Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #51 Skrevet 5. februar 2013 Jeg blir mer og mer sjokkert over deg. Det virker som du lever i en verden der alt og alle skal ta hensyn til deg og dine. Hva med å gi klar beskjed om at de skulle stoppe å plukke på bikkjen din da? Man kan fint gi beskjed selv om damen ikke forsto norsk. Men å sammenligne dyr med mennesker, håpe at bikkjen din biter barn eller voksne og alt det andre sprøyte du spyr ut innimellom gjør at jeg sitter igjen med ett inntrykk at du er en selvsentrert egoist. Tror det er på tide å endre holdningene dine, kommer ikke langt sånn du holder på nå! Anonym poster: 0c8ab0768712ed16c6126fc03cea40e2
Denunge Skrevet 5. februar 2013 #52 Skrevet 5. februar 2013 Det værste jeg viste om da jeg hadde hund, det var småbarnsmødre (og fedre for den saks skyld) som satt med hylende unger på fanget, og lokket til seg bikkja mi for å roe ned ungene. Jeg hadde da en Amstaff, som var verdens snilleste, var ikke noe med det, men hun var en stor hund på 60 kilo med en kjeve så kraftig at hun kunne bite av den mannen hånden. Jeg sa klart ifra at hunden er ikke noe kosebamse, og at man ikke bare kunne lokke henne til seg. Hun er ett dyr og jeg vet aldri når nok er nok for det dyret. Hunden min hadde aldri gjort ett barn fortred i hele sitt liv, men jeg så hvor engstelig hun ble når det ble så mye oppstyr rundt henne, og det er IKKE greit! Og jeg liker heller ikke at folk uten tillatelse knipser bilder i hytt og pine av min hund. Flere foreldre burde lære ungene sine at man skal ikke lokke på ukjente hunder, for man kjenner ikke hunden og vet ikke hva som kan skje. Plutselig kan hunden bli så engstelig og redd at den tar en finger eller to fra ungens eller mor/fars hånd. Så å vise mer respekt for de med hund på både tur og buss hadde vært fint! Jeg lar gjerne folk hilse på min hund om de spør først, men kaster de seg over hunden som en kosebamse så får de rask beskjed om å ha seg unna. Helt enig. Men det ER faktisk mange hundeiere som må vise mer respekt også.. Sånn som de som har hunden i bånd på cafe, buss o.l. og plutselig står bikkja og snuser i annsiktet på et barn, eller er borte hos noen andre. Man vet aldri hvem som er redd.. Jeg var virkelig så redd for hunder at jeg begynte å hylgråte hvis det kom en hund i BÅND 100 meter unna.. Så å si at jeg ikke tar hensyn til de som ikke liker hunder, er ganske feil. For det er virkelig noe jeg gjør Jeg var barnas frykt i mange år da jeg kun hadde store hunder (rottweiler, amstaff, Grand Donois osv). Men har alltid vært nøye på trening av mine hunder, og det var sjeldent de forlot sin plass ved foten min. Jeg bruker heller aldri Flexi bånd da man ikke har like god kontroll over hunden med ett bånd som plutselig blir 10 meter langt. På bussen lå hunden alltid mellom beina mine, og jeg prøvde å vise hensyn til alle andre. For jeg vet jo ikke om de er redd hunden. Jeg vil ikke skremme andre. Men når jeg var under 18 år og ikke kunne kjøre bil, så måtte jeg ta bussen for å komme meg rundt! Jeg har selv søsken som er livredd hunder og en samboer som er mer skeptisk til de største. Og når hundeeiere med mellomstore hunder lar hunden sin løpe rundt og snuse og hilse på alt og alle, så har jeg konfrontert dem og snakket med de. En unge kan plutselig hyle av skrekk og hunden kan bli så skremt at den glefser. Man vet aldri. Det er små barn og dyr vi har med å gjøre! Hadde selv en stor alaska malamute/sibirsk husky før. Fikk gå i fred på tur Fikk sjeldent gå i fred da jeg hadde amstaffen, og jeg skjønner ikke hvorfor! Skal de ikke være store skumle slosskjemper da? Men alle måtte bort og dulle og styre med henne, og det irriterte meg egentlig. Men etter at de plutselig fant ut hva slags hund hun var så ble jeg meldt 27 ganger til politiet for å hatt en livsfarlig hund.. Da måtte jeg le litt. Politiet kom på den beste dagen i hele mitt liv, og de kunne ikke fatte at min lille amstaff på 60 kilo kunne være livsfarlig, hun som lå og snorket i ett hjørne med søskenbarnet mitt på 2 imellom labbene. Men fikk være litt i fred etterpå. Og det var bare folk som kjente henne som hilste på henne i ettertid, noe som passet meg ypperlig!
Bustetroll Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #53 Skrevet 5. februar 2013 Jeg blir mer og mer sjokkert over deg. Det virker som du lever i en verden der alt og alle skal ta hensyn til deg og dine. Hva med å gi klar beskjed om at de skulle stoppe å plukke på bikkjen din da? Man kan fint gi beskjed selv om damen ikke forsto norsk. Men å sammenligne dyr med mennesker, håpe at bikkjen din biter barn eller voksne og alt det andre sprøyte du spyr ut innimellom gjør at jeg sitter igjen med ett inntrykk at du er en selvsentrert egoist. Tror det er på tide å endre holdningene dine, kommer ikke langt sånn du holder på nå! Anonym poster: 0c8ab0768712ed16c6126fc03cea40e2 hehe, du har i alle fall veldig feil oppfattning av meg. Men jeg gidder virkelig ikke bruke tiden min på å prøve å få fremmede på et forum til å like meg
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 5. februar 2013 #54 Skrevet 5. februar 2013 Er det din hund på bildet? Hvis ikke så er det veldig ironisk at du reagerer på at folk tar bilder av din hund mens du legger ut bilde av andre sin hund samtidig som du klager, he he...
Bustetroll Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #55 Skrevet 5. februar 2013 Det værste jeg viste om da jeg hadde hund, det var småbarnsmødre (og fedre for den saks skyld) som satt med hylende unger på fanget, og lokket til seg bikkja mi for å roe ned ungene. Jeg hadde da en Amstaff, som var verdens snilleste, var ikke noe med det, men hun var en stor hund på 60 kilo med en kjeve så kraftig at hun kunne bite av den mannen hånden. Jeg sa klart ifra at hunden er ikke noe kosebamse, og at man ikke bare kunne lokke henne til seg. Hun er ett dyr og jeg vet aldri når nok er nok for det dyret. Hunden min hadde aldri gjort ett barn fortred i hele sitt liv, men jeg så hvor engstelig hun ble når det ble så mye oppstyr rundt henne, og det er IKKE greit! Og jeg liker heller ikke at folk uten tillatelse knipser bilder i hytt og pine av min hund. Flere foreldre burde lære ungene sine at man skal ikke lokke på ukjente hunder, for man kjenner ikke hunden og vet ikke hva som kan skje. Plutselig kan hunden bli så engstelig og redd at den tar en finger eller to fra ungens eller mor/fars hånd. Så å vise mer respekt for de med hund på både tur og buss hadde vært fint! Jeg lar gjerne folk hilse på min hund om de spør først, men kaster de seg over hunden som en kosebamse så får de rask beskjed om å ha seg unna. Helt enig. Men det ER faktisk mange hundeiere som må vise mer respekt også.. Sånn som de som har hunden i bånd på cafe, buss o.l. og plutselig står bikkja og snuser i annsiktet på et barn, eller er borte hos noen andre. Man vet aldri hvem som er redd.. Jeg var virkelig så redd for hunder at jeg begynte å hylgråte hvis det kom en hund i BÅND 100 meter unna.. Så å si at jeg ikke tar hensyn til de som ikke liker hunder, er ganske feil. For det er virkelig noe jeg gjør Jeg var barnas frykt i mange år da jeg kun hadde store hunder (rottweiler, amstaff, Grand Donois osv). Men har alltid vært nøye på trening av mine hunder, og det var sjeldent de forlot sin plass ved foten min. Jeg bruker heller aldri Flexi bånd da man ikke har like god kontroll over hunden med ett bånd som plutselig blir 10 meter langt. På bussen lå hunden alltid mellom beina mine, og jeg prøvde å vise hensyn til alle andre. For jeg vet jo ikke om de er redd hunden. Jeg vil ikke skremme andre. Men når jeg var under 18 år og ikke kunne kjøre bil, så måtte jeg ta bussen for å komme meg rundt! Jeg har selv søsken som er livredd hunder og en samboer som er mer skeptisk til de største. Og når hundeeiere med mellomstore hunder lar hunden sin løpe rundt og snuse og hilse på alt og alle, så har jeg konfrontert dem og snakket med de. En unge kan plutselig hyle av skrekk og hunden kan bli så skremt at den glefser. Man vet aldri. Det er små barn og dyr vi har med å gjøre! Hadde selv en stor alaska malamute/sibirsk husky før. Fikk gå i fred på tur Fikk sjeldent gå i fred da jeg hadde amstaffen, og jeg skjønner ikke hvorfor! Skal de ikke være store skumle slosskjemper da? Men alle måtte bort og dulle og styre med henne, og det irriterte meg egentlig. Men etter at de plutselig fant ut hva slags hund hun var så ble jeg meldt 27 ganger til politiet for å hatt en livsfarlig hund.. Da måtte jeg le litt. Politiet kom på den beste dagen i hele mitt liv, og de kunne ikke fatte at min lille amstaff på 60 kilo kunne være livsfarlig, hun som lå og snorket i ett hjørne med søskenbarnet mitt på 2 imellom labbene. Men fikk være litt i fred etterpå. Og det var bare folk som kjente henne som hilste på henne i ettertid, noe som passet meg ypperlig! hehe, ikkesant. De fleste er kosegriser! Store som små
Bustetroll Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #56 Skrevet 5. februar 2013 Er det din hund på bildet? Hvis ikke så er det veldig ironisk at du reagerer på at folk tar bilder av din hund mens du legger ut bilde av andre sin hund samtidig som du klager, he he... Haha det er min ja. ( i skrivende stund, la han seg på rygg ved siden av babyen, fordi han også skulle ha kos på magen!. ). Han er en godklump og veldig søt, og smigrende at folk vil ta bilder. Men syntes det er på sin plass å spørre om slikt... Et raskt bilde hadde gjort lite, men når de i tilegg holder på som de gjør, ved å pirke på han, prøve å dra han ut, osv, da reager jeg.. Hva om han faktisk hadde vært aggressiv? Jeg ville i alle fall ikke latt mitt barn stikke handa inn til en hund som satt under en barnevogn uten å høre med eieren først..
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 5. februar 2013 #57 Skrevet 5. februar 2013 Jeg skjønner at det kan være frustrerende med folk som går over grensa for hvordan man oppfører seg mot dyr altså, som nevnt tidligere her så er det dyr og man vet aldri når eller om det skal gå galt. Godt det var din hund på bildet da, he he
Gjest Yzma Skrevet 5. februar 2013 #58 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Ble bare mer og mer irritert på deg, HI, etterhvert som jeg leste svarene dine her. Om du mener bikkja di var redd og du ikke likte at de tafsa på den, så kunne du gjort med enn verbal kommunikasjon. De fleste forstår hva det betyr når noen rister på hodet eller klapper dem over nevene. Og om bikkja di er nervøs av seg, synes jeg det er dårlig gjort å utsette den for en busstur... For at en hund skal bli vant til å være rundt i en stresser situasjon, så må man dessverre utsette de for en stresset situasjon. Sånn er det. Men ja, man kan være litt mer kvass i kroppsspråket om vedkommende ikke vil forstå verbalt språk. Men klasker vi noen ukjente (og da gjerne utlendinger) så blir vi fort stemplet som rasister uansett. Utsette, ja, men under kontrollerte forhold. En busstur er ikke mye kontrollert. Og jo, en stresset situasjon kan scenesettes og kontrolleres. Grunntrening og respekt/tillit burde være på plass før en starter på slike ting. En hund burde i utgangspunktet miljøtrenes fra den er valp, da også buss- og bilturer. Mente ikke at en skal lappe vedkommende over ansiktet, men et megegsigende klaps over fingrene i dét de strekker seg mot bikkja Endret 5. februar 2013 av Yzma
Denunge Skrevet 5. februar 2013 #59 Skrevet 5. februar 2013 Ble bare mer og mer irritert på deg, HI, etterhvert som jeg leste svarene dine her. Om du mener bikkja di var redd og du ikke likte at de tafsa på den, så kunne du gjort med enn verbal kommunikasjon. De fleste forstår hva det betyr når noen rister på hodet eller klapper dem over nevene. Og om bikkja di er nervøs av seg, synes jeg det er dårlig gjort å utsette den for en busstur... For at en hund skal bli vant til å være rundt i en stresser situasjon, så må man dessverre utsette de for en stresset situasjon. Sånn er det. Men ja, man kan være litt mer kvass i kroppsspråket om vedkommende ikke vil forstå verbalt språk. Men klasker vi noen ukjente (og da gjerne utlendinger) så blir vi fort stemplet som rasister uansett. Utsette, ja, men under kontrollerte forhold. En busstur er ikke mye kontrollert. Og jo, en stresset situasjon kan scenesettes og kontrolleres. Grunntrening og respekt/tillit burde være på plass før en starter på slike ting. En hund burde i utgangspunktet miljøtrenes fra den er valp, da også buss- og bilturer. Mente ikke at en skal lappe vedkommende over ansiktet, men et megegsigende klaps over fingrene i dét de strekker seg mot bikkja Alt som gjøres mot en utlending sees på som rasisme og diskriminering. Jeg ba noen somaliere om å slutte å plystre etter bikkja mi på bussen og slutte å gi henne ordre. Til slutt kom de bort og skulle klappe henne og diverse. Da smalt det hos meg etter å ha gitt uttalige beskjeder, så da de strakte hånden for å klappe bikkja uten lov så klasket jeg de over fingrene og sa med en meget irritert og streng at de skulle be om lov først, og når de ikke hadde hørt på mine tidligere beskjeder kunne de pelle seg bort. Ble stor styr av at jeg var rasistisk og diskriminerende etter dette (takk og pris for at flere på bussen hadde fått med seg hva som skjedde). Uansett hvor mye man kan utsette en hund i lukkete omgivelser under trening, så er det aldri noe som kan måle seg med virkeligheten. Det skal jeg skrive under på. Har trent nå 15 valper, og man får aldri lånt seg en buss som beveger seg og har masse distraherende elementer over alt, hvor i tillegg det kommer og går nye folk hele tiden. Men man bør prøve å tilrettelegge sånn at man får trent på sånne ting på forhånd er greit. Men tror ikke du heller ville ha likt det at ukjente folk stakk hendene sine i trynet ditt og skulle kose med deg. Jeg hater det når helt tilfeldige folk på skolen kommer og tar meg på magen kun fordi jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2013 #60 Skrevet 5. februar 2013 herregud, slutt å grin alle sammen. og nå har vel gribbene funnet seg et nytt offer uansett. Anonym poster: c61dd8651c45a92643cd7325ff04f809
Gjest Yzma Skrevet 5. februar 2013 #61 Skrevet 5. februar 2013 Uansett hvor mye man kan utsette en hund i lukkete omgivelser under trening, så er det aldri noe som kan måle seg med virkeligheten. Det skal jeg skrive under på. Har trent nå 15 valper, og man får aldri lånt seg en buss som beveger seg og har masse distraherende elementer over alt, hvor i tillegg det kommer og går nye folk hele tiden. Men man bør prøve å tilrettelegge sånn at man får trent på sånne ting på forhånd er greit. Men tror ikke du heller ville ha likt det at ukjente folk stakk hendene sine i trynet ditt og skulle kose med deg. Jeg hater det når helt tilfeldige folk på skolen kommer og tar meg på magen kun fordi jeg er gravid. Har trent min andel hunder, jeg også, så er ikke vits å dra frem antall Jeg snakker ikke om at treningen skal være lik "virkeligheten", men forberedelsene skal være så gode som overhodet mulig. Har man kontakt med bikkja, og den stoler på deg så godtar hunder utrolig mye. Kommer det folk bort til meg og hundene og skal klappe uten å ha bedt om lov, tar jeg dem på rompa. Enkelt og greit. Tafser de på mitt, tafser jeg på deres. Spør de hvorfor, så svarer jeg hvorfor jeg tafser på dem. Nå er forøvrig mine hunder gule (Gula hunden, google it), og de fleste her har fått med seg hva det er. Vi har ei hurtigrutekai rett borti høgget, og ikke alle der er like gode i engelsk eller norsk, så da må det megetsigende kroppspråk til. Jo takk, det at enkelte tror gravid-mager er allemannseie kjenner jeg til. Gjorde det samme som jeg gjør med hundene. Tok folk meg på magen, tok jeg tak i en god neve med rompe tilbake
CaptainHindsight Skrevet 5. februar 2013 #62 Skrevet 5. februar 2013 Tok folk meg på magen, tok jeg tak i en god neve med rompe tilbake Hahahahahahaha, jeg dauer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå