Gå til innhold

Mormor til Christoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Christoffer saken er det mange fler enn bare mor og stefar som burde hatt straff. Slekt, venner, skole, SFO og sist men ikke minst mormor!

Mormor er den verste! Hun sitter å tjener penger på sitt døde barnebarn pga den boka hun har skrevet. Jeg kommer aldrig til så mye som å ta i den boka. Hun stikker seg ut i media så fort hun har mulighet, for all publisitet er god publisitet.

Vær så snill å fortell meg at hun gir bort disse pengene til å bekjempe barnemishandling eller liknende???

Anonym poster: 3268b6792d13e7ca5da59c76ec0ce226

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke sitte her og si at noen er verre enn andre, men at mange kunne reddet gutten, er det ingen tvil om. Ble barnevernet kontaktet i det hele tatt?

Anonym poster: 3076b41330a4ee7bab4b6c2cf9e14973

Skrevet

skjerp deg nå!

Anonym poster: 05a6e4124c8f28b133097f82cdd701b7

Skrevet

Dette har jeg faktisk ikke tenkt på. Godt poeng. Hvem får inntektene fra boken?

Sånn jeg har tenkt på det har vært at boken er for at christoffer ikke skal bli glemt, en god ting. For å få frem ekstra opplysninger. Faren medvirker også i boken, han har jo holdt seg helt unna media sånn ellers. Har inntrykk at faren (biologisk far) og mormor sliter veldig, de virker s gode mennesker.

Er mye feil i denne saken, mange som kunne ha reagert og fått han ut. Men er lett å være etterpåklok. Men politiet har henlagt saken 3 ganger før den kom opp!!!!! Er det mulig...

Anonym poster: 22377d40497bd6a16f30fa9dd0aa012d

Skrevet

http://www.kagge.no/index.cfm?id=362099

Les de tre utdragene av boken nederst.

Lett å være etterpåklokskap. Flere var bekymret hver for seg men de så ikke mønsteret om hvor ille det var, men hadde en følelse av at noe var galt.

Skrevet

Dette er en grusom sak vi alle kan ta lærdom av

Skrevet

Jeg tenkte det samme da jeg leste boken. Den har fått navn etter hva Christoffer svarte da mormor spurte hvorfor han hadde blåmerker. "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl". At en mormor som da utmerket godt forstår hva gutten mener ikke griper inn og gjør noe, men sender barnet tilbake til drittsekken... Det er over min fatteevne.

Skrevet

http://www.kagge.no/...x.cfm?id=362099

Les de tre utdragene av boken nederst.

Lett å være etterpåklokskap. Flere var bekymret hver for seg men de så ikke mønsteret om hvor ille det var, men hadde en følelse av at noe var galt.

Jeg får så vondt inni meg av å lese det der. FY FAEN som jeg hater barnemishandlere. De rottene ødelegger det fineste vi har. Stakkars fine lille Christoffer. :(

Anonym poster: 4bab30b6cf1495a44efa5bdce8936de8

Skrevet

Jeg har lest den boka, 4 ganger. Og hvis et barn, uansett hvem sitt, hadde kommet med hevelser i hodet, ukontrollerte hode og tunge bevegelser, kutt,srap, hvitt pulver rundt munnen , hadde jeg fattet mistanke, og ved mistanke melder man ifra. Spesielt når svaret til barnet er "jeg tenker nok du skjønner det sjøl", når man spør hva som er skjedd.

Jeg hadde aldri nølt!

Jeg kan ikke forstå denne mormoren, men jeg syns synd på henne, det kommer klart fram av boken at hun virkelig elsker ham!-mem HVORFOIOOR grep hun ikke inn? Etterpåklokskap eller ikke, det er ikke lov til å fortrenge slike ting.

DEt samme gjelder skole, sykehus, sfo, naboer, venner. Når det gjelder faren så hadde han så og si ikke mulighet. Og i tiden han hadde mulighet, forsøkte han, virkelig.

Jeg vet, at jeg aldri kommer til å nøle med å si ifra.

Alt, absolutt ALT i denne saken er feil. Og om mormora tjener penger på boka, så bryr det meg fint lite, aå lenge folk får med seg hva som egentlig skjedde med den nydelige lille gutten!

Visste dere at amk sentralen i tillegg mente at det kanskje dreide seg om et selvmord med en gang? -en 8 år gammel gutt, har påført seg selv kraniebrudd, på rommet sitt, for så å stappe nese og hals fullt med papir før han legger seg for å dø!?

ALLE har sviktet dette stakkars, STAKKARS barnet. ALLE, og det er utilgivelig!:(

Skrevet

Får rett og slett vondt i magen av å lese/tenke på en stakkars gutten :( Og hvor mange andre barn der ute har det likedan? :(

Det er virkelig bedre å ytre sin bekymring en gang for mye enn å gå å vente... Stefar og mor skulle fått mye strengere straff!

Skrevet

Til HI:

Hvorfor tror du at mormoren skriver denne boken for å tjene penger? Tror du hun synes, etter å ha vært i gjennom alt dette, at penger tross alt er det viktigste?

Hun er utrolig tøff, som tør å legge frem for hele verden hvilken feil hun har gjort ved å ikke se.

Anonym poster: 6b47d375c2e86b49042559e582dd4d0f

Skrevet

Til HI:

Hvorfor tror du at mormoren skriver denne boken for å tjene penger? Tror du hun synes, etter å ha vært i gjennom alt dette, at penger tross alt er det viktigste?

Hun er utrolig tøff, som tør å legge frem for hele verden hvilken feil hun har gjort ved å ikke se.

Eg synes og ho er tøff. Formålet med å stikke seg ut i media, og bli kjend som mormora som svikta barnebarnet sitt, må vel vere at ho ikkje ynskjer at andre skal gjere same feilen som henne. Denne saka er forferdeleg, og er ein oppvekkar for alle som har med barn å gjere, at ein må varsle om ein har mistankar.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg har lest den boka, 4 ganger. Og hvis et barn, uansett hvem sitt, hadde kommet med hevelser i hodet, ukontrollerte hode og tunge bevegelser, kutt,srap, hvitt pulver rundt munnen , hadde jeg fattet mistanke, og ved mistanke melder man ifra. Spesielt når svaret til barnet er "jeg tenker nok du skjønner det sjøl", når man spør hva som er skjedd.

Jeg hadde aldri nølt!

Jeg kan ikke forstå denne mormoren, men jeg syns synd på henne, det kommer klart fram av boken at hun virkelig elsker ham!-mem HVORFOIOOR grep hun ikke inn? Etterpåklokskap eller ikke, det er ikke lov til å fortrenge slike ting.

DEt samme gjelder skole, sykehus, sfo, naboer, venner. Når det gjelder faren så hadde han så og si ikke mulighet. Og i tiden han hadde mulighet, forsøkte han, virkelig.

Jeg vet, at jeg aldri kommer til å nøle med å si ifra.

Alt, absolutt ALT i denne saken er feil. Og om mormora tjener penger på boka, så bryr det meg fint lite, aå lenge folk får med seg hva som egentlig skjedde med den nydelige lille gutten!

Visste dere at amk sentralen i tillegg mente at det kanskje dreide seg om et selvmord med en gang? -en 8 år gammel gutt, har påført seg selv kraniebrudd, på rommet sitt, for så å stappe nese og hals fullt med papir før han legger seg for å dø!?

ALLE har sviktet dette stakkars, STAKKARS barnet. ALLE, og det er utilgivelig!sad.png

Ja, og for ikke å snakke om politiet, som etter å ha funnet gutten død IKKE sperret av stedet som et "crime-scene" men bare dro, for så å komme tilbake 2 dager senere for å gjøre undersøkelser. Da hadde moren og stefaren rundvasket rommet hans, slik at alle bevis var gått tapt. Politiet synes heller ikke det var rart at de valgte å vaske og rydde iløpet av så kort tid heller. Flott politiarbeid!

Skrevet

Til HI:

Eg synes og ho er tøff. Formålet med å stikke seg ut i media, og bli kjend som mormora som svikta barnebarnet sitt, må vel vere at ho ikkje ynskjer at andre skal gjere same feilen som henne. Denne saka er forferdeleg, og er ein oppvekkar for alle som har med barn å gjere, at ein må varsle om ein har mistankar.

Enig.

Skrevet

Christoffers mormor stolte dessverre altfor mye på sin datter, som før hun traff denne mannen, hadde et nært og godt forhold til Christoffer.

Anonym poster: 41a00a729fa029a4b2ea31f168cbafdf

Skrevet

Om barnet ditt rister sånn at det ikke klarer å dusje, og tunga ramler ut av munnen hele tiden, da drar man vel på legevakta??? Skremmende å se hvordan enkelte, og hun er langt fra den eneste, mister hodet helt når de møter en mann.

Anonym poster: acad83740994a5100082c8a81a799441

Skrevet

Syns ikke dere skal dømme en annen person.

At så mange mennesker ikke grep inn nok er selvsagt forkastelig. At noe kunne ha vært gjort er selvsagt.

Jeg har lest boken og jeg gråt. Gråt som medmenneske og som mor.

Syns mormoren er modig som står frem, innrømmer sine feil selv om det er for sent. Tenk hvordan hun har det? Tror dere ikke hun har det helt jævlig?

Selvsagt skulle hun ønske at hun kunne gjort mer, sett mer signaler, grepet inn men noen ganger så er ting såfall at hjernen nekter å se det som øya ser.

Moren til Christoffer har/er i et veldig psykisk voldelig forhold der hun har blitt mer eller mindre hjernevasket av stefaren. Det er noe hun må leve med resten av livet, at hun har vært med å drepe sitt eget barn.

Og det er lett å sitte i sitt trygge hjem og si at Selvsagt hadde jeg meldt fra med en eneste gang. Kanskje det er akkurat DU som ikke klarer det neste gang av en eller annen grunn?

Er mange som sviktet Christoffer, men han vil aldri bli glemt og han er elsket av mange.

Ønsker at dere ser litt forbi eget liv og prøver å se hvordan de som sviktet må leve med skammen av å ikke ha gjort noe

Skrevet

Jeg skjønner hva du sier, du over her. Klart hun elsker han og angrer bittert. Men fler signaler? Alvorlig talt, når du blir fortalt hva som skjer...du ser det...og barnet svarer deg slik som han gjorde..hvilke fler signaler sku folk fått? Hva mer skulle christoffer gjøre for å bli sett, enn å gå rundt skamslått, så illr at naboungene ikke ville leke med han, for de kjente han ikke igjen!

Hun er tøff som står fram ja, det og stå fram er kanskje noe hun MÅ gjøre for å kunne leve med seg selv...forsvare at hun ikke gjorde noe, og det forstår jeg.

Men at hun trengte fler signaler, dem kjøper jeg over hodet ikke.

Jeg blåser i om det er mitt barn sitt barn, eller naboens barn, for et barn er et barn.

Men det siste tegnet hun fikk, den siste gangen hun så ham, var da han sloss for livet sitt, den dagen moren hentet ham og han visste at moren sku på jobb og han måtte være alene med stefar...han løp rundt og klartret opp på.mormoren, vred seg ut av morens grep. Spurte om han måtte cvære alene med stefar, og det var reaksjonen. I tillegg til å ha sagt i en lang tid at "jeg tenker nok du skjønner det sjøl".

Fortell meg, hvilke fler signaler trenger man?

Skrevet

Om barnet ditt rister sånn at det ikke klarer å dusje, og tunga ramler ut av munnen hele tiden, da drar man vel på legevakta??? Skremmende å se hvordan enkelte, og hun er langt fra den eneste, mister hodet helt når de møter en mann.

Anonym poster: acad83740994a5100082c8a81a799441

Og når stefaren da står og filmer og ler av det! Og så viser det frem som underholdning dagen etter i lunsjen på jobben sin...

Hvordan kan noen lukke øynene og lå den grusomme mannen få holde på sånn? Ondskapsfulle drittsekk mildt sagt.

Skrevet

Hvorfor snakker dere om at mormoren har skrevet bok for å tjene penger på tragedien? Det er da slett ikke mormoren, men en profesjonell forfatter, som har skrevet boken - i følge linken over her. Og selvsagt skal også forfattere ha noe å leve av, selv om mange sliter med det.

Anonym poster: 0055450e808992ee6046f6938a9724ba

Skrevet

Jeg skjønner hva du sier, du over her. Klart hun elsker han og angrer bittert. Men fler signaler? Alvorlig talt, når du blir fortalt hva som skjer...du ser det...og barnet svarer deg slik som han gjorde..hvilke fler signaler sku folk fått? Hva mer skulle christoffer gjøre for å bli sett, enn å gå rundt skamslått, så illr at naboungene ikke ville leke med han, for de kjente han ikke igjen!

Hun er tøff som står fram ja, det og stå fram er kanskje noe hun MÅ gjøre for å kunne leve med seg selv...forsvare at hun ikke gjorde noe, og det forstår jeg.

Jeg blåser i om det er mitt barn sitt barn, eller naboens barn, for et barn er et barn.

Men det siste tegnet hun fikk, den siste gangen hun så ham, var da han sloss for livet sitt, den dagen moren hentet ham og han visste at moren sku på jobb og han måtte være alene med stefar...han løp rundt og klartret opp på.mormoren, vred seg ut av morens grep. Spurte om han måtte cvære alene med stefar, og det var reaksjonen. I tillegg til å ha sagt i en lang tid at "jeg tenker nok du skjønner det sjøl".

Noen ganger når et menneske opplever noe så jævlig så velger hjernen å ikke reagere, hjernen bedøver sinnet.

Desverre er det slik at folk er redde for å melde ifra, redde for å gjøre en feil . som dessverre slo feil denne gangen.

Ingen av oss her vet den fulle og hele sannheten i saken, ingen av oss vet hva de tenkte og følte. Men vi vet at mormoren angrer, at hun har innrømmet at hun burde gjort mer, burde gjort noe som helst. Vi er ikke de som skal dømme, tror hun har fått mer enn nok straff i form å måtte leve med det resten av livet.

Og det er lett å sitte hjemme og si at jeg hadde meldt fra om ditt eller datt - men det er ikke så sikkert at du klarer det når du står midt oppi det....

Skrevet

Synes også dere tar forhastede konklusjoner her. Er det noen som har kjempet i denne saken så er det henne. Hun har til og med prøvd å få sin egen datter siktet for dette. Mulig hun reagerte for seint, men ikke sitt på deres høye hest. Det meldes om veldig få saker til barnevernet og dere kan her og nå ikke vite sikkert at dere ville meldt fra om noe sånt skjedde i nær familie. Er det noen som sier hun var feig og lukket øynene, så er det hun selv. Under fullt navn og bilde. Lett for oss å synse og mene her. Men tipper hun har det tøft nok uten å dømmes av andre.

Skrevet

Noen ganger når et menneske opplever noe så jævlig så velger hjernen å ikke reagere, hjernen bedøver sinnet.

Desverre er det slik at folk er redde for å melde ifra, redde for å gjøre en feil . som dessverre slo feil denne gangen.

Ingen av oss her vet den fulle og hele sannheten i saken, ingen av oss vet hva de tenkte og følte. Men vi vet at mormoren angrer, at hun har innrømmet at hun burde gjort mer, burde gjort noe som helst. Vi er ikke de som skal dømme, tror hun har fått mer enn nok straff i form å måtte leve med det resten av livet.

Og det er lett å sitte hjemme og si at jeg hadde meldt fra om ditt eller datt - men det er ikke så sikkert at du klarer det når du står midt oppi det....

Jeg skjønner ikke hvorfor du gjentar det jeg sier, bare med et annet ordvalg. Jeg er helt enig med deg.

Men hvis man ikke skal trekke konklusjoner eller si at man hadde gjort ditt og datt, så burde nok ikke du gjøre det heller.

Jeg har opplevd mye over gjennomsnittet i mitt liv, og VET derfor, at JO -JEG- hadde gjort det.

JEG klandrer henne ikke, JEG forstår det bare IKKE. Og det må vel være lov.

Skrevet

Synes også dere tar forhastede konklusjoner her. Er det noen som har kjempet i denne saken så er det henne. Hun har til og med prøvd å få sin egen datter siktet for dette. Mulig hun reagerte for seint, men ikke sitt på deres høye hest. Det meldes om veldig få saker til barnevernet og dere kan her og nå ikke vite sikkert at dere ville meldt fra om noe sånt skjedde i nær familie. Er det noen som sier hun var feig og lukket øynene, så er det hun selv. Under fullt navn og bilde. Lett for oss å synse og mene her. Men tipper hun har det tøft nok uten å dømmes av andre.

Men du misforstår jo totalt. Jeg ser ikke at folk dømmer henne, men at folk ikke kan forstå hvorfor ikke hun eller andre gjorde noe. Og det er jo helt naturlig at man ikke forstår.

Du forstår vel ikke at hun ikke gjorde det, dersom du ikke har opplevd det du heller.

Er ikke vits å be folk komme seg ned fra sin høye hest, for i denne saken så trur jeg ikke noen ønsker å være overlegne, eller bedrevitende. Dette er en sak som ryster absolutt ALLE, og da har ALLE også lov til å ha tanker om det, akkurat som deg.

Skrevet

Jeg gråter bare jeg leser denne tråden her. Det er så forferdelig.

Jeg håper at karmaen kommer og biter denne stefaren i rompa, og at han blir rævkjørt hver eneste dag i fengselet. (Ja, faktisk) For ikke snakke om moren. Jeg fatter ikke at det er mulig!

Jeg blir så lei meg og rasende av å lese om denne saken her. Jeg skulle ønske jeg klarte å lese boka, men har ikke en sjanse. Denne saken er rett og slett for sterk for meg.

Dersom man ser godt etter på bildet av Christoffer, så kan man se smerten i øynene hans. Stakkars, stakkars liten gutt. Jeg håper han har det godt der hvor han er nå og har fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...