Gå til innhold

Skjedde med folkeskikk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en busstur! Kom nettopp hjem, etter å ha vært og hentet 4 hele esker med MME som jeg fikk gratis av en herfra på DIB. TAKK igjen. Lønner seg å klage her inne, hihi.

Men, busstur.. Kommer på en dame med søskenvogn, og så klart 2 søsken. En på ca 4 og en på ca 2. Ene er på fanget til moren, den andre i vogna.

Disse ungene sitter å skriker som om noen skulle prøvd å ta livet av dem. Den ene høyere enn den andre. Fra Nationaltheateret til Prinsdal! Bare på trass. Moren gjør ikke stort for å få dem til å slutte heller.. Utenom EN ting...

Hun begynner å bruke bikkja mi, som avledning for å få ungene til å holde kjeft... Og etterhvert tar hun frem mobilkamera, og begynner å ta bilder av hunden min.. Det er da absolutt ikke greit?

Bikkja ble jo småredd og, for han sitter i understellet på vogna, og har ingen steder å gå, med hender foran seg som vinker og tar bilder og sier "ps ps" som om han var en katte.. Skulle nesten ønske han hadde bitt hele kjerringa eller en av ungene, så de hadde holdt fingra unna. Men han er nok litt for snill :P

Men til slutt sitter jeg der, ler fordi jeg er oppgitt av hyl og skrik, og sint moren.

Snur meg og sier at det ikke er greit å ta bilder av hunden min uten å spørre først, da bare sier hun masse rart på språket sitt. (Østeuropeer av noe slag tror jeg). Heldigvis gikk de av i det jeg var på vei til å koke over.

Uff altså!

Hadde hun spurt, hadde jeg sagt ja med en gang, men slikt spør man om på forhånd...

Samme som om jeg skulle begynt å ta bilder av barna hennes.. nei uff..

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

ja det hørtes rart ut. Hadde aldri tatt bilder av andres hunder uten å spurt først. Tror jeg faktisk ikke hadde gjort det uansett. Ikke av fremmede folk sin hund på bussen ihvertfall.

Skrevet

Hm.... Tror du det som mor er så lett å roe ned to slitne, trøtte, sultne skrikerunger på bussen?

Det går selvsagt an å avlede på ulike måter, men det er mange ganger lettere sagt enn gjort hvis ungene er utafor.

Bare vent, en dag er det du som sitter med to sutreunger på bussen... Da skjønner du hva jeg snakker om.

Anonym poster: 8248810931827abcf5281822a981bc3d

Gjest sussie77
Skrevet

Hm.... Tror du det som mor er så lett å roe ned to slitne, trøtte, sultne skrikerunger på bussen?

Det går selvsagt an å avlede på ulike måter, men det er mange ganger lettere sagt enn gjort hvis ungene er utafor.

Bare vent, en dag er det du som sitter med to sutreunger på bussen... Da skjønner du hva jeg snakker om.

Ja det med sutreunger får man ikke gjort så mye med. Har vært der selv selv. Med søskenvogn og alt.

Skrevet

Jeg tror innlegget var ment som at det ikke var greit å ta bilder av hunden hennes, ikke at det var skrikerunger på bussen. Selv om det sikkert ikke gjorde dagen hennes bedre.

Anonym poster: 59f83e1097ee1870fdda9a23beb0ca75

Skrevet

Jeg er jo klar over dette.... Poenget er at man tar ikke bilder av andres hunder uten å spørre-- Heller ei å ta på dem. Hva om han biter?.. nei, det er fy

Skrevet

Uff, utlendinger eier ikke folkeskikk,

Anonym poster: 679c9fb068be9c76ad8bdbbd82f00303

Skrevet

Helt enig

Anonym poster: b2a2c1417a0b6f7a3afdb264b524a419

Skrevet

Helt enig

Anonym poster: b2a2c1417a0b6f7a3afdb264b524a419

Tja.. Har hatt samme problemet med nordmenn ;)

Skrevet

Det burde ikke være tillatt med bikkje ombord på offentlig transportmidler.

Anonym poster: d600c0fc85b034b9f8d851bdec0df18a

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ble hunden støtt av at hun tok bilder uten tillatelse?

Helt ærlig så skjønner jeg ikke problemet her

Skrevet

Det her var bare rart hi. Du burde jo sagt ifra før?

Anonym poster: 817e03b6bb6ae0802e39519f8b2684e2

Skrevet

Skjønner at du reagerer på de hendene om viftet forran hunden og gjorde den nervøs.

Nå det er sagt så synes jeg det var heller litt sært at det gjør deg noe at de tok bilde av den.......

Å ta bilde av en annens hund, katt eller hest for den saks skyld synes jeg ikke blir det samme i det hele tatt som å ta bilde av deg eller ungene uten å spørre først!!

Skrevet

Slike som deg burde ikke være tillat på denne jord!!

Skrevet

Reagerer vel mest på at du sier at du faktisk ønsker at hunden din skulle bite damen eller barna. Noen mennesker burde bare ikke hatt hund.

Anonym poster: dc41a581015b373569a845da9f1bc205

Skrevet

Man skal aldri gå bort til e hund , eller klappe den uten å spørre eier først.. Heller ikke begynne å ta bilder. Hva hadde du sagt om noenbegynte å ta bilder av barnet ditt, uten tillatelse?..

Skrevet

Reagerer vel mest på at du sier at du faktisk ønsker at hunden din skulle bite damen eller barna. Noen mennesker burde bare ikke hatt hund.

Anonym poster: dc41a581015b373569a845da9f1bc205

Hva er det med mage her på dib og ta alt så forbanna seriøst?

Skrevet

Skjønner at du reagerer på de hendene om viftet forran hunden og gjorde den nervøs.

Nå det er sagt så synes jeg det var heller litt sært at det gjør deg noe at de tok bilde av den.......

Å ta bilde av en annens hund, katt eller hest for den saks skyld synes jeg ikke blir det samme i det hele tatt som å ta bilde av deg eller ungene uten å spørre først!!

Tja. jeg syntes det går for det samme :)

Men uansett så plagde de hunden min. klappe, ta bilder, fikle, osv. man spør på forhånd

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Man skal aldri gå bort til e hund , eller klappe den uten å spørre eier først.. Heller ikke begynne å ta bilder. Hva hadde du sagt om noenbegynte å ta bilder av barnet ditt, uten tillatelse?..

Klappe og gå bort er greit at man ikke burde gjøre uten å spørre først. Bilder tenker jeg er helt ukomplisert.

Å sammenligne barn og dyr kjenner jeg at jeg ikke orker å forholde meg til

Skrevet

Det her var bare rart hi. Du burde jo sagt ifra før?

Anonym poster: 817e03b6bb6ae0802e39519f8b2684e2

Jeg sa ifra ganske raskt.. Men når hun ikke forstår og bare fortsetter gadd jeg ikke lage noe oppstyr

Skrevet

Klappe og gå bort er greit at man ikke burde gjøre uten å spørre først. Bilder tenker jeg er helt ukomplisert.

Å sammenligne barn og dyr kjenner jeg at jeg ikke orker å forholde meg til

Vel, min hund er mitt barn, slik er det. Og det er ren høfflighet å spørre om lov før man begynner å ta bilder...

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet (endret)

Var ikke meg som skrev dette som anonym, men jeg forstår hvor det kommer fra.

Skal ikke være tillatt på denne jord bare fordi man ikke liker hunder, eller kanskje er redd for de? Hva med de som er allergiske?

Herregud for en tankegang...

Endret av FruHottentott
Skrevet

Skal ikke være tillatt på denne jord bare fordi man ikke liker hunder, eller kanskje er redd for de? Hva med de som er allergiske?

Da får man unngå offentlig transport da.... Enkelt og greit..

Eller gå på andre siden av bussen. Jeg var LIVREDD hunder da jeg var liten. Ba ikke folk med hunder om å gå av bussen av den grunn...

Det er jo som å si det skal være forbudt med unger på butikken.

Skrevet

Eller gå på andre siden av bussen. Jeg var LIVREDD hunder da jeg var liten. Ba ikke folk med hunder om å gå av bussen av den grunn...

Alle skal ta hensyn til deg og hunden din. Dere skal ikke ta hensyn til andre.

Skjønner.

Anonym poster: ce935d4298210213e3c34403c2f57851

Skrevet (endret)

Alle skal ta hensyn til deg og hunden din. Dere skal ikke ta hensyn til andre.

Skjønner.

Anonym poster: ce935d4298210213e3c34403c2f57851

Jeg tar faktisk hensyn til andre ;)

Ser jeg noen som er redd for hunden i abosetet eller lignende på bussen, tar jeg han på fanget og holder han godt fast og viser at han ikke kommer seg løs. Jeg lar han ALDRI gå uten bånd, da jeg selv vet veldig godt hvordan det er å være redd for hunder. Det burde være båndtvang hele året .

Men uansett, så er det direkte FREKT og uhøffelig, og gå bort til en annens hund, plage den, og ta bilder av den, uten å spørre om tillatelse! Tror ikke jeg står alene om å mene det

Endret av AiliVeronica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...