Gå til innhold

Som de maser på helsestasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje helsesøsteren følte det var grunn til å stille alle disse spørsmålene. Synes faktisk de som får en hel masse spørsmål og "mas" fra helsesøster bør gå litt i seg selv, og tenke hva det er som gjør at helsesøster føler behov for å "mase" og stille spørsmål. Ser det er flere av de her inne om dagen... Helsesøster prøver bare å gjøre jobben sin.

Tror det er rutine - altså de spør alle.

Anonym poster: 33f6192ff99c14e303a63f6319197299

Mye mulig, men leste feks en tråd her om dagen at det var ei som skrev at HS maste noe vanvittig om åpen barnehage. Og så skriver hi i den tråden at hun er sjenert og privat som person, og ikke ønsker å være sosial.. jeg mener, hallo? Det er da ikke rart at helsesøster maser da, hun så vel at det var behov for å "mase".

Leste den tråden, er ikke av samme oppfatning som deg, og ser i alle tilfeller ikke hva det har med DENNE tråden å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Kanskje helsesøsteren følte det var grunn til å stille alle disse spørsmålene. Synes faktisk de som får en hel masse spørsmål og "mas" fra helsesøster bør gå litt i seg selv, og tenke hva det er som gjør at helsesøster føler behov for å "mase" og stille spørsmål. Ser det er flere av de her inne om dagen... Helsesøster prøver bare å gjøre jobben sin.

Mye mulig, men leste feks en tråd her om dagen at det var ei som skrev at HS maste noe vanvittig om åpen barnehage. Og så skriver hi i den tråden at hun er sjenert og privat som person, og ikke ønsker å være sosial.. jeg mener, hallo? Det er da ikke rart at helsesøster maser da, hun så vel at det var behov for å "mase".

Leste den tråden, er ikke av samme oppfatning som deg, og ser i alle tilfeller ikke hva det har med DENNE tråden å gjøre.

Poenget mitt er at det muligens er flere enn man skulle tro som trenger ekstra oppfølging, men at ikke alle ser det selv.

Skrevet

Poenget mitt er at det muligens er flere enn man skulle tro som trenger ekstra oppfølging, men at ikke alle ser det selv.

Hvorfor skal det å være en privat person som ikke ønsker å gå i åpen barnehage kvalifisere til å måtte følges nøye opp. Er det blitt et samfunn hvor det ikke skal være rom for individuelle forskjeller. Ikke alle har behov for å være sosiale hele tiden. HI i det andre innlegget hadde jo informert helsesøster om at hun hadde venner med barn i omgangskretsen og derfor ikke følte hun hadde et behov for barselgruppe el.

Til HI av denne tråden. Jeg synes det var merkelige spørsmål, men det er sikkert rutine. I kommunen jeg bor i, må alle gravide og de som nettopp har født, gjennom en mini psykisk evaluering. Helt "frivillig" selvsagt. Kontrollbehovet til staten begynner kanskje å bli vel høyt, med tanke på at alvorlige tilfeller neppe blir avslørt slik på denne måten. Jeg kan ikke tenke meg at et barn som ikke har det bra hjemme hadde svart ærlig på slike spørsmål når foreldrene var tilstede, men kanskje helsesøster føler hun kan klappe seg selv på skulderen for grundig utført arbeid etterpå..

Anonym poster: 49be886e9ddaf7b9e7dcce34b06ee564

Skrevet

Jeg synes det er merkelig av helsestasjonen å gå frem på denne måten, ser for meg at de som virkelig har det vanskelig hjemme aldri hadde svart ærlig på slike spørsmål i denne settingen. Spesielt ikke når forledrene sitter og hører på!

Minner meg om da jeg gikk på videregående.. vi skulle ha om incest, så sier læreren at hvis noen hadde opplevd det og synes det var vanskelig å høre på kunne de gå ut av klasserommet.. eh, for det hadde sikkert en som var blitt misbrukt gjort så alle kunne se det..

Anonym poster: 376165481d5f4aee4fe9ab0af83a097b

Skrevet

Men synes du dette er rette måten å gå fram på? Tror du et barn hadde svart ærlig i denne settingen om han faktisk hadde det vanskelig hjemme?

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Men synes du dette er rette måten å gå fram på? Tror du et barn hadde svart ærlig i denne settingen om han faktisk hadde det vanskelig hjemme?

Jeg sier ikke at jeg synes denne metoden nødvendigvis er bra. Men nå var temaet at helsesøster "maser uten grunn", og det tror jeg ikke alltid er helt sant.

Skrevet

Er det mamma eller pappa som er sjefen hjemme?? hva i huleste er det for noe å spørre en 8- åring om? Hjælp..

Skrevet

Er det mamma eller pappa som er sjefen hjemme?? hva i huleste er det for noe å spørre en 8- åring om? Hjælp..

Lurer på hva helsesøster hadde sagt om 8'åringen hadde svart: "Pappa er den mest sjef i senga, mens mor er mest sjef på kjøkkenet." xD Gravidhumor på sitt beste, beklager!

Skrevet

Jeg håper dere forstår at hs ikke gjør dette for moro skyld.Hun ser sikkert også hvordan barna reagerer på spørsmålene og kan nok fange opp dersom det skurrer. Hvis dere er så kritiske til hs,hvorfor lar dere barna gå til henne da?? Vær glad for at noen gidder å bry seg! Det er faktisk litt for mange barn som trenger henne.

Anonym poster: f699942230aa77c5e77bc4ac5b1ea442

Skrevet

Lurer på hva helsesøster hadde sagt om 8'åringen hadde svart: "Pappa er den mest sjef i senga, mens mor er mest sjef på kjøkkenet." xD Gravidhumor på sitt beste, beklager!

Kniiis;) .. Men seriøst, hvis noen hadde spurt min 7 åring om dette, vet jeg ikke helt hvordan hun hadde tatt det?! Om hun hadde klart å svare for seg? .. Og er det virkelig sånn det er? At en er sjefen i huset? Gud, voksne kan si så mye dumt altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...