Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #26 Skrevet 4. februar 2013 Jeg kommer ikke til å gi barna mine penger for å gjøre husarbeid. Kommer heller ikke til å ha en lang liste med plikter som jeg ser noen v dere har, men forventer selvsagt at de bidrar. Mine foreldre hadde et ganske avslappet forhold til dette med plikter og oss barna. Jeg bidro etter evne og interesse - f eks var jeg interessert i å lage mat en periode og laget middag hver fredag, en annen periode likte jeg å vaske badet hver fredag oc gjorde heller det. Husker en familie fra barndommen der jentene hadde ganske mye plikter og strenge forhold, og det virket ganske trist. Anonym poster: 260fd7bfb5cb5fa993d825655730aaba
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #27 Skrevet 4. februar 2013 Mine barn på 7,11,13 år får en mnd lønn på 2300,- som de disponerer fritt. For den lønnen må de holde rommet ryddig, legge klærne sine til vask, stelle kjæledyret sitt, rydde bort asjett etc etter mat. Rydder de kjøkkenet og tar inn/ ut av oppvaskmaskin, tørker benker etc får de 50,- ekstra pr gang. Pengene de får/tjener bruker de på ekstra klær, sko, cafe, kino, lunsj, sminke etc.. Veldig greit at de lærer seg å måtte disponere penger selv. Anonym poster: f7c2181fe7249d6bf6d0900f6795356f
Aiyanna Rose Skrevet 4. februar 2013 #28 Skrevet 4. februar 2013 Jeg synes det er tull å gi unger under 10 år lommepenger. Jeg mener de må lære seg at det er mye man er nødt til å gjøre uten nødvendigvis å få penger for det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #29 Skrevet 4. februar 2013 Du som har listet opp hva dine tre barn har av oppgaver, dere foreldre kan vel ikke ha så mye da? Synes barn skal få være barn og ikke slaver..kanskje ikke sitte så mye på nettet og heller ta deres del av husarbeidet... Anonym poster: f7c2181fe7249d6bf6d0900f6795356f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #30 Skrevet 4. februar 2013 Ingen spesielle plikter annet enn å henge opp tøyet sitt når vi kommer inn døra. MEN når ber henne hjelpe til, skal det være ja. (jeg maser ikke på henne om hun er midt i leken, men dersom hun henger rundt beina på meg, kan hun like gjerne hjelpe til) 5 år. Anonym poster: 77af031e4cfae01e11facfd350de10d3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2013 #31 Skrevet 4. februar 2013 Tull og gi barn under ti lommepenger? De trenger vel penger til kino, cafe etc selv om de ikke er så gamle? Anonym poster: f7c2181fe7249d6bf6d0900f6795356f
Frøken Lakenskrekk Skrevet 4. februar 2013 #32 Skrevet 4. februar 2013 Her må hun hjelpe til med å holde orden bare egentlig. Legge lua på plass i skuffen, sette skoene ordentlig fra seg, rydde opp leker, hjelper til med å dekke på bordet, ta av bordet, sette inn i oppvaskmaskinen ( noe hun synes er voldsomt artig noen ganger), hjelper til med å legge klær i vaskemaskinen (fordi hu selv vil), hjelper til med å rydde og vaske på rommet sitt. Hun er 3,5 år, og det eneste som hu kan slå seg vrang på er å henge fra seg klær og å rydde opp etter seg, resten synes hun er artig å være med på og å gjøre. Har gjort det til en lek innimellom og etterhvert er det en grei ordning vi har på det ustyrtelig artig å få vaske opp i oppvaskkummen innimellom, og hun teller og styrer når vi setter inn i oppvaskmaskinen. Enkelte ganger ordner jeg en spruteflaske med grønnsåpevann, så får hu sprute på gulvet og jeg kommer med vaskekosten etter. (Om å gjøre å sprute en runding rundt flekkene på gulvet f.eks) støvsuge teppet sitt gjør hun hver lørdag og tar innimellom teppet på stua også, fordi hun vil Da får hu velge seg en ting til lørdagsgodtet selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå