Gå til innhold

Retter en stille takk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ja. Kos dere med askorbinsyren og emulgatoren!

Takk,den var kjempegod :) Brukte forresten hackit kjøttdeighakker for å spare to min til. Genial den også ;)

Da kan du plusse på tjære, palmeolje, ganulol og E- 539-11200

Videoannonse
Annonse
Gjest overlord
Skrevet

I kveld skal vi faktisk ha big one. Kan ikke ha grandiose for den er det nemlig grønnsaker på. Skal en først spise noe dritt er det synd å ødelegge det med paprika.

Trodde dere glad-kristne så på kroppen som Guds tempel og lot være å innta slike lite helsefremmende produkt? Kan jo like godt dra på med en 10 pakning Marlboro og litt brennevin da :)

Skrevet

I kveld skal vi faktisk ha big one. Kan ikke ha grandiose for den er det nemlig grønnsaker på. Skal en først spise noe dritt er det synd å ødelegge det med paprika.

Trodde dere glad-kristne så på kroppen som Guds tempel og lot være å innta slike lite helsefremmende produkt? Kan jo like godt dra på med en 10 pakning Marlboro og litt brennevin da :)

Ja, vi får se hva som frister etterhvert som kvelden lakker på :) Det hender vi har vin til maten, men big one fortjener ikke å havne i den kategorien. Mer vomfyll. Kroppen er så godt skapt at den tåler noe skrot i blant, uten varige men. Det hender vi har noen fredager med bedritten "mat" og syns det er hyggelig. Mest for mor, for det hyggeligste er å slippe å tilberede maten.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Lillemann har fått spaghettirester som han elsker, og så blir det frossenpizza (Diavola) på oss voksne om et par timer...virker som alle tenker "enkelt og greit" her i kveld :P

Men i morgen, da blir det kveite! ;)

Skrevet

I dag kan eg skryte av heimelaga hjortekaker med brun saus. Men eg åt big one i går, det er eigentleg skikkeleg æsj men blir etandes med chorizo på.

Grandis er bedre. Men pizza er det ikkje.

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Den bunnen er den verste jeg noen gang har smakt. Ødelegger hele pizzaen! Så takk til Tine for at de ødela pizzaen min en gang i fjor :)

Skrevet (endret)

Eg kosa meg skikkeleg med store mengder ascorbinsyre i dag. Appelsinene er deilige for tida!

(ascorbinsyre = c-vitamin)

Til middag hadde me pasta med heimelaga pesto og salat. Vert ikkje kjøpeglas lengre etter å ha prøvd heimelaga.

Endret av soleia
Skrevet

Den tine deigen er jo IKKE god, smaker veldig salt og kunstig... Fysj! Men er ikke hysterisk assa, bare liker at det jeg spiser smaker nogenlunde ok. Big1 glir ned med litt rødvin ;)

Men i dag ble det den o'store fredags hit'n taco, morro for unga!!

Gjest overlord
Skrevet

Eg kosa meg skikkeleg med store mengder ascorbinsyre i dag. Appelsinene er deilige for tida!

Til middag hadde me pasta med heimelaga pesto og salat. Vert ikkje kjøpeglas lengre etter å ha prøvd heimelaga.

Sier du det? Da har jeg visst kost meg med askoriner i dag jeg også :) Men hvorfor putte C-vitaminer i pizzadeigen da? For at de som spiser slike dritt-produkt skal få i seg noen næringsstoffer? Eller er det vanlig å sprite opp maten sin med vitaminer? Hm, kanskje jeg skal putte jerntilskuddet mitt i lapskausen?

Skrevet

Tine sin er ok, men da må de være den med fulkorn. Den andre synes jeg nesten smaker bare sukker, eller noe søtt greie. Ikke pizzabunn i alle fall!

Enig at det er greit å gjøre det enkelt i blant! Pizzadeig er klinete å lage!

I dag blir det tacolefser med kyllingfilet til Idol. Ikke så komplisert det heller!

Anonym poster: baaef6fdb719c4ae3977e11f1fa79436

Skrevet

Sier du det? Da har jeg visst kost meg med askoriner i dag jeg også :) Men hvorfor putte C-vitaminer i pizzadeigen da? For at de som spiser slike dritt-produkt skal få i seg noen næringsstoffer? Eller er det vanlig å sprite opp maten sin med vitaminer? Hm, kanskje jeg skal putte jerntilskuddet mitt i lapskausen?

Trur det vert brukt som konserveringsmiddel, på same måte som sitronsyre.

Skrevet

Askorbinsyre er ei tilsetjing i gruppa "surhetsregulerende midler", og blir tilsatt i mangt. Det er ytterst få som treng tilskot av c-vit, men det er fullstendig harmlaust i normale dosar.
Skrevet

Til Tine for å atter en gang redde fredag kveld med rull ut pizzabunn!

Har du prøvd pizza tortillas? Ligger sammen med taco tinga. Kjempe gode : ) Holder meg langt unna rull ut deigen, får sykt vondt i magen av den..
Skrevet

Siden jeg er forholdsvis klønete til å lage pizzabunn har tine blitt en favoritt her i huset!

Bedre det enn en pizzabunn som enten er paddeflat eller megatjukk :P

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Banankake i langpanne til kvelds her...

Skrevet

Grandiosa her! Noen værre??? wink.png Eller kanskje bedre?

Samme her. Sjuke alle sammen. Orka ikke lage noe wink.png

Eg er og sjuk, og eg har og spist grandis :D

Skrevet

Vi hadde også pizza idag :) Big One Take away, var ikke så ille :P

Skrevet

Spennende her i kveld:

Lillegutt har fått grøt, Pappa har fått ehhh..ikkeno, og jeg har spist 2 ristede brødskiver med ost.

Gravidkvalme fra helvete gjør noe med matlyst og kreativitet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...