Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #26 Skrevet 6. februar 2013 Blir gal av svigermor jeg!! Likte henne kjempegodt - hlt til jeg ble gravid. For det første så krevde hun at hun skulle bli med på første svangerskapskontroll, hos legen.... ehhh, nei, sa jeg. (for det hadde jeg virkelig ikke lyst til, hadde ikke villet ha med min egen mor eller mannen heller) Så, ville hun være med på den ordinære ultralyden. Jeg og mannen vile ha den for oss selv, og dro derfor alene. Da lagde hun sånn spetakkel at jeg tilslutt bestilte en privat ultralyd som hun kunne være med på. Hun ble glad da. Helt til jeg også inviterte min egen mor til å bli med. (hvorfor skulle det være et problem? De er bestemødre begge to. Når jeg først skulle på ul slik at hun fikk se, så kunne vel mamma også være med?) Nei, da satte hun seg på bakbeina, og nektet å være med, samt lot være å prate med oss på nesten tre mnd. Når fødselen nærmet seg så kom hun på banen igjen. Og det var en selvfølge at hun skulle bli med på fødsel... helt uaktuelt. Etter å ha sagt til henne ørten ganger (både jeg og mannen) endte hun likevel med å møte opp på fødestua (og måtte eskorteres bort fra sykehuset av en vekter.....) Sa da pratet hun ikke mer oss på 4 mnd. Babyen er nå 6 mnd, og hun har involvert seg igjen. Hun mener jeg (ikke mannen min, for han danser bare etter min pipe sier hun) er et hespetred og hun snakker ikke tl meg når hun er på besøk her, eller vi er hos henne... Så det nyeste forslaget hennes da. Mannen min skal straks ut i perm i 12 uker, og jeg skal ut i jobb. Da mener svigermor bestemt at mann og baby skal flytte hjem til henne disse tre månedene (de bor ca. 2 timer fra oss) så kan jeg komme og besøke i helgene....... jeg må bare le altså. Og når mannen min sier at det er helt uaktuelt og at han ikke har noe ønske om det overhodet. Så ringer hun meg og sier "Du er en manipulerende psykopat som har tatt sønnen min fra meg...." javel... Anonym poster: d161c9b0f218761f9570ac9edfa554f9 OK ? Hva så om hun kunne fått lov til å bli med på deler av fødselen ? Kunne jo stått litt ute på gangen også..Herregud!!! Greit nok at enkelte svigermødre er sprø..men noen ganger er det faktisk en del svigerdøtre som også er vanskelige!!! Noen ganger går det sikkert gretit om du også ofrer litt for fredens skyld!! Du setter jo mannen i en klein situasjon også .. Anonym poster: 96fd1ae2e91c5c1d52ec6ec00df6bd7c
3 i april Skrevet 6. februar 2013 #27 Skrevet 6. februar 2013 Blir gal av svigermor jeg!! Likte henne kjempegodt - hlt til jeg ble gravid. For det første så krevde hun at hun skulle bli med på første svangerskapskontroll, hos legen.... ehhh, nei, sa jeg. (for det hadde jeg virkelig ikke lyst til, hadde ikke villet ha med min egen mor eller mannen heller) Så, ville hun være med på den ordinære ultralyden. Jeg og mannen vile ha den for oss selv, og dro derfor alene. Da lagde hun sånn spetakkel at jeg tilslutt bestilte en privat ultralyd som hun kunne være med på. Hun ble glad da. Helt til jeg også inviterte min egen mor til å bli med. (hvorfor skulle det være et problem? De er bestemødre begge to. Når jeg først skulle på ul slik at hun fikk se, så kunne vel mamma også være med?) Nei, da satte hun seg på bakbeina, og nektet å være med, samt lot være å prate med oss på nesten tre mnd. Når fødselen nærmet seg så kom hun på banen igjen. Og det var en selvfølge at hun skulle bli med på fødsel... helt uaktuelt. Etter å ha sagt til henne ørten ganger (både jeg og mannen) endte hun likevel med å møte opp på fødestua (og måtte eskorteres bort fra sykehuset av en vekter.....) Sa da pratet hun ikke mer oss på 4 mnd. Babyen er nå 6 mnd, og hun har involvert seg igjen. Hun mener jeg (ikke mannen min, for han danser bare etter min pipe sier hun) er et hespetred og hun snakker ikke tl meg når hun er på besøk her, eller vi er hos henne... Så det nyeste forslaget hennes da. Mannen min skal straks ut i perm i 12 uker, og jeg skal ut i jobb. Da mener svigermor bestemt at mann og baby skal flytte hjem til henne disse tre månedene (de bor ca. 2 timer fra oss) så kan jeg komme og besøke i helgene....... jeg må bare le altså. Og når mannen min sier at det er helt uaktuelt og at han ikke har noe ønske om det overhodet. Så ringer hun meg og sier "Du er en manipulerende psykopat som har tatt sønnen min fra meg...." javel... Anonym poster: d161c9b0f218761f9570ac9edfa554f9 OK ? Hva så om hun kunne fått lov til å bli med på deler av fødselen ? Kunne jo stått litt ute på gangen også..Herregud!!! Greit nok at enkelte svigermødre er sprø..men noen ganger er det faktisk en del svigerdøtre som også er vanskelige!!! Noen ganger går det sikkert gretit om du også ofrer litt for fredens skyld!! Du setter jo mannen i en klein situasjon også .. Anonym poster: 96fd1ae2e91c5c1d52ec6ec00df6bd7c Men hvorfor skulle hun egentlig få være med på deler av fødselen ? Det er faktisk ikke noen kan kreve og av egen erfaring så hadde det vært UAKTUELLT og hatt noen andre med meg en mannen med på fødselen av VÅRE barn. Jeg hadde ikke følt meg komfertabel med og ha svigermor eller min egen mor med for den saks skyld. Ikke vile jeg hatt gode venninner med meg heller selv om jeg har kjendt dem hele livet. Fødsel er en veldig privat ting, du ligger der nesten naken og har store smerter da er det ikke noe særlig og la noen du ikke føler deg komfertabel med være med på fødesel bare for og være grei. Har du egentlig født ???? Ikke alle er i kjempeform etter fødselen heller og føler seg usikkre og da er det ivertfal ikke greit og ha svigermødre eller mødre som stormer fødestua.
skinnfilla Skrevet 6. februar 2013 #28 Skrevet 6. februar 2013 Å kjære! Er det mulig? Lykke til sier jeg bare... Min egen svigermor er jo gullbelagt i forhold til det der!
*Yuna* Skrevet 6. februar 2013 #29 Skrevet 6. februar 2013 Hjelpes! Skal aldri klage over svigermor mer etter å ha lest dette
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #30 Skrevet 6. februar 2013 Blir gal av svigermor jeg!! Likte henne kjempegodt - hlt til jeg ble gravid. For det første så krevde hun at hun skulle bli med på første svangerskapskontroll, hos legen.... ehhh, nei, sa jeg. (for det hadde jeg virkelig ikke lyst til, hadde ikke villet ha med min egen mor eller mannen heller) Så, ville hun være med på den ordinære ultralyden. Jeg og mannen vile ha den for oss selv, og dro derfor alene. Da lagde hun sånn spetakkel at jeg tilslutt bestilte en privat ultralyd som hun kunne være med på. Hun ble glad da. Helt til jeg også inviterte min egen mor til å bli med. (hvorfor skulle det være et problem? De er bestemødre begge to. Når jeg først skulle på ul slik at hun fikk se, så kunne vel mamma også være med?) Nei, da satte hun seg på bakbeina, og nektet å være med, samt lot være å prate med oss på nesten tre mnd. Når fødselen nærmet seg så kom hun på banen igjen. Og det var en selvfølge at hun skulle bli med på fødsel... helt uaktuelt. Etter å ha sagt til henne ørten ganger (både jeg og mannen) endte hun likevel med å møte opp på fødestua (og måtte eskorteres bort fra sykehuset av en vekter.....) Sa da pratet hun ikke mer oss på 4 mnd. Babyen er nå 6 mnd, og hun har involvert seg igjen. Hun mener jeg (ikke mannen min, for han danser bare etter min pipe sier hun) er et hespetred og hun snakker ikke tl meg når hun er på besøk her, eller vi er hos henne... Så det nyeste forslaget hennes da. Mannen min skal straks ut i perm i 12 uker, og jeg skal ut i jobb. Da mener svigermor bestemt at mann og baby skal flytte hjem til henne disse tre månedene (de bor ca. 2 timer fra oss) så kan jeg komme og besøke i helgene....... jeg må bare le altså. Og når mannen min sier at det er helt uaktuelt og at han ikke har noe ønske om det overhodet. Så ringer hun meg og sier "Du er en manipulerende psykopat som har tatt sønnen min fra meg...." javel... Anonym poster: d161c9b0f218761f9570ac9edfa554f9 OK ? Hva så om hun kunne fått lov til å bli med på deler av fødselen ? Kunne jo stått litt ute på gangen også..Herregud!!! Greit nok at enkelte svigermødre er sprø..men noen ganger er det faktisk en del svigerdøtre som også er vanskelige!!! Noen ganger går det sikkert gretit om du også ofrer litt for fredens skyld!! Du setter jo mannen i en klein situasjon også .. Anonym poster: 96fd1ae2e91c5c1d52ec6ec00df6bd7c Hjelpe meg, her er det jo helt klart svigermor som er "vanskelig". De fleste mennesker med litt sosial intellingens hadde ikke en gang tenkt på å spørre om det svigermor forlanger her. Ville heller aldri i verden hatt med verken mamma, svigermor eller noen andre på ultralyd, til legen, og iallefall ikke på fødsel. Hadde nok å tenke på under fødsel, om jeg ikke skulle bekymre meg for en nysgjerrig svigermor også. Noen ting er bare litt for private, og denne svigermoren må virkelig ha en skrue løs, iallefall helt borti natta dårlige sosiale antenner! Anonym poster: 10ff765eee9ba600f2478d9e1fbef03c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #31 Skrevet 6. februar 2013 ...den dama fremstår som sprøyte gal, tillat henne ALDRI å være i nærheten av ditt barn uten at du er tilstede...Hun kan si og skremme vettet av ungen! ...hjelpes... -på den annen side, om hun kommer med flere slike stunt, anmeld henne, det kan være lurt å ha dokumentasjon på den oppførselen der... Anonym poster: e5769a874b81842a19ff3ad5a005b4df
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #32 Skrevet 6. februar 2013 Bortsett fra at hun er gææææærn, så ville jeg krevd normal forlkeskikk og oppførsel når hun var på besøk: altså at hun skal prate normalt med deg og ikke overse deg. Hvis ikke kan du jo si at hun ikke er velkommen? Anonym poster: dfc4fb4e5638f2fe5ff1533b49f1224b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #33 Skrevet 6. februar 2013 Stakkars dere alle! Kan ikke være greit å være så forskrudd som du beskriver at hun er. Kan ikke være greit å være sønnen hennes og selvsagt ikke deg. Mannen din MÅ bidra til å sørge for klare linjer. Skal hun være sammen med dere må hun oppføre seg anstendig. Har du en svigerfar? I så fall - hva sier han til dette? Anonym poster: 9202d958d719555ed12bf9105a183257
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2013 #34 Skrevet 6. februar 2013 ....dette er ikke tøys? Er jo så vilt at det er nærliggende å anta at innlegget er vås. Om det ikke er det, så er det så langt over enhver grense at det er helt greit - og kanskje lurt- å holde henne på en lang armlengde. Både du og mannen. Slik det er beskrevet, ville jeg vært skeptisk til henne, og støtter innlegget som anbefalte å dokumenterer det du kan. Hva kan hun finne på? Anonym poster: b75b71bbe9c36eb1d3aed175ea7afb4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå