Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 La oss samle en tråd med spøkelseshistorier, uforklarlige opplevelser osv. Jeg ønsker å bli skremt! :-D Anonym poster: d3aeaf2bbfb207404260a15794085296
Snuppelupp1988 Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Min søster: Da hun var ti stod det altid en gammel mann (lignet mye på farfar) i døren til soverommet hennes og ønsket henne en god natt. Meg: Har en gammel mann med subbetøfler som går igjen etter klokka et på natta og kun hvis det er damer i hus. Ikke hvis mannen er hjemme. Skremt livskiten av mine venniner som ikke trur på sånt. Pappa: Han var på vei å dette ned en trapp av den gamle bratte varianten. Var som å se han møtte en vegg som gjorde at han ble dyttet tilbake. Både jeg og min stemor sto å måpte. Kunne endt veldig stygt. Trur det er den gamle huseieren som gikk under isen som dyttet han tilbake... Grøss,,,
CaptainHindsight Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 En kamerat leide en gang et stort gammelt hus med en mørk trapp som gikk opp til loftet. Midt i trappen var det en avsats med sikringsskap. På dette loftet var det flere boder, og døren på et av dem var alltid åpen, uansett om han lukket den, låste den, eller dro noe foran døren. Så han var ALDRI på loftet. Det pleide å gå temmelig greit, han bodde der med hunden sin, så han var ikke alene. Men en kveld gikk strømmen og jeg får gåsehud bare av å skrive dette... Han tok med seg hunden for å gå opp trappen, men hunden nektet, den klynket og strittet imot, og selv om han tok tak i halsbåndet for å tvinge hunden opp så nyttet det ikke. Han måtte dermed opp på avsatsen alene. Han sa at de minuttene det tok for han å få overblikk så var det som om noen sto i mørket bak han og stirret på han. Det var så ubehagelig at han sprang ned da han var ferdig, og låste seg og hunden inn på soverommet. Han sovnet med hunden på soverommet, men våknet av at hunden bjeffet og knurret helt hysterisk. Han kikket rundt seg og så at hunden bjeffet mot døren, som fremdeles var stengt, før bjeffingen gikk over i hysterisk klynking mens hunden RYGGET BAKOVER som om noen eller noe beveget seg mot den D: Hunden endte helt opp ved hodegavlen før kameraten min tok hunden og sprang ut og kastet seg i bilen. Angst.
Snuppelupp1988 Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Sitter å grøsser allerede Da hadde jeg rømt landet trur jeg...
Foccacia Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 En kamerat leide en gang et stort gammelt hus med en mørk trapp som gikk opp til loftet. Midt i trappen var det en avsats med sikringsskap. På dette loftet var det flere boder, og døren på et av dem var alltid åpen, uansett om han lukket den, låste den, eller dro noe foran døren. Så han var ALDRI på loftet. Det pleide å gå temmelig greit, han bodde der med hunden sin, så han var ikke alene. Men en kveld gikk strømmen og jeg får gåsehud bare av å skrive dette... Han tok med seg hunden for å gå opp trappen, men hunden nektet, den klynket og strittet imot, og selv om han tok tak i halsbåndet for å tvinge hunden opp så nyttet det ikke. Han måtte dermed opp på avsatsen alene. Han sa at de minuttene det tok for han å få overblikk så var det som om noen sto i mørket bak han og stirret på han. Det var så ubehagelig at han sprang ned da han var ferdig, og låste seg og hunden inn på soverommet. Han sovnet med hunden på soverommet, men våknet av at hunden bjeffet og knurret helt hysterisk. Han kikket rundt seg og så at hunden bjeffet mot døren, som fremdeles var stengt, før bjeffingen gikk over i hysterisk klynking mens hunden RYGGET BAKOVER som om noen eller noe beveget seg mot den D: Hunden endte helt opp ved hodegavlen før kameraten min tok hunden og sprang ut og kastet seg i bilen. Angst. Hadde aldri satt mine bein i det huset igjen tror jeg, grøss!
CaptainHindsight Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Hadde aldri satt mine bein i det huset igjen tror jeg, grøss! Nei, det var et intenst hus. Jeg var der bare to ganger, og det var nok, for å si det slik. Var som å gå inn i en krypt. Og jeg pleier ikke å falle for massesuggesjon altså!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 I min venninnes hus spøker det masse! Det er et gammelt salteri. Det som skjer er at det er noen som skrur av lysene, og de har sånne brytere som du må flikke ned og opp, så det er ikke noe de gjør selv. Pratet med venninnen min i telefonen en gang da dette skjedde, og hun ropte på søsteren sin, for hun trodde det var hun som tullet med henne. Fakta var at hun stod inne på badet på andre enden av huset, så det kunne ikke ha vært henne. Dette "spøkelse" låser de også ute av huset :S De har mange hunder (4) og tar ikke alltid med nøkkel for å slippe de ut i hagen, rekker bare å komme på utsiden av døra, så smeller den igjen og låses.... Nå har de en stige stående på utsiden så de kan klattre opp i andre etasje for der er det ikke noe lås på verandadøra Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Da jeg og ekssamboeren min kjøpte vår første bolig hørte vi mye barneskrik og kvinnerop. Vi hadde ikke barn da og det hadde ikke heller naboene våre. Fikk vite senere at tomten tidligere hadde vært et gammelt mødrehjem :S Anonym poster: 3717883a2c8e6c7a334949b10ab051b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 I min venninnes hus spøker det masse! Det er et gammelt salteri. Det som skjer er at det er noen som skrur av lysene, og de har sånne brytere som du må flikke ned og opp, så det er ikke noe de gjør selv. Pratet med venninnen min i telefonen en gang da dette skjedde, og hun ropte på søsteren sin, for hun trodde det var hun som tullet med henne. Fakta var at hun stod inne på badet på andre enden av huset, så det kunne ikke ha vært henne. Dette "spøkelse" låser de også ute av huset :S De har mange hunder (4) og tar ikke alltid med nøkkel for å slippe de ut i hagen, rekker bare å komme på utsiden av døra, så smeller den igjen og låses.... Nå har de en stige stående på utsiden så de kan klattre opp i andre etasje for der er det ikke noe lås på verandadøra Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633 Hjelp! Anonym poster: 3717883a2c8e6c7a334949b10ab051b8
Countess Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 I min venninnes hus spøker det masse! Det er et gammelt salteri. Det som skjer er at det er noen som skrur av lysene, og de har sånne brytere som du må flikke ned og opp, så det er ikke noe de gjør selv. Pratet med venninnen min i telefonen en gang da dette skjedde, og hun ropte på søsteren sin, for hun trodde det var hun som tullet med henne. Fakta var at hun stod inne på badet på andre enden av huset, så det kunne ikke ha vært henne. Dette "spøkelse" låser de også ute av huset :S De har mange hunder (4) og tar ikke alltid med nøkkel for å slippe de ut i hagen, rekker bare å komme på utsiden av døra, så smeller den igjen og låses.... Nå har de en stige stående på utsiden så de kan klattre opp i andre etasje for der er det ikke noe lås på verandadøra Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633 Jag ville aldri klatra inn igjen.. :/
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #11 Skrevet 2. februar 2013 Leier i et gammelt hus som har blitt gjort om til leiligheter (Staselig hus fra 1800-tallet med glassveranda og det hele) Her er det akkurat som om det er et vandrende vakuum (?) eller hva jeg kan kalle det. Det kommer liksom kalde punkt, der lyd ikke gir gjenlyd. Man merker det godt om man har besøk, plutselig blir det litt kaldt, tomt, stille og merkelig, og man får en trykkende følelse av sorg, liksom? Det er ikke noe skummelt, aldri følt meg redd her, men det har nok skjedd noe her. Det er noe veldig sørgmodig over hva enn det er som vandrer rundt her. Anonym poster: 0d01581e765341630a1f91d9da9f5932
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 I min venninnes hus spøker det masse! Det er et gammelt salteri. Det som skjer er at det er noen som skrur av lysene, og de har sånne brytere som du må flikke ned og opp, så det er ikke noe de gjør selv. Pratet med venninnen min i telefonen en gang da dette skjedde, og hun ropte på søsteren sin, for hun trodde det var hun som tullet med henne. Fakta var at hun stod inne på badet på andre enden av huset, så det kunne ikke ha vært henne. Dette "spøkelse" låser de også ute av huset :S De har mange hunder (4) og tar ikke alltid med nøkkel for å slippe de ut i hagen, rekker bare å komme på utsiden av døra, så smeller den igjen og låses.... Nå har de en stige stående på utsiden så de kan klattre opp i andre etasje for der er det ikke noe lås på verandadøra Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633 Jag ville aldri klatra inn igjen.. :/ Han liker sikkert ikke hundene snill ellers da Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633
Countess Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 I min venninnes hus spøker det masse! Det er et gammelt salteri. Det som skjer er at det er noen som skrur av lysene, og de har sånne brytere som du må flikke ned og opp, så det er ikke noe de gjør selv. Pratet med venninnen min i telefonen en gang da dette skjedde, og hun ropte på søsteren sin, for hun trodde det var hun som tullet med henne. Fakta var at hun stod inne på badet på andre enden av huset, så det kunne ikke ha vært henne. Dette "spøkelse" låser de også ute av huset :S De har mange hunder (4) og tar ikke alltid med nøkkel for å slippe de ut i hagen, rekker bare å komme på utsiden av døra, så smeller den igjen og låses.... Nå har de en stige stående på utsiden så de kan klattre opp i andre etasje for der er det ikke noe lås på verandadøra Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633 Jag ville aldri klatra inn igjen.. :/ Han liker sikkert ikke hundene snill ellers da Anonym poster: 4aacc639a5cb7d0b60ca66f67bed0633 Njeh, fortsatt ikke klatra inn igjen
Stjernemix Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Et par jeg kjenner kjøpte hus (dette er da ca 10 år siden), og deres datter på 4 år fulgte også med. Bare tre kvelder etter de var flyttet inn kom datteren inn på stua og sa "mamma, det henger en død jente i trappa". Foreldrene var begge klar over at en jente på 16 hadde hengt seg i trappa bare 2 år tidligere, men dette visste selvfølgelig ikke datteren. Får frysninger bare av å tenke på det.
Stjernemix Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 Har forresten en til som jeg egentlig tenker er litt "fin". En venninne av min mor fortalte meg noe som skjedde da hennes yngste barn var 2 år. Det var midt på natten og plutselig våknet hun av at noen banket på romdøra. 3 kakk. Plutselig hørte hun noen hviske navnet til datteren i øret, og skjønte med en gang at noe hadde skjedd. Hun sprang inn på rommet hennes og fant henne med ledningen som tilhørte lampen rundt halsen. Hun var blå i ansiktet. Det gikk heldigvis bra. Hun fortalte at hun aldri var i tvil om at det var hennes mor, altså datterens bestemor, som gikk igjen og som hjalp henne. Hun har hatt mange opplevelser i det huset, men ingen som er skremmende. Hun mener hun føler sin mors nærvær og syns bare det er koselig å ha henne der :-)
Gjest Siklerotte Skrevet 2. februar 2013 #16 Skrevet 2. februar 2013 En ung jente er hjemme alene en sen og mørk kveld. Telefonen ringer og jenta går for å ta den. Hun sier hallo. En mannestemme i den andre enden sier: "blodet renner, blodet renner". Så legger han på. Etter noen minutter ringer telefonen igjen og den samme stemmen sier: "blodet renner, nærmere og næmere". Så legger han på igjen. Jenta begynner å bli litt redd nå, men løfter opp røret når telefonen ringeri gjen. Den samme stemmen sier: "blodet renner, nærmere, nærmere, nå er det her". Akkurat når han legger på, ringer det på døren. Jenta går for å åpne, og da står det en mann der. Han løfter opp en blodig finger mot henne og spør: "har du et plaster?" Grøss og gru.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #17 Skrevet 2. februar 2013 Et par jeg kjenner kjøpte hus (dette er da ca 10 år siden), og deres datter på 4 år fulgte også med. Bare tre kvelder etter de var flyttet inn kom datteren inn på stua og sa "mamma, det henger en død jente i trappa". Foreldrene var begge klar over at en jente på 16 hadde hengt seg i trappa bare 2 år tidligere, men dette visste selvfølgelig ikke datteren. Får frysninger bare av å tenke på det. Å grøss!! Anonym poster: 0d01581e765341630a1f91d9da9f5932
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #18 Skrevet 2. februar 2013 Mer mer..! :-D Anonym poster: d3aeaf2bbfb207404260a15794085296
Gjest Kira bjeffer Skrevet 2. februar 2013 #19 Skrevet 2. februar 2013 Jeg er egentlig ikke overtroisk, men angrer litt nå på at jeg leste denne tråden
silje1989 Skrevet 2. februar 2013 #20 Skrevet 2. februar 2013 Er alene hjemme i kveld, å burde egentlig ikke lese denne tråden. Men klarer ikke å la vær :/ Følte det var en mann som stod bak meg istad etter å ha lest her.. haha..Blir jo helt paranoid av å lese sånne tråder.
Lyckelin Skrevet 2. februar 2013 #21 Skrevet 2. februar 2013 Huset der min svigermor bor spøker. Det er en eldre herremann som har presentert seg selv som Johannes. Han går i gamle delen av huset. Alle bortsett fra meg har sett han. Til og med min lille baby reagerer og da spesielt på badet. Hylgriner så fort vi setter foten på innsiden av døra, men går vi ut igjen... ja da er alt helt greit. De skulle skifte kledning og isolere huset i sommer og da fant de en lapp eller no med navnet Johannes skrevet med håndskrift.... Creepy! Min svigermor har hatt følge ned trappa, hun i nye, han i gamle. Hun går ut nye døra, han går ut gamle...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #22 Skrevet 2. februar 2013 Å herregud hvorfor begynte jeg å lese her? Jeg er livredd slikt, nå klarer jeg ikke la være....grøss!!!!!!!!!!!! Jeg har en selvopplevd hendelse. Dette er ca 10 år siden, jeg var rundt 18 år gammel. Bodde hjemme fremdeles. La meg til å sove i senga mi da jeg plutselig våknet av at det er noe i rommet, jeg ser det aldri, men kjenner på en måte 2 hender som tar tak rundt halsen min å skal kvele meg, dette følte iallefall så virkelig at jeg styrter opp av sengen og har dødshyl og skrik ned trappa før jeg springer inn på soverommet til mine foreldre. Foreldrene mine blir nesten redde selv, jeg er likblek og skjelver, jeg vet jo ikke om det er "ekte", men det føltes som ekte, og jeg handlet på impuls slik man sikkert gjør om noe slik hender de, de hylene og den farten jeg sprang ned til mine foreldre var helt sykt....jeg trodde jeg skulle dø. Anonym poster: 500eaadb93bc61994642e2561a58048b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2013 #23 Skrevet 2. februar 2013 Å herregud hvorfor begynte jeg å lese her? Jeg er livredd slikt, nå klarer jeg ikke la være....grøss!!!!!!!!!!!! Jeg har en selvopplevd hendelse. Dette er ca 10 år siden, jeg var rundt 18 år gammel. Bodde hjemme fremdeles. La meg til å sove i senga mi da jeg plutselig våknet av at det er noe i rommet, jeg ser det aldri, men kjenner på en måte 2 hender som tar tak rundt halsen min å skal kvele meg, dette følte iallefall så virkelig at jeg styrter opp av sengen og har dødshyl og skrik ned trappa før jeg springer inn på soverommet til mine foreldre. Foreldrene mine blir nesten redde selv, jeg er likblek og skjelver, jeg vet jo ikke om det er "ekte", men det føltes som ekte, og jeg handlet på impuls slik man sikkert gjør om noe slik hender de, de hylene og den farten jeg sprang ned til mine foreldre var helt sykt....jeg trodde jeg skulle dø. Anonym poster: 500eaadb93bc61994642e2561a58048b Kan legge til at mamma måtte følge meg opp på rommet og sjekke hele rommet før jeg turde legge meg igjen. Sov meg lyset på............. Anonym poster: 500eaadb93bc61994642e2561a58048b
Eeniemeenie Skrevet 3. februar 2013 #24 Skrevet 3. februar 2013 Hjemme hos mine foreldre spøker det, tror jeg Som barn hørte vi tydelige skritt oppe på loftet mens vi aldri var nede. Mamma sa alltid det var huset som lagde lyder. I jula sa hun plutselig; "Hysj, nå går det noen oppe på loftet igjen.. " En mann hang seg der i loftsoppgangen før de kjøpte huset for 22 år siden. Jeg føler alltid at det er noen i stuen når jeg er på besøk og sover inne på rommet ved siden av, men har igrunnen aldri følt meg redd
Eeniemeenie Skrevet 3. februar 2013 #25 Skrevet 3. februar 2013 Hjemme hos mine foreldre spøker det, tror jeg Som barn hørte vi tydelige skritt oppe på loftet mens vi aldri var nede. Mamma sa alltid det var huset som lagde lyder. I jula sa hun plutselig; "Hysj, nå går det noen oppe på loftet igjen.. " En mann hang seg der i loftsoppgangen før de kjøpte huset for 22 år siden. Jeg føler alltid at det er noen i stuen når jeg er på besøk og sover inne på rommet ved siden av, men har igrunnen aldri følt meg redd Alle** skulle det stå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå