Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Vi har et barn på to år. Barnet har nesten alltid ligget i vår seng. Jeg sliter med store korsryggsmerter, som blir verre av å ligge i en dårlig seng. Nylig invisterte vi mye penger i en deilig, myk seng som er helt fantastisk å ligge i for ryggen min. Har mye mindre smerter enn før! I tillegg har jeg i mange herrens år slitt med søvnproblemer. Jeg jobber fulltid+barn å ta meg av+skole, og trenger den nattesøvnen jeg kan få. Barnet er blitt så stort nå at jeg rett og slett ikke klarer å sove ordentlig med henne i midten. Derfor holder vi på å lære henne å sove på eget rom, før jeg går bananas av søvnmangel. Når vi akkurat har lagt oss i senga, da hyyyyler jentungen fra rommet, så jeg blir nødt å gå inn til henne. Der nekter hun å legge seg ned igjen, og da sier mannen: jaja, ta henne med over i vår seng. NEI DET ER IKKE OKEI. Men jeg gjør da det, for jeg er trøtt, jeg er sliten, jeg sov nesten ingenting forrige natt for det samme skjedde da, jeg takler ikke den hylingen og en mann som ikke gidder å gjøre noe for å stoppe det annet enn å ta den enkleste veien. Må nevne at i morgen er eneste morgenen jeg har på å sove meg litt opp, før jeg skal på jobb om kvelden. Så da ligger de der da, de to og sover. Jeg vurderte å legge meg i jenta sin seng, men da får jeg store smerter i i ryggen i morgen tidlig. Legger jeg meg i senga MI så er det knapt plass til meg, og hun ligger å sparker meg i hodet hele natta. Ikke får jeg til å bære hun over til sitt rom heller, ryggen min er for svak. Så sitter jeg her i stua, er kreperende trøtt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og mannen bryr seg ikke. Jeg er LYNFORBANNA. Så nå tar jeg tak, går å vekker mannen og får han til å bære jenta i senga sin igjen. Så får han omså ligge der med henne i natt, for jeg trenger SØVN. Anonym poster: d6c9bec7ad95b8ec59bad74fac26d5ea
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Grunnen til at du er forbanna er nok fordi du er i underskudd med søvn. Jeg blir selv jævlig forbanna med lite søvn. Men om jenta deres er sunn og frisk så må dere bare ta opp kampen med egen seng på sitt eget rom. Hjelper ikke være sint, ikke en gang på gubben. Han vil bare ha søvn han og. Anonym poster: 91b464f725708ecf7edb20107288f930
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #3 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe
Light of my life Skrevet 7. februar 2013 #4 Skrevet 7. februar 2013 Får håpe du vekket gubben og sover søtt nå
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #5 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Som noen skriver her så er hun nok sint pga søvnmangel. Dette har ingenting med at HI ikke skulle hatt barn. Så lenge mannen ikke vil ta opp kampen med å få henne til å sove i egen seng, så synes jeg mannen kan sove på sofaen. Anonym poster: 8a75a96884d061a635b5fcb4e0805f41
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. februar 2013 #6 Skrevet 7. februar 2013 Du får hive gubben på flatseng på rommet hennes. Da lærer hun å sove i egen seng, du slipper vondt i ryggen.
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. februar 2013 #7 Skrevet 7. februar 2013 Eller så ta sengen hennes inn på rommet deres og sett den inntil sengen deres. Slutt å ta henne over i deres seng og vend henne gradvis til å sove alene.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #8 Skrevet 7. februar 2013 Herlighet, det er jo deres egen feil som har latt hun sove i sengen deres så lenge!! Ikke en gang en nyfødt baby trenger det. Stakkars 2-åring som må ha en sur mor for et problem som dere voksne har skapt. Bare å skjerpe seg, det er tøft å ha barn. Anonym poster: 5ba8e32cfec9ea32d456268cfd6c9df2
LittLykkelig Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Haha for en konklusjon du drar! Kjipt svar..
LittLykkelig Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 HI, har stått i det samme selv. Dere må bare gå cold turkey og la henne sove i senga si. 2-3 netter der dere konsekvent ikke gir etter burde være nok. Og gi henne ros hver morgen for å ha vært stor jente og sovet i senga si hele natta. Her har toåringen selv fått se at han sover bedre i egen seng.
soleia Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Heilt einig! Folk med svake ryggar, svake bein, psoriasis, pollenallergi og flass bør ikkje få barn!
Gjest Yzma Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe ...dummeste svaret jeg har lest her inne. Topp fem i det minste. Hi, finn en madrass, legg den på ungens rom og send gubben dit frem til at ungen kan sove alene. Og får dere flere barn, så har dere lært å vende ungen tidlig til å sove i egen seng. Bare lurer.. Hvilken jobb har du når du ikke kan bære jenta di engang uten å få vondt i ryggen?
Gjest Yzma Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Heilt einig! Folk med svake ryggar, svake bein, psoriasis, pollenallergi og flass bør ikkje få barn! Det burde ikke uvitende og fordomsfulle dotter heller. And yet, here we are.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Utrolig dumt at dere ikke vendet henne til å sove i sin egen seng da hun var mindre. Her plasserte vi nurket vårt i spinkel senga fra han var 4 mnd, dvs etter at vi begynte med fast føde til han. Selv om han ikke sovet natta gjennom frem til han var ca 1år, så fikk vi iallfall bedre søvn hele gjengen. Anywayz, kan dere ikke prøve å vente med å ta denne kampen til fredag? Så bytter dere om hvem som skal tam hvilke dag i helga?! F.eks du starter på fredagskvelden med kampen, ta deg en lang middagslur før jentungen deres skal sove, så er du opplagt til kampen starter. Så overtar så mannen din på lørdag, og du på søndag f.eks. Ingen vits å gjøre det når verken du eller han er helt uthvilt. Da blir det bare tull! Mitt råd til deg er å ta kampen nå mens hun er enda liten, det blir bare verre og verre med årene. Lykke til! Anonym poster: 40b80f1b7b50c852c1005574777a410a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Synes da det kommer ganske tydelig frem at det er mannen hun er sint på. Han har da også valgt å få barn. Anonym poster: feb0f135b8efef8def934d2bbb78fe96
soleia Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 (endret) Eg får støtt og stadig både ein 3,5 åring og ein 2 åring i senga, og det stel litt søvn ja, sjølv om eg ikkje har ryggproblem. Men det er minste motstands veg for oss, framfor å ta ekstraarbeidet med å skulle gå inn og roe ned på eige rom, eller fylgje attende gang på gang. - og så er det kos, så eg skjønar mannen din. Kan det vere lettare for jenta i ein overgang om pappaen kunne ligge på madrass inne på rommet hennar? Det har og funka dei gongene me har bore ungane attende til senga si etter at dei har sovna til att i vår. Mange venner ungane av med å sove i foreldresenga ved å tilby dei ei madrass ved sida av senga, men det er ho nok litt lita for enno. Eller er det slik at ho ikkje har lært å sovne i eiga seng enno? Då ville eg ha brukt litt tid på det, ikkje berre trudd at det skulle ordne seg umiddelbart. Eldste hjå oss har vore ein litt engsteleg type, som ikkje kunne sovne utan at me var der. Då funka det å sitte på ein pinnestol som me dag for dag flytta nærare døra, og etter kvart flytta utanfor døra. Hadde ikkje teke eit hyle/skrikeregime der de berre skal sitte i stova og høyre på grininga til ei fortvila jente. Endret 7. februar 2013 av soleia
MammantilNurket Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Heilt einig! Folk med svake ryggar, svake bein, psoriasis, pollenallergi og flass bør ikkje få barn! Fysjom; Disse genetiske utskuddene burde tvangssteriliseres alle som en. (inkludert undertegnede som har ... skjeve hornhinner ...) Men seriøst, her handler det vel egentlig bare om at Mamma og Pappa må spille på lag i den forstand at Pappa trenger er realt spark i stumpen og må spille på lag med Mamma Kjære HI, Håper at dere finner ut av det og at mannen tar i et tak. Man BLIR sinna og helt sprø av søvnmangel - lykke til! Jeg synes at du fortjener en husmorferie, jeg
soleia Skrevet 7. februar 2013 #18 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Heilt einig! Folk med svake ryggar, svake bein, psoriasis, pollenallergi og flass bør ikkje få barn! Det burde ikke uvitende og fordomsfulle dotter heller. And yet, here we are. Må berre forsikre meg om at du skjønte at det var ironi, for eg meinte eg var sikker så eg tok med flass
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #19 Skrevet 7. februar 2013 Tabbe å la henne sove hos dere så lenge, men ikke noe å gjøre med nå. Snakk sammen når dere begge to er våkne og bli enige om en strategi for å venne henne til å sove i egen seng. Dere må nok regne med noen netter med lite søvn og kansje at en av dere sover inne hos henne en stund, men det er en rgangsfase. I tillegg bør du sansynlig vis få et skikklig treningsprogram av en fyseoterapaut eller en annen spesialist for å ske ryggen din. De fleste korryggsmerter skyldes svake muskler pga for lite aktivitet og trening. 20 min styrketrening for rygg og kjernemuskelatur daglig løser problemet for de fleste. Mange mener også at myke senger gjør problemet større på sikt da det er med på å gjøre musklene svakere og svakere. Anonym poster: c23dd4daed77f5f7e4ad71efa60c049b
Von Hertelhofen Skrevet 7. februar 2013 #20 Skrevet 7. februar 2013 Som man reder, så ligger man, bokstavlig talt... Dere må ta dere en helg å venne ungen til å sove i sin egen seng, vær standhaftige !
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #21 Skrevet 7. februar 2013 Tre muligheter. 1) Flytt hennes seng inn påderes rom. Still den ved siden av fars side da han tydeligvis sover best på nettene. 2) Far sover på gulvmadrass ved siden av hennes seng. 3) Gå inn når hun gråter. Fortell med rolig og vennlig stemme at "nå må du sove, nå er det natta". Legg henne bestemt ned og tusle ut igjen. Gå inn igjen hvert minutt og gjenta. Kan ta noen timer første kveldene men det tar kortere og kortere tid etterhvert. Ikke vent i mange minutter med å gå inn, men få henne til å forstå at å komme opp og ut ikke er noe alternativ. Hold fast ved at natta ikke er skummel og at hun er stor og flink jente som klarer å sove i egen seng. Har hun kosebamser i senga og/eller nattlampe hun finner trygghet i? Anonym poster: eb0ed1c35f9d201e569417d4e993f34c
Love my kidz Skrevet 7. februar 2013 #22 Skrevet 7. februar 2013 Enig i flere her som gir dere gode råd om hvordan venne jenta på eget rom. Husk at hun er vant til deres nærhet og å plutselig ha henne på eget rom blir egentlig litt for brutalt. Her ble poden vår vant til å ligge på voksenrom da jeg flyttet fra bf da gutten var tre år. Vi flyttet sammen igjen nesten et år etterpå, men da til liten leilighet med kun ett rom. Da vi tilslutt kjøpte oss hus gledet vi oss til å ha gutten på eget rom. Men lille vennen var jo redd og nektet på det. Endte med at vi flyttet hans seng på vårt. Nå er han fem år og vi har startet påvenning til eget rom. I tillegg til hans egen send har vi flyttet en rammemadrass på hans rom som jeg ligger på til han er vant med rommet og dets atmosfære. Så tenker jeg å gradvis legge meg på vårt rom. Hos dere synes jeg mannen din skal ta den jobben siden du trenger å ligge i den beste sengen. Om dere går rett på å ha ekstraseng på hennes rom eller om hun får egen seng på deres rom må bli deres valg. Men ikke la henne ligge alene i starten. Lykke til, og god bedring med ryggen
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #23 Skrevet 7. februar 2013 Nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått men mitt råd er ta kampen nå. -Snakk med mannen din om at dere kan ta annenhver natt ol. -Kjøp en skikkelig madrass som du tåler å ligge på med ryggen din og legg den under sengen til barnet slik at dere bare drar den frem om natten. Når barnet våkner følger dere barnet inn i sengen og legger dere på madrassen og evt holder henne i hånden. - Lag en fin plakat sammen med barnet hvor dere lager et visst antall ruter hvor hun kan få klistre klistre merker for hver natt barnet har vært flink og har sovet i egen seng. (Med eller uten dere på gulvet) siste ruten betyr større premie evt en gave osv. Anonym poster: 0bec8e791d1aee426eaaacc7cae63193
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2013 #24 Skrevet 7. februar 2013 Vi har et barn på to år. Barnet har nesten alltid ligget i vår seng. Jeg sliter med store korsryggsmerter, som blir verre av å ligge i en dårlig seng. Nylig invisterte vi mye penger i en deilig, myk seng som er helt fantastisk å ligge i for ryggen min. Har mye mindre smerter enn før! I tillegg har jeg i mange herrens år slitt med søvnproblemer. Jeg jobber fulltid+barn å ta meg av+skole, og trenger den nattesøvnen jeg kan få. Barnet er blitt så stort nå at jeg rett og slett ikke klarer å sove ordentlig med henne i midten. Derfor holder vi på å lære henne å sove på eget rom, før jeg går bananas av søvnmangel. Når vi akkurat har lagt oss i senga, da hyyyyler jentungen fra rommet, så jeg blir nødt å gå inn til henne. Der nekter hun å legge seg ned igjen, og da sier mannen: jaja, ta henne med over i vår seng. NEI DET ER IKKE OKEI. Men jeg gjør da det, for jeg er trøtt, jeg er sliten, jeg sov nesten ingenting forrige natt for det samme skjedde da, jeg takler ikke den hylingen og en mann som ikke gidder å gjøre noe for å stoppe det annet enn å ta den enkleste veien. Må nevne at i morgen er eneste morgenen jeg har på å sove meg litt opp, før jeg skal på jobb om kvelden. Så da ligger de der da, de to og sover. Jeg vurderte å legge meg i jenta sin seng, men da får jeg store smerter i i ryggen i morgen tidlig. Legger jeg meg i senga MI så er det knapt plass til meg, og hun ligger å sparker meg i hodet hele natta. Ikke får jeg til å bære hun over til sitt rom heller, ryggen min er for svak. Så sitter jeg her i stua, er kreperende trøtt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og mannen bryr seg ikke. Jeg er LYNFORBANNA. Så nå tar jeg tak, går å vekker mannen og får han til å bære jenta i senga sin igjen. Så får han omså ligge der med henne i natt, for jeg trenger SØVN. Anonym poster: d6c9bec7ad95b8ec59bad74fac26d5ea Ok. Ungen MÅ sove i egen seng, så får heller du eller gubben krangle om hvem som skal ligge på madrass på henens rom frem til hun klarer det. Dette ender ikke før dere slutter å ta henne over i deres seng!!! Anonym poster: 7845a950b1eabadbd2615abbcce4c6f2
Gjest Ingen skal få! Skrevet 7. februar 2013 #25 Skrevet 7. februar 2013 Er du sint på en 2-åring? Er da ikke hennes feil at du har vondt i ryggen? Dette burde du tenkt på før dere ble gravide og valgte bære henne fram. Du visste jo om din svake rygg? For å kunne leke/følge opp, deriblant bære barnet må en ha sterk rygg.... Anonym poster: de3bfbeffa5a5d85cbde044a6bd96ffe Heilt einig! Folk med svake ryggar, svake bein, psoriasis, pollenallergi og flass bør ikkje få barn! Spesielt flass, uææ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå