Gå til innhold

Gravid for første gang :) noen fler??


September<3

Anbefalte innlegg

Hei på dere, fant ut med sikkerhet at vi venter en liten en i slutten av september (hvis alt går bra) for en liten uke siden :) blei veldig glad, og litt skremt siden dette er helt nytt for meg :P

Kjenner eg gleder meg til endte tolv uker så eg slipper å være så redd hele tiden for å miste, noen fler som sliter ned det??

Men hvordan fortelle til alle sammen? Gruer meg litt, har vært mye mas den siste tiden om når skal dere få barn da osv.. Og eg hr svart slutt å mas :P

Kjekt om flere vil henge seg på denne tråden :) både første gangs og dere med flere :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, men da har du jo masse erfaring du da :)

Kanskje du kan svare meg på om du og hadde stikking i siden (høyre) helt i begynnelsen? D kjennes litt ut som når en hr eggløsning.. Eg e litt overbekymret for å miste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det,men var heller aldri plaget under eggløsning :) visste ikke når jeg hadde det engang,bortsett fra syklusen så klart, Jeg var også livredd for og miste, og spesielt når jeg blødde en del fra uke 7-10,men alt var bra med han lille,og nå er det 2 dager igjen til Termin,prøv og tenkt positivt,vet hvor vanskelig det kan være,vert der selv,men stort sett går det jo veldig bra:), du kan jo høre om du kan få tidlig UL og sjekke den lille,hadde det i uke 10 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, tror eg hadde vært helt ifra meg hvis eg hadde begynt å blø :/,

Var D derfor du fikk tidlig UL??

Ja prøver så godt D gjøres å være positiv, men klarer ikkje helt å glede meg sånnpå skikkelig før eg har vært hos legen og fått vite at alt forhåpentligvis er ok.

To dager til termin, da kan han jo komme når som helst :) så spennende :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe særlig og blø,du blir ganske redd da,Nei er føldt med en kronisk sykdom ( Medfødt hjertefeil ),så derfor fikk jeg det og det var gratis,men tror de som er friske får det også,men de må betale og gå til en privat tror jeg,har lest en del her inne. Ja jeg ser den,er nok litt nervøst før du får bekreftet det,men stort sett er jo alt bra:).

Det kan han:) men tror nok jeg må gå overtid :) han ser ikke ut til og ha det travelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå..

Ja har lest litt eg og å skjønt at D må betales for..

Har legitime 4mars, så får høre hva han sier da, hvis eg klarer vente så lenge da :P eg e ikkje født med tålmodighet ;) jada, D er jo ka 80% sjans for at alt går bra selv så tidlig så D er jo gode odds ;)

Hehe, typisk gutter :P de har D aldri travelt, hehe ;)

 

Kan eg spørre kor gammel du e ? Og hvordan reagerte dine nære og kjære på nyheten om at du var gravid?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får du gjøre :). Legen gjør nok det som er best for deg,og er helt sikker på at han sender deg til tidlig Ul når du er så redd :). Nei er heller ikke tålmodig,men er jo helt greit det,og er i alle fall ikke det nå. Ja du har gode odds,tenkt på det :).

Nei det er helt sant, har en samboer som er rimlig treig av seg også,så blir lillegutt lik han,kan det bli morsomt.

 

Jeg har akkurat fylt 27 :). Samboeren ble overlykkelig,familien hans også, mine trengte mer tid,de fikk sjokk tror jeg,var vel kanskje ikke helt ventet :). Men pappan min reagerte rarest Oi ja er du det, litt av et svar hehe,men det er nesten han som gleder meg mest nå ;). Alle er veldig glade nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på D ja ;) første gang hos denne legen så er litt ekstra spent på hele legitimere :P

Hehe, heller en rolig og avslappet baby enn en liten turbo ;)

 

Då er vi nesten like gammel, eg e 26 :)

Hehe, pappaer er vel de som reagerer arrest, men ender opp med å bli mest ivrig ;) har hørt flere slike historier ;)

Vet at mine kjem te og bli veldig glad for nyheten, men eg gruer meg veldig selvom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs, men føler meg som en førstegangs siden dette svangerskapet er så ulikt det forrige!

Stikkingen (føles det litt som menssmerter?) er helt vanlig, det er livmoren som vokser, og det er vell ett godt tegn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsgravid og 26 år. 27 når babyen kommer i begynnelsen av september :)

 

Jeg var på tidlig UL hos fastlegen denne uken (er 9+6 i dag). Jeg vet ikke om alle fastleger kan å ta UL jeg, eller om bare meg som er heldig med min? For hvis alle kan det skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er vanlig å bare ta en kjapp titt og se at alt er ok. Det tok 4-5 minutter i første kontrollen min. For min del var det mest for å fastslå at termin var ca riktig med hva jeg tror, siden jeg ikke har hatt regelmessig mens tidligere. Samt å fastslå at det kun er én der inne (det var det heldigvis!).

 

Jeg har ny kontrolltime om to uker, og da skal vi ta enda en UL siden det ikke var så mye å se denne gang. Alt var ok, men det var fortsatt for tidlig til å se noe mer enn at livmor var rett str, og at det var et embryo. Neste gang er det foster med armer og bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å se då, selv om D bare e en reke enda ;)

Tror ikkje alle leger har muligheten til ul, då hadde D vel som du sier bare vært å sjekket :)

Eg gleder meg vilt til ul og å få vite ka D blir :P håper litt på jente siden samboeren min har en fra før så da har vi liksom D meste fra før av ;) men eg tror det blir en gutt :P uansett så blir eg lykkelig bare bebisen er frisk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs! Gru-gleder meg veldig... Bare lurte på hvor mye man kan se på UL? Mtp misdannelser o.l. Har nettopp hatt en heftig runde med influensa, etterfulgt av omgangssyke, så jeg er redd babyen kan ha tatt skade :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs gravid, venter rundt 20 september! Og gleder meg.. Og gruer meg.. Når det gjelder det og fortelle det har vi fortalt det til aller nærmeste familie! Dette gjorde vi først å fremst fordi vi ikke klarte å vente, men også for å kunne ha de å prate me hvis vi kanskje mister.. Håper jo inderlig ikke det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangs! Gru-gleder meg veldig... Bare lurte på hvor mye man kan se på UL? Mtp misdannelser o.l. Har nettopp hatt en heftig runde med influensa, etterfulgt av omgangssyke, så jeg er redd babyen kan ha tatt skade :S

 

Eg ville tatt en tlf til legen min å spurt..

Ville heller spurt en gang for mye om noe enn en gang for lite :)

Men eg vil tippe at alt er bare bra, de tåler mye disse små spirene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs gravid, venter rundt 20 september! Og gleder meg.. Og gruer meg.. Når det gjelder det og fortelle det har vi fortalt det til aller nærmeste familie! Dette gjorde vi først å fremst fordi vi ikke klarte å vente, men også for å kunne ha de å prate me hvis vi kanskje mister.. Håper jo inderlig ikke det da! :)

Gratulerer :)

Tror de fleste kan skrive under på at vi sitter med en følelse av skrekkblandet fryd ;) selv om vi på sett å vis vet ka vi går til så vet jo vi ikkje ka vi går til :P

Hvordan reagerte fam da? Positiv med en gang eller overrasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Familien reagerte veldig positivt med en gang, særlig svigermor, hun tok helt av! Vi fikk vel egentlig akkurat den reaksjonen vi ville ha. Fra begge sider. Mamma blei faktisk litt skuffet over at jeg ikke fortalte henne at vi prøvde, men gikk fort over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt da :D man gruer seg el alltid selv om man egentlig vet at de vil bli glad ;)

håper på samme reaksjon fra våre og ;) han har en fra før av, så blir nok ikkje den første barnebarn gleden/reaksjonen fra hans fam. Sin side. Men men :P

Vet hvertfall at min far kjem te å bli fornøyd :P han satt i julebesøk og hipset påmin fetter sin tre mnd gamle sønn og sa se her, sånn vil vi og ha av dere snart :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, så koselig me din far! ;) de blir nok kjempe fornøyde på hans side å, må jo være stas å få fler barnebarn;) jeg er eldst i våres søskenflokk og hadde sett for meg å bli den første, men blei ikke helt slik. Min bror blir pappa i juni og svigerinnen min ble mor i går! Syns det er veldig kjekt at det blir søskenbarn så nærme hverandre i alder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo litt søtt egentlig :)

Ja håper hvertfall det, der e allerede tre, så dette (hvis alt går bra) blir når 4 på hans side..

Eg e når to i en søskenflokk på tre, og min elste søster har to, så her går D i rekkefølge ;)

Ååå så kjekt :D så da blei du tante i går altså ;) gratulere da :) og ja det blir nok veldig kjekt både for de voksne og barna at de er så tette :) eg e gjvnaldrene med alle mine fetere og D er noe eg setter stor pris på, vi har ett kjempe godt forhold :)

Kan eg spørre kor gammel du e og kor du kommer fra ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ha jevnaldrende søskenbarn, jeg har alltid ønska meg det;) takk, vi skal inn å hilse på i morra, gleder meg sånn til å se lille søte jenta:D jeg er 23, og bor på Jæren. Opprinnelig fra østlandet, men bodd her 2,5 år nå. Hva me deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsgravid :) Er 23 år gammel og bor på Nøtterøy i Vesfold. Artig å ha jevngammle i gruppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å ha jevnaldrende søskenbarn, jeg har alltid ønska meg det;) takk, vi skal inn å hilse på i morra, gleder meg sånn til å se lille søte jenta:D jeg er 23, og bor på Jæren. Opprinnelig fra østlandet, men bodd her 2,5 år nå. Hva me deg? :)

Ja D er kjempe greit :)

Å du er så heldig :) husker når mine nieser blei født :) stort å bli tante <3

Eg e 26 fra en av de mange øyer som omringer Bergen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsgravid :) Er 23 år gammel og bor på Nøtterøy i Vesfold. Artig å ha jevngammle i gruppen :D

Hei :)

Hvor langt er du på vei da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...