**snuskeluska** Skrevet 5. februar 2013 #26 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har alltid hatet både ta,ponger og bind. Forsøkte menskopp for første gang for 4 mnd siden og liker den bedre enn både bind og tampong. Ikke ekkelt i det hele tatt. Ingen lukt og ingen lekkasje.
Elsker livet Skrevet 5. februar 2013 #27 Skrevet 5. februar 2013 Jeg syns det er veldig renslig, aldri mer blod på hendene eller lekkasjer i trusa. Eneste som er litt ekkelt er å koke den i en gryte når perioden er over Koke den i samme gryta som du koker pasta?? hva med å koke opp vann fra vannkoker og helle over den i vasken? Æsj, mensenpasta til middag... Anonym poster: fd53e50dd76db314194790d207592e87 Vi spiser ikke pasta, bare lavkarbo og da selvsagt morkaker her i gården. Dessuten blir kanskje en pastagryte i største laget for en menskopp. Bruker heller gryta jeg vanligvis smelter smør i. Godt med smeltet smør til fisk. Huff, nå kan jeg aldri mer se ditt profilbilde uten å tenke. Se der ja, der står hun og koker menskoppen sin... Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Menskoppen i den ene, morkake i den andre.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #28 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Bare ta en tilitersbøtte og knyt mellom beina, dritpraktisk, trenger ikke tenke på mensen resten av året. Når julen nærmer seg er det bare til å lage blodpudding av innholdet, så kan hele familien kose seg om mimre om da de spiste morkaka. Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa
Hybelkanina Skrevet 5. februar 2013 #29 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har knapt vært borti mer genial oppfinnelse enn menskoppen (æsj det var egentlig et ekkelt ord). Den er genial, intet mindre! Og morkaka, javisst. Tok meg en god bit av den etter begge fødslene. Resten av dem ligger i fryseren i tilfelle vi får uanmeldt besøk. Så kjekt å ha noe å bite i til kaffen vet du!
Bustetroll Skrevet 5. februar 2013 #30 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Merker man at den er der? Og blir det virkelig ikke søl når man tar den ut?? Endret 5. februar 2013 av AiliVeronica
Elsker livet Skrevet 5. februar 2013 #31 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Jeg hadde tidligere en divacup, den store størrelsen, fordi det var den som var anbefalt for de som hadde født. Men jeg syns den var for stor. Tror den kostet rundt 300 kr.Så etter å ha brukt vanlige tamponger ville jeg gjøre et nytt forsøk og kjøpte en billig variant i den miste størrelsen, kostet ca. 70 kr. Gratis frakt. Veldig fornøyd, men den tappen må klippes helt bort for at den skulle bli behagelig. http://www.ebay.co.uk/itm/REUSABLE-MENSTRUAL-CUP-SIZE-big-small-Pink-Clear-Purple-/160940197470?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2578c8865e
Elsker livet Skrevet 5. februar 2013 #32 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Bare ta en tilitersbøtte og knyt mellom beina, dritpraktisk, trenger ikke tenke på mensen resten av året. Når julen nærmer seg er det bare til å lage blodpudding av innholdet, så kan hele familien kose seg om mimre om da de spiste morkaka. Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Du vet at man må røre blodet for at det ikke skal koagulere, veldig mye arbeid, dessuten kommer det gjerne litt slintrer, ikke godt nok som julemiddag for min del.
121314 Skrevet 5. februar 2013 #33 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha www.lunette.com Meluna er mye rimeligere.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #34 Skrevet 5. februar 2013 Jeg kommer aldri til å gå tilbake til tamponger. Brukt menskopp i mange år. Når det kommer til vasking på slutten av perioden har jeg en egen liten bolle som jeg fyller med vann og putter det i mikroen. Lar det ikke i 5 min. Så slipper man å bruke en kjele til det. Anonym poster: d4bf47f0dec0dcbbdaeebd2cfd76a3f9
Gjest Kjempeanonym Skrevet 5. februar 2013 #35 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Jeg hadde tidligere en divacup, den store størrelsen, fordi det var den som var anbefalt for de som hadde født. Men jeg syns den var for stor. Tror den kostet rundt 300 kr.Så etter å ha brukt vanlige tamponger ville jeg gjøre et nytt forsøk og kjøpte en billig variant i den miste størrelsen, kostet ca. 70 kr. Gratis frakt. Veldig fornøyd, men den tappen må klippes helt bort for at den skulle bli behagelig. http://www.ebay.co.uk/itm/REUSABLE-MENSTRUAL-CUP-SIZE-big-small-Pink-Clear-Purple-/160940197470?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2578c8865e Tusen takk for link:) Syns det såg veldig merkelig ut. Hvordan får man den ut igjen? Og fylles den med blod og så blir det bare værende oppi koppen til man tar den ut igjen? Kjenner at dette fasinerte meg, hehe!:-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #36 Skrevet 5. februar 2013 Takke seg til hormonspiral sier jeg bare. Har ikke hatt mensen siden 2004 Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa
Issues Skrevet 5. februar 2013 #37 Skrevet 5. februar 2013 Forstår ikke hvorfor dere syns disse koppeneer så mye værre enn bind/tamponger? Jeg bruker selv tamponger når jeg har mensen og truseinnlegg, men det er da vitterlig ekkelt det også. Er det fordi koppen må skylles? Fordi det samler seg opp blod i den? Man må jo trø fingrene inn i dåsa når man bytter tampong også og det er jo flere ganger om dagen. Med bind så går man å gnir seg i sitt eget blod dagen lang. Mensen er ekkelt uansett. Forstår ikke at jeg gidder å svare her egentlig, er det noen som bryr seg om hvordan andre velger å ta seg av det månedlige?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 5. februar 2013 #38 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Bare ta en tilitersbøtte og knyt mellom beina, dritpraktisk, trenger ikke tenke på mensen resten av året. Når julen nærmer seg er det bare til å lage blodpudding av innholdet, så kan hele familien kose seg om mimre om da de spiste morkaka. Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Herregud ler meg i hjel:)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #39 Skrevet 5. februar 2013 Forstår ikke hvorfor dere syns disse koppeneer så mye værre enn bind/tamponger? Jeg bruker selv tamponger når jeg har mensen og truseinnlegg, men det er da vitterlig ekkelt det også. Er det fordi koppen må skylles? Fordi det samler seg opp blod i den? Man må jo trø fingrene inn i dåsa når man bytter tampong også og det er jo flere ganger om dagen. Med bind så går man å gnir seg i sitt eget blod dagen lang. Mensen er ekkelt uansett. Forstår ikke at jeg gidder å svare her egentlig, er det noen som bryr seg om hvordan andre velger å ta seg av det månedlige? Jeg syns tamponger og bind er fryktelig disgusting. Men de kaster man. Man koker dem ikke, oppbevarer dem og bruker dem på nytt. Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #40 Skrevet 5. februar 2013 hva i huleste er menskopp?? Anonym poster: 90fd367eb893bcf10e98aff52b87faed
Vogndilla Skrevet 5. februar 2013 #41 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tenker at det sier litt om klientellet på dette forumet når det finnes tråder som denne. HI er du fjorten år? Fortsatt ikke kommet over stadiet hvor at bæsj, tiss og mens er litt flaut og ekkelt?? For de som er over 20år så er disse tingene ganske naturlig, og en menskopp er faktisk uhyre praktisk og komfortabelt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #42 Skrevet 5. februar 2013 Takke seg til hormonspiral sier jeg bare. Har ikke hatt mensen siden 2004 Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Ja for å stappe kroppen full av hormoner så man mister mensen er jo kjempe sunt, not!! Anonym poster: f715e81b651e53aedbec0df74703866c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #43 Skrevet 5. februar 2013 Forstår ikke hvorfor dere syns disse koppeneer så mye værre enn bind/tamponger? Jeg bruker selv tamponger når jeg har mensen og truseinnlegg, men det er da vitterlig ekkelt det også. Er det fordi koppen må skylles? Fordi det samler seg opp blod i den? Man må jo trø fingrene inn i dåsa når man bytter tampong også og det er jo flere ganger om dagen. Med bind så går man å gnir seg i sitt eget blod dagen lang. Mensen er ekkelt uansett. Forstår ikke at jeg gidder å svare her egentlig, er det noen som bryr seg om hvordan andre velger å ta seg av det månedlige? Jeg syns tamponger og bind er fryktelig disgusting. Men de kaster man. Man koker dem ikke, oppbevarer dem og bruker dem på nytt. Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa
Elsker livet Skrevet 5. februar 2013 #44 Skrevet 5. februar 2013 Dette har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det? Lurer jeg på å ? Hvor mye koster den? Og denne menskoppen..hvor stor er den? Jeg klør alltid nedentil når jeg bruker bind :/ Æsj, menspasta haha Jeg hadde tidligere en divacup, den store størrelsen, fordi det var den som var anbefalt for de som hadde født. Men jeg syns den var for stor. Tror den kostet rundt 300 kr.Så etter å ha brukt vanlige tamponger ville jeg gjøre et nytt forsøk og kjøpte en billig variant i den miste størrelsen, kostet ca. 70 kr. Gratis frakt. Veldig fornøyd, men den tappen må klippes helt bort for at den skulle bli behagelig. http://www.ebay.co.u...=item2578c8865e Tusen takk for link:) Syns det såg veldig merkelig ut. Hvordan får man den ut igjen? Og fylles den med blod og så blir det bare værende oppi koppen til man tar den ut igjen? Kjenner at dette fasinerte meg, hehe!:-) Du knepper den sammen helt nederst, da opphever vakuumet seg, så vrir du litt og drar den forsiktig ut.
Mrs. Kaizer Skrevet 5. februar 2013 #45 Skrevet 5. februar 2013 Jeg syns det er veldig renslig, aldri mer blod på hendene eller lekkasjer i trusa. Eneste som er litt ekkelt er å koke den i en gryte når perioden er over Koke den i samme gryta som du koker pasta?? hva med å koke opp vann fra vannkoker og helle over den i vasken? Æsj, mensenpasta til middag... Anonym poster: fd53e50dd76db314194790d207592e87 Slipper tomatsaus da, hohoho Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Ææsj!! Tenkte å ha pasta med tomatsaus til middag i morgen, men plutselig frista ikke det så mye..
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #46 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tenker at det sier litt om klientellet på dette forumet når det finnes tråder som denne. HI er du fjorten år? Fortsatt ikke kommet over stadiet hvor at bæsj, tiss og mens er litt flaut og ekkelt?? For de som er over 20år så er disse tingene ganske naturlig, og en menskopp er faktisk uhyre praktisk og komfortabelt. Slutter bæsj, tiss og mensen å være ekkelt når man blir 15? Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #47 Skrevet 5. februar 2013 man trenger ikke nødvendigvis å stappe fingerene opp i høna når man bruker tampong. Bruker man ob må man det, bruker man tampax følger det faktisk med innføringshylse.. synes ob er dritekkelt, vil ikke putte fingrene inn der når jeg blør. Anonym poster: 41e67f016f1b787b053b52001e1bbd1a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #48 Skrevet 5. februar 2013 Hva har egentlig mødrene deres lært dere? Har man normal hygiene så er det ikke noe skitten ved menstrasjon! Det er friskt blod! Anonym poster: 16779b4005c67fca4d30bdf592c2f26b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #49 Skrevet 5. februar 2013 Hvor langt oppi må denna koppen sitte da? Anonym poster: 00d398d1111038add1eaf7e195400746
Vogndilla Skrevet 5. februar 2013 #50 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tenker at det sier litt om klientellet på dette forumet når det finnes tråder som denne. HI er du fjorten år? Fortsatt ikke kommet over stadiet hvor at bæsj, tiss og mens er litt flaut og ekkelt?? For de som er over 20år så er disse tingene ganske naturlig, og en menskopp er faktisk uhyre praktisk og komfortabelt. Slutter bæsj, tiss og mensen å være ekkelt når man blir 15? Anonym poster: 51619854bebc1ae01f96d073ec0ef4aa Hehe, ja var akkurat det jeg mente. Nå som jeg er over tretti så spiser jeg det. Daah!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå