Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Jeg begynner å bli ganske lei av å springe vettet av meg på jobb. Den siste mnd har jeg ikke rukket å avvikle lunsjpause en eneste dag p.g.a. tidspress, og det ser ikke ut til å lette med det første. Hvordan er det for dere? Anonym poster: 9873f8003f556d93c8d9ff06ca5b1b0f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Har ikke hørt om lunchpauser, og mannen må alltid hente i bhg siden jeg nesten hver eneste dag må jobbe min 30 min overtid. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Stort sett det jeg gjør det til selv. Jobber på kontor og styrer mye av dagen selv.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 STRESS! Må også droppe lunsj iblant for å rekke alt, og jobber ofte hjemmefra på kvelden. Merker jeg glemmer en del ting som skulle vært gjort i det siste fordi det blir for mye... og da blir kundene sure og det blir enda mindre trivelig på jobb.. Skulle ønske jeg levde på 50-tallet og kunne gå hjemme. Føler jeg blir helt ødelagt av å gå med konstant dårlig samvittighet pga jobb.. Anonym poster: e6b9cb21106fb6a50690640563062342
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Uff, for et styr dere har da! Hvorfor orker dere? Det er vel forresten ikke lov å nekte de ansatte lunsjpause? Jeg jobber på kontor, styrer dagen min selv, har ALLTID lunsjpause, og har enda ikke jobbet overtid på de 4 årene jeg har vært ansatt Anonym poster: e1fd8d38876ba906c20a5689e8a77602
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Nå er jeg i permisjon, men på jobben er det ofte sånn at når jeg kommer hjem, så har jeg ikke rukket å skifte tampong. Anonym poster: f092ab9c52397c8befb9be317f8f1fb2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Det er veldig travelt på jobb, men ikke søren om jeg hopper over lunsj! Jeg styrer dagene mine selv og legger ikke møter tett opptil lundjpausen.. ofte hoper arbeidet seg litt opp, men da tar jeg heller en overtidskveld innimellom - det får jeg ihvertfall betalt for! Anonym poster: 3897c5f1814d02b7ce415e0549c09e10
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #8 Skrevet 5. februar 2013 Jeg jobber på legekontor. Uansett hvor stressende vi har det så stenger vi kontoret og tar lunsjpause, heldigvis. Har hatt jobber hvor lunsjpause er et slumpetreff tidligere, er glad for at jeg har ordnede forhold nå. Tror ofte man bare må ta seg tid for å holde ut, det har med ledelsen å gjøre. Anonym poster: 642f5b90fbe2943d988c51856cbf18c6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #9 Skrevet 5. februar 2013 Jeg jobber i barnehage og får alltid lusjpause, men skulle gjerne hatt to eller kortere dager. Syns jeg tåler bråk og støy dårligere, har kortere lunte og litt likegyldig til jobben -dårlig gjort overfor barna så prøver å ta meg sammen. Likevel vet jeg ikke hvor lenge jeg holder det ut å jobbe fullt. Anonym poster: 174419af12ee21e835ac0b4848f6b22b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #10 Skrevet 5. februar 2013 Uff, for et styr dere har da! Hvorfor orker dere? Det er vel forresten ikke lov å nekte de ansatte lunsjpause? Jeg jobber på kontor, styrer dagen min selv, har ALLTID lunsjpause, og har enda ikke jobbet overtid på de 4 årene jeg har vært ansatt Anonym poster: e1fd8d38876ba906c20a5689e8a77602 Med betalt lunchpause kan en ikke kreve pause for lunch. Hvorfor jeg orker, jo fordi jobben er spennende. # 2 Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66
Gjest overlord Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #12 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. februar 2013 #13 Skrevet 5. februar 2013 Det er travelt, ja, og jeg har jo så godt som alltid med meg arbeid hjem, i større eller mindre grad, selvfølgelig. Har betalt lunsj, men får som regel sitte rolig i lunsjen. Min dag er jo dessuten styrt etter klokka, så det man ikke rekker den ene skoletimen, det må man ta neste uke, og håpe at man klarer å komme seg igjennom pensum på et vis...
Gjest overlord Skrevet 5. februar 2013 #14 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Dersom jeg ikke går når arbeidsdagen min er slutt går det utover barna mine. De er mye viktigere enn jobben min.
Gjest meg mamma? Skrevet 5. februar 2013 #15 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Du kunne gjerne vært med meg en dag på jobb og. Sitter veldig sjelden ned, løper, bærer, løfter hele tiden. Har som oftest pause, men ofte ikke med god samvittighet
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #16 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Dersom jeg ikke går når arbeidsdagen min er slutt går det utover barna mine. De er mye viktigere enn jobben min. Om jeg går når klokken er slagen kan det resultere i at mennesker dør. Pasienter og pårørende sitter igjen som store spørsmålstegn etter å ha fått dårlige nyheter. Viktige prøver og undersøkelser blir ikke gjort når de skulle, osv i det uendelige. Heldigvis har jeg en mann/pappa som er like verdifull som mamma for mitt barn, og som kan ta seg av barnet de ekstra minuttene. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66
Gjest Vicky Pollard Skrevet 5. februar 2013 #17 Skrevet 5. februar 2013 Kjent for min effektivitet, regner med det var pga arb kapasitet jeg fikk jobben. Travelt, men har alltid tid til lunch. Nå har jeg forresten arb mengde i 50% jobb tilsvarende 80. Travelt, men det går om man er rask på labben og strukturert.
Gjest overlord Skrevet 5. februar 2013 #18 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Du kunne gjerne vært med meg en dag på jobb og. Sitter veldig sjelden ned, løper, bærer, løfter hele tiden. Har som oftest pause, men ofte ikke med god samvittighet Dersom du har pause uansett er det jo temmelig bortkaste å ha dårlig samvittighet for det. Da kan du jo like godt nyte den. Du understreker poenget mitt- det er mye hvordan man takler stress.
Gjest overlord Skrevet 5. februar 2013 #19 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Dersom jeg ikke går når arbeidsdagen min er slutt går det utover barna mine. De er mye viktigere enn jobben min. Om jeg går når klokken er slagen kan det resultere i at mennesker dør. Pasienter og pårørende sitter igjen som store spørsmålstegn etter å ha fått dårlige nyheter. Viktige prøver og undersøkelser blir ikke gjort når de skulle, osv i det uendelige. Heldigvis har jeg en mann/pappa som er like verdifull som mamma for mitt barn, og som kan ta seg av barnet de ekstra minuttene. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Jeg skriver "sålenge ingen dør". Hadde jeg f.eks vært jordmor hadde jeg jo ikke gått fra en kvinne som var 5 minutt fra å føde barnet sitt, men har ikke en jobb der noen lider vesentlig overlast om jeg kommer kl. 08.00 og går kl. 15.30.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #20 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Dersom jeg ikke går når arbeidsdagen min er slutt går det utover barna mine. De er mye viktigere enn jobben min. Om jeg går når klokken er slagen kan det resultere i at mennesker dør. Pasienter og pårørende sitter igjen som store spørsmålstegn etter å ha fått dårlige nyheter. Viktige prøver og undersøkelser blir ikke gjort når de skulle, osv i det uendelige. Heldigvis har jeg en mann/pappa som er like verdifull som mamma for mitt barn, og som kan ta seg av barnet de ekstra minuttene. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Jeg skriver "sålenge ingen dør". Hadde jeg f.eks vært jordmor hadde jeg jo ikke gått fra en kvinne som var 5 minutt fra å føde barnet sitt, men har ikke en jobb der noen lider vesentlig overlast om jeg kommer kl. 08.00 og går kl. 15.30. Gjentar: Arrogant å si at det handler mer om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #21 Skrevet 5. februar 2013 Har en veldig stressende jobb, er avhengig av at andre har gjort det de skal og at det er satt av nok tid til de forskjellige oppdragene. Har oppdrag med flere mellomledere, alle mener deres oppdrag er viktigst og vil gjerne at du skal hoppe når de sier hopp. Jobber mye overtid om dagen og tror neppe jeg kunne strukturert dagen noe bedre for å ikke jobbe over, de som mener det vet ikke hva det vil si å ha høyere arbeidsmengde enn stilling. Da er det bare noe de tror selv. Har jobbet sammen med mange systematiske og strukturerte mennesker uten at de slipper overtid og kjør av den grunn. Anonym poster: 5b6e91ef94a5490dca2e5599502672a6
Gjest meg mamma? Skrevet 5. februar 2013 #22 Skrevet 5. februar 2013 Jeg tror det handler mer om hvordan man takler stress enn hvordan det er på den enkelte arbeidsplass. Så lenge ingen dør fordi jeg tar lunsjpause, ja så tar jeg pause. Jeg går kl. 15.30 for å hente i bhg. Jeg arbeider rask og effektivt og gjør det jeg rekker på den tiden jeg har til disposisjon. Arrogant å si at det handler om hvordan en takler stress enn arbeidsplass. Inviterer deg til en dag på jobben min. Klart jeg kunne ha knepet inn litt tid og gått til normert, men det hadde gått utover de jeg er på jobb for. Anonym poster: 37f42f5c9963650ddb48af6012626b66 Du kunne gjerne vært med meg en dag på jobb og. Sitter veldig sjelden ned, løper, bærer, løfter hele tiden. Har som oftest pause, men ofte ikke med god samvittighet Dersom du har pause uansett er det jo temmelig bortkaste å ha dårlig samvittighet for det. Da kan du jo like godt nyte den. Du understreker poenget mitt- det er mye hvordan man takler stress. Sier igjen, en uke i min jobb så hadde du garantert sagt noe annet
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #23 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har en tenkejobb mer enn en løpejobb (altså jeg sitter foran en pc eller er på møter, ofte møter jeg arrangerer selv og leder). Det er helt klart tidspress, men det er på en litt annen måte. Du skal i tillegg til å nå gjennom innboksen og ta alt som kommer på tlf og i døra, sørger for å tenke kreativt og nytt for å løse kompliserte problemer, forenkle hverdagen til f.eks. personellet som jobber i helse, barnehage osv osv. Det er på en måte ikke noe "problem" å rekke alt, men kvaliteten... og hvor mye du får gjort av forbedringer/forenklinger vil jo variere. OG vi som jobber slik vil gjerne mye! Anonym poster: bb997df7a3aba34f4f04d535e7d3ab5a
Gjest Vicky Pollard Skrevet 5. februar 2013 #24 Skrevet 5. februar 2013 Tror å jobbe på akuttmottak eller intensiv på sykehus må være drita travelt.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #25 Skrevet 5. februar 2013 Enig med de som kritiserer overlord her.. Da har du ikke for mye å gjøre. Jeg dropper ofte lunsjen nettopp fordi jeg skal rekke å hente barna mine. Hvis du ikke hadde fått lønnen din på konto riktig dag tipper jeg du hadde blitt rimelig irritert om du bare fikk til svar "jeg går hjem 15.30 så lenge ingen dør jeg". Bare et eks på frister noen må forholde seg til... Anonym poster: e6b9cb21106fb6a50690640563062342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå