Gå til innhold

er du organdonor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, for jeg rett og slett ikke vil

Kunne du tatt imot organer fra andre?

Anonym poster: 83f0eaadc6235837b04495c6472abac0

Nei, hadde nok ikke klart det

Heller dø fra barna enn å ta i mot et organ fra andre? Hvorfor? Og hva om ungen hadde hatt behov for et nytt organ for å kunne leve videre?

Anonym poster: 0d8797e8573a16534e447990ddfabbc4

Jeg vet at jeg ikke kommer til å takle tanken å ha en annens persons organ(er) i meg, noe som kommer til å ødelegge meg psykisk.

Hva det gjelder jentungen kan jeg dessverre ikke svare deg på hva jeg ville gjort hvis det skulle skje. Mest sannsynligvis vil jeg ikke ha mye valg, siden barnevernet kan (og mest sannsynligvis vil) bli innblandet og da vil de avgjøre slikt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil gjerne donere. Jeg respekterer de som ikke vil, men klarer ikke å forstå tankegangen. Det er jo ikke litt av meg, bare noe jeg har lagd på en måte.

Anonym poster: 6cdc1ad20c1757026d1658b37f9e8455

Skrevet

Ja! jeg ser ingen grunn til at folk skal være egoistiske etter sin død.

Skrevet

Ja det er jeg. Har donorkort i lommeboka og alle mine nærmeste er informert om hva jeg vil slik at de vil ikke være i tvil dersom ulykken skulle være ute.

Jenta mi har jeg ikke tatt noen avgjørelse på om jeg ville donere bort organene hennes. Helt ærlig så tviler jeg på at jeg ville klart tanken på at noen skulle kutte ut noe av den lille kroppen dessverre.

All respekt og ære til dem som lar barna sine være donor. Det er veldig mange barn der ute som trenger nye organer for å overleve også....

Skrevet

Ja. Har donorklistremerke på førerkortet. Samme har mannen. Har sagt fra til alle i familien at jeg vil gi bort alt som er brukbart. Tror de hadde gjort det uansett hvis det hadde skjedd meg noe.

Syns det heller burde vært at man skulle registrert seg imot det. Er alt for mange som ikke tar stilling til det på forhånd.

Skrevet

Ja, selvfølgelig vil jeg si, hva i alle dager skal jeg med dem etter at jeg er død?

Jeg skal kremeres, og det de kan bruke må de gjerne fjerne før jeg sendes inn i ovnen.

Anonym poster: 93ed9a8921e2e503427233338660a641

Skrevet

Ja jeg er donor, har kort i lommeboka og de pårørende vet om det.

Skrevet

Ja, har donorkort og har gitt mannen klar beskjed om at han må respektere det ønsket om det skulle bli aktuelt. Jeg prøver også å oppfordre han til det samme.

Anonym poster: 427ddafa5ed6b1e6b6ee56551a99252b

Skrevet

Ja, jeg er donor. Det samme er mann og barn.

Anonym poster: 6faf5e354c2cffb016d99eb4005f1c0e

Skrevet

Ja, både mannen og jeg har donorkort. Har ikke tatt stilling til barnet vårt, og håper jeg slipper å gjøre det noensinne <3

Skrevet

Nei, men kunne fint tatt i mot. Vet det høres fælt ut, men sånt er det.

Anonym poster: f58bd37c6786362472ca2047130d7ee1

Gjest overlord
Skrevet

Ja, selvsagt er vi det.

Jeg mener at istedenfor å registrere seg som donor burde registrere seg dersom man ikke vil donere. Og videre at de som registrerer seg da heller ikke kan motta organer fra andre.

Skrevet

Ja, selvsagt er vi det.

Jeg mener at istedenfor å registrere seg som donor burde registrere seg dersom man ikke vil donere. Og videre at de som registrerer seg da heller ikke kan motta organer fra andre.

det hørtes ekstremt ut.. ikke noe som kunne skjedd i damokratiske norge... men ser hva du mener..

Anonym poster: d932f83dbffdfb909ece5d8341e5256e

Skrevet

Ja, selvsagt er vi det.

Jeg er faktisk helt enig.

Skrevet

Ja det er jeg bare:-) har donorkort.

Skrevet

Den dagen jeg dør får de ta de organene som kan brukes , men jeg er syk (ikke dødelig men noen av organene kan være skadet pga sykdom /medisin) så jeg vet ikke om så mange av de kan brukes.

Anonym poster: 3ac7024e8a5f50b14c91ab78d86c5e65

Skrevet

Men alle er vel klar over at selv om du har donorkort så er det slik at familien må godkjenne at organene dine brukes etter din død allikevel?

Anonym poster: 3ac7024e8a5f50b14c91ab78d86c5e65

Skrevet

Har ikke donorkort. Er utenlandsk, og har kronisk sykdom, så får antagligvis verken gi blod eller donere organer til noen.

Anonym poster: 69ffc1b24eaa3246f5e89c6e5a1a300f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...