk mat?

Eneste de virkelig kan reagerer på er om det er mye fyll og folk i huset da

Anonym poster: 5cf4ae5b56e7f4b5835d5dee178ebf36

Skrevet

Fester de hjemme mens barnet sover?

Ja, jeg ville meldt.

Skrevet

Nei, hallo, det er ikke en barnevernssak, litt rettsvern må folk ha før barnevernet kommer for å sjekke opp alt.. De burde heller bruke ressursene på alle de barna som har det mye verre, men som ikke blir fulgt opp..

Anonym poster: 1776325b22ef0b998bf8f2297ccf5422

Skrevet

ja de fester hjemme når barnet sover, og barnet er 15mnd så tviler på sterk mat er sunt for henne da. Hi

Skrevet

Sterk mat? øm, hvordan mat er det snakk om? ser barnet ut til å lide? mye av det har ikke du noe med. Men jeg reagerer på at du sier at de fester ofte når barnet sover i hus. Men om det er snakk om lite alkohol uten å bli beruset. Med noen gode venner. Så er vell det ok?

Skrevet

Hva vet du om det er begge som drikker når de har fest?

Jeg kommer ikke slutte å ha middagselskap eller rolig fest(nå er vi voksne folk som kan fint drikke øl, høre på musikk og snakke) bare fordi vi får et barn. Det er alltid en av oss som er klinkende edru når vi har enten hans sønn her eller når vi får egne barn.

Anonym poster: 2459e33219db7918d5cec7a25fe901de

Skrevet

Mat med Chilli, Pepperoni, de grønne jeg aldri husker navnet på, mye sterkt jeg ikke hadde gikk mitt barn. De fester hver fredag og lørdag med masse folk, og er en del ganger politi kommer også.

Skrevet

Har de en annen kultur? For da er det jo rimelig vanlig å ha sterkt krydret mat til barn. Skulle man anmeld dette hadde nesten alle innvandrerne i Norge blitt meldt inn til barnevernet...

Hvordan vet du forresten at de gir ungen sterk mat, kjenner du dem godt?

Skrevet

Meld bekymring, så sjekker bv. Kanskje de trenger veiledning i hjemmet feks. Mange hjelpetiltak som er mulige.

Anonym poster: a48347ecd8c88798c3a42ddfc183934e

Skrevet

de er helt norske. ho er en god venninne fra barndommen og jeg bor 2 hus bortenfor dem. kan jo sende et brev og se om noe skjer, hvis ikke er ikke dette alvorlig nok.

Skrevet

Men er begge fulle når barnet sover?

Skrevet

Ja

Skrevet

Bare det med festingen er grunn til å melde i mine øyne, men det er også grunn nok!

At et barn p 15 mnd ikke er i bhg er da virkelig ikke grunn til bekymringsmelding til bv! Sjokkert over at noen syns det. Såklart: har barnet det ille hjemme stiller jo saken seg annerledes men da må det jo også tas tak i det uavhengig av om barnet er i bhg eller ikke. Er det virkelig kommet så langt at en ikke kan ha en 1-åring hjemme fra bhg fordi noen mener det er skadelig?

Anonym poster: b8daba6b1837d2ca276e4f7c754f465d

Skrevet

Er foreldrene til venninnen min som mente det var beste for jenta og komme i barnehagen, jeg vet jo ikke alt som skjer der 24/7,men fester med dem,når sønnen min er hos pappan sin anhver helg, for meg er det uaktuelt og feste med et barn til stede,eller når jeg har min sønn,men kanskje jeg overreagere veldig her.

Skrevet

Sterk mat er ikke farlig. Veldig salt mat derimot,...

Tynt grunnlag ut i fra det du skriver.

Anonym poster: b7b056eeb9e75bdad205adc470a8a04a

Skrevet

Du overreagerer ikke når det kommer til feste delen!

Skrevet

Hvordan kan du egentlig vite at barnet er hjemme når de fester?

Skrevet

Jeg fester med dem, når barnet mitt er hos faren anhver helg.

Skrevet

Det er jo bare å sende mail te bv å så sjekke di det opp bare det du skrive der e ikke godt nokk grunnlag å ta fra noen ett barn men di kan hjelpe med veiledning i hjemmet, å ikke alle som tenke seg om sjøl om di får barn :(

Me er alle forskjellige ang det å feste med barn hjemme hos oss har vi aldri fest når barna er hjemme om mannen vil ta seg ei øl etter at dem er lagde er noe annet men eg drikka aldri noke så lenge der e barn undre samme tak men det er meg.

Anonym poster: b34f10b858fbc97233af7525c22e6e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...