Hello82 Skrevet 7. februar 2013 #26 Skrevet 7. februar 2013 Har bestilt ultralydtime til Ultralydportalen(privatklinikk) i Trondhjem. Er 10 uker og 5 dager på vei når jeg skal på time. Er det for tidlig og burde jeg ha ventet til uke 12?
mette88 Skrevet 7. februar 2013 #27 Skrevet 7. februar 2013 nei, du ser masse Var på ul når jeg var 10+6 og så det jeg ville se
Mini&Meg Skrevet 8. februar 2013 #28 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har vært på tidlig ul alle 3 gangene. De to siste har jeg vært både i uke 7-8 og i uke 12-13. Betalt selv alle gangene, og jeg kjenner mange som har gjort det.
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. februar 2013 #29 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har ikke tatt tidlig ul i noen av mine svangerskap. Hr ikke følt noe behov for det. Har også hørt hjertelyden i uke 12 med begge slik at jeg har visst at det lille hjertet slo. Hadde ikke legen funnet hjertelyden da så hadde jeg heller bestilt meg en ul for å bekrefte/avkrefte liv da..... Dette høres kanskje litt rart ut, men ser faktisk ikke noen grunn til å dra på tidlig ultralyd for å se en "klump" med et hjerte som slår. Saken stiller seg selvsagt annerledes for dem som har opplevd sa osv :-)
fikas Skrevet 8. februar 2013 #30 Skrevet 8. februar 2013 Alle reiser nok ikke på tidlig ul og jeg ser ikke helt poenget i de tilfellene hvor man har ett helt normalt svangerskap. Men jeg hadde også gjort det selv om det var en tilstand eller tidligere erfaringer tilsa at det var nødvendig. For meg har det ikke vært det og jeg har derfor ikke vært på andre ultralyder enn de som blir tilbudt i uke 18 og 32 (Og til diskusjonen om man burde bli tilbudt ul i uke 12 så syns jeg det faktisk er viktigere med vekstkontroll i uke 32 og er takknemlig for at vi har det tilbudet i Telemark!)
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. februar 2013 #31 Skrevet 8. februar 2013 Alle reiser nok ikke på tidlig ul og jeg ser ikke helt poenget i de tilfellene hvor man har ett helt normalt svangerskap. Men jeg hadde også gjort det selv om det var en tilstand eller tidligere erfaringer tilsa at det var nødvendig. For meg har det ikke vært det og jeg har derfor ikke vært på andre ultralyder enn de som blir tilbudt i uke 18 og 32 (Og til diskusjonen om man burde bli tilbudt ul i uke 12 så syns jeg det faktisk er viktigere med vekstkontroll i uke 32 og er takknemlig for at vi har det tilbudet i Telemark!) I uke 32 sier du, men er det kun denne uka eller er det ca denne uka?? Jeg skal på kontroll av morkakeplassering i uke 28. Tar de vekstkontroll da, eller bør jeg ta enda en kontroll i uke 32?
fikas Skrevet 8. februar 2013 #32 Skrevet 8. februar 2013 Alle reiser nok ikke på tidlig ul og jeg ser ikke helt poenget i de tilfellene hvor man har ett helt normalt svangerskap. Men jeg hadde også gjort det selv om det var en tilstand eller tidligere erfaringer tilsa at det var nødvendig. For meg har det ikke vært det og jeg har derfor ikke vært på andre ultralyder enn de som blir tilbudt i uke 18 og 32 (Og til diskusjonen om man burde bli tilbudt ul i uke 12 så syns jeg det faktisk er viktigere med vekstkontroll i uke 32 og er takknemlig for at vi har det tilbudet i Telemark!) I uke 32 sier du, men er det kun denne uka eller er det ca denne uka?? Jeg skal på kontroll av morkakeplassering i uke 28. Tar de vekstkontroll da, eller bør jeg ta enda en kontroll i uke 32? Ca uke 32 på samme måte som det er ca uke 18! Denne gangen var jeg på ordinær 19+2 og vekstestimering 33+4 forrige gang ca uke 18 og rett før uke 32. De tar nok sikkert en vekstestimering når de først er i gang i uke 28
Sli1 Skrevet 8. februar 2013 #33 Skrevet 8. februar 2013 Jeg var ikke på tidlig ul med førstemann, men da fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 15 uker på vei. Med andremann hadde jeg ikke peiling hvor langt jeg var på vei og bestilte tidlig ul på Oslo city klinikken. Da var jeg 14 uker, og legen min trodde at jeg var 11 uker så var glad for det i ettertid:) betalte 1180 kroner for grundig sjekk og fikk tilogmed vite kjønn, noe jeg ikke hadde forventet i uke 14:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå