Gå til innhold

Gravid for første gang :) noen fler??


September<3

Anbefalte innlegg

Hei ''septemper <3'' :)

Jeg er per idag 8+3 men har første termin hos lege 20.februar, så det er mulig at hun da forteller meg noe anne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ''septemper <3'' :)

Jeg er per idag 8+3 men har første termin hos lege 20.februar, så det er mulig at hun da forteller meg noe anne ;)

Hehe, termin hos lege 20feb, eller time hos lege 20?? ;)

Eg skal 4mars, så uutholdelig lenge å vente :P

 

Men hvis du er 8uker så er du halvanna uke foran meg, ;) kjekt å skarve litt med and som er i samme situasjon, (førstegangs og like langt på vei ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ''septemper <3'' :)

Jeg er per idag 8+3 men har første termin hos lege 20.februar, så det er mulig at hun da forteller meg noe anne ;)

Hehe, termin hos lege 20feb, eller time hos lege 20?? ;)

Eg skal 4mars, så uutholdelig lenge å vente :P

 

Men hvis du er 8uker så er du halvanna uke foran meg, ;) kjekt å skarve litt med and som er i samme situasjon, (førstegangs og like langt på vei ;) )

Enig, veldig kjekt og kunne prate me noen som er like langt, jeg er 8+0 i dag! Men må spørre dere, hvordan er formen deres? Og hvordan har den vært de siste ukene? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey daaa :P Har time den 20.feb! Off, vente 2 uker til, stakkars deg ;)

True story, var glad for å finne et forum som ikke er så uoversiktig og kaotisk.

 

Også virker dere veldig hyggelig, så da har jeg noe å se fram til de neste 7 mnd!!

 

Formen: veldig opp og ned.. fysisk: litt kvalme, ømme bryst og reagerer på lukter. Psykisk har jeg noen veldig positive dager også plutselig blir jeg drithormonell og frekk ;) Er bare glad at jeg har samboern, han er den eneste som kan roe meg ned.

 

De forrige ukene var jeg veldig usikker og redd for å myste fordi jeg hadde litt småblødninger iblannt.

 

Med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey daaa :P Har time den 20.feb! Off, vente 2 uker til, stakkars deg ;)

True story, var glad for å finne et forum som ikke er så uoversiktig og kaotisk.

 

Også virker dere veldig hyggelig, så da har jeg noe å se fram til de neste 7 mnd!!

 

Formen: veldig opp og ned.. fysisk: litt kvalme, ømme bryst og reagerer på lukter. Psykisk har jeg noen veldig positive dager også plutselig blir jeg drithormonell og frekk ;) Er bare glad at jeg har samboern, han er den eneste som kan roe meg ned.

 

De forrige ukene var jeg veldig usikker og redd for å myste fordi jeg hadde litt småblødninger iblannt.

 

Med deg da?

Gratulere me å komt så langt, da går det nok fint videre å ;) har vel egentlig ikke vært så redd for å miste, men jeg er kanskje litt forberedt. Føler nemlig at det hele er litt uvirkelig ennå, også tenker jeg at om jeg skulle miste så er det kroppens måte å si ifra på at det var noe galt, og heller prøve på nytt igjen.. formen min har vært mer elendig enn jeg hadde sett for meg:P vanvittig kvalmen og brekker meg av alle mulig slags rare lukter! Total vaska leiligheten fordi jeg ikke fant en æsj lukt, gubben bare ler av meg. Og humørsvingninger.. Masse grining for ingenting før jeg kan le av alt mulig og fryde meg over småting:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey daaa :P Har time den 20.feb! Off, vente 2 uker til, stakkars deg ;)

True story, var glad for å finne et forum som ikke er så uoversiktig og kaotisk.

 

Også virker dere veldig hyggelig, så da har jeg noe å se fram til de neste 7 mnd!!

 

Formen: veldig opp og ned.. fysisk: litt kvalme, ømme bryst og reagerer på lukter. Psykisk har jeg noen veldig positive dager også plutselig blir jeg drithormonell og frekk ;) Er bare glad at jeg har samboern, han er den eneste som kan roe meg ned.

 

De forrige ukene var jeg veldig usikker og redd for å myste fordi jeg hadde litt småblødninger iblannt.

 

Med deg da?

Gratulere me å komt så langt, da går det nok fint videre å ;) har vel egentlig ikke vært så redd for å miste, men jeg er kanskje litt forberedt. Føler nemlig at det hele er litt uvirkelig ennå, også tenker jeg at om jeg skulle miste så er det kroppens måte å si ifra på at det var noe galt, og heller prøve på nytt igjen.. formen min har vært mer elendig enn jeg hadde sett for meg:P vanvittig kvalmen og brekker meg av alle mulig slags rare lukter! Total vaska leiligheten fordi jeg ikke fant en æsj lukt, gubben bare ler av meg. Og humørsvingninger.. Masse grining for ingenting før jeg kan le av alt mulig og fryde meg over småting:)

 

Takk :) til deg og!

Det stemmer egentlig, men siden nervene ligger tynt ann, blir det ofte overreaksjon,uvirkelige forestillinger o.s.v her ihvertfall.

Haha, ja ser det for meg!! Bra vi har dem som kan roe oss litt ;)

Jeg har vært så heldig at jeg hittil ikke har vært plaget med oppkast (bank i bordet). Bare kvalme ;)

Jeg synes det er litt gøy å være så veldig emosjonell, må av og til bare le over hvor sur og oppgitt jeg blir :P

 

No er det natta her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, morsomt å lese om deres erfaringer ;) litt kjekt å vite at eg ikkje e aleine om å være litt smågal ;)

 

Men er dere forsiktige med hva dere gjør no når dere er gravid? Tenker sånn aktivitetsmessig??

Har dere fått noen unødvendige lyster på f.eks sjokolade,kake,frukt osv ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, er nok maange som er litt små gale;) njaa, tar igrunn ikke noen spesielle hensyn i forhold til aktiviteter! Ikke annet enn at jeg bruker krana mye mer på jobb framfor å løfte tungt. Har heller ingen spesielle lyster, men mista FULLSTENDIG lysta på sjokolade :P hva me deg? Har du begynt me cravings? Endret på aktiviteter eller tar mer hensyn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, liker å si at D e en del av sjarmen vår ;) (at vi e litt smågal)

Nei Tar ikkje veldig hensyn eg heller, har vært med å brøytet veien saltet den (for hånd) vært i fjøset og matet sauene og i helgen var eg på fjellet og sto på brett (tok det litt rolig da), er ingen sykdom å være gravid så lever etter D eg :) er jo heller ingen som vet det enda så hadde vel reagert om eg plutselig ikkje var med å hjalp til :P

Og eg har fått en syk lyst på FRUKT! Heldigvis ;) spes epler, røde epler :P mistet lysten på sjokolade? Så grusomt :P hehe, eller er vel bedre enn at lysten øker kanskje ;) kran på jobb? Hva jobber du med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mistet lysten på sjokolade og det meste annet søtt. Surt smågodt og halvsalt lakris er helt topp enda da. Ellers har jeg også blitt hekta på frukt og vann. Synes det er kjempe positivt, siden jeg har vært litt voldsom på småspising av usunne ting tidligere.

Skal på UL på KK på onsdag denne uken (uke 11), og hos fastlegen neste mandag. Er heldig som får se mini så ofte, selv om det er pga at jeg er i risikogruppe (hadde lungeemboli i uke 7). Nå gleder jeg meg til å se noe som ligner en baby med armer og ben. Var jo på UL for to uker siden, og da var det bare en flekk på skjermen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg syns tanken på sjokolade er helt grusom.. Og jeg som eeeelsket sjokolade før :P er enig me deg der, når det gjelder frukt altså. Alle ting som smaker friskt frister mye mer. Og vann, må ha vann ;) jobber som maskin arbeider/CNC operatør. Hva driver du me da, September<3?

Lungeemboli? Hva vil det si? Men ja, heldig som får se lille nurket, mabbelurius ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lungeemboli er blodpropp i lungene, så jeg ble innlagt på sykehus i en uke, og må gå på blodfortynnende resten av svangerskapet.

 

Gleder meg til helgen, da skal vi fortelle øvrig familie om graviditeten (så langt er det kun mine foreldre som vet). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg syns tanken på sjokolade er helt grusom.. Og jeg som eeeelsket sjokolade før :P er enig me deg der, når det gjelder frukt altså. Alle ting som smaker friskt frister mye mer. Og vann, må ha vann ;) jobber som maskin arbeider/CNC operatør. Hva driver du me da, September<3?

Lungeemboli? Hva vil det si? Men ja, heldig som får se lille nurket, mabbelurius ;)

Haha, D e jo nesten litt grusomt det, sjokolade e jo SÅ godt ;)

Ja frukt og vann er et must, tørst hele tiden, på vann eg og, og så må eg jo tisse hvert 5min :P må spørre, kan du lukte at noen spiser ett eple sånn i andre enden av ett veeeldig stort rom? ;)

Å spennende da :) jobbet som det lenge da??

Jeg har jobbet som bilklargjører i en del år, men er fortiden NAV "arbeider" fikk diagnosen fibromyalgi for ett års tid siden, så er under sånn vurdering av arbeidsevne tiltak.. Ikkje så veldig spennende med andre ord :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lungeemboli er blodpropp i lungene, så jeg ble innlagt på sykehus i en uke, og må gå på blodfortynnende resten av svangerskapet.

 

Gleder meg til helgen, da skal vi fortelle øvrig familie om graviditeten (så langt er det kun mine foreldre som vet). :)

okei, hørtes heftig ut.. men det går fint nå?

Åh, er så kjekt å fortelle familien det, lykke til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg syns tanken på sjokolade er helt grusom.. Og jeg som eeeelsket sjokolade før :P er enig me deg der, når det gjelder frukt altså. Alle ting som smaker friskt frister mye mer. Og vann, må ha vann ;) jobber som maskin arbeider/CNC operatør. Hva driver du me da, September<3?

Lungeemboli? Hva vil det si? Men ja, heldig som får se lille nurket, mabbelurius ;)

Haha, D e jo nesten litt grusomt det, sjokolade e jo SÅ godt ;)

Ja frukt og vann er et must, tørst hele tiden, på vann eg og, og så må eg jo tisse hvert 5min :P må spørre, kan du lukte at noen spiser ett eple sånn i andre enden av ett veeeldig stort rom? ;)

Å spennende da :) jobbet som det lenge da??

Jeg har jobbet som bilklargjører i en del år, men er fortiden NAV "arbeider" fikk diagnosen fibromyalgi for ett års tid siden, så er under sånn vurdering av arbeidsevne tiltak.. Ikkje så veldig spennende med andre ord :P

 

Har jobbet som CNC operatør i litt over et år nå, før det tok jeg fagbrevet som Industrimekaniker, men fant ut at det ikke var noe for meg, så gikk tilbake til CNC, såå mye kjekkere ;)

Hahahaha, du har fått skikkelig super luktesans du ;) nei, kjenner ikke eplelukta, men kjenner ganske mye annet rart. Jeg hater feks å åpne kjøleskapet, det er bare aaaalt for mange lukter inni der :P eller så er det en lukt i leiligheten jeg ikke finner.. Endevendt og vaska alt, men finner ikke lukta. Brekker meg hver gang jeg kommer inn i rommet før jeg venner meg til den ukjente lukta. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg syns tanken på sjokolade er helt grusom.. Og jeg som eeeelsket sjokolade før :P er enig me deg der, når det gjelder frukt altså. Alle ting som smaker friskt frister mye mer. Og vann, må ha vann ;) jobber som maskin arbeider/CNC operatør. Hva driver du me da, September<3?

Lungeemboli? Hva vil det si? Men ja, heldig som får se lille nurket, mabbelurius ;)

Haha, D e jo nesten litt grusomt det, sjokolade e jo SÅ godt ;)

Ja frukt og vann er et must, tørst hele tiden, på vann eg og, og så må eg jo tisse hvert 5min :P må spørre, kan du lukte at noen spiser ett eple sånn i andre enden av ett veeeldig stort rom? ;)

Å spennende da :) jobbet som det lenge da??

Jeg har jobbet som bilklargjører i en del år, men er fortiden NAV "arbeider" fikk diagnosen fibromyalgi for ett års tid siden, så er under sånn vurdering av arbeidsevne tiltak.. Ikkje så veldig spennende med andre ord :P

 

Har jobbet som CNC operatør i litt over et år nå, før det tok jeg fagbrevet som Industrimekaniker, men fant ut at det ikke var noe for meg, så gikk tilbake til CNC, såå mye kjekkere ;)

Hahahaha, du har fått skikkelig super luktesans du ;) nei, kjenner ikke eplelukta, men kjenner ganske mye annet rart. Jeg hater feks å åpne kjøleskapet, det er bare aaaalt for mange lukter inni der :P eller så er det en lukt i leiligheten jeg ikke finner.. Endevendt og vaska alt, men finner ikke lukta. Brekker meg hver gang jeg kommer inn i rommet før jeg venner meg til den ukjente lukta. :P

Kult :) hvor lenge kan du være i full jobb da? Er vel litt mer fysisk enn en kontorjobb?!? Må være kjempe å få kunne jobbe med det du virkelig liker :)

Haha, må le litt :P er ikkje bare lukten av f.eks skylle middel som henger igjen i rommet, eller kanskje lukte lys eller noe som i utgangspunktet lukter godt men som du ikkje liker no??

eg takler ikkje lukten av stekte pølser lengre, kan godt ete D, men den lukten e gruuuuusom :P så super luktesans ekte så kult egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lungeemboli er heftig når det står på, men nå føler jeg meg helt frisk.

I dag var jeg på ny UL, og fikk se knøttet. Nå ser det ut som en fin liten baby. Aktivt hjerte og spreller og koser seg inni der. Jeg er helt forelsket <3 Den følelsen når man ser hva man faktisk har inni magen er helt ubeskrivelig nydelig, så det er bare å glede seg til det blir deres tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva gjør man egentlig på den første legetimen??

Skal den fjerde mars, og har fått beskjed om å ta med en urinprøve, men ellers ikkje noe pekepinn om hva som skjer, noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mabbelurius

Lungeemboli er heftig når det står på, men nå føler jeg meg helt frisk.

I dag var jeg på ny UL, og fikk se knøttet. Nå ser det ut som en fin liten baby. Aktivt hjerte og spreller og koser seg inni der. Jeg er helt forelsket <3 Den følelsen når man ser hva man faktisk har inni magen er helt ubeskrivelig nydelig, så det er bare å glede seg til det blir deres tur. :)

så heldig du er som har fått se :) blir på en måte litt mer virkelig når en får se, gleder meg til eg kommer så langt at D e tid for ul (håper eg kommer så langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva gjør man egentlig på den første legetimen??

Skal den fjerde mars, og har fått beskjed om å ta med en urinprøve, men ellers ikkje noe pekepinn om hva som skjer, noen som vet??

Jeg pratet masse med legen, ang planer og arvelige saker og bekymringer. Tok blodtrykket, urinprøve og et lite stikk i fingeren. Fylte ut kortet. Jeg kan ikke barnefars personnr, men det var visst ikke så viktig :) Jeg hadde veid meg på forhånd, så slapp å gjøre det på kontoret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hva gjør man egentlig på den første legetimen??

Skal den fjerde mars, og har fått beskjed om å ta med en urinprøve, men ellers ikkje noe pekepinn om hva som skjer, noen som vet??

 

Jeg hadde mye samme greie som Tiramago92. Tok blodprøve, fylte ut kortet, legen spurte om arvelige saker, om jeg har hatt symptomer, og diverse generelt rundt graviditeten. Han rekvirerte ordinær UL til 2. trimester til meg, og vi gjorde en kjapp ultralyd med han (forstår det slik at dette ikke nødvendigvis er vanlig), og så tok eg blodprøve. Veldig ok opplevelse synes jeg, og en fin anledning for å lufte bekymringer og spørre om hva man nå enn skulle lure på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, :) så ingenting skummelt :P hehe..

Men fikk dere beskjed om å ta med en urinprøve??

Kjenner eg e klar for legetime no, har så mange spørs, hehe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, :) så ingenting skummelt :P hehe..

Men fikk dere beskjed om å ta med en urinprøve??

Kjenner eg e klar for legetime no, har så mange spørs, hehe.

 

Ja, fikk beskjed om å ta med urinprøve. Jeg glemte det da, men fikk ordna en mens eg var hos legen :P Sånn sett greit med denne nye peanøttblæra. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, :) så ingenting skummelt :P hehe..

Men fikk dere beskjed om å ta med en urinprøve??

Kjenner eg e klar for legetime no, har så mange spørs, hehe.

 

Ja, fikk beskjed om å ta med urinprøve. Jeg glemte det da, men fikk ordna en mens eg var hos legen :P Sånn sett greit med denne nye peanøttblæra. hehe

Okey, er det teit å "glømme" å ta med sånn at det må gjøres der??

Peanøtt blære er eg å så "heldig" å ha :P at D kommer ikkje til å være noe problem å tisse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Første gang for min del også :) Skjønner godt hva du mener med den eggløsningsfølelsen. Ble nesten litt bekymra for at det kunne skje en ny befrukning, jeg :P Det kan visst skje, selv om det er veldig skjelden. Jeg har faktisk kjent eggløsningsfølelsen til fast tid hver måned etter befruktningen nå, så man kan jo begynne å lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...