Gå til innhold

er du organdonor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er tankene dine rundt det?

jeg vurderer det...synes tanken er litt ubehagelig, men det veier mer opp at en muligens kan redde et eller flere liv...

Anonym poster: d932f83dbffdfb909ece5d8341e5256e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg donerer gjerne bort organene mine når jeg ikke selv har bruk for dem lengre.

Skrevet

Jeg vil gjerne gjøre det,jeg trenger de jo ikke selv når jeg er død

Skrevet

Ja, det har jeg vært bestemt på siden den dagen jeg ble 18. Jeg er nå 29, og ser fortsatt bare fordeler med at organene mine kan komme til nytte for andre når jeg ikke trenger dem mer.

Skrevet

Nei, fordi de ikke vil ha meg.

Anonym poster: 473afd5230d3596d70928868d8556202

Skrevet

jeg donerer gjerne bort.

Men den dagen jeg ligger som en grønnsak, er det faktisk opp til mine pårørende åt a den endelige bestemmelsen. jeg ahr selvfølgeli informert de om mitt ønske, men til syvende og siste er det de som bestemmer

Anonym poster: 014dc19d7ab8fbf98424d663b1596383

Skrevet

jeg donerer gjerne bort.

Men den dagen jeg ligger som en grønnsak, er det faktisk opp til mine pårørende åt a den endelige bestemmelsen. jeg ahr selvfølgeli informert de om mitt ønske, men til syvende og siste er det de som bestemmer

Anonym poster: 014dc19d7ab8fbf98424d663b1596383

Ikke hvis du har donorkort, da kan ikke pårørende bestemme

Anonym poster: 83f0eaadc6235837b04495c6472abac0

Skrevet

Jeg er ;) . Har kort i lommeboka og App på tlf som viser at jeg er organdonor. Hvis ulykken skulle være ute, er det fint om organene kan redde flere menneskeliv. Hva skal vel jeg med dem, om det skulle gå så galt!?! Tenk at de kan redde såpass mange mennesker!! istedenfor å gå tapt......

Skrevet

Nei, fordi de ikke vil ha meg.

Anonym poster: 473afd5230d3596d70928868d8556202

De vil heller ikke ha meg, noe jeg synes er synd da noen av organene mine fint kan brukes tross min tidligere kreftsykdom.

Skrevet

Ja.

Synes tanken er litt ekkel i tilfelle jeg får bruk for de i et eventuelt neste liv. Men sjansen for det er vel liten. Organene mine trengs sikkert ikke da. Satser på det. Så da vil jeg at noen andre kan få glede av de hvis det blir aktuelt. Har informert min mann og min mor samt at jeg bærer med meg kort og klistremerke i lommeboken om at jeg er organdonor.

Skrevet

Ja. For meg er det en selvfølge siden jeg selv gjerne tar imot et organ dersom jeg en gang skulle ha behov for det.

Skrevet

Jeg er blodgiver og står i registeret som benmargsdonor. Dersom jeg dør på en slik måte at det blir aktuelt er det opp til mine nærmeste å ta denne avgjørelsen. Det er tross alt de som skal leve med valget, jeg dør jo. :P

Skrevet

Blodgiver, benmargsdonor og organdonor (men heldigvis tar de ikke organene mine før jeg ikke trenger dem selv lengre) :P

Skrevet

Ja, jeg trenger dem jo ikke da.;)

Men det er ingenting juridisk bindende ved donorkort. Til syvende og sist er det de pårørende som bestemmer. Så jeg oppfordrer alle til å informere sine nærmeste om dette ønsket slik at avgjørelsen kanskje blir enklere.

Skrevet

Nei, for jeg rett og slett ikke vil

Skrevet

Åff kårs!!:-)

Har ikke bruk for dem etter min (hjerne-) død uansett, da får heller andre ta dem i bruk.

Fint hvis noen andre kan "leve gjennom meg"!

Skrevet

Kunne du tatt imot organer fra andre?

Skrevet

Nei, hadde nok ikke klart det

Skrevet

Nei, hadde nok ikke klart det

Heller dø fra barna enn å ta i mot et organ fra andre? Hvorfor? Og hva om ungen hadde hatt behov for et nytt organ for å kunne leve videre?

Anonym poster: 0d8797e8573a16534e447990ddfabbc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...