Gjest overlord Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? 2) Hva er greia med lysfat? 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? 4) Hvor ble dukene av? 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? 6) Hvor er bøkene og maleriene? 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Etter å ha lest x-antall interiørblogger i dag ser jeg at det grovt sett finnes to sorter hjem. 1) De hvite med lysfat, drivved, store veggklokker, bilder av ungene i hvite rammer og altfor mange sofaputer. 2) Retrohjemmene med innslag av 70-talls tapet, bambi, ekorn, respatex og kjoler på veggene.
Nettie+jentungen Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 Og hvorfor skal det henges "englefjær" over alt?
Gjest overlord Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Og hvorfor skal det henges "englefjær" over alt? Eller enda verre; bilder av unger med englevinger!
Gjest Kira bjeffer Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? Fordi det er en fin basisfarge 2) Hva er greia med lysfat? Aner ikke, støvsamlere spør du meg 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? Godt spørsmål! 4) Hvor ble dukene av? De reiv ungene av. 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? Fordi noen tror det er kult, evnt eneste måten de får frem et statment på. 6) Hvor er bøkene og maleriene? Sannsynligvis macher ikke bokomslagene resten av fargene i huset, og det samme gjelder vel maleriene. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? Det har jeg aldri sett, men da hadde jeg begynte å lure på hvordan det så ut i vedkommende sitt klesskap 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Jeg trodde stiger ble brukt til å klatre opp på, men da tar jeg tydeligvis feil.
tinaibobla Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Tror ingen andre enn de som blogger har sånne hjem.
Gjest overlord Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Tror ingen andre enn de som blogger har sånne hjem. Men ser ikke da de som blogger at de andre som blogger har identiske hjem? Og blir det ikke da litt dumt å hevde at man har en "unik stil".
Magia Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? - Fordi det er in. 2) Hva er greia med lysfat? - Det er in. 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? - Fordi det er in. 4) Hvor ble dukene av? - De forsvant når det ble in med nakne bord. 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? - Fordi det er in. 6) Hvor er bøkene og maleriene? - De som har bøker og malerier er ikke typen til å innrede etter hva som er in, og oppretter heller ikke interiørblogg. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? - Har jeg aldri sett. 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? - Fordi stiger er in, mens praktisk ikke er det.
frk Nilsen Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Aner ikke 1, alt males hvitt, ja til hvite vegger, men dør ikke av noe tapet eller farge. Møbler, ikke faen, har da små barn! 2. Lysfat, bruker lystestaker, synes de fra Hay er nydelige! 3. Gutta prøver stadig vekk å ta inn kvister og pinner, kommer ikke i hus! 4. Liker ikke duk til daglig, men kan ha på en linduk eller voksduk til middagsbesøk (kommer an på settingen) 5. Vet ikke hva greia med dølle dikt på veggen er, har noen barne wallstickers for å dekke over hakk i en kommode. 6: Kunsten er på veggen, bøkene i bokhylla 7. Klærne er i skapet eller i skittentøyet 8. Stige til håndklær på badet, har ikke skjønt greia. Jeg er så ut at jeg bruker kroker Nå er ikke jeg interiørblogger heller da, så er nok ikke rette dama å spørre! Har et punkt til: Hvorfor må alle ha 14 saueskinn liggende over møbler og på gulvet?? Endret 6. februar 2013 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 1. Fordi jeg liker å ha det lyst inne og fordi alle andre farger ( på møbler, gardiner osv) passer til hvitt. 2. Levende lys er veldig koselig, og lysfat er veldig grei å plassere lysene på. 3.For å lage en kontrast til alt det andre 4.De er bare plagsomme å flytte på når man skal tørke av bordene, pluss at det er livsfarlig med baby i hus som lærer seg å gå rundt stuebordet... 5.Fordi jeg synes det er veldig fint 6.På loftet 7.Det har ikke jeg heller skjønt. 8.Stiger er finere Snakker kun for min egen del da Anonym poster: 3867b077226588a954991312c0052e40
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? For da slipper man å finne andre farger, og tenke for mye på veggfargen. 2) Hva er greia med lysfat? greit å ha alt samlet på en plass.. 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? Man tror det er unikt. 4) Hvor ble dukene av? De forsvant . 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? Facebook i huset.. 6) Hvor er bøkene og maleriene? De har da ikke råd eller tid til å lese bøker. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Anonym poster: 76c5d50d2dc61dd655f742e29bf60d14
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #11 Skrevet 6. februar 2013 Hvilke interiørblogger mener de har en unik stil? Vil gjerne lese en slik blogg Anonym poster: 4bf81cde4c62f88f8de5405e04ee4bad
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #12 Skrevet 6. februar 2013 Er så enig med deg, jeg hater virkelig den stilen. Jeg elsker herskapelig stil og skulle ønske de sendte "herskapelig" av hun toppen beckh dama. Forresten noen som vet om noen blogger mer av min type?? Altså litt gammeldags, herskapelig stil. Anonym poster: 961b78be067f5633e9b096e862704da0
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #13 Skrevet 6. februar 2013 Av samme grunn som at "alle" plutselig begynner å gå med tynne skjerf på tykkeste sommeren, og Canada Goose/Fjellreven-jakker og alt annet folk unisont velger å kle på seg: trender. Og folk kan egentlig ikke klandres, da all inspirasjon er ekstremt enfoldig. ALT er likt, uansett hvilket interiørblad eller hvilken interiørblogg du leser. Og norske 'hippe" hjem er blitt flaut forutsigbare: Eames-stoler (bombe). Og en crazy loppisstol med crazy farge som liksom-alibi for en ellers noe stiv stil. Industrilampe. Hay-puter. En eller annen stor kurv til oppbevaring av puter. Og ja, alt det andre du nevner. Og den JÆÆÆÆVLA kjolen på veggen!!., Anonym poster: 8143568246f6fc5f5f338fe64be115a8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #14 Skrevet 6. februar 2013 Skrevet i dag, 20:58 1) Hvorfor skal alt males hvitt? Fordi jeg begynner å bli gammel og trenger mye lys, dessuten er jeg lat og orker ikke følge moten, dermed lettere å bare bytte gardiner/puter/møbler etc etterhvert som det er behov 2) Hva er greia med lysfat? Jeg synes det er fint på denne årstiden, men mitt lysfat ser jeg er veldig slunken i forhold til mange andres. Lysa i dag (3 kubbe) er forøvrig grønne 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? Hvem gjør det/hva er det? Pynt? 4) Hvor ble dukene av? Har det til fint, ellers orker jeg rett og slett ikke. Unga er for uoppdragne! 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? Jeg synes noen er praktiske, feks wc, andre kan være fine og bety noe for deg. De fineste lager man selv! 6) Hvor er bøkene og maleriene? Henger kun opp malerier jeg kjenne de som har laga, har ellers ingen forhold til kunst! Bøker har vi da, men ikke i stua. Støvsamlere jeg har funnet plass til på kontoret, med glassdør. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? Er det til pynt mener du? Jeg har det nå fordi tørkestativet er fullt... Håper ikke det kommer noen! 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Har ikke, men driter i grunnen hva alle andre har. HVORFOR GJØR IKKE DU DET SAMME? Anonym poster: 9ec54731ac795b85ee691228bfeac640
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #15 Skrevet 6. februar 2013 Fordi du har lite annet å bry deg med... derfor ser du alt dette. Se en annen vei!! Anonym poster: 2a440f50064f86bbdbfb58f0f5ad3991
BareMas Skrevet 6. februar 2013 #16 Skrevet 6. februar 2013 Kjære overlord. Du mangler ett spørsmål nr 9. på lista di, jegerne meg friheten til å føye det på : 9. Hvor har disse folka ovner, dekodere, tver, fjernkontroller, høyttalere, ledninger m.m ?
Gjest overlord Skrevet 6. februar 2013 #17 Skrevet 6. februar 2013 Kjære overlord. Du mangler ett spørsmål nr 9. på lista di, jegerne meg friheten til å føye det på : 9. Hvor har disse folka ovner, dekodere, tver, fjernkontroller, høyttalere, ledninger m.m ? Det er nok bare fotoshoppet bort Og hvor har de stakkars ungene lekene sine?
Gjest Skofantomet Skrevet 6. februar 2013 #18 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? - Hvitt passer alt, og da kan jeg heller sprite opp med farger på puter, duket o.l 2) Hva er greia med lysfat? -Veldig praktisk så en ikke får talg på bordet 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? 4) Hvor ble dukene av? - duker + unger = usant 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? - For meg betyr veggordet mye, har fårt livsmottoet mitt på veggen, og det er greit å se på i de dager man glemmer sitt eget jeg litt. 6) Hvor er bøkene og maleriene? - Har ikke ro i rumpa til å lese bøker. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? - Blandt annet ikke, og for å ikke ha så dårlig samvittighet for alle de dyre kjolene jeg aldri gidder å bruke, de kan jo tross alt brukes til pynt! 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? - Praktisk jo, men praktisk er ut Etter å ha lest x-antall interiørblogger i dag ser jeg at det grovt sett finnes to sorter hjem. 1) De hvite med lysfat, drivved, store veggklokker, bilder av ungene i hvite rammer og altfor mange sofaputer. 2) Retrohjemmene med innslag av 70-talls tapet, bambi, ekorn, respatex og kjoler på veggene.
Gjest overlord Skrevet 6. februar 2013 #19 Skrevet 6. februar 2013 Jeg som trodde vi var sjelefrender? Vi får dele skosmak istedenfor interiørsmak vi da
BareMas Skrevet 6. februar 2013 #20 Skrevet 6. februar 2013 Kjære overlord. Du mangler ett spørsmål nr 9. på lista di, jegerne meg friheten til å føye det på : 9. Hvor har disse folka ovner, dekodere, tver, fjernkontroller, høyttalere, ledninger m.m ? Det er nok bare fotoshoppet bort Og hvor har de stakkars ungene lekene sine? Fanken, da får jeg vel bare slite med shiten da. Jeg har forresten ikke duk jeg heller, jeg har ettåring. Derfor har jeg også leker over hele stuegulvet, bra jeg ikke har interiørblogg!
Mamma&skatt Skrevet 6. februar 2013 #21 Skrevet 6. februar 2013 som interiørkonsulent har jeg ikke hvite vegger i mer enn 1 rom - gangen jeg har ingen drivved, ingen bilder av barn i englevinger, ingen respatex eller bambi tror mange lar seg rive med av diverse trender i stedet for å skape sin egen stil. jeg mener og innreder etter den filosofien at man innreder med de fargene, og stil elementene man liker, men at man prøver å gjøre det tidløst og enkelt å modernisere etterhvert som tiden går. det viktigste er uansett at man føler seg hjemme, uansett hvilken stilart man velger
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. februar 2013 #22 Skrevet 6. februar 2013 (endret) 1) Hvorfor skal alt males hvitt? Jeg har hvite vegger, av praktiske hensyn, jeg begynner å bli gammel og trenger mye lys. 2) Hva er greia med lysfat? Har små glassfat som vi setter telys på, er det under kategorien lysfat også? 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? Fatter ikke poenget! Veden er i vedkassa. 4) Hvor ble dukene av? Orker ikke å stryke. Bruker duk bare i jula, bortsett fra voksduk på spise- og kjøkkenbordet. 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? Grusomt! 6) Hvor er bøkene og maleriene? Bøkene er i "bibliotekhyllene i trappeoppgangen. Kunsten henger på veggene. Det gjør også familiebildene 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? Har til stadighet en kjole, en skjorte el.l. hengende "på veggen", men nei, det er ikke til pynt. Det er fordi de ikke tusler seg inn i skapet av seg selv... 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Upraktisk! Jeg har håndkletørker. Tar med 9-ern også, jeg: 9. Hvor har disse folka ovner, dekodere, tver, fjernkontroller, høyttalere, ledninger m.m ? Photoshop... Jeg har ledninger og kabler, fjernkontroller og høyttalere både her og der, jeg... Og pc-en på salongbordet... ;-) Men klart, jeg telles antakelig ikke, siden jeg har furu spisebord, svarte skinnsofaer og glassbord... ;-) Endret 6. februar 2013 av Hercule Poirot
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #23 Skrevet 6. februar 2013 1) Hvorfor skal alt males hvitt? Mote sikkert. Har det lyst vi også, men tror ingen andre enn oss har vinrød mur bak peisen. Meg og min mann gadd ikke male hele stua, så da ble det muren bak peisen istede når vi fikk ny ovn. Vips ble det mer farger i stua. 2) Hva er greia med lysfat? Sikkert mote. Jeg har ikke noe til overs for det. 3) Hvorfor drar man drivved inn i huset? Har hatt noe i det, men det er pga meg, ungene og min mor har laget noe ut av det etter å ha funnet på stranda ved hytta. Ungene har laget noen skulpturer med det sammen med bestfar også som står i gangen. 4) Hvor ble dukene av? De forsvant når småbarna kom inn i huset, har såvidt begynt å legge de på igjen, men siden ungene griser så er jeg fornøyd med å ikke ha så mange duker enda. 5) Wallstickers og veggord- hvorfor? Sikkert mote det også. Ungene har klistremerker på veggene, men tror ikke det går under det samme. 6) Hvor er bøkene og maleriene? Bøkene står i bokhyllene her, skulle igrunn kjøpt flere bokhyller siden jeg må legge bøker oppå hverandre nå. Maleriene er på veggen, sammen med alt annet vi har. 7) Hvorfor henge kjoler på veggene? Er det ikke plass i garderobeskapet? Hehe, hadde jeg begynt å lure om jeg så. Her henger det ingen kjoler på veggen hvertfall. 8) Hvorfor bruke en stige til å henge håndklær på? Er det ikke mer praktisk med et stativ? Har det på hytta, veldig praktisk. Vi trengte noe på badet, så vi laget en stige av rekved faktisk. Fikk laget den akkurat slik vi ville og i målene som passet inn. Etter å ha lest x-antall interiørblogger i dag ser jeg at det grovt sett finnes to sorter hjem. 1) De hvite med lysfat, drivved, store veggklokker, bilder av ungene i hvite rammer og altfor mange sofaputer. 2) Retrohjemmene med innslag av 70-talls tapet, bambi, ekorn, respatex og kjoler på veggene. Vi har nok ett hus som kommer langt ned på lista, for vi hwr ett hus som er bar vårt og ingen har likt. Vi har ikke interiør som en finner i ett interiørblad. Vi har ett interiør som passer oss som bor her. Vi har farger, leker, møbler, spill til og med rot har vi. Anonym poster: 430cefa9166d696151d04ea51104a30b
Line-mamma til to herlige Skrevet 6. februar 2013 #24 Skrevet 6. februar 2013 1. Alt trenger ikke males hvitt, men lyse vegger. Gardiner, små detaljer osv er med på å gjøre små rom større. Lufte det litt å gjøre det lyst og trivligr rundt seg. Dessuten passer det til alt å du kan endre hele rommet med små detaljer , uten å gjøre det helt store tingene. 2. Lysfat er noe som gir et helhets inntrykk. Det er vakkert å se på , lett å gjøre om på om man trenger forandringer og gir en følelse av lun het i hjemmet ditt. 3. Det gir sjarm, særpreg å en 'røffhet' blandet med alt det feminine. Jeg elsker det! 4. Duker kan være fint. Men syns likevell det blir feil. Det bare er sånn:-) 5. Syns det har sin sjarm. Men med begrensninger! 6. Bøker er i og for seg greit. Jeg har mine i kurver på ei hylle. Malerier har min del ingen personlighet. For meg skal hjemmet ha bilder av familien å barna. Det er med på og skape den lune å trygge følelsen rundt deg. 7. Kjolene mine henger i skapet. Men har en nydelig liten kjole som har vært min datter sin h når hun var et par mnd, hengene sammen med englevinger og et flott teppe på stigen min i stua. Den gir meg gode minner, får meg til å smile å er bare helt nydelig. 8. Stiger er engentlig utrolig sjarmerende! Den gjør så mye i seg selv. Har en i stua å en i gangen. Syns de er med på å gi hjemmet mitt en romantisk og feminin følelse;-)
Line-mamma til to herlige Skrevet 6. februar 2013 #25 Skrevet 6. februar 2013 Å beklager skrivefeil. Tutch tlf er mitt mareritt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå