Gå til innhold

SERIØST! Mannen min har parra bikkja MI!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei tispe som er Norges Champion (vil ikke si rase), flott tispe som passer rasestandaren fantastisk og hun er godkjent ettersøkshund. Altså ei suveren tispe som er mye verdt og mange har vært interresert i å få parret henne eller kjøpe henne. Dette fikk mannen min med seg når han var med på hundeutstilling for første gang sist vi var, han har aldri brydd seg så mye om hunden og heller ikke særlig mye om hva hunden har vunnet o.l så dette viste han ikke. Den sist uken la jeg merke til at hun var blitt så sigen i magen. Tok henne med til dyrlegen for at de skulle se på henne, og joda valper var det!! Skjønte ingenting siden hun er alltid under oppsyn når vi er ute, og hun står ute i hundegård - ikke i kjetting. Kom hjem og var veldig-veldig sint, forstod bare ikke hvordan dette hadde gått til. Jeg hadde også vært borte på en husmorferiefor for ca 6 uker siden å lurte på om mannen hadde mista henne eller noe. Fikk til svar at han hadde funnet en hannhund av samme rase å fått henne parret mens jeg var borte! Fy F sier jeg bare! MIN hund! Neida, siden han forstod at det var mye penger her så ville han parre henne siden jeg ikke ville sette valper på henne, desverre hadde han "glemt" å si ifra til meg. NÅ forstår jeg hvorfor jeg helt ut av det blå fikk et spaopphold når tispa hadde løpetid! MANNFOLK!!!

Anonym poster: f850d80d93f311985679ff56eefe29b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er sant, så er jo mannen din riv ruskende.

Skrevet

Hahaha, sorry, forstår frustrasjonen, men jeg trodde du mente at mannen hadde hatt sex med hunden din :P

Du må lære deg å formulere setninger. Hehe

Skrevet

Haha, noen så teit!

Skrevet

Er det mulig??? Har han i det minste parter henne med samme rase og noenlunde stamtavle?

Skrevet

Hahaha, sorry, forstår frustrasjonen, men jeg trodde du mente at mannen hadde hatt sex med hunden din :P

Hehe, ser det nå. Er bare så regelrett forbanna at det gikk litt fort i svingene!

HI

Skrevet

Jeg skjønner godt du er sint, og du kan jo fortelle han hvor mye arbeid det er med hvalper og at han skal få ta hver eneste lille bit av jobben med å se til de fra de er født til er overlevert sine nye eiere. noe som også betyr at han må ta ut ferie i denne perioden for de kan jo ikke overlates til seg selv i timesvis når de er så små.

Han har skapt jobben han får da også ta den.

I tillegg er det jo din hun og pengene for hvalpene er jo derfor også dine den dagen de er solg

Anonym poster: 43eef40608d4c2cfa5be42ef3aa473c5

Skrevet

Hehe, ser det nå. Er bare så regelrett forbanna at det gikk litt fort i svingene!

HI

Ja.. Skikkelig dårlig gjort av mannen da! Det er ikke slik at man bare kan sette valper på en hund. Stamtavle eller ei. Det er vanskelig å finne perfekt match. Både med tanke på gemytt, helse og bruksegenskaper.

Håper virkelig at han skammer seg!

Skrevet

Vel, hvis det er bikkja di og hun står i ditt navn - så er det vel forsåvidt bare å la være å sette navnet ditt på registreringspapirene til valpene og la ham selge dem/gi dem bort som uregistrerte... Da gjør han det ikke flere ganger i alle fall.

Og hvem i all verden er det forøvrig som setter hannhunden sin i avl uten å ha en avtale med tispeeier?

Anonym poster: c075013e417355330523b7486911720f

Skrevet

Noen burde kanskje fortelle mannen at det ikke er særlig med penger igjen når valpene er solgt?

Jeg har drevet med oppdrett selv, og det er ikke noe man tjener på, for å si det sånn. Om man gjør det på den rette måten, så er det nok desverre ikke så mange penger igjen til Hi.

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken type hund det er da... om det er veskehunder sitter man jo igjen med mye mer omsettning en om det er en Labrador.

Men uansett FOR EN IDIOT!! Om han seriøst hadde planlagt dette å sendte deg på spa for å få det gjort, dæven asså......

Men la han sitte ENE og ALENE med ansvaret, det kommer til å stinke, men overse det den perioden, IKKE vask opp bæsj fordi han ikke gjør det, da vinner han...ta i såfall heller med deg barn å dra bort noen dager, så får han vel ett lite møte med karma.....

Fy faen for en dott!!;(

Anonym poster: cff9ed075911e7bb245decef22735254

Skrevet

Har ikke ord!

Han får glede seg til valpene kommer da. Er ikke akkurat sånn man tror den tiden blir :-) 7-8 uker med bæsj, tiss, gris, osv :-)

Jeg ville solgt dem uregistrert pga tjyvparrig og beholdt pengene selv. Om eieren av hannen krever penger kan du henvise til mannen din. Tispen er DIN og jeg regner med du taper en goood del trening på grunn av dette.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Men hvordan forklarer han at dette skulle være en god ide?

Skrevet

Hahaha, sorry, forstår frustrasjonen, men jeg trodde du mente at mannen hadde hatt sex med hunden din tongue.png

Jeg trodde også det :P... men helt alvorlig. Dette er jo ikke OK i det hele tatt. Jeg skjønner godt at du sinna!
Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg skjønner at du er sint, jeg hadde klikka i vinkel! Han får ihvertfall ta all jobb og utgifter som følger med.

Skrevet

Fy faan,hadde klikka i vinkel! Noe så respektløst ovenfor deg og hunden din! Skal tjene seg litt penger han da ja,fysj å fy! Men nå som uhellet er ute må du bare gjøre det beste ut av det. få fatt i eier av far til valpene,så du får vite alt du trenger, sikkert ikke sjekka sykdomshistorie eller noe han da regner jeg med? Ta det som det kommer,viktigste er at alt går bra med tispa og valpene..men fy f..enn å gjøre det,å så ikke si fra??! Sjokkert jeg..

Anonym poster: 2905c226462d795e9852d65d00cc1b6f

Skrevet

Kommer jo ann på hvilken type hund det er da... om det er veskehunder sitter man jo igjen med mye mer omsettning en om det er en Labrador.

Men uansett FOR EN IDIOT!! Om han seriøst hadde planlagt dette å sendte deg på spa for å få det gjort, dæven asså......

Men la han sitte ENE og ALENE med ansvaret, det kommer til å stinke, men overse det den perioden, IKKE vask opp bæsj fordi han ikke gjør det, da vinner han...ta i såfall heller med deg barn å dra bort noen dager, så får han vel ett lite møte med karma.....

Fy faen for en dott!!;(

Anonym poster: cff9ed075911e7bb245decef22735254

Nei, det kommer ikke an på hva slags rase det er. En chihuahua eller pomeranian får i snitt 2-3 valper per kull. En labrador får ofte 8-10 valper.

Skrevet

Helt utrolig dårlig gjordt. Hvis du ville hatt valper så er det jo også ett poeng at man velger rett hannhund som ikke har hd osv.

Skrevet

Gud hjelpe meg! Her har vi seks hunder i husholdningen som er mine. Mannen må mene mangt og meget, men avgjørelser rundt slike ting er mine! Hadde mannen trosset meg hadde han måttet flytte ut! Mine tisper er forøvrig sterilisere så det vil ikke bli en problemstilling heller, men fy søren! Jeg forstår du er forbanna!!!

Anonym poster: 79df6cd01f3d8fbe9597a2d8d9bcb36b

Gjest sug lut
Skrevet

Da synes jeg du også kan stikke ut og tjuvparre deg litt.

Skrevet

DIN hund? Er dere ikke gift da ;)? Ellers var det et trist eksempel på manglende ærlighet og respekt i et forhold...

Anonym poster: 9551e0edb3a17f5de8790212036f3964

Skrevet

DIN hund? Er dere ikke gift da wink.png? Ellers var det et trist eksempel på manglende ærlighet og respekt i et forhold...

Anonym poster: 9551e0edb3a17f5de8790212036f3964

Ehm... så når man er gift så er alle eiendeler plutselig felles? Hvis jeg for eksempel driver med bilcross og har to biler til formålet, så kan mannen bare stikke ut med en av bilene på butikken fordi vi er gift? Interessant :D

Anonym poster: 42f8e8bbfe683d8b99a552f7a17676d5

Skrevet

Oi, han skal få seg en overraskelse når han ser hvor mye jobb det er og hvor lite penger man sitter igjen med.

For han vet vel at valpene trenger tilsyn hele døgnet første tiden så han må ta noen dager fri fra jobb, at de skal til dyrlege flere ganger for å få veterinærattest, alle vaksinene osv og at han må betale for det. At eieren av hannhunden skal ha en prosent av salget for hver enkelt valp, at valpene skal ha valpefor som faktisk koster litt og ikke minst at han må bruke ganske mye tid på stell, mating, vasking osv av valpene og at han må bruke tid på å finne de riktige kjøperne til dem, skrive kontrakter og stamtavler osv osv osv.

Har vokst opp med en mamma som driver avl og det er jammen mye mye jobb for småpenger altså. Dette er noe man virkelig må like å drive med, noen man må ha en genuin interesse for og glede av for å gidde drive med, for rik blir man absolutt ikke...

Anonym poster: e8371d3d305595e7755b5603a66571c2

Skrevet

Du får la han ta ALLE utgiftene med fôr til mammabikkja og til valpene, veterinærsjekk og vaksiner/ormkur, ta opp møkk og tiss etter valpene, klippe klør og bade dem osv. Alt.

Han må gjøre alt, du skal ikke gjøre noe. Og prisen på valpene burde være slik at det akkurat dekker den summen mannen din har brukt på disse tingene. Kanskje litt mindre og, så han sitter igjen med litt i minus og får seg en ordentlig lærepenge ;)

Møkkamann!!! Som om det ikke er nok valper på markedet fra før, liksom...

Anonym poster: 36935654fb3d69f8f48286df7b2d29c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...